میرنیوز

دلیل بحران سوخت در انگلیس چیست؟

 دلیل بحران سوخت در انگلیس چیست؟ 2021-10-09T16:20:13+03:30

گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم- بریتانیا تنها کشوری نیست که کمبود راننده کامیون دارد، اما عملکرد ضعیف آن در تامین سوخت مورد نیاز خود احتمالا در جهان بی‌نظیر باشد. در روزهای گذشته کمبود سوخت موجب شد بریتانیایی‌ها ساعت‌ها در پمپ‌بنزین‌ها صف بکشند.

زنجیره تامین این کشور که تحت فشار برگزیت و کرونا قرار داشت با وحشت مردم برای خرید و صف‌کشی‌ها تحت فشار مضاعف قرار گرفت و در برخی پمپ‌بنزین‌ها محدودیت‌هایی برای پر کردن باک خودروها درنظر گرفته شد. در برخی از ایستگاه‌ها هم افسران پلیس مجبور شده‌اند حضور یابند و دولت برای کمک به حل مشکل ارتش را نیز به حالت آماده‌باش درآورد.

در تازه‌ترین به‌روزرسانی، اسکای‌نیوز روز جمعه گزارش داده جنوب شرقی انگلستان با بیشترین مشکل روبرو است و ذخایر سوخت در این کشور به دلیل کمبود راننده کامیون زیر 20 درصد قرار دارد. ذخایر ایستگاه‌های سوخت در لندن و انگلستان شرقی اندکی بالاتر از 20 درصد است. 

در بقیه نقاط انگلستان، تمامی ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی وضعیت به حالت نرمال بازگشته و ذخایر سوخت بالای 40 درصد قرار دارند. روز دوشنبه راننده‌های ارتش برای تحویل سوخت و آزاد کردن ظرفیت راننده‌های غیرنظامی دست به کار شدند. با وجود این، «انجمن خرده‌فروشان» دولت را به اولویت‌گذاری اشتباه متهم کرده و هشدار داده که سوخت در حال ارسال به بخش‌های غلطی از کشور است. 

قیمت بنزین در بحبوحه بحران سوخت به بیشترین سطح در 8 سال گذشته صعود کرد. میانگین قیمت یک لیتر بنزین در بریتانیا از 135.87 پنی (معادل 1.3587 پوند) در جمعه گذشته به 136.59 پنی در یکشنبه گذشته افزایش یافت که بالاترین سطح از سپتامبر 2013 است.

مذاکرات برگزیت , کشور انگلیس ,

دولت تقصیر را گردن یک انجمن انداخت

وزیر حمل و نقل بریتانیا، این بحران را یک مشکل «ساختگی» دانست. او یک انجمن صنفی را مسئول افشای جزئیات مربوط به کمبود رانندگان در شرکت‌های سوخت‌رسانی دانست. وزیر انگلیسی گفت BP در یک جلسه خصوصی به دولت گفته بود که تنها دو سوم جایگاه‌های موردنیاز در شرایط عادی سوخت دارند و همین موجب شد به خاطر هراس مردم و هجوم به پمپ‌بنزین‌ها آن‌ها بیشتر تحت فشار قرار گرفته‌ بگیرند و موضوعی که می‌توانست در حد یک مشکل ساده باشد، به بحران تبدیل شد.

کمبود راننده؛ عامل کمبود سوخت

با وجود این، علت بحران، کمبود سوخت نیست؛ بلکه کمبود راننده برای حمل آن است. تعداد رانندگان وسایل نقلیه سنگین در بریتانیا در سال گذشته 70 هزار نفر معادل 30 درصد (از 305 به 235 هزار نفر) کاهش یافته است. انجمن حمل‌و‌نقل جاده‌ای (RHA) می‌گوید در نقطه بحرانی قرار دارند، زیرا برای پاسخ دادن به تقاضا به 100 هزار راننده دیگر نیاز است.

مذاکرات برگزیت , کشور انگلیس ,

علل کمبود راننده کامیون در انگلیس

ترکیبی از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و کرونا این بحران را تشدید کرده است. RHA تابستان امسال در گزارشی گفت که دوره‌های طولانی قرنطینه و محدودیت‌های سفر باعث شد بسیاری از رانندگان خارجی کشور را ترک کنند. برگزار نشدن آزمون‌های رانندگی وسایل نقلیه سنگین در عمده سال 2020 هم منجر به افت بیش از 30 هزار عددی در آزمون‌ها شد. همچنین طبق برآورد RHA ، در جریان روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (که فرآیند آن از اوایل سال میلادی گذشته آغاز شد) 20 هزار راننده کامیون بریتانیا را ترک کردند. اکثر آنها برنگشته‌اند.

بریتانیا سال گذشته وقتی مردم به دلیل وحشت ناشی از کرونا برای خرید مواد ضروری به مغازه‌ها ریخته بودند، به سوپرمارکت‌ها اجازه انجام اقدامات مشابهی را داده بود. اما نهادهای صنعتی می‌گویند این راهکارها پاسخی به ریشه اصلی کمبود راننده نیستند.

دو دهه پیش کمبود راننده کامیون سبب شد بریتانیا از نیروی کار اروپای شرقی استفاده کند و هرچند این نیاز امروز کمتر نشده، بریتانیایی‌ها بعد از برگزیت می‌گویند نمی‌خواهند آدم تحصیل‌نکرده از اروپا وارد کشورشان شود.نیکلای رشکوف، مسئول بخش اروپای اتحادیهٔ ترابری بلغارستان، با اشاره به این موضوع می‌گوید: «اما رانندگی کامیون مدرک دانشگاهی لازم ندارد.» او همچنین شرایط بد کار، احتمال گیرکردن در گمرک دوور و نیز مالیات و عوارض جاده‌ای سنگین در بریتانیا را از دلایل بی‌رغبتی رانندگان برای رفتن به این کشور بر می‌شمرد.

دولت بوریس جانسون بعد از چند تحمل هفته فشار و انتقاد اعلام کرد برای تخفیف مشکل، 5 هزار ویزای موقت برای رانندگان خارجی کامیون صادر می‌کند. اما روبی مک‌گرگور اسمیت، رئیس مجمع صنایع بریتانیا این کار را «پاشیدن کاسه آب روی آتش عظیم» خواند. ادوین آتما از اتحادیه حمل‌ونقل جاده‌ای هلند نیز چنین طرحی را «ناواقع‌بینانه» خواند و افزود: «کدام راننده‌ای کارش را در اروپا رها می‌کند که با یک ویزای سه ماهه به بریتانیا برود؟».

رانندگان کامیون بریتانیا در حال پیر شدن هستند: میانگین سن آنها 55 سال است. کمتر از یک درصدشان زیر 25 سال دارند. در پنج سال آینده، یک سوم آنها ممکن است بازنشسته شوند. زندگی در جاده مثل گذشته جذاب نیست و دولت اخیرا روزنه‌ای را بسته که به برخی از رانندگان مستقل اجازه راه‌اندازی شرکت با مسئولیت محدود را می‌داد. در نتیجه این اصلاحات، هزاران راننده انگلیسی و اروپایی با کاهش دستمزد مواجه شدند.

اما طبق گزارش یورونیوز این تنها بریتانیا نیست که با مشکل کمبود راننده کامیون دست‌وپنجه نرم می‌کند. به‌نوشته وبسایت ترانسپرت اینتلجنتس اروپا هم‌اکنون 400 هزار راننده کامیون کم دارد و خود بریتانیا اعلام کرده دست‌کم به 100 هزار راننده کامیون نیاز دارد. آلمان و لهستان هم با کمبود شدید رانندهٔ تریلی روبه‌رو هستند.

دست‌اندرکاران بخش حمل‌ونقل جاده‌ای می‌گویند شرایط بد کار، اجبار پیمودن مسافت‌های طولانی، و سپری کردن زمان زیاد دور از خانه از جمله دلایلی است که سبب شده بسیاری از رانندگان شغل عوض کنند.

مشکل کمبود رانندگان کامیون از یک دهه قبل پیش‌بینی شده بود. برخی شرکت‌های حمل‌ونقل کامیونی هم دفترشان را به کشور‌هایی نظیر لهستان یا ترکیه منتقل کرده‌اند تا از هزینه‌ها کم کنند. اما قوانین کار اروپا در این زمینه هم دست‌وپاگیر است.
اتحادیه رانندگان کامیون اروپا اعلام کرده که برای بهبود شرایط فعلی، کشور‌های عضو اتحادیه باید قوانین و شرایط کاری بخش حمل‌ونقل جاده‌ای را اصلاح کنند و بهبود ببخشند.

انتهای پیام/ 

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)