میرنیوز

وخامت اوضاع کرونایی در اتریش

 وخامت اوضاع کرونایی در اتریش 2021-09-06T23:55:19+04:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا جولان می دهد و دردسرهای زیادی را برای شهروندان و مقام های این اتحادیه ایجاد کرده است.

کمپین سراسری گسترده هفتگی در آلمان اجرا می شود

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان برای دوشنبه آینده یک کمپین سراسری واکسیناسیون را اعلام کرده است. این کمپین واکسیناسیون گسترده قرار است از 13 تا 19 سپتامبر برگزار شود. وی هدف را این اعلام کرده که به صورت مشترک محرک قدرتمندتری برای افزایش سرعت واکسیناسیون درکشور ایجاد شود. همه در این کمپین به پیشنهادات ساده و خلاقانه در این راستا دعوت شده اند. وب سایتی نیز به همین منظور طراحی شده است.

روند کند کمپین واکسیناسیون در آلمان

کمپین واکسیناسیون در آلمان به کندی پیش می رود و بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت آلمان در آخر هفته حدود 70 هزار نفر اولین دوز از واکسن کرونا را در این کشور دریافت کرده اند و تا به حال 61.3 درصد مردم این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده و 65.8 درصد هم حداقل یک بار علیه کرونا واکسینه شده اند.

تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 4749 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که 190 مورد بیشتر از حدود یک هفته پیش بوده است. به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 84.3 افزایش پیدا کرد. 8 نفر دیگر هم در این مدت در ارتباط با این ویروس جان خود را از دست داده اند.

کمیسر امور شرقی دولت فدرال آلمان هم درباره افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در ایالت های جدید این کشور هشدار داده است. وی همچنین اعلام کرده که اگر تعطیلات مدارس در همه ایالات جدید آلمان تمام شود تعداد مبتلایان هم به صورت قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

آغاز مرحله سوم واکسیناسیون در کشور مالت

کشور مالت هم واکسیناسیون مرحله سوم در این کشور را آغاز کرده است. به گفته وزیر بهداشت این کشور اولین مرحله این واکسیناسیون از صبخ دوشنبه به سالمندان در مراکز مراقبت تزریق می شود. در برخی از خانه های سالمندان مواردی از ابتلا به کرونا دوباره دیده شده است. از هفته آینده افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف هم سومین دوز از واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. واکسیناسیون مرحله سوم در این کشور با واکسن های مدرنا و فایزر انجام می شود.

در کشور مالت بیش از نود درصد جمعیت کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

ابراز امیدواری ایتالیا درباره توافق کشورهای جی 20 درباره تقسیم عادلانه واکسن

ایتالیا هم برای ایجاد یک پیمان واکسیناسیون در نشست جی بیست در رم ابراز امیدواری کرده است. وزیر کشور ایتالیا بعد از آغاز این دیدار اعلام کرد که واکسن کرونا همچنان به صورت نابرابر بین کشورهای فقیر و ثروتمند تقسیم می شود. وی در این باره ابراز خوش بینی کرد که توافق کشورهای جی 20 بتواند این وضعیت را تغییر دهد.

اعتراضات ضد قواعد کرونایی در هلند

ده ها هزار نفر هم در آمستردام، پایتخت هلند علیه سیاست های کرونایی دولت اعتراض کردند. روی برخی بنرها که در دست معترضان بود علیه واکسیناسیون کرونا شعارنوشته شده بود و روی برخی بنرها هم علیه دولت شعارهایی نوشته شده بود. معترضان شعار با هم برای هلند را سر می دادند.

ابراز نگرانی بخش های اورژانس آلمان درباره شرایط حاد کرونایی در پاییز

پزشکان بخش های مراقبت های ویژه در آلمان هم با نگرانی به پاییز می نگرند. رئیس انجمن پزشکان مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان DGIIN),با توجه به میزان واکسیناسیون فعلی درباره افزایش بیماران در بخش های مراقبت های ویژه در ماه های اکتبر ونوامبر هشدار داده است.

در خواست کمک صنعت توریسم آلمان از دولت

صنعت توریسم در آلمان هم بعد از شکست های اقتصادی از طریق بحران کرونا خواستار کمک های دولتی شدند. رینهارد مایر، رئیس انجمن گردشگری آلمان (DTV) گفت: گردشگری به آرامی دوباره شروع می شود و بسیاری دوباره کار خود را آغاز می کنند. وی تاکید کرد که با این حال برای بازگرداندن عامل اقتصادی گردشگری در مسیر موفقیت و رقابت حمایت های سیاسی هم لازم است.

وی تاکید کرد که صنعت توریسم به یک برنامه مدرنیزه سازی و بازسازی دوباره نیاز دارد.

موافقت اکثر شهروندان آلمانی با اعمال محدودیت های بیشتر برای افراد واکسینه شده

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی با اعمال محدودیت های شدیدتر برای افراد واکسینه نشده در کشورشان موافق هستند.

در تازه ترین نظر سنجی که در این باره انجام شده است 58 درصد خواستار اجرای طرح محدودیت های بیشتر برای افراد واکسینه شده بودند و 28 درصد هم اعمال قواعد برابر برای هر دو گروه را درست ارزیابی کردند. 9 درصد دیگر هم اعلام کردند که همه اقدامات برای مبارزه با این پاندمی را رد می کنند.

نوید بهبود اوضاع اقتصادی در ایتالیا

اقتصاد ایتالیا که تحت فشار کرونا قرار دارد بر اساس ارزیابی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در نیمه ابتدایی سال 2021 دوباره به شرایط قبل از بحران کرونا باز خواهد گشت. کارشناسان اقتصادی دلیل این مسئله را حمایت های مالی دولت، واکسیناسیون علیه کرونا و کاهش محدودیت های کرونایی ارزیابی کرده اند.

این نهاد در عین حال نسبت به قطع سریع حمایت از شرکت ها و افراد خصوصی هشدار داده و آن را عامل ورشکستگی های بیشتر و کاهش اشتغال و فقر دانست.

کاهش امید به زندگی در ایتالیا

در ایتالیا امید به زندگی به دلیل بحران کرونا در سال 2020 کاهش چشمگیری داشته است. اداره آمار ایتالیا ( ایستات) روز دوشنبه اعلام کرد که در سراسر این کشور این رقم حدود 1.2 در مقایسه با سال قبل از آن کاهش پیدا کرده است. دلیل این مسئله افزایش خطر مرگ و میر از طریق بیماری کووید 19 عنوان شده است. میانگین امید به زندگی در سال 2020 در ایتالیا 82 سال بود که در مردان 79.7 و در زنان 84.4 سال بوده است.

افزایش چشمگیر مرگ های روزانه کرونایی در اتریش

اتریش هم بالاترین آمار مرگ کرونایی از اواخر ژوئن را ثبت کرده است. دولت اتریش روز دوشنبه خبر داد که در عرض 24 ساعت 8 نفر در اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند که بالاترین آمار مرگ روزانه از ماه ژوئن بوده است. همچنین افزایش چشمگیر بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه گزارش شده است. در حال حاضر حدود 170 بیمار کرونایی در بخش های اورژانس اتریش تحت درمان قرار گرفته اند که افزایش 120 درصدی در عرض دو هفته را نشان می دهد.

وزارت بهداشت اتریش همچنین از بیش از 1400 ابتلای جدید در عرض 24 ساعت خبر داده که بیشترین آمار ابتلای روزانه از اواخر آوریل محسوب می شود. در اتریش بیش از 10800 نفر از عواقب بحران کرونا جان خود را از دست داده اند.

کمک های کرونایی میلیاردی اروپا برای لهستان و مجارستان به دلیل نگرانی از حاکمیت قانون در این کشورها متوقف می شود. این خبر را والدیس دومبرووسکیس، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا هم تایید کرد. وی تاکید کرده که همچنان نکاتی در برنامه های توسع ای لهستان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

لهستان در حال حاضر در دادگاه قانون اساسی روندی دنبال می شود مبنی بر اینکه حقوق لهستان بر قوانین اتحادیه اروپا ارجخیت داده شود. منتقدان همچنین دولت لهستان را متهم ی کنند که استقلال قوه قضائیه را از طریق اضلاحات تضعیف کرده است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 10,410نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 49 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 36,880نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 68 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی 24 ساعت 5,301نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 49 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,836,452نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 114,905 هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 6,977,735 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 133,229 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,571,426 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 129,515 هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,877,755 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 84,795 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 4,013,808 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 92,863نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)