میرنیوز

کرونا در اروپا| از مرگ یک بیمار کرونایی کاملا واکسینه شده در یونان تا تدام روند افزایشی مبتلایان در آلمان

 کرونا در اروپا| از مرگ یک بیمار کرونایی کاملا واکسینه شده در یونان تا تدام روند افزایشی مبتلایان در آلمان 2021-08-16T15:55:59+04:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، دلتا ویروس با وجود تسریع کمپین واکسیناسیون در اروپا همچنان جولان داده و بر تعداد بیماران کرونایی می افزاید.

تغییر موضع کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان برای کودکان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان ( استیکو) واکسیناسیون همه کودکان بالای 12 سال را توصیه کرده است. این نهاد بهداشتی در آلمان بعد از ارزیابی دقیق مشاهدات و داده های جدید علمی به این نتیجه رسیده که با توجه به دانش فعلی مزایای واکسیناسیون از خطر عوارض جانبی بسیار نادر واکسن بیشتر است. البته هنوز توصیه رسمی در این باره منتشر نشده و امکان تغییرات وجود دارد.

پیش از این استیکو واکسیناسیون را تنها برای کودکان دارای بیماری های زمینه ای توصیه کرده بود.

روند واکسیناسیون کرونا همچنان در آلمان پیش می رود و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در مجموع حدود 47.6 میلیون نفر و یا 57.2 درصد مردم این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند و 52.6 میلیون که شامل 63.2 درصد جمعیت این کشور است هم حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم از همه کسانی که پیشنهادات خلاقانه ای را برای واکسیناسیون بیشتر ارائه کردند تشکر کرده و در پیامی توئیتری از اهمیت هر مورد واکسیناسیون در کشورش سخن گفت.

لغو قاعده قرنطینه برای افراد واکسینه شده در انگلیس

بر اساس قواعد جدید در انگلیس افرادی که با بیماران کرونایی ارتباط دارند در صورتی که کامل واکسینه شده باشند در انگلیس و ایرلند شمالی دیگر نیازی به رفتن به قرنطینه ندارند و به جای آن باید یک تست پی سی آر بدهند که البته دادن این تست هم برای آن ها اجباری نیست.

قواعد مشابهی در اسکاتلند و ولز هم اجرایی می شود. قواعد قرنطینه برای نوجوانان هم در این مناطق کاهش می یابد.

یک کارشناس مسائل بهداشتی در انگلیس اعلام کرده که دولت باید همچنان از شهروندان که با افراد کرونا مثبت ارتباط دارند بخواهد که تست کرونا بدهند. وی تاکید کرد کسانی که واکسیناسیون مضاعف شده اند کاملا مصون و آسیب ناپذیر نیستند و همچنان خطر ابتلا و آلوده کردن دیگران از طرف آن ها وجود دارد.

قاعده قرنطینه بعد از ارتباط افراد با بیماران کرونایی در هفته های گذشته سبب شده بود که تعداد زیادی کارکنان مشاغل مختلف به قرنطینه بروند و این مسئله منجر به کمبود پرسنل در بسیاری بخش های انگلیس شده بود.

آغاز واکسینایون مرحله سوم واکسیناسیون در ایالت بایرن آلمان

ایالت بایرن هم به عنوان اولین ایالت آلمان واکسیناسیون مرحله سوم را از سالمندان و گروه های در معرض خطر آغاز کرده است. وزیر بهداشت این ایالت آلمان امروز ( دوشنبه) در مونیخ اعلام کرد که مراکز واکسیناسیون و پزشکان می توانند واکسن مرحله سوم را ارائه دهند. این امر به ویژه برای افراد بالای 80 سال ساکنان خانه های سالمندان و افراد مبتلا به نقص ایمنی یا سرکوب سیستم ایمنی صدق می کند.

پیش شرط برای تزریق واکسن سوم این است که حدود 6 ماه از واکسیناسیون دوم فرد گذشته باشد.

تداوم روند افزایشی مبتلایان به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبخ امروزاز ابتلای 2126 مورد جدید به کرونا در عرض 24ساعت خبر داد که 943 مورد بیشتر از دوشنبه گذشته بود و به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته در این کشور به 36.2 افزایش پیدا کرد. 4 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

افزایش بیماران کرونایی بستری شده در اورژانس‌های فرانسه

در فرانسه شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان ها روند افزایشی را طی می کند.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در فرانسه در عرض 24 ساعت 399 بیمار کرونایی جدید در بیمارستان های فرانسه پذیرفته شدند.

به این ترتیب در حال حاضر در مجموع حدود 9798 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های فرانسه بستری هستند.

نهادهای بهداشتی فرانسه همچنین از افزایش شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه در این کشور خبر داده اند. بر این اساس در عرض 24 ساعت حدود 73 بیمار کرونایی بد حال در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه بستری شدند که به این ترتیب شمار بستری شدگان در این بخش ها به 1852 مورد افزایش پیدا کرده است.

دولت فرانسه از روز دوشنبه به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور قواعد تازه ای را اعمال کرده که با اعتراضات فراوانی روبرو شده است.

بر پایه این مصوبه از روز دوشنبه گذشته شهروندان برای ورود به بارها و رستوران‌ها، برخی فروشگاه‌ها و مکان‌های عمومی مانند نمایشگاه‌ها و استفاده از وسائل نقلیه عمومی برای سفرهای بین‌شهری، در صورتی که واکسینه یا مبتلای بهبود یافته نباشند باید یک تست منفی ارائه کنند.

مصوبه پارلمان همچنین مقرر کرده که واکسینه شدن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید19 برای شاغلان در بخش بهداشت، درمان، مددکاری و مشاغلی نظیر آتش‌نشانی و امداد اجباری باشد.

رئیس‌جمهور فرانسه تا 15 سپتامبر (24 شهریور ماه) به کادر درمان و امداد برای انجام واکسیناسیون فرصت داده است و هشدار داد که از این تاریخ به بعد، یک سیستمی برای کنترل و حتی مجازات وجود خواهد داشت.

قواعد کرونایی سختگیرانه تر و اعلام پایان تست های رایگان برای افراد واکسینه نشده نرخ واکسیناسیون در فرانسه را افزایش داده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در فرانسه حدود 70 درصد شهروندان در این کشور حداقل یک بار علیه کرونا واکسینه شده و بیش از 56 درصد هم هر دو دوز واکسن را زده‌اند.

اجرای طرح آزادی‌های بیشتر برای افراد واکسینه شده در ایالت بادن وورتمبرگ آلمان

ایالت بادن وورتمبرگ آلمان هم قاعده آزادی های بیشتر برای افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا را اجرایی می کند. این قاعده ز اوایل هفته جاری اجرایی می شود و در مقابل شرایط برای افراد واکسینه شده سخت تر می شود.

مرگ اولین بیماری کرونایی کاملا واکسینه شده در یونان

برای اولین بار یک بیمار کرونایی در یونان با وجود اینکه هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بود بدون داشتن هیچ بیماری زمینه ای جان داد. رئیس بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان پاپانیکولائو در تسالونیکی یونان در گفتگویی اعلام کرد که این مرد 70 ساله قبل از ابتلا به کرونا از هیچ بیماری رنج نمی برد و سلامت کامل داشت و تمام اقدامات کرونایی را رعایت می کرد. همسر و فرزندان این مرد هم واکسینه شدند. فرد قربانی کرونایی یک دندانپزشک 70 ساله بوده است. این اولین مورد مرگ کرونایی بعد از تزریق دو دوز واکسن در بین حدود 13200 مورد مرگ کرونایی در یونان بوده است.

هشدار درباره وقوع موج چهارم کرونا در یونان

در یونان موارد ابتلا به کرونای جدید مرتبا در حال افزایش است و این نگرانی وجود دارد که بازگشت صدها هزار مسافر از سفرهای تابستانی منجر به وقوع موج چهارم کرونا در این کشور شود.

تعلیق از کار به دلیل اجتناب از تزریق واکسن در یونان

در یک خانه سالمندان در شهر بندری ولوس یونان ده نفر از کارکنان به دلیل پرهیز از تزریق واکسن کرونا از کار خود تعلیق شده و دیگر دستمزدی دریافت نخواهند کرد. این اولین بار است که دولت آشکارا به اجتناب کنندگان از تزریق واکسن واکنش نشان می دهد.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 21,172 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 44 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 26,750 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 61 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 5,664 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 19 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,471,035 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 112,656 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 6,267,437 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 130,953 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,440,669 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 128,432 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,693,540 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 82,470 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,828,263 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 92,373 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)