میرنیوز

کرونا در اروپا|از برگزاری اعتراضات ضد محدودیت‌ها تا درخواست بخش گردشگری انگلیس

 کرونا در اروپا|از برگزاری اعتراضات ضد محدودیت‌ها تا درخواست بخش گردشگری انگلیس 2021-05-30T19:55:27+04:30

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا در اروپا با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ان ادامه دارد.

حس تنهایی در بسیاری جوانان آلمانی

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که بسیاری از جوانان در دوران بحران کرونا احساس تنهایی می کردند. این نتایج نظر سنجی از بین حدود هزار شهروند زیر سی سال است که روزنامه "دی ولت" آن را منتشر کرده است.

بر اساس این نظر سنجی 56 درصد جوانان 16 تا 29 ساله در آلمان از ابتدای شیوع کرونا اغلب احساس تنهایی می کرده اند. تقریبا همین تعداد از جوانان شرکت کننده در این نظر سنجی هم نگران از دست دادن دوستان خود با توجه به کم شدن ارتباطات بودند. بخصوص دختر ها و زنان جوان دراین دوران روابط خود را کاهش داده بودند.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 3852 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر به 35.2 درصد کاهش پیدا کرد.

"دیوید ساسولی"، رئیس پارلمان اروپا هم انتظار پیشرفت های سریعی در واکسیناسیون کرونا در اروپا را دارد. به گفته وی تا به حال بیش از 237 میلیون دوز واکسن تایید شده به سراسر اروپا تحویل داده شده است.

مشاور دولت آلمان مصونیت گله ای بدون واکسیناسیون کودکان را ممکن ندانست

"کارل لایترباخ"، از کارشناسان بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان هم بر این عقیده است که آلمان می تواند هدف واکسیناسیون در بحران کرونا را تنها با واکسیناسیون کودکان و نوجوانان بدست آورد.

وی در گفتگویی با نشریه "بیلد" آلمان تاکید کرد که هدف ما برای واکسیناسیون 80 درصدی در جامعه بدون واکسیناسیون افراد 12 تا 18سال برآورده نمی شود.

وی همچنین هشدار داد: کودکان و نوجوانان تحت موج چهارم کرونا به صورت ویژه رنج خواهند برد. ما باید از این مسئله جلوگیری کنیم.

اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در بروکسل

هزاران نفر روز شنبه در بروکسل علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. شرکت کنندگان ابتدا برای یک مهمانی غیر مجاز در یک پارک تجمع کردند و یک تجمع دیگر هم برای آزادی های اساسی در اروپا برگزار کردند. این اعتراضات در نهایت توسط نیروهای پلیس منحل شد.

هفته گذشته هم چندین مورد پارتی های ضد محدودیت ها با هزاران شرکت کننده برگزار شد. برخی درگیری ها هم بین پلیس و معترضان رخ داد که طی آن تعدادی مجروح و دستگیری وجود داشت.

آلمان: تایید واکسن روسی در اروپا تا فصل پاییز انتظار نمی رود

در حالی که بسیاری کشورهای اروپایی بی صبرانه منتظرتایید واکسن روسی در این اتحادیه هستند، یک نشریه آلمانی با استناد به محافل دولت آلمان اعلام کرد که انتظار نمی رود تایید واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در اتحادیه اروپا تا قبل از پاییز امسال انجام گیرد.

آلمان اعلام کرده که به دلیل در اختیار نداشتن داده های لازم انتظار نمی رود که تایید واکسن روسی اسپوتنیک وی روسیه در اتحادیه اروپا زودتر از ماه سپتامبر و تا قبل از پاییز امسال انجام گیرد.

این خبر را نشریه "بیلد" آلمان با استناد به محافل دولتی در برلین منتشر کرده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که بسیاری مقامات آلمانی خواستار تایید هر چه سریع تر واکسن اسپوتنیک در کشورشان هستند.

"مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن در این باره به نشریه "بیلد" آلمان گفته است: موتور واکسیناسیون در کشور نباید به لکنت بیفتد و بخصوص باید روند تایید واکسن اسپوتنیک تسریع شود.

وی از آژانس دارویی اروپا درخواست کرده که نباید به دلایل کاملا ایدئولوژیکی در این باره تعلل کند.

کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا البته چندین بار در این باره ابراز تردید کرده که آیا واکسن روسی که اتریش هم سعی کرده آن را بدست آورد هنوز هم بتواند در سال جاری میلادی مطابق با استانداردهای اروپایی تولید شود. وی اعلام کرده که بعد از تایید آژانس دارویی اروپا ممکن است ده ها ماه طول بکشد تا تولید این واکسن به جریان بیفتد.

آژانس دارویی اروپا روند تایید واکسن اسپوتنیک روسی را از اوایل ماه مارس به عنوان بخشی از یک بررسی اجمالی آغاز کرده است.

کمییسر بازار داخلی اروپا در این باره ابراز امیدواری کرده که حتی بدون واکسن هایی مانند اسپوتنیک وی هم تا پایان ماه ژوئن دوزهای کافی واکسن در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت تا 79 درصد بزرگسالان واکسینه شوند.

تا به حال مجارستان به عنوان اولین کشوراروپایی و بدون تایید اروپا و بر مبنای تایید ملی استفاده از واکسن روسی را در دستور کار قرار داده است. اسلواکی هم اعلام کرده که از 7 ژوئن می خواهد اقدام مشابهی را انجام دهد. کشور اتریش هم برای وارد کردن این واکسن به چرخه واکسیناسیون خود تلاش می کند.

تا کنون واکسن "اسپوتنیک وی" در 70 کشور جهان مجوز دریافت کرده است. بررسی صدور مجوز برای این واکسن در اتحادیه اروپا در اوایل ماه مارس سال جاری آغاز شده است.

در اتحادیه اروپا تا کنون استفاده از واکسن‌های فایزر- بیون تک، مدرنا، آسترازنکا و جانسون‌اندجانسون مجوز دریافت کرده‌اند.

اعتراضات ضد محدودیت ها در لندن

صدها نفر روز شنبه علیه واکسیناسیون و محدودیت ها در انگلیس اعتراض کردند. در نزدیکی پارلمان انگلیس معترضان بنرهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود " بدن من قواعد من" و "آزادی به جای قرنطینه". برخی معترضان هم کرونا را به عنوان یک شوخی و یا خبر جعلی ارزیابی کردند. برخی معترضان از بمب های دودزا استفاده کردند.

انحلال یک پارتی 500 نفری ناقض قواعد کرونایی در پارکی در برلین

یک پارتی با حدود 500 شرکت کننده هم در پارکی در برلین توسط نیروهای پلیس منحل شد. این پارتی به دلیل سر و صدای زیاد و نقض قواعد کرونایی منحل شد. معترضان زباله های زیادی را در این پارک پخش کرده و به سمت خودروهای پلیس بطری پرتاب می کردند. عملیات نیروهای پلیس برای انحلال این پارتی تا تقریبا ساعت 23 به طول انجامید.

واکسیناسیون برای کادر درمان در انگلیس اجباری می شود

انگلیس هم اجباری شدن واکسیناسیون برای کادر بهداشت و درمان را در دستور کار قرار داده است. "ندیم زهاوی"، از مسئولین واکسیناسیون در دولت انگلیس در این باره گفته است: این مسئله باید از شیوع ویروس در بیمارستان ها جلوگیری کند.

درخواست صنعت توریسم برای کاهش محدودیت های سفر از اروپا و آمریکا به انگلیس

صنعت توریسم انگلیس هم برای کاهش محدودیت های بیشتر در سفرها به انگلیس به دولت فشار وارد می کند. اما دولت انگلیس تا به حال تنها اجازه سفرهای بدون قرنطینه از کشورهای معدودی را صادر کرده است. آلمان و آمریکا به این لیست تعلق ندارند. این کشورها همچنان در لیست نارنجی انگلیس قرار دارند و مسافرانی که از این کشورها به انگلیس می آیند باید مدت 10 روز در قرنطینه قرار گیرند و به هزینه خود دو تست کرونا بدهند. دولت انگلیس قرار است در 7 ژوئن این لیست را مورد بازنگری قرار دهد.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 10,675به کرونا مبتلا شده‌اند و 68 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 3,398 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 7 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 3,351 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 83 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,657,572 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 109,358هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,480,945نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 127,775هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,213,055نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 126,002اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

 آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,668,658 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 79,905نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,685,632 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 89,022 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)