میرنیوز

نصرالله: گروه‌های مقاومت در نبرد غزه خوش درخشیدند

نصرالله: گروه‌های مقاومت در نبرد غزه خوش درخشیدند 2021-05-26T06:04:23+04:30

به گزارش ایسنا، به نقل از العالم، سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله به مناسبت سالروز فرار نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در ۲۵ ماه مه ۲۰۰۰ معروف به «عید مقاومت و آزادسازی» آغاز شد.

وی با اشاره به پیروری اخیر مقاومت در غزه در برابر صهیونیست ها اظهار داشت این پیروزی بزرگ و عظیم را به مردم و گروههای مقاومت در فلسطین تبریک می‌گوییم.

نصرالله افزود: از این پس در ماه می دو پیروزی بزرگ را جشن میگیریم، پیروزی سال ۲۰۰۰ و نیز پیروزی غزه در سال ۲۰۲۱

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه رهبران گروه های مقاومت فلسطین و فرماندهان شاخه های نظامی در این نبرد اخیر بسیار درخشیدند، خاطر نشان کرد از همان لحظه نخست حوادث غزه، به همراه برادرانم در لبنان و خارج از لبنان ، آخرین تحولات را دنبال می‌کردم.

وی تصریح کرد نقش عظیم حاج قاسم سلیمانی، سرور شهدای مقاومت، در حمایت از مقاومت لبنان را یادآور می‌شویم که سبب پیروزی مقاومت بر دشمن شد.

نصرالله افزود: آزادسازی خاک لبنان در ماه می سال ۲۰۰۰، آغاز گر دیگر پیروزی ها بود، در آن روز مقاومت پیروزی اش را به فلسطین اهدا کرد، زیرا هدف اصلی آنجاست.

دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: نتایج پیروزی سال ۲۰۰۰ ، نتایجی راهبردی بود، از این رو سران دشمن درباره خطرات راهبردی این شکست هشدار دادند. آن پیروزی، دشمن و دوست و مساله فلسطین و نبرد را در مقابل راهبردی متفاوت قرار داد.

وی تاکید کرد مقاومت فلسطین در برابر اقدامات رژیم اشغالگر در محله شیخ جراح، موضعی تاریخی و قاطع اتخاذ کرد.

نصرالله با انتقاد از برخی کشورهای عربی به علت عدم اتخاذ موضع جدی درباره تحولات اخیر فلسطین افزود: با وجود تمام آنچه که در فلسطین می‌گذشت، برخی کشورهای عربی به سازش روی می آوردند و برای ترمیم چهره رژیم صهیونیست تلاش می‌کردند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: غزه با عملی کردن تهدید خود در پاسخ به اقدامات رژیم اشغالگر در قدس، دوست و دشمن را غافلگیر کرد.

وی بیان داشت: آنچه که غزه انجام داد، در تاریخ نبرد با دشمن، گامی منحصر به فرد، تاریخی و بسیار ارزشمند است چرا که تحول تاریخی در نبرد "شمشیر قدس" آن بود که غزه برای حمایت از قدس و اهالی قدس وارد عمل شد و نه برای حمایت از غزه.

نصرالله خاطرنشان کرد نبرد "شمشیر قدس" مساله را نشان داد که صهیونیست ها باید آن را خوب بفهمند و این مساله، بازنگری در تخمین ها و برآوردهای شان است.

وی با هشدار به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه تعرض به مقدسات اسلامی، افزود اسراییلی ها باید بدانند که در صورت توهین به مقدسات، پاسخ به آن به مرزهای مقاومت غزه محدود نخواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه معادله ای که باید به آن دست یابیم، آن است که "تجاوز به قدس، یک جنگ منطقه ای به دنبال دارد"، گفت: آنگاه که اسراییلی ها این معادله را دریباند، خواهند فهیمد که هرگونه اقدام، نتیجه اش زوال و نابودی این رژیم خواهد بود.

نصرالله افزود: زمانی که مقدسات اسلامی و مسیحی در مقابل خطری جدی قرار میگیرند، دیگر خطوط قرمز معنا و مفهومی ندارد... از نتایج نبرد "شمشیر قدس" احیای فرهنگ و روحیه مقاومت به عنوان تنها راه برای بازپس گیری سرزمین است.

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد، صهیونیست‌ها باید بفهمند که تعرض به قدس و مقدسات و مسجدالاقصی با هر دست‌درازی دیگر آنها متفاوت است و پاسخ به این تجاوز در مرزهای مقاومت غزه محدود نمی‌شود.وقتی مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس در معرض خطری جدی قرار بگیرد، دیگر خط قرمز معنا ندارد.

وی خطاب به صهیونیست‌ها تأکید کرد: تجاوز به قدس و مسجدالاقصی به معنای جنگ منطقه‌ای است.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: زمانی که دشمن اسرائیلی بداند که در برابر این معادله قرار دارد، می‌فهمد که نتیجه هر اقدامی در آینده، زوال این رژیم است.

نصرالله گفت، همه جهان در نبرد شمشیر قدس احساس کرد که در برابر ملت فلسطینی متحد قرار دارد که برای هدفی واحد در حرکت است. نبرد شمشیر قدس، اعتبار را به مسأله فلسطین در جهان بازگرداند و آن را بر رسانه‌ها تحمیل کرد. از جمله نتایج این نبرد احیای فرهنگ و روحیه مقاومت به عنوان تنها مسیر برای بازپس‌گیری سرزمین بود. نبرد شمشیر قدس ضربه‌ای محکم به روند عادی‌سازی روابط و رسانه‌های آن زد.

وی تأکید کرد: پس از نبرد شمشیر قدس می‌توانیم بگوییم که طرح معامله قرن ساقط شد. از جمله نتایج این نبرد دوباره نشان دادن چهره زشت اسرائیل بویژه نظام آپارتایدی آن است.از مهم‌ترین نتایج نبرد قدس بازگشتن جهت قطب‌نمای نبرد در منطقه به سمت دشمن حقیقی است.

نصرالله گفت، از نتایج نبرد قدس ورود نوار غزه به تمام معادله فلسطین بود که تحولی بزرگ در نبرد است. از دستاوردهای مقاومت اخیر در غزه، قدرت ادامه شلیک موشک در ساعت‌های از پیش اعلام شده بود. نبرد اخیر توانایی موشکی متفاوت مقاومت از نظر کمی و کیفی و نیز برد موشک‌ها را نشان داد.

دبیرکل حزب‌الله سپس تصریح کرد، زمانی که یک صهیونیست در فلسطین احساس ناامنی کند حداقل کاری که انجام می‌دهد این است که آن را ترک کند. از مهم‌ترین نتایج نبرد شمشیر قدس فلج شدن امنیت رژیم صهیونیستی است و این یک دستاورد نظامی بی سابقه بود.

وی ادامه داد: ما داریم از رژیمی کاملا مجهز صحبت می‌کنیم که نیروی هوایی قدرتمند دارد، مقابل نوار غزه که پانزده سال است با مساحت کمش در محاصره کامل است. در غزه مقاومتی حضور دارد که یا سلاحش را پنهانی به داخل غزه وارد کرده یا از فلسطین اشغالی خریده یا خودش ساخته است، پس ما از دو کشور بزرگ صحبت نمی‌کنیم، رژیمی مجهز مقابل مقاومت در غزه.

نصرالله گفت، این نبرد به تصویر فلسطین اشغالی به عنوان یک مکان امن برای سرمایه‌گذاری خارجی پایان داد . از جمله نتایج این نبرد ورود فلسطینی‌های اراضی ۱۹۴۸ به خط درگیری با رژیم صهیونیستی بود که دشمن آن را تهدیدی موجودیتی می‌داند.

وی تأکید کرد، از نتایج نبرد مذکور شکست رژیم صهیونیستی در مقابله با شلیک موشک‌های مقاومت بود که نشان دهنده شکست اطلاعاتی این رژیم است. اگر سامانه موسوم به گنبد آهنین موفق بود «بنیامین نتانیاهو» در هر جایی به آن افتخار می‌کرد.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد، از دیگر نتایج این نبرد، شکست در ضربه زدن به زرادخانه واقعی و راهبردی موشک‌هایی است که هنوز شلیک نشده است. دیگر نتیجه این نبرد، شکست در پیش بینی عکس‌العمل غزه و فلسطینی‌های اراضی اشغای ۱۹۴۸ است.

وی گفت، از مهم‌ترین نشانه‌های شکست در نبرد اخیر عدم اقدام دشمن صهیونیست به ورود به جنگ زمینی با غزه بود. «قویترین ارتش در منطقه» از ورود به جنگ زمینی می‌ترسد ، این یک شکست راهبردی است نه شکستی عادی. از جمله نشانه‌های شکست، عدم قدرت دشمن در ارائه تصویر پیروزی است.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به لبنان پرداخت و گفت، مقاومت لبنان امروز در بهترین وضعیت از نظر تجهیزات و آمادگی قرار دارد.

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: در برآورد خود درباره لبنان اشتباه نکنید همان اشتباهی که در غزه مرتکب شدید با علم به این وضعیت ما متفاوت است. مقاومت در لبنان در جایگاهی قدرتمند قرار دارد.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه از شهید راه قدس «محمد طحان» یاد کرد و گفت: این شهید نماینده این نسل آماده برای نفوذ به مرزها و دیوارها آنهم بدون سلاح است.

نصرالله سپس موضوع تشکیل دولت در لبنان را یک مشکل صرفا داخلی خواند و گفت، فقط دو مسیر در تشکیل دولت وجود دارد و این دو مسیر یا توافق «میشل عون» و «سعد الحریری» است یا کمک به «نبیه بری».

دبیرکل حزب‌الله در اشاره به عراق گفت، دوست و دشمن در جهان باید به بیانیه آیت‌الله سید علی سیستانی درباره مسأله فلسطین توجه کنند.

نصرالله به یمن هم اشاره کرد و گفت، در برابر همبستگی ملت یمن و رهبر آن «عبدالملک الحوثی» با ملت فلسطین، اشک از چشم انسان جاری می‌شود. یمنی‌ها یک قدرت بزرگ برای محور مقاومت هستند.

وی گفت وقتی می‌شنوم که آقای عبدالملک که خودش و کشورش در محاصره هستند می‌گوید ما حاضریم همین قرص نان خود را با فلسطین تقسیم کنیم، واقعا متأثر می‌شوم [بغض و چند لحظه سکوت و نوشیدن جرعه‌ای آب]. «به ایشان می‌گویم،‌ آقای عبدالملک شما خودتان در محاصره هستیـد».

نصرالله تأکید کرد، زوال رژیم صهیونیستی نزدیکتر شده است، نابودی این رژیم حتمی است و تنها مسأله زمان مطرح است.

دبیرکل حزب‌الله در پایان گفت، مهم‌ترین مسئله امروز مقاومت، استقامت و ایستادگی در نقاط مختلف منطقه است که امروز پیروزی در فلسطین را به بار آورد.

وی افزود، نظام جمهوری اسلامی امروز پایدار است و آنچنان که «جان بولتون» میخواست نشد. جمهوری اسلامی تهدید به جنگ را پشت سر گذاشته و تحریم‌ را کنار زده و الان در حال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)