میرنیوز

رئیس جدید موساد و دستور کار ویژه او

 رئیس جدید موساد و دستور کار ویژه او 2021-05-25T23:54:27+04:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قریب 6 ماه قبل، دوره 5 ساله ریاست «یوسی کوهن» بر دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی، «موساد» به پایان رسید. نتانیاهو که از تابستان 2021 حکم ریاست کوهن را برای یک دوره 6 ماهه تمدید کرده بود عملاً ریاست «کوهن» را تا تابستان 2021 استمرار بخشید تا تابستان امسال، رئیس جدید موساد را معرفی کند. حالا کمتر از یک ماه به تابستان باقی مانده است و رسانه های رژیم صهیونیستی نام رئیس جدید را اعلام کرده‌اند.

رئیس جدید موساد کیست؟

«دیوید بارنیع»، متولد 1965، دارای مدرک مدیریت بازرگانی از دانشگاه نیویورک است. وی در ارتش رژیم صهیونیستی در واحد ویژه «سایرت مطکال» خدمت کرده است. روزنامه «جروزالم پست» نوشت وی در واحد اطلاعات ارتش خدمت کرده است. «بارنیع» سال 1996 وارد واحد عملیات موساد شد. پس از آن فرماندهی واحد عملیات موساد در خارج را در دست داشت. بین سال های 2013 تا 2019 رئیس «تصومت»، بخش استخدام جاسوس و نایب رئیس بخش شنود الکترونیکی را برعهده داشته است. وی 2 سال نیز مسئول بخش «کِشِت»، بخش نظارت و نفوذ بوده است.

او از سال 2019 تا کنون پست جانشین رئیس موساد را در اختیار دارد. یوسی میلمن، تحلیلگر امنیتی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» او را فردی موفق در استخدام جاسوسانی از تمام جهان برای رژیم صهیونیستی توصیف می کند که ترور دکتر فخری زاده توسط او انجام شده است.

فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , موساد ,

مأموریت‌ها

با توجه به وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی بارنیع ، مأموریت های متفاوتی نسبت به «یوسی کوهن» خواهد داشت. این وظایف برآمده از شرایطی است که در منطقه، عرصه بین الملل و روابط خارجی رژیم صهیونیستی به وجود آمده است. 

مقابله با برنامه هسته‌ای و  توانمندی موشکی ایران

برخلاف تمام حاکمیت‌های جهان، رژیم صهیونیستی یک مجموعه امنیتی است که یک ساختار سیاسی را نیز به عنوان ویترین خود در اختیار دارد. لذا تمام مسائل آنها براساس چالش‌ها و تهدیدات امنیتی تعریف می‌شود.  صهیونیست‌ها جمهوری اسلامی را به عنوان تهدید اول امنیتی خود توصیف کرده‌اند لذا همواره آنچه به جمهوری اسلامی مربوط است در اولویت‌های آنها است. طی دو دهه گذشته مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی مهمترین پرونده‌ای است که صهیونیست‌ها آن را دنبال کرده‌اند. با وجودی که جامعه بین الملل بر صلح آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران تاکید دارد، اما صهیونیست‌ها همواره ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌کند. قطعاً در دوره‌ای که قرار است توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی از سوی آمریکایی‌ها مورد بازنگری قرار گیرد، این پرونده یکی از مهمترین مأموریت‌های رئیس جدید موساد خواهد بود.

در همین راستا به زعم صهیونیست‌ها آنچه ایران از سلاح هسته‌ای به دست می آورد در خطرناک ترین وجه خود می‌تواند روی موشک های دوربرد ایران علیه رژیم صهیونیستی به کار گرفته شود لذا تمرکز بر توان موشکی ایران بخشی از پرونده هسته‌ای ایران است که از سوی رئیس «موساد» دنبال خواهد شد. ضمن آنکه توان موشکی ایران به عنوان یک پرونده جدید به دلیل آنکه به طور مستقیم صهیونیست‌ها را می‌تواند هدف قرار دهد و هم به دلیل آنکه با انتشار در میان محور مقاومت صهیونیست‌ها را تهدید می‌کند یکی از پرونده‌های جدی رئیس جدید موساد خواهد بود.

اعتماد سازی و توسعه روابط با دولت بایدن

با روی کار آمدن «جو بایدن» در ایالات متحده ، به دلیل تیرگی روابط نتانیاهو با دموکرات‌ها از دوره «باراک اوباما» و اختلاف نظر در عرصه بین الملل، روابط رژیم صهیونیستی با ایالات متحده رو به افول گذاشته است.  با تلاش «بایدن» برای احیای دوباره برجام، این افول روابط در مسیر استمرار و تقویت قرار گرفته است. حال آمریکایی‌ها می‌خواهند رژیم صهیونیستی را در نوار غزه و علیه ایران کمی آرام تر ببینند و دست کم در زمانی که آنها تلاش دارند مشکلات خود با ایران را حل کنند دست به اقدامات تحریک کننده نزنند. این در حالی است که صهیونیست‌ها طی یکسال گذشته نشان داده‌اند در حال ورود به مرحله جدیدی از درگیری با جمهوری اسلامی هستند. به دلیل وجود این تناقض در عرصه نظر و عمل، قطعاً یکی از مأموریت‌های جدی رئیس جدید موساد، توسعه روابط با ایالات متحده و تقویت آن است.

جلوگیری از توسعه توان مقاومت فلسطین

طی یک دهه گذشته نوار غزه شاهد دو جنگ بزرگ و چند درگیری کوچک با رژیم صهیونیستی بوده است. این درگیری‌ها که همراه با فشار محاصره بر نوار غزه تحمیل شده، برخلاف محاسبات نظری، نه تنها موجب افول توان مقاومت نشده، بلکه بالعکس موجب شده مقاومت به مرور زمان توانمندتر از قبل باشد.حالا مقاومت فلسطین در عرصه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی توان مقابله با رژیم صهیونیستی را دارد. این مسئله به شدت صهیونیست‌ها را با بحران مواجه کرده به گونه‌ای که در حال تبدیل شدن به یک بحران اجتماعی در رژیم صهیونیستی است لذا یکی از پرونده‌هایی که رئیس جدید موساد آن را دنبال خواهد کرد جلوگیری از توسعه توان مقاومت در نوار غزه خواهد بود. توانی که می‌تواند با گسترش درونی به کرانه باختری نیز کشیده شود.

استمرار عادی سازی روابط

عادی سازی روابط برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، یکی از پرونده‌های ویژه ای بود که «یوسی کوهن» شخصاً آن را دنبال می‌کرد. حالا با کنار رفتن «کوهن» و عدم حضور «ترامپ» در عرصه ریاست جمهوری آمریکا استمرار و توسعه عادی سازی روابط یکی از کارویژه‌های جانشین او خواهد بود. پرونده‌ای که هم از سوی «بایدن» و هم «نتانیاهو» بر توسعه و استمرار آن تأکید شده است.

اولویت یافتن یمن برای رژیم صهیونیستی

حضور جنبش «انصارالله» یمن، در عرصه سیاسی این کشور و موفقیت‌هایی که طی سال‌های گذشته به دست آورده است، این جنبش را در آستانه حضور یک دولت مقاومتی در رأس قدرت سیاسی یکی دیگر از کشورهای منطقه قرار داده است. حالا اگر انصارالله در یمن قدرت را به دست بگیرد، به دلیل اشرافی که بر باب المندب دارد خطری بزرگ برای صهیونیست‌ها محسوب می‌شود. رژیم صهیونیستی از مدت‌ها قبل در کنار پرونده عادی سازی روابط ، پرونده یمن را نیز دنبال کرده، پس از عادی سازی روابط اقدام به تأسیس ایستگاه اطلاعاتی رسمی در مناطق تحت نفوذ امارات در یمن کرده است. ضمن آنکه صهیونیست‌ها سال‌ها است در سواحل باب المندب، ایستگاه های شنود و جاسوسی ایجاد کرده‌اند. به همین دلیل با توسعه قدرت انصارالله، پرونده یمن نیز یکی از مأموریت‌های اصلی رئیس جدید موساد خواهد بود. 

استمرار همکاری با کردستان عراق علیه ایران

در دوره ریاست «یوسی کوهن» بر موساد، روابط موساد با اقلیم کردستان عراق و به طور مشخص جریان «بارزانی» توسعه قابل توجهی پیدا کرد. به گونه‌ای که صهیونیست‌ها علاوه بر رفت و آمدهای دائمی و روابط اقتصادی وسیع، اقدامات اطلاعاتی گسترده‌ای را نیز در آنجا سازماندهی کردند. کردستان به دلیل نزدیکی جغرافیای با ایران و به عنوان مأمنی برای موساد به منظور مقابله با هم پیمانان ایران در عراق یکی از مأموریت‌های اصلی  رئیس جدید موساد خواهد بود.

 

مقابله با موشک‌های نقطه زن حزب الله

یکی از اهداف جدی صهیونیست‌ها طی سال‌های اخیر که در اولویت بندی‌های رژیم صهیونیستی در رده‌های بالا قرار داشته، مقابله با موشک‌های نقطه زن حزب الله است. این خطر از نظر میدانی نزدیک‌ترین و خطرناک‌ترین چالش امنیتی صهیونیست‌ها است. چرا که از هر تهدید دیگری زودتر می‌تواند صهیونیست‌ها را به بحران نزدیک کند. این تهدید هم به دلیل اولویت و هم به دلیل تخصص «بارنیع» که جذب جاسوس است در اولویت‌های رئیس جدید موساد قرار خواهد داشت.

آنچه در مجموع به عنوان مأموریت‌های رئیس جدید موساد در دستور کار وی و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار دارد مجموعه‌ای ازپرونده‌های امنیتی، نظامی و بین‌المللی است که همگی مربوط به ایران و هم پیمانان آن است. این یعنی آنکه دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی طی 5 سال آینده تمام تمرکز خود را بر ایران و پرونده‌های مرتبط با آن قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)