میرنیوز
به گزارش ایسنا، درآمد حاصل از تبلیغات محیطی لیگ برتر هر سال یکی از ابهامات این رقابتها بوده و سازمان لیگ فوتبال هیچگاه در این مورد حتی با باشگاهها شفاف نبوده است. لیگ بیست و یکم اما میتواند نقطه عطفی در رسیدن باشگاهها به تنها راه درآمدیشان یعنی تبلیغات محیطی باشد.
ماجرا از قرارداد باشگاه استقلال با کارگزار جدیدش آغاز شد؛ قراردادی که در آن درآمد ۱۵۰ میلیارد تومانی از طریق تبلیغات محیطی بازیهای خانگی پیشبینی شده بود. این موضوع ابتدا با مخالفت سازمان لیگ فوتبال همراه شد اما در ادامه در جلسهای با حضور مدیران باشگاه استقلال، وزیر ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، مقرر شد که واگذاری تبلیغات محیطی بازیهای خانگی به تیمهای لیگ برتری در هیات رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ بررسی شود.
از طرفی در همان برهه زمانی مشخص شد که هیچ شرکتی در دو مزایده برگزار شده از سوی سازمان لیگ برای واگذاری تبلیغات محیطی لیگ برتر با کف قیمت ۱۸۰ میلیارد تومان شرکت نکرده است. با این حال پس از برگزاری جلسات هفته گذشته هیات رئیسه، تکلیف باشگاهها مشخص نشد و حتی پس از آن جلسه، هوشنگ نصیرزاده، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال در گفتوگو با رسانهها از پیشنهاد و توافق ۱۸۰ میلیاردی برای واگذاری تبلیغات محیطی لیگ برتر خبر داد.
البته نصیرزاده در گفتوگو با ایسنا درباره مشتری ۱۸۰ میلیاردی تبلیغات محیطی ابراز بیاطلاعی کرد. از طرفی صادق درودگر، دیگر عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال زمانی که با سوالاتی راجع به تبلیغات محیطی مواجه شد، حاضر به پاسخگویی نشد.
اما این مشتری از کجا پیدا شد؟ آن هم درست زمانی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به باشگاهها چراغ سبز همکاری نشان داده بودند. ماجرا از این قرار است که محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور زمانی که به بهانه مذاکره برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی بازیهای خانگی و ارائه تضامین در سازمان لیگ حضور پیدا کرد، در خلال این مذاکره، برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی کل لیگ برتر هم اقداماتی کرده است.
او با اعلام بیاطلاعی از مزایدههایی که پیشتر برگزار شده به مسئولان سازمان لیگ فوتبال اعلام کرده که حاضر است با همان مبلغ پیشنهادی این سازمان در مزایدهها، تبلیغات محیطی لیگ برتر را در اختیار بگیرد. در همین راستا محمدرضا زنوزی با ارائه پیشنهاد کتبی با مدیران سازمان لیگ وارد مذاکره شده است. این در حالی است که باشگاه تراکتور پیش از این اقدام زنوزی در بیانیهای اعلام کرده بود که خواهان در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی بازیهای خانگیاش است اما از آن طرف مالک باشگاه به دنبال در اختیار گرفتن حق تبلیغات محیطی کل لیگ و ادامه روند سالهای گذشته است.
در هر صورت باید منتظر ماند و دید بالاخره تقابل باشگاهها و سازمان لیگ فوتبال بر سر در اختیار گرفتن حق تبلیغات محیطی به کجا خواهد رسید؛ موضوعی که پس از گذشت سه هفته از لیگ برتر همچنان مبهم باقی مانده است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
منچسترسیتی بدترین تیم انگلیسی در ۶۸ سال اخیر شد
تیموری: رقابت با نایب قهرمان جهان کار دشواری است
رئیس فدراسیون والیبال دچار مشکل قلبی شد
نام رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران در سایت جهانی ثبت شد
پیکلبال به تنیس واگذار شد
اعلام زمان جلسه هماهنگی، نشست خبری و آخرین تمرین پرسپولیس در قطر
محک جدی ملی پوشان در قلب روسیه؛ قدرت نمایی ایران در کشتی دنیا
واکنش رسانه هلندی به محبوبیت جهانبخش در ورزشگاه فاینورد
کارشناس فوتبال: اگر میخواهیم در جام جهانی زنگ تفریح باشیم به سرمربی تیم ملی دست نزنیم!
مدال برنز مسابقات اسکواش هند به فرشته اقتداری رسید
تاج: اسپانیا و آرژانتین بعد از تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفتند
بازگشت قهرمان فوتبال هفت نفره جهان با استقبال مهدی تاج
گاریدو و هویت تاکتیکی پرسپولیس با ترکیب ۲-۴-۴
آمار خوب رفیعی در پرسپولیس/ ۵۴۰ دقیقه بدون گل خورده
آخرین وضعیت تیم فوتبال استقلال برای دیدارهای آسیایی
سپاهان صاحب بهترین خط دفاعی لیگ برتر
دست برتر پرسپولیس برای دیدار با الریان و خاطره سازی دو سرخ پوش
وزنه زدن کیانوش رستمی زیر پرچم کوزوو در هالهای از ابهام
پیروزی مقتدرانه زارع؛ ایران فاتح لیگ کشتی آزاد پادوبنی شد
پیروزی دلچسب مجتبی گلیج برابر حریف روس
پیروزی امیرحسین فیروزپور با چاشنی اعتراض به داوری
کامران قاسمپور مقتدرانه حریف روس را شکست داد
تیم ملی کومیته ایران با شکست ژاپن فینالیست جام جهانی شد
کامران قاسمپور مقتدرانه پیروز میدان شد
یوسفی اولین چراغ را روشن کرد؛ پیروزی برابر حریف روس
امیرمحمد یزدانی حریف قهرمان المپیک نشد
صنعت نفت با حذف آلومینیوم صعود کرد
سینا خلیلی چهارمین شکست ایران برابر روسیه را رقم زد
رحمان عموزاد نتوانست از حریف روس انتقام بگیرد
برادران مومنی لیگ پادوبنی را با باخت شروع کردند