میرنیوز
به گزارش ایسنا، درآمد حاصل از تبلیغات محیطی لیگ برتر هر سال یکی از ابهامات این رقابتها بوده و سازمان لیگ فوتبال هیچگاه در این مورد حتی با باشگاهها شفاف نبوده است. لیگ بیست و یکم اما میتواند نقطه عطفی در رسیدن باشگاهها به تنها راه درآمدیشان یعنی تبلیغات محیطی باشد.
ماجرا از قرارداد باشگاه استقلال با کارگزار جدیدش آغاز شد؛ قراردادی که در آن درآمد ۱۵۰ میلیارد تومانی از طریق تبلیغات محیطی بازیهای خانگی پیشبینی شده بود. این موضوع ابتدا با مخالفت سازمان لیگ فوتبال همراه شد اما در ادامه در جلسهای با حضور مدیران باشگاه استقلال، وزیر ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، مقرر شد که واگذاری تبلیغات محیطی بازیهای خانگی به تیمهای لیگ برتری در هیات رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ بررسی شود.
از طرفی در همان برهه زمانی مشخص شد که هیچ شرکتی در دو مزایده برگزار شده از سوی سازمان لیگ برای واگذاری تبلیغات محیطی لیگ برتر با کف قیمت ۱۸۰ میلیارد تومان شرکت نکرده است. با این حال پس از برگزاری جلسات هفته گذشته هیات رئیسه، تکلیف باشگاهها مشخص نشد و حتی پس از آن جلسه، هوشنگ نصیرزاده، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال در گفتوگو با رسانهها از پیشنهاد و توافق ۱۸۰ میلیاردی برای واگذاری تبلیغات محیطی لیگ برتر خبر داد.
البته نصیرزاده در گفتوگو با ایسنا درباره مشتری ۱۸۰ میلیاردی تبلیغات محیطی ابراز بیاطلاعی کرد. از طرفی صادق درودگر، دیگر عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال زمانی که با سوالاتی راجع به تبلیغات محیطی مواجه شد، حاضر به پاسخگویی نشد.
اما این مشتری از کجا پیدا شد؟ آن هم درست زمانی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به باشگاهها چراغ سبز همکاری نشان داده بودند. ماجرا از این قرار است که محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور زمانی که به بهانه مذاکره برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی بازیهای خانگی و ارائه تضامین در سازمان لیگ حضور پیدا کرد، در خلال این مذاکره، برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی کل لیگ برتر هم اقداماتی کرده است.
او با اعلام بیاطلاعی از مزایدههایی که پیشتر برگزار شده به مسئولان سازمان لیگ فوتبال اعلام کرده که حاضر است با همان مبلغ پیشنهادی این سازمان در مزایدهها، تبلیغات محیطی لیگ برتر را در اختیار بگیرد. در همین راستا محمدرضا زنوزی با ارائه پیشنهاد کتبی با مدیران سازمان لیگ وارد مذاکره شده است. این در حالی است که باشگاه تراکتور پیش از این اقدام زنوزی در بیانیهای اعلام کرده بود که خواهان در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی بازیهای خانگیاش است اما از آن طرف مالک باشگاه به دنبال در اختیار گرفتن حق تبلیغات محیطی کل لیگ و ادامه روند سالهای گذشته است.
در هر صورت باید منتظر ماند و دید بالاخره تقابل باشگاهها و سازمان لیگ فوتبال بر سر در اختیار گرفتن حق تبلیغات محیطی به کجا خواهد رسید؛ موضوعی که پس از گذشت سه هفته از لیگ برتر همچنان مبهم باقی مانده است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
آذرباد: ناکامیهای تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
دروازهبان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
لشگری: مربیای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
اقدام فدراسیون برای سفر ملیپوشان فوتسال پس از لغو پرواز
بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاریسنژرمن شد
باشگاه استقلال محکوم شد
رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
جوکوویچ: این فصل بد من است
حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
خطیر: آقای تاج، بازیهای لیگ را با VAR برگزار کنید
آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
ژاوی: نبرد فوقالعادهای با PSG داریم/ پیشرفت کردهایم
آنچلوتی: تمام توانمان را مقابل منسیتی به کار خواهیم بست
روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیتههای انضباطی و اخلاق
زمانبندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
گفتوگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
تاج: شرایط سرخابیها نگرانکننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
رجائیان: استقلال مظلومنمایی میکند/ نکونام باید اخراج میشد