میرنیوز

رنگرز: برخورد قاطع با عاملان درگیری در جام تختی خواهیم داشت/سطح مسابقات مطلوب بود

رنگرز: برخورد قاطع با عاملان درگیری در جام تختی خواهیم داشت/سطح مسابقات مطلوب بود 2020-01-23T22:45:22+03:30

به گزارش ایسنا، نشست خبری چهلمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی با حضور حسن رنگرز مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی و سخنگوی فدراسیون کشتی و محمد موسایی رییس هیات کشتی استان فارس و سرپرست جام تختی برگزار شد.


با شرایط موجود حضور ۵ کشور در جام تختی خوب بود

حسن رنگرز در این نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا درباره برخی انتقادها از استقبال نه چندان خوب کشورهای خارجی برای حضور در این رقابت ها، گفت: استحضار دارید کشور در شرایط بسیار خاصی بسر می برد. ما بیش از یک ماه پیش بنا بر دلایلی که هنوز هم بر ما پوشیده است رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی به میزبانی ایران توسط اتحادیه جهانی تعلیق شد و هفته گذشته نیز میزبانی ایران در فوتبال باشگاه های آسیا لغو شد. با این شرایط انصافا رقابت های جام تختی در حد استاندارهای بین المللی برگزار شد و اینکه حضور ۵ کشور خارجی نشان داد که ما به لحاظ تامین امنیت هیچ مشکلی نداریم و به بهترین شکل آماده برگزاری رقابت های بین المللی هستیم.


ایران برای میزبانی مسابقات بین المللی مشکلی ندارد

وی افزود: حضور ۵ کشور روسیه، قزاقستان، قرقیزستان،ارمنستان، و تاجیکستان اتفاق خوبی بود و باز هم تاکید می کنم برگزاری رقابت ها با همین تعداد تیم خارجی نشان داد کشور ما هیچ مشکلی برای برگزاری رقابت های بین المللی ندارد.

جام تختی فراز و فرودهای زیادی داشته است

وی خاطرنشان کرد: در ۴۰ دوره جام تختی شاهد فراز و فرودهای زیادی بودیم و مکان آن

نیز تغییرات زیادی داشته است. به اعتتقاد من یکی از دلایلی که به کیفیت و کمیت این مسابقات آسیب زد این بود که جام تختی از سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی خارج شد. قطعا دیپلماسی کشتی باید فعال شود تا این رقابت ها به رنکینگ بازگردد هر چند کار سختی است. یکبار برای همیشه باید یک سیاست جدی برای جام تختی تدوین شود و مانند روسیه که بدنبال کیفیت هستند تا کمیت ما نیز این شیوه را دنبال کنیم. قهرمانان بزرگ جهان را با اسم دعوت کنیم و جوایز دلاری خوبی نیز برای این جام داشته باشیم تا زمینه حضور بزرگان کشتی جهان را در این مسابقات فراهم کنیم. قطعا به لحاظ زمانی نیز امکان جابجایی این مسابقات وجود دارد.

حضور هیچ کشتی گیری در المپیک قطعی نیست

وی افزود:تمامی مدعیان پوشیدن دوبنده تیم ملی در این مسابقات حضور داشتند و سطح کیفی مسابقات در حد بسیار خوبی برگزار شد. ۴ کشتی گیری که با مجوز کادر فنی در این مسابقات نبودند نیز برای المپیک انتخاب شده نیستند و در کنار نفرات برتر از دید کادر فنی در مسابقات بین المللی محک می خورند.

ملی پوشان آسیایی از جام تختی انتخاب می شوند

رنگرز خاطرنشان کرد: نفرات حاضر در رقابت های قهرمانی آسیا قطعا از دل نفرات برتر جام تختی انتخاب خواهند شد. البته رقابت های آسیایی امسال سطح بالایی دارد چرا که در رنکینگ موثر است و کشورهای آسیایی با قدرت در این مسابقات حاضر می شوند. امیدوارم تیمی با تاکید بر جوانگرایی به این مسابقات اعزام کنیم.

وی ادامه داد: شهامت کادر فنی این بود که در جهانی ۲۰۱۹ ترکیب تیم را جوان کرد و اگر ما بدنبال کسب نتیجه در المپیک ۲۰۲۴ هستیم باید بر روی جوانان سرمایه گذاری کنیم هر چند ممکن است هزینه آن را هم بدهیم. در جام تختی نیز جوانان نتایج خوبی داشتند و نشان دادند آینده کشتی ایران با وجود آن ها تامین خواهد بود.

برخورد قاطعی با عاملان درگیری خواهیم داشت

وی درباره درگیری های زشت رخ داده در مبارزه وزن ۷۲ کیلوگرم میان محمدرضا گرایی کشتی گیر شیرازی تیم ملی و کاویانی نژاد که با شکست گرایی همراه بود گفت: قطعا نحوه قضاوت داوران در این مبارزه به دقت بررسی خواهد شد و کمیته انضباطی نیز اتفاقات رخ داده را با دقت بررسی و با متخلفین برخورد می کنند. ما نیز بسیار متاسف شدیم از اتفاقاتی که در این مبارزه بدلیل رفتازهای هیجانی بروز پیدا کرد و قطعا برخورد لازم صورت خواهد گرفت. مطالبه جامعه کشتی و اصحاب رسانه برخورد قاطع با متخلفین است و حتما این اقدام صورت می گیرد.

حرکت ناشایستی از محمدرضا گرایی ندیدیم

سخنگوی فدراسیون کشتی تصریح کرد: برادران گرایی از فنی ترین کشتی گیران ما هستند و حتی محمدعلی گرایی شایستگی کسب مدال طلای جهان را داشت و ما این پیش بینی را داشتیم. محمدرضا گرایی نیز بارها شایستگی های فنی خود را نشان داده و فکر می کنم عوامل دیگری باعث شد این اتفاقات رخ بدهد و کما اینکه ما نیز حرکت ناشایستی از این کشتی گیر ندیدیم. حسین گرایی حرکات بدی انجام داد و مربیان گرایی نیز در این درگیی نقش داشتند. محمدعلی و محمدرضا واقعا حرکت ناشایستی انجام ندادند.

جوانان گوی سبقت را از باتجربه ها ربودند

وی ادامه داد: یکی از انتقاداتی که به بنا و سیستم انتخابی او وارد می شود این است که او قائل به برگزاری رقابت های انتخابی نیست اما امسال با توجه به درپیش بودن المپیک او تاکید کرد همه نفرات باید در جام تختی کشتی بگیرند. اینکه او در جهانی به نفراتی مثل هادی ساروی و رامین طاهری و ...اعتماد کرد نشان داد نگاه او درست بوده است. درخشش جوانان و پیشی گرفتن آن ها از با تجربه ها در جام تختی چاره ای جز توجه به جوانان برای کادر فنی نمی گذارد و ما با این جوانان می توانیم آینده درخشانی را در کشتی فرنگی داشته باشیم.

امکان لغو برگزاری جام جهانی وجود دارد

رنگرز در پاسخ به این سوال که آیا بالاخره ایران میزبان جام جهانی کشتی فرنگی خواهد بود یا خیر گفت: اتحادیه جهانی مسابقات را تعلیق کرد و انصافا پس از آن پیگیری زیادی برای گرفتن نظر کشورهای جهان داشت اما با توجه به در پیش بودن المپیک، کشورها رغبتی برای حضور در جام جهانی ندارند. این مسابقات تورنمنت سطح دو یا سه جهان است و به ندرت کشورهایی مثل ایران هستند که دو یا سه تیم داشته باشند بنابراین ترجیحشان این نیست که در چنین مسابقاتی شرکت کنند. اتحادیه جهانی تا الان هیچ اظهار نظری برای لغو این مسابقات نداشته است. با این شرایط برگزاری این رقابت با ابهام روبروست و با ترافیک مسابقات مختلف امکان لغو مسابقات وجود دارد.

موسایی: از درگیری رخ داده در جام تختی عذرخواهی می کنم

به گزارش ایسنا، موسایی سرپرست جام تختی نیز در این نشست خبری با خیر مقدم به خبرنگاران برای حضور در شیراز و پوشش خبری این رویداد گفت: از اتفاقات رخ داده در مبارزه میان محمدرضا گرایی و کاویانی نژاد بسیار متاسفم و عذرخواهی می کنم. شاید از لحاظ روحی باید روی مربیانمان بیشتر کار می کردیم تا چنین اتفاقی نیفتد. همه سعی ما بهترین میزبانی از این مسابقات بوده و سعی می کنیم با استفاده از تجربیات برگزاری این دوره برای سال های آینده زمینه را برای افزایش کمی و کیفی این مسابقات فراهم کنیم.

وی درباره علت غیبت نوروزی در سالن رقابت ها گفت: نوروزی بدلیل مشغله ای که داشت نتوانست به سالن بیاید. ما نیز خیلی دوست داشتیم نوروزی در سالن حضور داشت. البته برنامه ویژه ای برای او تدارک دیده شده و قرار است فردا جمعه بازوبند پهلوانی استان در سالن مسابقات به وی اهدا شود.

وی درباره رفتار غیرحرفه ای مربیان گرایی و نقش آن ها و محمدعلی گرایی در افزایش درگیری رخ داده گفت: برای انتخاب مربی قطعا معیارهایی وجود دارد. گرایی نیز از بهترین کشتی گیران ایران است. محمدرضا گرایی با مربیان خود بهتر کار می کرد و مربی او نیز دفترچه مربیگری دارد و به لحاظ قانونی مشکلی برای مربیگری ندارد اما قبول می کنم باید به لحاظ روحی نظارت دقیق تری می داشتیم. قطعا در انتخاب مربیان بعدی نظارت جدی تری خواهیم داشت.گرایی از کشتی گیران خوب ایران است و باید برخورد منطقی صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)