میرنیوز

کامرانی‌فر: فدراسیون در حال پیشرفت بوده و مسیر توسعه را در پیش گرفته است/ عزیزی خادم مسائل تیم‌های ملی را مدیریت می‌کند

 کامرانی‌فر: فدراسیون در حال پیشرفت بوده و مسیر توسعه را در پیش گرفته است/ عزیزی خادم مسائل تیم‌های ملی را مدیریت می‌کند 2021-10-26T15:55:44+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسن کامرانی‌فر پس از پایان نشست امروز (سه‌شنبه) اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره انتخابش به‌عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال در حالی که پیش از این سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال بود، گفت: اعضای محترم هیئت رئیسه و ریاست فدراسیون فوتبال به من لطف داشتند. من سه ماه سرپرست دبیرکلی بودم و عزیزان این مسئولیت را به من دادند که از حالا شرایط برای من سخت‌تر می‌شود و باید وظیفه‌ام را نسبت به فوتبال بیشتر ادا کنم.

وی افزود: همچنین باید از تجارب بین‌المللی و روابطی که دارم، برای توسعه فوتبال بهره لازم را ببرم. برای مسیر داخلی هم باید بتوانیم انسجامی بین اهالی فوتبال داشته باشیم. در این مسیر همیشه معایبی داریم و من هم معایب دارم که از همه می‌خواهم به پیشرفت و توسعه فوتبال کمک کنند. فدراسیون فوتبال در این چند ماه نشان داده در حال پیشرفت بوده و مسیر توسعه را در پیش گرفته است. گاهی در این مسیر اتفاقاتی پیش می‌آید که نیاز داریم به ما گوشزد شود و ما هم سعی داریم آنچه وظیفه‌مان است را پیش ببریم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به برگزاری جلسه هیئت رئیسه خاطرنشان کرد: علاوه بر تغییر سرپرست دبیرکلی به دبیرکل، بیش از 20 مصوبه داشتیم. یکی از مصوبات که فوتبال ما سال‌ها به آن نیاز داشت، حذف تفاضل گل در صعود و سقوط بود که این مسئله در تمام رده‌ها تصویب شد و رتبه‌بندی براساس رنکینگ خواهد بود. قطعاً این مسئله به سلامت و پیشرفت فوتبال ما کمک می‌کند. هرچند اعتقاد دارم، فوتبال ما سالم است و افرادی که در فوتبال حضور دارند، سالم هستند، اما باید قوانینی داشته باشیم که در یک مسیر خوب پیش برویم.

کامرانی‌فر درباره مسابقاتی که در رده‌های مختلف ملی برگزار می‌شود، گفت: هیئت رئیسه حمایت از تیم امید را تصویب کرد تا بتوانیم به المپیک 2024 با این کادر خوبی که انتخاب شده است و بازیکنان خوبی که داریم، صعود کنیم. مصوبات خوب دیگری هم برای نگاه به آینده وجود داشت تا تیم‌های‌مان را در رده‌های بالاتر ببینیم.

وی در مورد اینکه طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال دبیرکل باید چهار سال سابقه مدیریتی داشته باشد که او این شرایط را دارا نیست، اظهار داشت: من نامزد هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بودم که همه می‌دانند کسی که نامزد هیئت رئیسه می‌شود، باید شرط چهار سال مدیریت را داشته باشد. با توجه به شرایطی که اساسنامه تعیین کرد، تمام افرادی که در حوزه بین‌المللی و مسابقات بین‌المللی بودند، جزو سوابق مدیریتی‌شان محسوب می‌شود. ضمن اینکه بنده هم سابقه مدیریت در حوزه ورزش را از گذشته دارم. همینطور تمام افرادی که برای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نامزد شده بودند، این سوابق را داشتند و می‌توانند در جایگاه دبیرکلی هم از آن استفاده کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال راجع به انتخاب سرمربی آینده تیم ملی فوتسال نیز گفت: فوتسال برای فدراسیون اهمیت زیادی دارد و برای ما برند محسوب می‌شود. نگاه فدراسیون توسعه در تمام قسمت‌هاست و با توجه به شرایطی که در مسابقات اخیر رخ داد، به زودی شرایط تیم ملی فوتسال، رئیس کمیته فوتسال و سایر تغییرات در فوتسال اعلام می‌شود. نگاه ما باید پیشرفت و توسعه باشد و فدراسیون فوتبال در جهت توسعه نه با کسی تعارف دارد و نه از فرد خاصی حمایت می‌کند. هر مسیری که در جهت توسعه و پیشرفت فوتسال باشد را انتخاب می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم و در چند روز آینده شرایط تیم ملی فوتسال اعلام خواهد شد. ایتالیا از تیم ملی فوتسال دعوت کرده است و دیگر اخبار فوتسال نیز به زودی اعلام می‌شود.

کامرانی‌فر درباره اینکه حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرده میزبانی لبنان در کشور خودش قطعی شده و آیا این مسئله جدیدی بوده یا از قبل مشخص بوده است، گفت: در فدراسیون فوتبال درباره انتخاب داوران، شرایط اعزام تیم و... از سوی فیفا و AFC مواردی به ما اعلام می‌شود. چند روز پیش نام داوران به ما اعلام شده بود که ساعت، محل بازی و ورزشگاه اعلام نشده بود، اما امروز این شرایط را اعلام کردند. با این حال برای تیم ملی فوتبال فرقی ندارد، هر کجا باشد با تمام قوا بازی می‌کند.

وی با اشاره به بحث حضور تماشاگران و انجام بازی با VAR نیز خاطرنشان کرد: درباره تماشاگران، بستگی به کشور میزبان دارد که چگونه برنامه‌ریزی و پروتکل‌ها را رعایت کند. در مورد تماشاگر تیم میهمان نمی‌تواند اظهارنظری کند و تیم میزبان باید در این مورد تصمیم‌گیری داشته باشد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به حواشی پیش آمده پیرامون تیم ملی و اظهارنظرهایی که صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اگر در یک تیمی مشکلی وجود داشته باشد، در نتایجش هم تأثیر می‌گذارد. وقتی تیم ملی تا این اندازه خوب بازی می‌کند، منسجم هستند و در کنار هم خوب بازی می‌کنند و بازیکنان و کادرفنی ارتباط خوبی دارند، نمی‌توان گفت آنها بیرون زمین با هم ارتباطی ندارند و داخل زمین این ارتباط وجود دارد.

 

کامرانی‌فر با تمجید از جوّ موجود در جمع شاگردان دراگان اسکوچیچ اظهار داشت: شرایط تیم ملی فوق‌العاده خوب است و همه به هم کمک می‌کنند. تیم ملی به خوبی مدیریت می‌شود و عزیزی خادم مسائل تیم‌های ملی را مدیریت می‌کند.

وی درخصوص اظهارات وحید صالحی، داور فوتبال کشورمان درخصوص مسائل پشت پرده داوری تصریح کرد: نمی‌توان با صحبت کردن تصمیم‌گیری کرد و هر کسی مطلب مستندی دارد، می‌تواند ارائه کند. فدراسیون فوتبال در سلامت کار می‌کند و به همه موضوعات وارد می‌شود. فدراسیون با هیچ بخشی تعارف ندارد و اگر هر بخشی راه را اشتباه برود، فدراسیون فوتبال ممانعت می‌کند.

«نتوانستم صحبت‌های صالحی را بشنوم و باید بررسی کنیم و ببینیم موضوع چیست.»، دبیرکل فدراسیون فوتبال ضمن بیان این جمله عنوان کرد: من درباره سلامت و صداقت داوری شک ندارم و خودم از جنس داوران هستم. می‌دانم آنها تلاش می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند و باید سعی کنند توانایی خود را در زمین نشان بدهند. داوران گاهی تمام توان خود را در زمین نشان نمی‌دهند که شاید به مسائل روحی مرتبط باشد و ما آن را بررسی می‌کنیم. فدراسیون نشان داده در جهت توسعه همه بخش‌ها، از جمله داوری تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند. فدراسیون قدم‌های خوبی برای توسعه داوری برداشته است و عزیزی خادم نگاه بسیار خوبی به داوری دارد.

کامرانی‌فر در مورد سیاست فدراسیون فوتبال برای سیستم کمک داور ویدئویی بیان کرد: ورود سیستم کامل VAR به کشور اتفاق خیلی خوبی بود. برای اخذ لایسنس این سیستم از فیفا، باید داوران را آماده کنیم و به VAR نیاز داشتیم. ما به این سیستم دسترسی نداشتیم و به این خاطر آموزش داوران را آغاز نکردیم. با این حال این کار را خیلی زود آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فدراسیون‌نشینان باید برای اجرای VAR در بازی‌های ملی و لیگ تلاش کنند، گفت: باید سیستم را برای دیدارهای ملی به فیفا و AFC معرفی می‌کردیم که این کار را انجام دادیم. به همین منظور، شرکتی را معرفی کردیم و هدف‌مان ورود زودتر سیستم کمک داور ویدئویی به لیگ برتر بود. فدراسیون فوتبال در این باره تلاش کرد و کارهای زیادی انجام داده بودیم. ما وضعیت شرکت را بررسی کردیم و استعلام گرفتیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به شایعاتی مبنی بر اسرائیلی بودن شرکت پردازنده VAR خاطرنشان کرد: مطالبی درباره این شرکت مطرح کردند که ما در درستی آن به نتیجه نرسیدیم و از نظر ما واقعیت ندارد. بررسی‌ها انجام شد و دو نفر از شرکت فوق، وارد ایران شدند که مجوز آن از سوی ارکانی که باید مجوز می‌دادند، صادر شد. کارهای لازم انجام شد و شاید انتظار فدراسیون فوتبال این بود درباره VAR، بیشتر حمایت شود. اجرای این سیستم خواسته جامعه فوتبال است. ما هم عاری از اشتباه نیستیم و حساب‌شده پیش رفتیم. اینکه در ادامه با این شرکت کار کنیم یا خیر، به تصمیمات آینده بستگی دارد.

کامرانی‌فر درباره اداره برخی کمیته‌های فدراسیون با سرپرست اظهار داشت: دو نفر از اعضای هیئت رئیسه باید در مجمع فدراسیون، از حالت سرپرستی خارج شوند و هیئت رئیسه نمی‌تواند در این باره تصمیم بگیرد. اگر زمان موردنظر طی شود، سرپرستان کمیته‌های فوق به‌عنوان رئیس انتخاب خواهند شد.

وی با تمجید از مدیران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اعضای هیئت رئیسه همدل هستند و در جهت توسعه فوتبال قدم برمی‌دارند. آنها با ظرافت و حساسیت درباره مسائل فوتبال صحبت و تلاش می‌کنند فوتبال ایران موفق شود. در کوتاه مدت هم اتفاقات خوبی افتاده است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به نتایج تیم‌های ملی در ماه‌های گذشته گفت: تیمی که قرار بود (از مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر) حذف شود و با یک تساوی از رقابت‌ها کنار می‌رفت، بالاترین رده را در رده‌بندی AFC دارد. فوتبال بانوان بهترین جایگاه را دارد و عازم جام ملت‌های آسیا می‌شود. داوران کشورمان در جام جهانی فوتسال قضاوت می‌کردند و اتفاقات خوبی برای فوتبال کشورمان می‌افتد. اعضای هیئت رئیسه یکدل کار می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)