میرنیوز

از شائبه ورود دلال‌ها به فوتبال زنان تا بی‌پولی تیم‌ها

از شائبه ورود دلال‌ها به فوتبال زنان تا بی‌پولی تیم‌ها 2021-10-26T08:19:04+03:30

به گزارش ایسنا، مشکلات زیادی که در فوتبال زنان وجود دارد، باعث شده تا پیشرفت این بخش کندتر از دیگر کشورها باشد. عدم پخش تلویزیونی، کمبوداسپانسر، تیمداری‌های مقطعی، قراردادهای پایین، ساعت بازی و تمرین نامناسب، نداشتن زمین‌های مناسب، تنها گوشه‌ای از این مشکلات است و گاهی پیش آمده که برخی از تیم‌ها در تهیه توپ مناسب برای مسابقه هم دچار مشکل شده‌اند. با این حال زنان فوتبالیست هرچند سخت اما گام‌های رو به جلویی برداشته‌اند. قرار است تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان به عنوان اولین تیم ایرانی در جام باشگاه‌های زنان آسیا شرکت کند و اکنون در حال سپری کردن اردوی ۱۰ روزه خود قبل از اعزام است.

مریم جهان‌نجاتی، سرمربی تیم سیرجان با ایسنا به گفت‌وگو نشست و در مورد موضوعات مختلفی چون وضعیت تیم خود در آستانه جام باشگاه‌ها، فوتبال زنان در رده‌های پایه، چالش‌های فوتبال زنان و ورود واسطه‌ها به ماجرای لژیونر شدن دختران فوتبالیست صحبت کرد.

مشروح گفت‌وگوی جهان‌نجاتی را در ادامه می‌خوانید.

جام باشگاه‌ها میدان بزرگی است

جهان‌نجاتی در مورد مسابقات جام باشگاه‌های زنان آسیا گفت: مسابقات به صورت شرق و غرب آسیا برگزار می‌شود و ما در گروه غرب با امان اردن، بنیادکار ازبکستان و گوالاکام هند رقابت خواهیم کرد. میدان، میدان بسیار بزرگی است و امیدوارم با توجه به روند آماده‌سازی تیم نتایج خوبی کسب کنیم.

او افزود: میانگین سنی تیمی که سال گذشته قهرمان لیگ برتر شد، حدود ۱۷ سال بود و این نشان از جوانی تیم می‌دهد، امسال با اضافه شدن تعدادی از ملی‌پوشان نوجوان میانگین سنی تیم کمتر شده است. چهار نفر هم از تیم ملی جوانان به ما اضافه شده‌اند. از طرفی کادر ما ۱۰۰ درصد بومی شهر سیرجان است و تیمی عازم جام باشگاه‌ها می‌شود که ۷۵ درصد سیرجانی است. در کنار بازیکنان بومی، افسانه چترنور،  ملیکا متولی، فاطمیه امینه برزاجانی و شبنم بهشت را داریم که از فوتبالیست‌های خوب کشورمان هستند.

از شائبه ورود دلال‌ها به فوتبال زنان تا بی‌پولی تیم‌ها

تنها دغدغه‌ام بازی تدارکاتی است

جهان‌نجاتی تنها دغدغه تیم خود در مسیر جام باشگاه‌های آسیا را بازی تدارکاتی دانست و گفت: تمرینات را از شهریور شروع کرده‌ایم. هر چند دو نفر از بازیکنانمان را به علت حضور در تیم ملی تا پایان مرحله مقدماتی جام ملت‌ها در اختیار نداشتیم اما پروسه آماده سازی خوبی داشتیم. برنامه بدنسازی‌مان هم به خوبی اجرا شد. تمام دغدغه‌ام نداشتن بازی تدارکاتی مناسب و بین المللی برای حضور در جام باشگاه‌ها بود که خوشبختانه یک مسابقه با نماینده استان تهران و دیداری دوستانه با تیم ملی بزرگسالان در نظر گرفتیم تا این نقص را رفع کنیم. امیدوارم با این دو بازی تدارکاتی خیلی از نقاط ضعفمان شناسایی و تا قبل از جام باشگاه‌ها برطرف شود. متاسفانه بازی اولمان هم با قوی‌ترین حریف این گروه یعنی ازبکستان است، با این حال تلاش می‌کنیم نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم.

او در مورد رقبای ایران در جام باشگاه‌ها گفت: بنیادکار قهرمان ۶ دوره لیگ برتر ازبکستان است و حدود ۸۰ درصد بازیکنان تیم ملی را در ترکیب خود دارد. شناخت کمتری نسبت به تیم هندوستان داریم اما اردن چند سالی است که روی تیم امان به عنوان تیم ملی‌ سرمایه گذاری کرده است. می‌دانم که با هر سه تیم رقابت سخت و بسیار نفس‌گیری خواهیم داشت.

جهان‌نجاتی در مورد موافقت کادر فنی تیم ملی برای حضور ملی‌پوشان سیرجان در ترکیب این تیم گفت: ملیکا متولی و فاطه امینه‌برازجانی همراه با تیم ملی به جام ملت‌ها اعزام شدند که با موافقت سرمربی و سرپرست تیم ملی این دو بازیکن اکنون در اردوی ملی نیستند و ما را همراهی می‌کنند. تاریخ اعزام تیم ملی به بلژیک هنوز مشخص نشده اما قرار است این دو نفر تا آخر جام باشگاه‌ها با ما باشند و در ادامه به اردوی ملی اضافه شوند. افسانه چترنور هم که متاسفانه به دلیل مصدومیت یک ماه از میادین دور بود و تیم ملی را از دست داد، تمریناتش را با ما شروع کرده است. کادر پزشکی شهرستان سیرجان خیلی تلاش کرد که این بازیکن به آمادگی نسبی برسد. امیدوارم مدت باقی مانده را به خوبی پشت سر بگذارد و بتوانیم در جام باشگاه‌ها از او استفاده کنیم.

از شائبه ورود دلال‌ها به فوتبال زنان تا بی‌پولی تیم‌ها

ضعف آکادمی‌ها در فوتبال زنان

جهان‌جاتی در مورد وضعیت فوتبال در رده‌های پایه گفت: ۱۰ سال است که مربی رده‌های مختلف ملی هستم و بارها تجربه مسابقات آسیایی دارم، به همین دلیل نیاز فوتبال زنان در رده‌های پایه را می‌دانم. دو ماه قبل تیم ملی جوانان با بزرگسالان بازی تدارکاتی داشت که از ۱۱ بازیکن اصلی تیم ملی جوانان، پنج نفرشان سیرجانی بودند. از طرفی با ۷۵ درصد بازیکن بومی به مسابقات می‌رویم، این یعنی از سال‌های قبل می‌دانستیم باید با چه رده‌ای کار کنیم. آکادمی گل‌گهر از سال ۹۳ تاسیس شد و من مدیر فنی آن هستم. با برنامه خوبی کار می‌کنیم و بازیکنان زیادی داریم که با شروع اردوهای نونهالان و نوجوانان معرفی کنیم. مطمئن هستم در تیم‌های خود تاثیرگذار خواهند بود.

او در این راستا وضعیت آکادمی‌های فوتبال زنان را ضعیف ارزیابی کرد و ادامه داد: متاسفانه فوتبال زنان پوشش تصویری ندارد که بزرگترین چالش است. بنابراین کمتر اسپانسری ورود می‌کند و حتی تیم‌هایمان هم با مشکل اسپانسر روبرو هستند. آکادمی‌های محدودی داریم که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند. آکادمی گل گهر با اینکه در رده‌های بالاتر تیم ندارد اما در بخش پایه فعال است و به لیگ برتر بازیکن تزریق می‌کند. این کار در استان‌های دیگر انجام نمی‌شود. امیدوارم در این راستا عزم ملی جزم شود، چون مهمترین بخش هر کاری پایه است، اما تیم نونهالان ما چند سالی است تشکیل نشده و هیچ برنامه و اردویی ندارد. اردوهای تیم ملی نوجوانان هم با تعویق مسابقه، تعطیل و  تیم ملی جوانان هم به همان سرنوشت دچار شده است. نباید منتظر مسابقات باشیم و اردو برگزار کنیم بلکه اردو و استعدادیابی باید مداوم باشد تا تیم ملی قدرتمندی داشته باشیم.

از شائبه ورود دلال‌ها به فوتبال زنان تا بی‌پولی تیم‌ها

۷ سال سخت را پشت سر گذاشتیم

مریم جهان‌نجاتی در مورد تیمداری‌ها و حمایت‌های مقطعی در فوتبال زنان گفت: تیم فوتبال زنان سیرجان از سال ۸۵ استارت خورد و تا ۹۲ اسپانسرهای متعددی داشت. در این مدت هرگز شرایط خوبی را تجربه نکردیم. وقتی تیم‌های تازه وارد را می‌بینم که اسپانسرهای ضعیفی دارند، می‌گویم فکر نکنید اوضاع چند تیمی که الان شرایط بهتری دارند، همیشه اینگونه بوده است. ما هم شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم، اما از سال ۹۳ که زیر نظر شهرداری قرار گرفتیم، مسئولان شهری نگاه ویژه‌ای به ما داشتند چون سیرجان ملی‌پوشان زیادی داشت و باید حمایت می‌شدند. آن موقع یک برنامه پنج ساله نوشتیم اما خوشبختانه خیلی جلوتر از آن در سال ۹۴ قهرمان شدیم و از آن سال تا ۱۴۰۰ دو قهرمانی، سه نایب قهرمانی و دو سومی کسب کردیم.

او در این مورد افزود: این فرهنگ باید بین مدیران ما جا بیفتد که ورزش زنان احتیاج به نگاه‌های مدوام و حمایت‌های طولانی مدت دارد. شاید یک تیم طی دو، سه سال نتیجه نگیرد، باید دست از نتیجه‌گرایی برداریم و هر کسی که در راس تیم قرار دارد، به رده‌های پایه توجه کند، چون با بازیکن بومی خیلی از هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و با راهیابی آنها به اردوهای ملی، تبدیل به وزنه‌هایی خواهند شد تا مدیران را متقاعد به حمایت کنند.

وضعیت فاجعه‌بار قراردادها بهتر شده است

جهان‌نجاتی به وضعیت قراردادها در فوتبال زنان هم اشاره و بیان کرد:  خوشبختانه نسبت به وضع فاجعه‌ چند سال گذشته، بهتر و از شکل نرخ‌های بسیار پایین و پرغصه خارج شده است. این فرهنگ برای باشگاه‌ها جا افتاده که با بازیکنان مطرح، با کیفیت و کسانی که عنوان ملی‌پوش را یدک می‌کشند، قراردادهای مالی بهتری ببندند. این نوید داده می‌شود که کم کم به سمت حرفه‌ای شدن گام برمی‌داریم. امیدوارم اتفاق خوبی که برای تعداد اندکی از بازیکنان افتاد و رقم قرادادشان تکان کوچکی نسبت به فاجعه گذشته خورد، ادامه پیدا کند و  تفاوت عجیب و غریب بین قراردادشان با مردان کمی کمتر شود.

از شائبه ورود دلال‌ها به فوتبال زنان تا بی‌پولی تیم‌ها

لژیونر شدن به چه قیمتی؟

جهان‌نجاتی به شائبه ورود برخی واسطه‌ها و دلال‌ها به فوتبال زنان و ترغیب بازیکنان به لژیونر شدن اشاره کرد و گفت: همیشه به بازیکنانم توصیه می‌کنم، بسنجید که در ازای به دست آوردن چه چیزی، چه از دست می‌دهید. لژیونر شدن اتفاق خوبی در زندگی هر ورزشکاری است اما به چه قیمتی؟ وقتی قرار باشد در جایی پایین‌تر از کشور خودش لژیونر شود چه ارزشی دارد؟ خیلی از  بازیکنان لژیونر شده‌اند که پول غذا و اسکان را خودشان پرداخت کرده‌اند. این اتفاق هیچوقت در ایران نمی‌افتد. با این حال جام باشگاه‌ها و جام ملت‌های آسیا سکویی درست برای لژیونر شدن است. کمیته فنی باشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و انتخاب درستی انجام می‌شود.

او در این مورد افزود: اگر از نظر فنی و مالی چیزی به بازیکن اضافه نشود، هیچ دلیلی برای لژیونر شدن وجود ندارد. خیلی از بازیکنان بزرگ فوتبال زنان ایران لژیونر نشده‌اند چون شرایط را سنجیده‌اند که وقتی قرار است پول و شرایط فنی بهتری در ایران تجربه کنند، چرا باید به باشگاهی در ترکیه بروند که هیچکدام از آن شرایط را ندارد. امیدوارم مدیر برنامه‌های خوبی به فوتبال زنان ورود کنند و راه مناسبی را به بازیکنان ما نشان بدهند. خیلی از بازیکنان ایران شایسته پوشیدن لباس‌های باشگاه‌های بزرگ آسیا و اروپا هستند، امیدوارم این اتفاق بیفتد و راهی برای بقیه دختران باشد.

انتهای پیام  

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

علیزاده: در لیگ برتر بدشانس بودیم؛ در جام حذفی جبران می‌کنیم

 علیزاده: در لیگ برتر بدشانس بودیم؛ در جام حذفی جبران می‌کنیم
2024-05-19T20:58:22+03:30
هافبک تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان این وعده را داد که تیمش ناکامی‌های لیگ برتر را در جام حذفی جبران خواهد کرد.

گزینه‌های سرمربیگری بارسلونا در صورت اخراج ژاوی

 گزینه‌های سرمربیگری بارسلونا در صورت اخراج ژاوی
2024-05-19T20:58:22+03:30
از سه مربی به عنوان گزینه‌های جانشینی ژاوی هرناندس در بارسلونا یاد شده است.

آخرین وضعیت محمد محبی از زبان کارپین

 آخرین وضعیت محمد محبی از زبان کارپین
2024-05-19T20:58:18+03:30
سرمربی تیم فوتبال روستوف روسیه آخرین وضعیت مصدومیت محمد محبی را اعلام کرد.

منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد + جدول نهایی

 منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد + جدول نهایی
2024-05-19T20:58:17+03:30
فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس با پیروزی منچسترسیتی و قهرمانی این تیم در روز مشخص شدن سومین سقوط کننده رقابت‌ها به دسته پایین‌تر به پایان رسید.

ممبینی: بنا به تعداد دستگاه‌ها، بازی‌ها با VAR برگزار می‌شود

 ممبینی: بنا به تعداد دستگاه‌ها، بازی‌ها با VAR برگزار می‌شود
2024-05-19T20:31:41+03:30
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت که از فصل آینده، دیدارهای لیگ برتر بر مبنای تعداد دستگاه‌های سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) با استفاده از این سیستم برگزار می‌شود.

ادعای سایت عراقی؛ پیشنهاد پرسپولیس به بشار رسن

 ادعای سایت عراقی؛ پیشنهاد پرسپولیس به بشار رسن
2024-05-19T20:31:40+03:30
یک سایت خبری در عراق از احتمال پیوستن بازیکن تیم ملی فوتبال این کشور به پرسپولیس خبر داد.

اسبقیان: انتخابات فدراسیون تنیس اول خرداد برگزار می‌شود

 اسبقیان: انتخابات فدراسیون تنیس اول خرداد برگزار می‌شود
2024-05-19T20:31:40+03:30
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درخصوص انتخاب سرپرست در آستانه انتخابات فدراسیون تنیس، مطالبی را بیان کرد.

چه کشتی‌گیرانی در بوداپست در انتظار حسن یزدانی هستند؟

 چه کشتی‌گیرانی در بوداپست در انتظار حسن یزدانی هستند؟
2024-05-19T20:31:39+03:30
حسن یزدانی در حالی قرار است در تورنمنت بوداپست کشتی بگیرد که خبری از آرون بروکس آمریکایی نیست اما برخی نفرات مدعی در این مسابقات حاضر خواهند بود.

پس از توافق با درویش؛ قرارداد اوسمار به‌زودی امضا می‌شود

 پس از توافق با درویش؛ قرارداد اوسمار به‌زودی امضا می‌شود
2024-05-19T20:31:39+03:30
پس از توافق نهایی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اوسمار ویرا، به زودی قرارداد جدید مربی برزیلی سرخپوشان امضا خواهد شد.

نیما عالمیان، دومین المپیکی تنیس روی میز ایران

 نیما عالمیان، دومین المپیکی تنیس روی میز ایران
2024-05-19T20:31:38+03:30
نیما عالمیان با پیروزی مقابل نوشاد عالمیان، دومین سهمیه تنیس روی میز ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به خود اختصاص داد.

گزینه‌های سرمربیگری تیم‌های امید و جوانان استقلال مشخص شدند

 گزینه‌های سرمربیگری تیم‌های امید و جوانان استقلال مشخص شدند
2024-05-19T20:31:38+03:30
دو بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گزینه‌های سرمربیگری تیم‌های فوتبال جوانان و امید این باشگاه هستند.

سرنوشت طارمی در پی تغییر مالکیت اینتر چه می‌شود؟

 سرنوشت طارمی در پی تغییر مالکیت اینتر چه می‌شود؟
2024-05-19T20:31:38+03:30
طلبکار باشگاه اینتر در صورت تصاحب نراتزوری به سرعت آن را تحویل مالک جدیدی می‌دهد.

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک پاریس به ۳۴ رسید

 تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک پاریس به ۳۴ رسید
2024-05-19T20:31:37+03:30
با کسب دو سهمیه دیگر در رشته تنیس روی میز تعداد سهمیه‌های کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به ۳۴ رسید.

درخواست رسمی مشهدی‌ها از زنوزی برای تیمداری در لیگ برتر+نامه

 درخواست رسمی مشهدی‌ها از زنوزی برای تیمداری در لیگ برتر+نامه
2024-05-19T20:31:37+03:30
رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی از مالک باشگاه تراکتور تبریز درخواست تیمداری در این استان را کرده است.

تاج: احضار همه اعضای هیئت رئیسه برای فساد حرف بیخودی است

 تاج: احضار همه اعضای هیئت رئیسه برای فساد حرف بیخودی است
2024-05-19T20:31:37+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اینکه گفته می‌شود همه اعضای هیئت رئیسه و مجموعه فدراسیون در رابطه با فساد احضار شده‌اند، حرف بیخودی است.

پورموسوی: امیدوارم متخلفان گردن کلفت‌تر از قبل برنگردند

 پورموسوی: امیدوارم متخلفان گردن کلفت‌تر از قبل برنگردند
2024-05-19T20:31:36+03:30
سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان از مسئولان امر خواست با متخلفان در پرونده فساد در فوتبال برخورد کنند تا آنها گردن کلفت‌تر از قبل مجدداً مشغول به کار نشوند.

رشوه از فوتبال به‌ بسکتبال رسید؛ پیشنهاد طلا به‌ داور خانم

 رشوه از فوتبال به‌ بسکتبال رسید؛ پیشنهاد طلا به‌ داور خانم
2024-05-19T20:31:35+03:30
در حالی که این روزها پرونده فساد در فوتبال مورد توجه قرار گرفته است، در لیگ برتر بسکتبال بانوان نیز شاهد اتفاقی مشابه بودیم.

حضور مهدی برای دومین روز متوالی در سازمان لیگ باوجود برکناری

 حضور مهدی برای دومین روز متوالی در سازمان لیگ باوجود برکناری
2024-05-19T20:31:35+03:30
با وجود برکناری سهیل مهدی از ریاست کمیته مسابقات سازمان لیگ، او برای دومین روز متوالی بعد از این اتفاق در این محل حضور پیدا کرد.

کربکندی: گفتم این فوتبال کثیف است اما ۳ میلیون جریمه شدم!

 کربکندی: گفتم این فوتبال کثیف است اما ۳ میلیون جریمه شدم!
2024-05-19T20:31:34+03:30
سرمربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، با وجود طرح موضوع فساد در فوتبال ایران کمیته انضباطی او را جریمه و محروم کرده است.

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)