میرنیوز

چرا موفق‌ترین دختر وزنه‌بردار ایران روی سکو اشک می‌ریخت

چرا موفق‌ترین دختر وزنه‌بردار ایران روی سکو اشک می‌ریخت 2021-10-13T23:43:26+03:30

به گزارش ایسنا، یکتا جمالی دختر وزنه بردار ایران در سال ۲۰۲۱ توانست عملکرد درخشانی از خود نشان دهد و مدال های تاریخی را به دست آورد. جمالی در مسابقات جوانان جهان با وجود اینکه رده سنی اصلی اش نوجوانان بود، توانست سه مدال برنز بگیرد که اولین مدال های تاریخ وزنه بردای ایران در مسابقات جهانی محسوب می شد. او در مسابقات نوجوانان جهان هم نایب قهرمان شد و ۲مدال نقره و یک برنز گرفت و برای اولین بار وزنه برداری زنان ایران را صاحب مدال نقره کرد.

جمالی در گفتگو با ایسنا در مورد اینکه موفق ترین چهره وزنه برداری زنان ایران در سال ۲۰۲۱ بود، بیان کرد: خدا را شکر که در مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان جهان توانستم مدال بگیرم. البته در مسابقات نوجوانان جهان برای کسب مدال طلا خیلی تلاش کردم  اما همیشه شانس با آدم یار نیست. من قبلا گفته بودم تلاش می‌کنم رنگ مدالم را ارتقاء بدهم و این کار را انجام دادم اما  به مدال طلا نرسیدم. در مسابقات جوانان سال آینده تلاش می‌کنم به طلا برسم.

جمالی در پاسخ به این پرسش که چرا در هنگام اهدای مدال روی سکو اشک می ریخت؟ گفت: خیلی ناراحت بودم چون وزنه های آخرم را می زدم به طلا می رسیدم اما هر چه به گذشته برگردیم باز هم نمی توانیم چیزی را درست کنیم. اکنون برایم تجربه ای شد که بتوانم در مسابقات بعدی بیشتر تلاش کنم و مدال طلا بگیرم.

نایب قهرمان نوجوانان جهان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با توجه به تاریخ سازی هایی که داشته است این انتظار را دارد که حمایت مسئولان از وزنه برداری زنان بیشتر شود، تصریح کرد: تا الان خدا را شکر فدراسیون حمایت کرده است و قطعا حمایت فدراسیون و کادرفنی نبود، نمی توانستم در این مسابقات شرکت کنم. از مسئولان ورزش درخواست دارم حمایت هایشان از وزنه برداری زنان بیشتر شود.

او در مورد واکنش خانواده اش واطرافیانش نسبت مدال آوری مجددش،  گفت: از خوشحالی گریه می کردند و می گفتند خیلی تلاش کردم. معلمان و مدیر مدرسه ام نیز خیلی تشویقم کردند و تبریک گفتند.

جمالی در مورد اینکه آیا در سال های آینده شاهد افتخارآفرینی های بیشتر از او خواهیم بود؟ تاکید کرد: سال ۲۰۲۱، آخرین سال نوجوانانم بود و از سال ۲۰۲۲ وارد رده جوانان می شوم. باید تلاشم را دوبرابر کنم و رنگ مدالم را ارتقاء دهم. همه تلاشم را می کنم تا خودم را ثابت کنم.

دختر وزنه بردار ایران در پاسخ به این پرسش که مدالش را به چه کسی تقدیم می کند، تاکید کرد: مدالم را به تمام کسانی که برایم زحمت کشیدند تقدیم می کنم. افراد زیادی کنارم بودند و کمکم کردند و از همه آنها سپاسگزارم.

 جمالی در مورد واکنش کشورهای دیگر به مدال آوری دختران ایران بیان کرد: کشورهای مدال آور می گفتند واقعا دختران ایران قوی هستند و با وجود اینکه تازه وزنه برداری زنان ایران شروع شده اما در مسابقات اخیر با قدرت شرکت کرده اندو مدعی مدال بودند. واکنش ها مثبت بود.

او در مورد تجربه خود از زیارت خانه خدا بعد از پایان مسابقه اش گفت: خیلی حس خوبی بود و آرامش عجیبی پیدا کردم. دفعه اول بود که به زیارت خانه خدا می‌رفتم و محو آنجا شده بودم و برای همه دعا کردم.

 انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آغاز ثبت‌نام کاندیداهای کمیسیون ورزشکاران از دوشنبه

آغاز ثبت‌نام کاندیداهای کمیسیون ورزشکاران از دوشنبه
2021-10-23T14:15:58+03:30
نام‌نویسی از متقاضیان عضویت در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک از دوشنبه آغاز شده و به مدت ۶ روز ادامه خواهد شد.

تنیس دیویس کاپ| ایران به دسته سه آسیا صعود کرد

 تنیس دیویس کاپ| ایران به دسته سه آسیا صعود کرد
2021-10-23T14:22:29+03:30
نمایندگان ایران با کسب ۴ پیروزی پیاپی به عنوان یکی از تیم‌های راه یافته به گروه ۳ آسیا ‌‌اقیانوسیه معرفی شدند.

صعود تیم ملی تنیس ایران به گروه ۳ دیویس کاپ آسیا

صعود تیم ملی تنیس ایران به گروه ۳ دیویس کاپ آسیا
2021-10-23T14:05:49+03:30
تیم ملی تنیس ایران با پیروزی در مرحله پلی آف به مسابقات دیویس کاپ گروه سه مسابقات منطقه آسیا صعود کرد. 

تساوی پرسپولیس مقابل شهرداری نوشهر در دیدار تدارکاتی

تساوی پرسپولیس مقابل شهرداری نوشهر در دیدار تدارکاتی
2021-10-23T14:02:40+03:30
تیم فوتبال پرسپولیس بلافاصله پس از برد مقابل فولاد خوزستان بازی تدارکاتی برگزار کرد.

انصراف کره، چین و ژاپن از حضور در رقابت‌های کشتی زیر ۲۳ سال جهان

انصراف کره، چین و ژاپن از حضور در رقابت‌های کشتی زیر ۲۳ سال جهان
2021-10-23T13:52:30+03:30
اتحادیه جهانی کشتی از غیبت تعداد زیادی از کشورهای جهان از حضور در رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان به دلیل پاندمی کرونا خبر داد. ...

میرزازاده چهره شاخص رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان از نگاه اتحادیه جهانی کشتی

میرزازاده چهره شاخص رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان از نگاه اتحادیه جهانی کشتی
2021-10-23T13:52:29+03:30
اتحادیه جهانی کشتی در خبری که امین میرزازاده تیتر اصلی آن است، از حضور سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان نوشت. ...

تیم ملی تنیس ایران به دسته سه آسیا اقیانوسیه صعود کرد

تیم ملی تنیس ایران به دسته سه آسیا اقیانوسیه صعود کرد
2021-10-23T13:49:16+03:30
نمایندگان ایران با کسب ۴ پیروزی پیاپی به عنوان یکی از تیم های راه یافته به گروه ۳ آسیا ‌اقیانوسیه معرفی شدند.

استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه‌ای نگرفتند/ سرخابی‌ها در خطر حذف از آسیا

استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه‌ای نگرفتند/ سرخابی‌ها در خطر حذف از آسیا
2021-10-23T13:49:15+03:30
از میان ۱۶ باشگاهی که در لیگ برتر فوتبال ایران فعالیت می‌کنند فقط دو باشگاه توانستند مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند و ۱۴ باشگاه از جمله استقلال و پرسپولیس به ای...

استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه ای نگرفتند/ سرخابی‌ها در خطر حذف از آسیا

استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه ای نگرفتند/ سرخابی‌ها در خطر حذف از آسیا
2021-10-23T13:35:58+03:30
از میان ۱۶ باشگاهی که در لیگ برتر فوتبال ایران فعالیت می‌کنند فقط دو باشگاه توانستند مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند و ۱۴ باشگاه از جمله استقلال و پرسپولیس به ای...

چرا ابراهیمی با پرسپولیس به اهواز نرفت؟

 چرا ابراهیمی با پرسپولیس به اهواز نرفت؟
2021-10-23T13:42:29+03:30
تیم فوتبال پرسپولیس در حالی برابر فولاد خوزستان به میدان رفت که علیرضا ابراهیمی سرخپوشان را در سفر به اهواز همراهی نکرد.

اوون: صلاح بهترین بازیکن جهان است

اوون: صلاح بهترین بازیکن جهان است
2021-10-23T13:25:50+03:30
اسطوره لیورپول به ستایش از محمد صلاح پرداخت و او را بهترین بازیکن حال حاضر جهان دانست. او پیش بینی کرد که لیورپول برابر یونایتد به پیروزی برسد. ...

حاضر نشدن پدیده مقابل مس جدی‌تر شد/ بازیکنان چک ۱۰ درصدی را پس زدند

حاضر نشدن پدیده مقابل مس جدی‌تر شد/ بازیکنان چک ۱۰ درصدی را پس زدند
2021-10-23T13:12:29+03:30
بازیکنان پدیده، امروز حاضر به سفر به تهران برای جلسه با مدیرعامل باشگاه و دریافت چک ۱۰ درصدی از قراردادشان نشدند.

ثبت قرارداد تراکتوری‌ها در سازمان لیگ/ تغییر محل دیدار تبریزی‌ها مقابل صنعت نفت

ثبت قرارداد تراکتوری‌ها در سازمان لیگ/ تغییر محل دیدار تبریزی‌ها مقابل صنعت نفت
2021-10-23T12:59:09+03:30
قرارداد تمامی بازیکنان جدید تیم فوتبال تراکتور در سازمان لیگ ثبت شد.

تجلیل از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک با حضور رئیس جمهور

تجلیل از مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک با حضور رئیس جمهور
2021-10-23T12:42:37+03:30
طی مراسمی که روز یکشنبه و در حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد از ۳۱ مدال‌آور ایران در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو با پرداخت پاداش مدال‌آوری آنها تقدیر خ...

از سرگیری تیم خانه بسکتبال خوزستان بعد از ۱۰ روز

از سرگیری تیم خانه بسکتبال خوزستان بعد از ۱۰ روز
2021-10-23T12:29:15+03:30
تیم لیگ برتری خانه بسکتبال خوزستان که به دلیل ابتلا برخی بازیکنانش به کرونا طی روزهای اخیر با لغو اجباری اردو و تمرینات مواجه شده بود از فردا تمریناتش را از ...

ضعیف‌هایی که عصای دست یحیی شدند/ پرسپولیس می‌تواند امیدوار شود؟

ضعیف‌هایی که عصای دست یحیی شدند/ پرسپولیس می‌تواند امیدوار شود؟
2021-10-23T11:49:23+03:30
نمایش خوب یک نیمه‌ای بازیکنان تازه وارد پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان عملکرد ضعیف آنها در نیمه اول را پوشش داد تا امیدوارهای برای ادامه لیگ بیشتر شود.

فریبا: آجورلو تا آخر بایستد و حق استقلال را بگیرد/ چرا باشگاه‌های دیگر به میدان نمی‌آیند؟

 فریبا: آجورلو تا آخر بایستد و حق استقلال را بگیرد/ چرا باشگاه‌های دیگر به میدان نمی‌آیند؟
2021-10-23T11:55:49+03:30
پیشکسوت استقلال به اشاره به اتفاقات اخیر درباره حق تبلیغات محیطی رقابت‌های لیگ برتر از مسئولان باشگاه خواست به تلاش خود برای دفاع از حق استقلال ادامه دهند.

دختران دوومیدانی را رها نکنید/ مسابقات مهمی داریم باید با برنامه پیش برویم

دختران دوومیدانی را رها نکنید/ مسابقات مهمی داریم باید با برنامه پیش برویم
2021-10-23T11:39:09+03:30
زهرا نبی‌زاده می‌گوید دختران با استعدادی در دوومیدانی زنان حضور دارند که در صورت حمایت، می‌توانند ایران را صاحب مدال آسیایی کنند. ...

قهرمانی تیم «ژاوی» با کمک مدافع سابق پرسپولیس

قهرمانی تیم «ژاوی» با کمک مدافع سابق پرسپولیس
2021-10-23T11:22:37+03:30
تیم فوتبال الریان در روزی که شجاع خلیل‌زاده مدافع ایرانی‌اش یک پنالتی حساس را از دست داد، از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.

بیرانوند از بواویشتا جدا می‌شود؟

 بیرانوند از بواویشتا جدا می‌شود؟
2021-10-23T11:29:09+03:30
وکیل دروازه‌بان تیم ملی ایران، توضیحاتی درباره احتمال جدایی این بازیکن از بواویشتا ارائه کرد.

سرپرست ذوب‌آهن: شخصیت تیمی‌مان باعث پیروزی اول شد/ استقلال متفاوت‌تر از فصل گذشته است

سرپرست ذوب‌آهن: شخصیت تیمی‌مان باعث پیروزی اول شد/ استقلال متفاوت‌تر از فصل گذشته است
2021-10-23T11:12:30+03:30
سرپرست ذوب‌آهن می‌گوید تیمش آماده مصاف با استقلال است.

حسینی: آقایان سالن بوکس انقلاب را هم از دست دادند/ سنگ اندازی در مرامم نیست

حسینی: آقایان سالن بوکس انقلاب را هم از دست دادند/ سنگ اندازی در مرامم نیست
2021-10-23T11:12:29+03:30
قهرمان سابق بوکس آسیا و ایران گفت:‌ بنده چهار سال سکوت کردم و صحبتی انجام ندادم چون سنگ اندازی در مرام من نیست، اما آقایان سالن بوکس انقلاب را هم از دست دادن...

علیزاده: مس رفسنجان از قهرمان لیگ شکست خورد/ نمی‌دانم مصدومیت‌های انصاری چه حکمتی دارد

 علیزاده: مس رفسنجان از قهرمان لیگ شکست خورد/ نمی‌دانم مصدومیت‌های انصاری چه حکمتی دارد
2021-10-23T11:02:29+03:30
معاون فنی باشگاه مس رفسنجان، حریف شاگردان محمد ربیعی در هفته اول لیگ برتر فوتبال را قهرمان این دوره از مسابقات دانست.

بازپس‌گیری جام اصلی از قهرمان لیگ قهرمانان آسیا

 بازپس‌گیری جام اصلی از قهرمان لیگ قهرمانان آسیا
2021-10-23T10:49:10+03:30
یک روزنامه سعودی از بازپس‌گیری نسخه اصلی جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ از تیم قهرمان خبر داد.

زمان بازی‌های ایران در جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی امارات

زمان بازی‌های ایران در جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی امارات
2021-10-23T10:32:30+03:30
زمان مسابقات جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی ۲۰۲۱ به میزبانی امارات از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد.

استقلال به دنبال گرفتن حق تبلیغات محیطی از طریق وزارت ورزش

استقلال به دنبال گرفتن حق تبلیغات محیطی از طریق وزارت ورزش
2021-10-23T10:32:29+03:30
باشگاه استقلال با پیگیری از طریق مدیران وزارت ورزش و جوانان می‌خواهد حق تبلیغات محیطی را از سازمان لیگ بگیرد.

کاپیتان پدیده طلایی‌پوش شد

کاپیتان پدیده طلایی‌پوش شد
2021-10-23T10:19:09+03:30
حسین مهربان به فجرشهید سپاسی پیوست.

وقت قدرت‌نمایی در تیم ملی فوتبال نیست/ سوپرمن هم با این وضع موفق نمی‌شود

وقت قدرت‌نمایی در تیم ملی فوتبال نیست/ سوپرمن هم با این وضع موفق نمی‌شود
2021-10-23T10:16:01+03:30
رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه نیاز اصلی تیم ملی در آستانه دو بازی سخت و حساس با لبنان و سوریه وحدت و اعتماد است، گفت: الان وقت قدرت‌نمایی در ت...

استارت لیگ سی‌وپنجم والیبال از فردا/ تلاش مدعیان همیشگی برای قهرمانی

 استارت لیگ سی‌وپنجم والیبال از فردا/ تلاش مدعیان همیشگی برای قهرمانی
2021-10-23T10:22:29+03:30
لیگ برتر فصل ۱۴۰۰، فرصتی ویژه برای تیم‌ متمول شهرداری ارومیه، تیم پرنوسان پیکان و تیم بابرنامه سپاهان برای قدرت‌نمایی و کسب سکوی قهرمانی است.

تیم منتخب هفته اول بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر

 تیم منتخب هفته اول بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر
2021-10-23T10:22:29+03:30
با پایان هفته اول بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال، از تیم منتخب این هفته رونمایی شد.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)