میرنیوز

مربی تیراندازی: به دلیل انتخابات مسائل فرعی پررنگ‌تر شده است/ دادگر باید توضیح دهد

مربی تیراندازی: به دلیل انتخابات مسائل فرعی پررنگ‌تر شده است/ دادگر باید توضیح دهد 2021-10-11T06:55:28+03:30

مربی و داور تیراندازی در گفت وگو با ایسنا در خصوص شرایط لیگ اهداف‌پروازی اظهار کرد: یکی از مهمترین شاخصه های مهم در رشته های انفرادی برگزاری لیگ است. لیگ در رشته های انفرادی مثل دوومیدانی، کشتی، وزنه‌برداری و ... بسیار اهمیت دارد چون در این رشته‌ها اگر لیگ موفقی داشته باشیم ورزشکار ما در تیم باشگاهی آماده می‌شود و بعد در تیم ملی عملکرد خوبی نشان خواهد داد. همچنین تعداد مربی بیشتری فعال خواهند شد. چشم انداز مربیان در این رشته ها رسیدن به سطح تیم ملی است. در رشته‌های انفرادی برخلاف رشته های گروهی عملا نتیجه مسابقات لیگ ورودی تیم ملی را فراهم می‌کند.

*در لیگ اهداف‌پروازی تکلیف تمرین ورزشکار مشخص نیست؛ استعدادهایی که دیده نمی‌شوند!

حقیقت در ادامه گفت: چند نفر از ورزشکارانی که در لیگ تیراندازی امسال و سال قبل حضور داشتند منابع تمرینی آنها از طریق حامی مالی فراهم شده است؟ اینکه لیگ برگزار و تنها در روز مسابقه ۵۰ یا ۲۰۰ فشنگ به ورزشکار برای شرکت در مسابقه داده شود بعد که تمام شد به خانه برود و تا مسابقه بعدی هیچ تمرینی انجام ندهد و دوباره به مسابقه بیاید چیزی نیست که لیگ را پویا کند. اولین موضوعی که ضمن فواید برگزاری مسابقات اهمیت دارد این است که تکلیف تمرین ورزشکاران چیست. چند نفر از ورزشکاران می‌توانند درست تمرین کنند؟ قیمت فشنگ، بشقابک و اسلحه در این رشته برای ورزشکار مثل رشته های دیگر نیست که تنها به یک ست ورزشی نیاز دارند. در این رشته به ابزار وابسته هستیم. بسیاری از استعدادهای این کشور چون نمی‌توانند تمرین کنند دیده نمی‌شوند. تعداد ورزشکاران این رشته همین‌ها که در میادین مسابقه شرکت می‌کنند که نیستند. نباید اصلا این موضوع را از نظر دور داشت.

*بی توجهی فدراسیون به برگزاری مسابقات کامل

وی گفت: نکته دوم این است که لیگ بخشی از روند توسعه ورزش تیراندازی و اهداف پروازی است. لیگ اهداف پروازی به صورت مسابقات رودررو انجام می‌شود. این نوع برگزاری مسابقات سال‌های قبل به کنفدراسیون آسیا پیشنهاد شد و مورد بررسی قرار گرفت. قرار بود برگزار هم شود اما اجرایی نشد. مسابقات در لیگ اهداف پروازی به صورت گلادیاتوری و در سه راند برگزار می شود در حالی که در مسابقات جهانی به صورت جمع امتیاز ۵ راند انجام می شود. طبیعتا علاوه بر اینکه برگزاری لیگ به حمایت اسپانسرها نیاز دارد مهم است که مسابقات هم کامل برگزار شود یعنی مسابقاتی که شبیه مسابقات جهانی باشد. اما به این موضوع در فدراسیون بی توجهی شده است.

*برگزاری مسابقات بدون برنامه‌ریزی مشکل بزرگ فدراسیون است

مربی تیراندازی در ادامه گفت: من این موضوع را نقدی بر ریاست فدراسیون می‌دانم که ما در صفحه رسمی سایت فدراسیون تیراندازی برنامه مسابقات نداریم. این موضوع یا فراموش شده یا از اهمیت آن بی اطلاع هستند و یا می‌خواهند هر موقع که خواستند مسابقات را برگزار کنند. در این شرایط عده ای از زمان مسابقه بی اطلاع می‌شوند. این بی عدالتی است برای آنهایی که می‌خواهند برای رسیدن به تیم ملی تلاش کنند. این مشکل بزرگ فدراسیون تیراندازی است که با وجود تذکر زیاد به این موضوع بی توجه هستند. مسابقات ۵ رانده با فینال و با برنامه‌ریزی قبلی خیلی مهم است. باید حدود یکسال قبل ورزشکار بداند مسابقات چه زمانی برگزار می‌شود. من در گزارشی به فدراسیون اعلام کردم که کشورهایی همچون سنگال، تانزانیا و اتیوپی که در این رشته تلاش می‌کنند اما خیلی هم قوی نیستند، برنامه سالانه دارند اما ما نداریم.

*دادگر توضیح دهد چرا تنها از یک تیم حمایت نکرده است

حقیقت افزود: نکته بعدی استاندارد مسابقات ورزشی است و باید فدراسیون در برگزاری لیگ کاملا نقش بی طرف را داشته باشد. برگزاری لیگ باید به عهده کمیته داوران و حمایت فدراسیون از تیم‌های لیگ در شرایط کاملا عادلانه باشد. متاسفانه یک مصاحبه از آقای دادگر همزمان با برگزاری مسابقات لیگ در هفته گذشته انجام شد که خوب است توضیح دهند منظورشان دقیقا چه بوده است. دادگر  در آن مصاحبه گفته که در لیگ سال قبل هفت تیم شرکت کردند و او از ۶ تیم در پشت پرده پشتیبانی کرده و از یک تیم نکرده است. این جمله خیلی خطرناک است و باید توضیح دهد منظورش از این جمله چه بوده است. مگر می‌شود فدراسیون در لیگ از برخی تیم‌ها حمایت کند و از یک تیم نکند؟ اگر این اتفاق در سایر لیگ ها رخ دهد آیا رئیس سازمان آن لیگ عزل نمی‌شود؟ من هنوز متوجه منظور دادگر نشده‌ام. ابهام عجیبی ایجاد شده و من می‌خواهم توضیح دهد. امیدوارم برداشتی که از آن می‌شود با واقعیت متفاوت باشد.

*موج پنجم کرونا مانع فعالیت تیم‌های ملی نیست! 

وی در خصوص سیاست فدراسیون در مورد لیگ اهداف پروازی و تعطیلی برنامه سایر رشته ها اظهار کرد: به نظر من این نکته مهمی است. از طرفی دلیلی که فدراسیون اعلام می‌کند موج پنجم کرونا است که طبق ستاد کرونا تنها رشته مجاز در تیراندازی اهداف‌پروازی است و سایر رشته ها می‌بایست تعطیل می‌شد اما این مانع از فعالیت تیم‌های ملی نیست. فدراسیون می‌تواند اعلام کند قصد شرکت در مسابقات جوانان جهان پرو و یا سلاح های بادی آسیا قزاقستان را ندارد اما باید توضیح دهد که به‌ جای آن برای این تیم‌ها چه خواهد کرد. اکنون فاصله زمانی تا بازی‌های آسیایی بسیار کوتاه است. با توجه به مشکلات کرونا تعداد مسابقاتی که ورزشکاران اصلی و المپین در سال گذشته شرکت کردند بسیار محدود و آن هم به صورت نابرابر بود. ما در تپانچه در تمامی مسابقات ممکن شرکت کردیم اما در تفنگ نمی‌دانم به چه دلیل در برخی مسابقات شرکت نکردیم. حداقل المپیکی ها در برخی مسابقات شرکت نکردند و شاید نتیجه متفاوت در تفنگ از همین ناشی شود. 

*انتخاب مربیان از نان شب برای فدراسیون واجب تر است

دبیر اسبق فدراسیون تیراندازی افزود: اگر قرار است در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم حداقل باید ورزشکاران اصلی در هر مسابقه ای که برگزار می‌شود حاضر باشند. عدم حضور در مسابقات قزاقستان و پرو و یا گرندپری‌ها چیزی است که باید دلیل فنی برای آن وجود داشته باشد که امیدوارم کمیته فنی فدراسیون حتما تشکیل شود و در خصوص این مسائل گزارش دهد. باید تکلیف مشخص شود که فروغی که قرار است در چند روز آینده در جام ریاست فدراسیون جهانی شرکت کند آیا تمرین می‌کند، تکلیف مربی‌اش مشخص شده است؟ در مورد تفنگ چطور آیا مربیان این رشته مشخص شده اند؟ اینها به نظر می‌رسد برای فدراسیون از نان شب واجب تر است. موضوع تفنگ، تپانچه و یا اهداف پروازی نیست موضوع همه مواد المپیکی هستند و باید به همه توجه شود. 

* به دلیل انتخابات مسائل فرعی پررنگ تر شده است

حقیقت در خصوص مسابقات لیگ اهداف پروازی اضافه کرد: از این مسابقات بی برنامه نمی توان به عنوان مسابقه انتخابی تیم ملی هم استفاده کرد و این نقطه ضعف بزرگی است. به نظر می‌رسد  به دلیل انتخابات فدراسیون، مقداری مسائل فرعی از مسائل اصلی پررنگ‌تر شده که طبیعتا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید به این موضوعات توجه کنند تا ان‌شاءالله موفقیت بزرگی که در المپیک برای تیراندازی بدست آمده به عقب ماندگی منجر نشود.

وی در مورد عدم حضورش در لیگ اهداف پروازی در سال جاری گفت: لیگ وابسته به اشخاص نیست. لیگ قرار است با ورود حامیان مالی و گردش اقتصادی عاملی برای توسعه تیراندازی باشد تا ورزشکاران بتوانند درست تمرین کنند. تیم هوماک که سال قبل ورود کرد بیش از اینکه موضوع مسابقات برایش مطرح باشد به معرفی سلاح ورزشی ایرانی پرداخت. سازمان صنایع دفاع به عنوان تولیدکننده این اسلحه را معرفی کرد. این اسلحه ۶ سال برایش تلاش شده بود تا به جایی برسد تا در دسترس ورزشکارانی قرار بگیرد که می‌خواهند به تازگی وارد این عرصه شوند. با کمک صنایع تولیدکننده فشنگ قرار بود تلاش شود فشنگ بهتری هم ساخته شود. به همین دلیل هدف هوماک برای حضور در لیگ این‌ها بود. علاقه من هم همین اتفاق بود.


وی گفت: اگر با دقت بیشتری ببینیم در تفنگ سه وضعیت تعداد کسانی که قادر هستند این رشته را تمرین کنند خیلی کم است. مثلا در زاهدان، سیستان بلوچستان و در اهواز هیچ ورزشکاری نداریم چون تفنگ در اختیار نیست و فشنگ هم در داخل کشور تولید نمی‌شود. تامین آن هم برای تیم ملی مشکل است چه برسد به ورزشکاری که می‌خواهد تازه شروع کند. موضوع مهم در اهداف پروازی این بود که چه کنیم که سلاح و مهمات ورزشی بدست ورزشکارانی که می‌خواهند تمرین کنند برسد. بعد فدراسیون تیراندازی تلاش کند تا برای مسابقات بین‌المللی و اردوهای تیم ملی از فشنگ‌های در سطح بهتر استفاده کند. بنابراین عدم حضور من یا سایر افراد تیم هوماک خیلی مهم نیست.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)