میرنیوز

گزارشی از تاریخ‌سازی دختران هندبالیست؛ حالا نوبت مسئولان است

 گزارشی از تاریخ‌سازی دختران هندبالیست؛ حالا نوبت مسئولان است 2021-09-28T10:48:42+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هجدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا از 24 شهریور تا 3 مهر ماه 1400 در اردن برگزار شد. کنفدراسیون هندبال آسیا با ارسال نامه رسمی به کشورمان، بانوان ایران را نیز جهت حضور در این مسابقات دعوت کرد. همچنین فدراسیون جهانی هندبال اعلام کرد در صورتی که تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا بیش از  12 تیم باشد، شش تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی زنان جهان 2023 را کسب خواهند کرد در غیر اینصورت سهمیه قاره آسیا پنج تیم خواهد بود.

این موضوع می توانست فرصت خوبی برای هندبال بانوان ایران باشد تا بتواند برای نخستین بار پای در میدان جهانی بگذارند اما هزینه‌های بالای اعزام در رشته‌های تیمی با توجه به قیمت ارز و دلار و همچنین مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان ایجاد کرده است، باعث شد تا همه نگاه‌ها به سمت فدراسیون باشد تا تصمیم نهایی در خصوص قبول این دعوت و یا رد آن گرفته شود.

در نهایت علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال از اعلام آمادگی ایران برای حضور تیم هندبال بانوان ایران در این مسابقات خبر داد و گفت:  پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم، با وجود هزینه‌ها و محدودیت‌ها، تصمیم گرفتیم از این فرصت برای رشد و توسعه هندبال بانوان کشورمان استفاده کنیم.ما نمی‌خواستیم شانس حضور در مسابقات را از دختران بگیریم و با ارسال نامه‌ای جهت شرکت در این رقابت‌ها به صورت رسمی ثبت نام کردیم.
 
یک روز بعد از این این تصمیم کادر فنی تیم ملی هندبال بانوان سوی فدراسیون هندبال معرفی شد تا در کمترین زمان ممکن کارهای لازم برای آمادگی حضور قدرتمند بانوان در مسابقات انجام شود. بر اساس تصمیم فدراسیون هندبال و با حکم علیرضا پاکدل، خدیجه قانع به عنوان مربی، نشمین شافعیان به عنوان مشاور فنی و ناهید مقبول به عنوان سرپرست تیم ملی هندبال بانوان بزرگسالان کشورمان معرفی شدند. عزت الله رزم‌گرنیز عنوان مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان انتخاب شد. کادر فنی تیم هندبال بانوان نیز در کمتر از یک هفته اسامی 60 بازیکن را جهت حضور در اردوی تیم ملی در مشهد اعلام کرد. تیم هندبال بانوان کشورمان تمرینات خود را آغاز کرد و در نهایت پس از پشت سر گذاشتن 6 مرحله اردوی تدارکاتی راهی در تهران و مشهد  راهی اردن شد.

 لغو اردوی قطر در آستانه اعزام بانوان  

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان قرار بود به دعوت از تیم قطر و پیش از حضور در اردن، دو بازی دوستانه با تیم ملی این کشور داشته باشند اما این دیدار دوستانه از سوی قطر لغو شد.علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در این خصوص گفت: با توجه به دعوت رسمی و تقبل هزینه‌های برگزاری دیدار دوستانه با قطر توسط کشور میزبان، قرار بود ایران راهی این کشور شود اما مسئولان فدراسیون قطر در مکاتبه‌ای اعلام کردند با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران، این دیدار دوستانه لغو خواهد شد و مسئولان کشور قطر با برگزاری آن مخالفت کردند.

هندبال ایران ,

انصراف قطر از حضور در مسابقات و کاهش سهمیه‌های مسابقات جهانی برای آسیا

در فاصله سه روز تا آغاز مسابقات طبق اعلام کنفدراسیون آسیا تیم هندبال قطر انصراف داد و این مسابقات با 11 تیم انجام شد. در گروه A کشورهای کره جنوبی، سنگاپور، هنگ کنگ، قزاقستان و ازبکستان حضور داشتند و در گروه B ایران با اردن، ژاپن، کویت، سوریه و فلسطین همگروه است.

پیش از این نیز دو تیم هند و افغانستان از حضور در این مسابقات انصراف داده بودند که سوریه و فلسطین جایگزین این دو کشور شدند. انصراف قطر باعث شد تا در نهایت پنج سهمیه حضور در مسابقات جهانی در مسابقات قهرمانی آسیای بانوان توزیع شود.

تاریخچه حضور دختران در مسابقات قهرمانی آسیا

حضور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در حالی اتفاق افتاد که تیم هندبال زنان ایران از سال 1987 تا سال 2006 در رقابت‌های آسیایی شرکت نداشت اما در سال 2008 جرقه حضور این تیم در آسیا با کسب مقام هفتم  رقم خورد. حضور این تیم تا سال 2018  تداوم داشت اما از این سال به بعد بازهم حضور هندبال بانوان در رقابت های آسیایی کم رنگ شد.  
آخرین حضور تیم هندبال بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به سال 2018 و هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا در کوماماتوی ژاپن  بر می‌گردد؛ جایی که تیم هندبال زنان ایران با کسب عنوان ششم به کار خود پایان داد.
تیم ایران در این دوره از مسابقات در مرحله گروهی با تیم‌های استرالیا، ژاپن، قزاقستان و نیوزیلند همگروه بود که حاصل آن سه شکست و یک پیروزی بود.در مرحله دوم نیز تیم ایران برابر تیم هنگ کنگ به پیروزی رسید و برای کسب مقام پنجم و ششم به مصاف تیم استرالیا رفت. در سابقه حضور تیم هندبال بانوان کشورمان در آسیا، عنوان ششم بهترین رتبه ثبت شده می‌باشد که در سال‌های 2015 و 2018 به دست آمده است.

تغییر برنامه مسابقات و شیطنت میزبان

کنفدراسیون هندبال آسیا در آستانه آغاز مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا با ارسال نامه‌ای از تغییر برنامه مسابقات دو روز نخست رقابت‌هاخبر داد. بر این اساس بانوان هندبال کشورمان در دیدار نخست خود در این مسابقات در حالی که قرار بود با کویت دیدار کنند به مصاف ژاپن رفتند و  دیدار ایران و کویت به دومین رپز مسابقات منتقل شد.

بسیاری از کارشناسان هندبال این تغییر برنامه را یک شیطنت از سوی کشور میزبان می‌دانستند و انتقاد زیادی نسبت به این امر صورت گرفت. اما برخی معتقد بودند با توجه به اینکه ایران بازی تدارکاتی نداشته و ژاپن نیز قطعا تیم‌اول این گروه خواهد بود و پیروزی هیچ یک از تیم‌های گروه برابر این تیم روی کاغذ ممکن نیست، برگزاری بازی اول ایران برابر ژاپن یک فرصت مناسب خواهد بود تا بازیکنان در آن خود را محک بزنند و می‌توان به عنوان یک بازی تدارکاتی به آن نگاه کرد.در نهایت تیم ایران در نخستین دیدار خود برابر ژاپن به میدان رفت و با ارائه یک بازی منطقی و پایاپای برابر حریف قدرتمند خود، تنها با اختلاف سه گل شکست خورد.

برتری مطلق دختران ایران برابر کویت و فلسطین

تیم‌هندبال کشورمان در دومین دیدار خود برابر کویتی به میدان رفت که از یک ماه گذشته در اروپا اردوی تدارکاتی تشکیل داده بود و برای رسیدن به مسابقات جهانی هزینه زیادی انجام داده بود اما در میدان این تیم ایران بود که مقتدرانه و با نتیجه 38 بر 11 به پیروزی رسید. فلسطین هم همان‌طور که از قبل انتظار می‌رفت برای ایران حریف قدرتمندی نبود و دختران ما 52 بر 9 این تیم را شکست دادند.

هندبال ایران ,

دیدار با میزبان و اتفاقات نگران کننده برای کادر فنی

در ادامه نوبت به اردن رسید با توجه به وضعیت جدول مسابقات دیدار ایران و اردن حساس‌ترین مسابقه این گروه محسوب می‌شد و نتیجه آن برای هر دو تیم اهمیت داشت. اردنی‌ها یک روز قبل از این دیدار اقدام به انجام تست کرونا از تیم ایران کردند و تست یکی از اعضای کادر فنی مثبت شد. کشور میزبان مجددا تست را از تیم ایران تکرار کرد و درست پیش از اغاز مسابقه و هنگام سوار سشن بازیکنان به اتوبوس و اعزام به سالن مسابقه، بازیکنان مطلع شدند که تست هر سه عضو کادر فنی مثبت اعلام شده و تیم ایران در این دیدار مهم کادر فنی خود را روی نیمکت ندارد و تنها سرپرست و پزشک تیم در این بازی حضور دارند.بعلاوه تست صوتا بیداد، بازیکن تیم ملی هندبال کشورمان نیز مثبت شد و این بازیکن نیز راهی قرنطینه شد.
این موضوع فشار روانی زیادی بر تیم ایران وارد کرد و در دقایق ابتدایی بازی، بازیکنان ایران به لحاظ روحی شرایط مناسبی ندارند اما در نهایت با تجربه و مدیریت بازیکنان و همچنین انتقال نکات فنی توسط مربیان از طریق پزشک و سرپرست تیم، این دیدار با نتیجه 28 بر 22 به سود ایران به پایان رسید.

بعد از این دیدار نیز علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال راهی اردون شد تا شرایط و وضعیت بازیکنان را از نزدیک پیگیری کند و مشکلات تیم هندبال بانوان را در محل برگزاری مسابقات حل کند. همین امر نیز تاثیر زیادی از افزایش روحیه بازیکنان در آستانه دیدار مهم با تیم سوریه داشت.

دیدار با سوریه و رستگاری تیم بانوان

تیم هندبال بانوان کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی برابر سوریه به میدان رفتند. اگر چه سوریه حریف قدرتمندی برای هندبال ایران نبود اما عدم حضور کادر فنی روی نیمکت تیم ملی هندبال ایران و احتمال افزایش تست‌های مثبت بازیکنان به عنوان یک نگرانی قبل از این دیدار مطرح بود اما در نهایت ایران موفق شد سوریه را 38 بر 19 شکست دهد و با قرار گرفتن در جمع 4 تیم پایانی، جواز حضور در مسابقات جهانی اسپانیا را کسب کند. به این ترتیب هندبال نام خود را به عنوان اولین رشته تیمی بانوان که پای در میدان جهانی گذاشته است، ماندگار کرد.

پایان کار دختران ایران در آسیا با عنوان چهارمی

در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا ایران برابر کره جنوبی به میدان رفت و در نهایت 46 بر 21 شکست خورد. کره جنوبی در مرحله فینال ژاپن را شکست داد و قهرمان این دوره از بازی‌ها شد. در دیدار رده‌بندی ایران برابر قزاقستان قرار گرفت و با توجه به غیبت کادر فنی با نتیجه نزدیک 38 بر 33 شکست خورد و در جایگاه چهارم ایستاد.

هندبال ایران ,

آنچه باید در مورد مسابقات جهانی اسپانیا بدانیم

بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی هندبال زنان برای اولین بار با 32 تیم و  از 1 تا 19 دسامبر 2021 ( 10 تا 28 آذر) در اسپانیا برگزار می‌شود.

این رویداد در چهار مکان در شهرهای Castelló ، Granollers ، Llíria و Torrevieja برگزار می‌شود و ایران با قرار گرفتن در جایگاه چهارم مسابقات قهرمانی آسیا برای نخستین بار مجوز حضور در این مسابقات را کسب کرد.

تیم های واجد شرایط در این اسامی مسابقات به شرح زیر است:

میزبان: اسپانیا 

قهرمانان فعلی جهان: هلند 

آفریقا: آنگولا، کامرون، کنگو، تونس

آسیا: کره‌جنوبی، ژاپن، قزاقستان، ایران و ازبکستان

اروپا: اتریش، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، مونته نگرو، نروژ، رومانی، فدراسیون هندبال روسیه، صربستان، اسلوونی، سوئد

آمریکای شمالی و کارائیب: پورتوریکو 

آمریکای جنوبی و مرکزی: (مسابقات انتخابی از 13 تا 17 مهر ماه در پاراگوئه با حضور آرژانتین، بولیوی، برزیل، اروگوئه، نیکاراگوئه و کشور میزبان برگزار می‌شود.)

وایلد کارت: لهستان، اسلواکی و چین

قرعه‌کشی بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی زنان IHF در کاستلو در 12 آگوست 2021 انجام شد.

قرعه‌کشی مسابقات بر اساس تیم‌هایی که تا کنون حضور خود را قطعی کردند به شرح زیر است: 

گروه A: فرانسه ، مونته نگرو ، آنگولا ، اسلوونی

گروه B: فدراسیون هندبال روسیه ، صربستان ، کامرون ، لهستان

گروه C: نروژ ، رومانی ، قزاقستان، ایران

گروه D: هلند ، سوئد ، پورتوریکو ، ازبکستان

گروه E: آلمان ، مجارستان ، جمهوری چک ، اسلواکی

گروه F: دانمارک ، کره‌جنوبی، تونس ، کنگو

گروه G: کرواسی ، ژاپن وتیم اول و سوم آمریکای جنوبی و مرکزی

گروه H: اسپانیا ، اتریش، چین و تیم دوم  آمریکای جنوبی و مرکزی

لزوم حمایت حداکثری از دختران برای ادامه درخشش در مسیری که اغاز کرده‌اند

دختران هندبالیست ما ثابت کردند با حداقل امکانات می‌توانند حداکثرها را رقم بزنند. دختران ما در عمل پاسخ اعتماد فدراسیون هندبال و مسئولین را دادند و توانستند لحظه‌ای تاریخی را برای هندبال و ورزش زنان ثبت کنند. فدراسیون هندبال در بهترین زمان ممکن درست‌ترین تصمیم را در مورد اعزام بانوان گرفت تا گامی بزرگ در تحقق رویای دختران هندبالیست برداشته باشد و حالا وقت آن است تا مسئولین ورزش کشور در کنار فدراسیون و دختران هندبالیست قرار بگیرند و این تیم را تا مسابقات جهانی همراهی کنند.

باید قبول کنیم که مسابقات جهانی و حریفان ایران در این رویداد با مسابقات قهرمانی آسیا کاملا متفاوت است و دختران ما قرار است در کنار بهترین‌های جهان بازی کنند و نمی‌خواهند برای هیچ حریفی زنگ تفریح باشند. هندبالیست‌های بانوی کشورمان تا کنون در مقابل رقبای اروپایی بازی نکردند و لازم است تا قبل از مسابقات جهانی در تورنمنت‌های دوستانه و اردوهای تدارکاتی در اروپا حاضر شوند و با سبک هندبال این قاره آشنا شوند. این اعزام‌ها مطمئنا مستلزم صرف هزینه‌های دلاری و ارزی است و همین امر لزوم حمایت‌های وزارت و رزش و کمیته ملی المپیک را دو چندان خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)