میرنیوز

دبیر: اگر یزدانی طلا می‌گرفت، محمدی می‌شد غلام مورینیو!/کادر فنی یک جاهایی به حرف من گوش نکرد

دبیر: اگر یزدانی طلا می‌گرفت، محمدی می‌شد غلام مورینیو!/کادر فنی یک جاهایی به حرف من گوش نکرد 2021-08-12T02:19:14+04:30

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از نتایج کشتی قبل از اعزام به المپیک، چه بود، اظهار کرد: واقعیت کشتی ما همین است که دیدید، با یک یا دو سال وقت گذاشتن کاری نمی شود کرد، خم رنگرزی که نیست. المپیک قانون خودش را دارد. حداقل ۸ سال باید کار شود تا در المپیک یک کشتی گیر به مدال طلا برسد. اگر المپیک سال پیش برگزار می شد، شاید همین ۴ مدال هم نمی گرفتیم.

*یزدانی ۱۰ سال کشتی گرفت به ما که رسید پایش پاره شد

رییس فدراسیون کشتی افزود: حسن یزدانی اردیبهشت تازه روی تشک آمد. ۱۰ سال روی پای او فشار امده بود اما به ما که رسید پایش پاره شد.
گرایی، ساروی یا زارع به شکلی دیگر. مگر امیرحسین زارع همان کشتی گیر پارسال است؟ در چنین شرایطی باید از کادر فنی تشکر هم کرد که زحمت زیادی کشیدند. ما در این چند ماه از تهدید کرونا فرصت ساختیم.

*این تیم ایده آل من نبود

وی خاطرنشان کرد: قبلا هم گفتم تیم خوب است اما ایده آل من نیست. تیمی که ۶ شانس طلا داشته باشد شاید در المپیک یکی دو طلا بگیرد. آمریکا و روسیه با آن همه شانس به ترتیب ۲ و ۳ طلا گرفتند. از دو سال پیش گفتم واقعیت کشتی ما همین است. من که هیچ کاره ام همه کار خدا و بعد زحمت سرمربیان است.

* کادر فنی یک جاهایی حرف من را گوش نکرد

دبیر که در برنامه زنده "دهکده المپیک" شبکه ورزش حاضرشده بود، در پاسخ به این سوال که آیا در مباحث فنی نیز دخالت می کرد یا خیر، گفت: من که کار فنی نمی کنم و مسئولیت پشتیبانی و رفتن به استان ها، توسعه کشتی و حل مشکلات را دارم.
در مباحث فنی نیز خیلی جاها ورود کردم، یک جاهایی گوش کردند و یک جاهایی هم گوش ندادند، یک جاهایی هم سکوت کردم و کوتاه آمدم، بالاخره در مدیریت یک جاهایی هم باید سکوت کرد.

*کشتی فرنگی باید ۴ مدال می گرفت

دارنده مدال های طلای جهان و المپیک، با اشاره به نتایج کشتی ایران در المپیک توکیو، تصریح کرد: کشتی فرنگی باید ۴ مدال می گرفت. آزادکاران که کامل مشکل بدنی داشتند البته روی فرنگی هم بحث دارم. خیلی مهم است که چه زمانی کشتی گیر به نقطه اوج برسد. من احساس کردم یکی دو تا از بچه های فرنگی افتادند. ساروی باید طلا می گرفت، او هزار سال دیگر هم نباید به ارمنستان می باخت یا نجاتی اگر دور اول را رد می کرد، یکی از شانس های مدال ما بود. نظر بنا و سوریان پیش از المپیک این بود که علی گرایی و ساروی شانس مدال طلای ما هستند اما من می گفتم رضا گرایی و ساروی.

*محمدرصا گرایی و زارع را می دیدم یاد خودم می افتادم

دبیر ادامه داد: زمانی که کشتی می گرفتم وقتی می خواستم روی تشک بروم حواسم به همه جا بود. هر چه برزگر می گفت حواست به کشتی خودت باشد اما از حواسم به تشک های دیگر هم بود تا ببینم چه نتیجه ای می گیرند. رضا گرایی هم همنیطور بود، قبل حضور در فینال، کشتی سوم و چهارمی را نگاه می کرد، انقدر که ریلکس و بدون استرس بود. من وقتی او و زارع را می دیدم یاد خودم می افتادم.

*مقام معظم رهبری چند روز پیش به بنا پیام خصوصی داد

وی در پاسخ به این سوال که چه نمره ای به کادر فنی کشتی فرنگی می دهید، گفت: از کادر فنی کشتی فرنگی تشکر می کنم. بگذارید حرف دلم را بزنم هر چند شاید بنا راضی نباشد. بنا یک موهبت برای کشتی ماست. مقام معظم رهبری هم چند روز پیش یک پیام خصوصی به او داد و جا دارد تشکر کنم. هر چند درباره کادرش شاید حرف هایی داشته باشم اما او باید تصمیم می گرفت که با چه کسانی کار کند. بنا از ۱۰ آیتم یک مربی کامل ۹ آیتم را دارد. اگر بچه های روزشان بود باید دو طلا می گرفتند. ساروی باید یک‌ عمر افسوس بخورد. زارع حتما تا ۴۰ سالگی می فهمد چه مدالی را از دست داده است، او می توانست طلا بگیرد. بعد از اینکه سوم شد فهمید می تواند، اما مقابل قهرمان جهان از دقیقه سوم و چهارم بدنش خالی کرد.

*محمدی قبل از امدن من انتخاب شده بود

رییس فدراسیون کشتی درباره بحث انتخاب سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد، خاطرنشان کرد: از آقای محمدی تشکر می کنم. من اصلا در فضای مجازی نیستم و کار خودم را می کنم. محمدی قبل از من انتخاب شده بود و من هم با او کار را ادامه دادم و خیلی مرتب با نظم کارش را دنبال کرد. یک جاهایی اگر مشورت خواستند گفتم، یک جاهایی هم اگر نخواستند نیاز بود نظرم را گفتم، حالا قبول کردند یا نه اما من نظرم را دادم. من تک به تک با دوستان صحبت می کنم، در چند روز گذشته هم با ۱۰ تا ۱۲ نفر که به لحاظ فنی قبولشان دارم تلفنی یا حضوری صحبت کردم و نظرشان را خواستم. در حال بررسی این موضوع هستم.

* از تهران گفتند یزدانی اینطور کشتی بگیرد با اختلاف به تیلور می بازد

وی ادامه داد: حسن یزدانی واقعا کشتی اول نفس کم آورد یا بعد از کشتی مقابل روسیه، چند قهرمان المپیک به من زنگ زدند گفتند اگر اینطور بخواهد کشتی بگیرد مقابل آمریکا با ۷ یا ۸ اختلاف امتیاز می بازد. مثلا عده ای می گویند حسن یزدانی باید مقابل آمریکا کشتی خودش را می گرفت، خب قبلا که کشتی خودش را گرفته بود، یک بار ضربه شد و یک بار دیگر هم باخت. اتفاقا برای گرفتن نتیجه یک جاهایی نباید کشتی خودت را بگیری. کشتی او مقابل آمریکا در فینال المپیک یکی از بهترین کشتی های زندگیش بود اما در ثانیه های آخر فکر کرد کار تمام شده است و دقیقا اینطور جاها می خوری.

*تاکتیک یزدانی خواست جمعی ما بود

به گزارش ایسنا، دبیر در ادامه خاطرنشان کرد: کشتی ورزش لحظه هاست، یزدانی در المپیک قبلی در ثانیه های آخر برد اما اینجا در ثانیه های آخر باخت. خودش هم متوجه این موضوع شد. من یا محمدی اگر برای یزدانی تاکتیک طراحی می کنیم نباید بر اساس خواست و روش کشتی خودمان برای او تاکتیک طراحی کنیم، من خودم زیرگیر بودم خب نباید از او هم بخواهم زیرگیر باشد. با چند نفر از مربیان فنی بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم به این شکل مبارزه کند.

* قبل از فینال یک ساعت و خرده ای با یزدانی صحبت کردم

رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد یزدانی در فینال راضی است یا خیر، گفت: قبل از فینال یک ساعت و خرده ای با او در اتاق صحبت کردم. گفتم یک جاهایی بدن جواب نمی دهد و روح باید بدن را بکشد. یزدانی در کشتی مقابل روسیه دقیقه ۴ برید و خالی کرد. اما در فینال ۵ دقیقه و ۴۰ ثانیه بی نقص ترین کشتی زندگی اش را گرفت، تیلور از خدایش بود حسن زیر گیری کند، اگر اینطور کشتی می گرفت در پیچ های کشتی هم کم می آورد. باید با روس به یک‌ شکل و با آمریکا به شکل دیگر مبارزه کرد. به او گفتم باید ۶ دقیقه تیلور را مدیریت کنی چرا که حریف آماده تر بود. روس هم جلوی حسن تاکتیک داشت آمده بود ۵ دقیقه کتک بخورد و دقیقه آخر امتیاز بگیرد.

*المپیک پارسال برگزار می شد به همین ۴ مدال هم نمی رسیدیم

وی ادامه داد: کشتی آزاد روسیه ۳ طلا و آمریکا ۲ طلا گرفت. من اینجا را می دیدم. ما از کرونا فرصت ساختیم. همین ها که در المپیک ۴ مدال گرفتند اگر المپیک پارسال برگزار می شد کارمان خیلی سخت تر بود. جایگاه کشتی ایران این نیست. نسل طلایی کشتی ایران از سال ۱۹۹۶ شروع شد و تا ۲۰۰۳ ادامه داشت اما با کار ۱۰ ساله به آنجا رسیدند. نفر دوم و سوم های خوبی هم داشتیم اما الان پشت سر این نفرات کدام کشتی گیر را داریم؟ همین الان ببینید بچه های ما در المپیک چند زیر گرفتند؟ حسن یزدانی یک کشتی گیر با سبک خودش است و هرکس بخواهد ادای او را دربیاورد نابود می شود. وقتی رسول خادم کشتی می گرفت خیلی ها می خواستند ادای گارد گرفتن او را دربیاورند اما کشتی خودشان هم یادشان می رفت. کشتی گیران روس اکثرا آمریکا را بردند. من خودم تا حالا به آمریکا نباختم. یزدانی اگر ۱۵ ثانیه آخر را طاقت می آورد، غلامرضا محمدی الان بهترین سرمربی دنیا می شد اما باخت و حالا انقدر در فصای مجازی به بنده خدا حمله می کنند.

* در حال بررسی سرمربیگری کشتی آزاد هستیم

رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به کار خود ادامه می دهد یا خیر، گفت: در حال بررسی هستیم و آدمی نیستم که زود تصمیم بگیرم. همه چیز را در نظر دارم و زود تصمیم نمی گیرم. با محمدی یکی دو روز آینده جلسه داریم. او یک سرمایه برای کشتی ماست و ۲۰ سال سابقه دارد. باید از او استفاده کنیم اگر به این تصمیم برسیم از او استفاده اگرنه در جای دیگر از او استفاده می کنیم. در مدتی که بوده جوان های خوبی معرفی کرده و زحمت زیادی کشیده است. در حال مشورت با دوستان هستیم و باید گزارش آقای کاوه را هم ببینم تا تصمیم نهایی را بگیرم.

*محسن‌ کاوه را نعمتی آورد

وی در ادامه درباره انتقادها نسبت به چرایی حضور محسن کاوه در المپیک توکیو و اینکه آیا این کار فایده ای برای کشتی ما داشت یا خیر، گفت: صدردرصد مفید بود. آقای کاوه مربی شخصی من بوده و زحمت زیادی در کشتی کشیده است. یادمان نرود او قبل از اینکه من رییس فدراسیون شوم، توسط آقای نعمتی مدیر تیم های ملی شد و البته من استقبال می کنم. آقای درستکار سرمربی تیم جوانان چندی پیش برای اینکه مشکلی پیش نیاید بخاطر من و رفاقت با من و اینکه حرف و حدیث امروز پیش نیاید کنار رفت. آقا غلام هر چند مخالف بود و گفت این چه حرفی است بماند و کارش را ادامه بدهد. سپس به جمع بندی رسیدیم آقای کاوه بیاید چرا که بهترین کسی بود که می توانست به تیم جوانان کمک کند. بخاطر هماهنگی خوب میان او و محمدی و اینکه جوانان حریف تمرینی تیم بزرگسالان ما بودند این تصمیم گرفته شد. آقا محسن بزرگی کرد و این کار را بخاطر کشتی و برای کمک به بزرگسالان قبول کرد.
برای حضور در توکیو هم به من نوشت نیایم اما من مخالفت کردم. او خیلی جاها در توکیو به من کمک کرد و غلام محمدی هم خودش باید نظر بدهد.

*یزدانی طلا می گرفت، محمدی می شد غلام مورینیو!

دبیر ادامه داد: اگر حسن یزدانی طلا می گرفت محمدی الان غلام مورینیو می شد. ما با یک پیروزی یک نفر را بالا نبریم و یا الان با آقای محمدی این کار را کنیم. سرمربیگری یک سری شاخصه ها دارد. دیسیپلین، مدیریت. سرمربی تیم ملی مدیریت بحران است و انتخاب هاب او کار خیلی سختی است. خدا به من لطف کرده مدال طلای جهان و المپیک دارم، آیا باید فکر کنم حتما باید سرمربی تیم ملی شوم؟ یکی از دلایلی که یکسری از قهرمانان ما نمی توانند سرمربیان خوبی شوند بخاطر این است که فکر می کنند همه چیز می فهمند. امثال غلام محمدی، علیرضا رضایی، پژمان درستکار، محسن کاوه و... سرمایه های کشتی ما هستند. یک مربی باید در باشگاه مربیگری کند و بعد دنبال تیم ملی باشد، مربی باید از رده های شروع کند. همه می خواهند سرمربی شوند. در فرنگی سوریان ته کشتی فرنگی است. خیلی جاها بحث پینگ پنگی با بنا می کند. یکی باید بار فنی را بکشد، یکی بدنسازی و یکی هم بار روحی و روانی را بکشد. مربی باید خودش را در باشگاه ثابت کند. کسی که کار نکرده آیا باید یک دفعه سرمربی تیم ملی شود؟ روش من این است و به آن پایبندم.

*۱۴۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز کشتی است

دارنده مدال های طلای جهان و المپیک، با اشاره به اینکه کشتی در مجموع ۶۰ درصد مدال های کاروان ورزش ایران در المپیک را گرفت، خاطرنشان کرد: من توقعات مردم را قبول دارم اما با این وجود باز ۶۰ درصد مدال ها را گرفتیم، پس باید بگوییم ۶۰ درصد بودجه ورزش را به ما بدهید؟ ما به ۱۴۰ میلیارد بودجه نیاز داریم، ما در هر مسابقه فقط ۴ میلیارد پول ثبت نام کشتی گیران را می دهیم، همین الان حدود ۵۰ نفر به رقابت های جهانی جوانان در روسیه باید بفرستیم ، نزدیک یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فقط پول بلیط هواپیما می شود و ۴ میلیارد هم باید بابت ثبت نام پرداخت کنیم، یعنی یک سفر برای ما ۶ میلیارد هزینه دارد. خب در بودجه دادن هم آزاد و فرنگی را جدا حساب کنند.

* ظرفیت مدال آوری ما بیشتر از این ها بود

دبیر بار دیگر به نتایج کشتی گیران در المپیک اشاره کرد و گفت: برخی فرنگی کاران ما سر اشتباه شخصی باختند وگرنه ظرفیت مدال آوری ما بیشتر بود. در کشتی آزاد هم روی ۳ وزن پایین برای مدال حساب نکردیم و روی ۳ وزن بالا توقع مدال داشتیم. المپیک اینطور نیست که بگویند بفرمایید مدال. من در برنامه ام المپیک پاریس هم نگفتم، بلکه گفتم المپیک ۲۰۲۸ لس انجلس، چرا که باید از رده های پایه شروع کنیم. هر کس رییس فدراسیون می شود همه دنبال این هستند در دوره خودشان نتیجه بگیرند اما باید به فکر دوره های دیگر هم باشند.

*مدال المپیک را به بدن آماده می دهند

وی درباره مشکل بدنسازی کشتی گیران نیز گفت: الان وزن کشی صبح انجام می شود. خیلی از روسای فدراسیون های خارجی سعی می کنند این قانون را به روال سابق برگردانند. از وقتی وزن کشی صبح شده کشتی ما ضربه خورد. امثال اطری و نجاتی باید بدانند با این قانون اذیت می شوند و نمی توانند وزن کم کنند. در المپیک‌ مدال را به بدن آماده می دهند. در کشتی فرنگی به آمادگی بدنی رسیدیم، شاید یکی دو تا از بچه ها مثل ساروی افتادند. ساروی و گرایی اگر اشتباه نداشتند می توانستند بهتر نتیجه بگیرند. بنا چه کار کند وقتی ساروی روی تشک اشتباه می کند؟

*یزدانی دو کشتی قبلی مقابل تیلور کشتی خودش را گرفت اما شکست خورد

رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که خیلی ها معتقدند اگر قرار بود یزدانی به تیلور ببازد چرا کشتی خودش را نگرفت، تصریح کرد: دو کشتی قبلی او مقابل تیلور را ببینید. در اوج آمادگی و جوانی بوده و آسیب هم نداشت، تهاجمی هم کار کرد اما سر ۳ دقیقه تمام می کرد. قبول کنید من هم کوچولو شاید فنی بلد باشم. بعضی وقت ها نباید کشتی خودتان را بگیرید. همه کشتی، کشتی گرفتن نیست. حیدری با کورتانیدزه تاکتیکش را تغییر داد و یک دست عوض کرد، نتیجه عوض شد. یزدانی هر چه با او درگیر می شد به ضرر او و خواست کشتی گی آمریکایی بود. کشتی های او مقابل تیلور در جام جهانی کرمانشاه و مسابقات جهانی ۲۰۱۸ را ببینید. در این کشتی کاملا مسلط بود، ما حتی تدبیر کرده بودیم اگر یزدانی کم آورد، یک جاهایی کشتی را قطع کنیم اما انقدر سرحال بود و کشتی دستش بود که اینکار را نکردیم. برنامه این بود دست زیر کتف کند و بیرون ببرد و امتیاز بگیرد، خب برای چه زیر بگیرد؟ یک نفر از بچه های ما سر و گردن نمی گیرند این ها باید قبل ۱۷ سالگی یاد بگیرند. یزدانی بعد کشتی فهمید یکی دو جا می توانست با زیر کتف باز هم امتیاز بگیرد و اختلاف را زیادتر کند.

*با برگزاری یک مسابقه به عنوان انتخابی مخالفم

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر در ادامه این گفتگو درباره لزوم پایبندی کادرهای فنی به اجرای کامل رقابت انتخابی، خاطرنشان کرد: بارها گفتم اینکه همه یک جور انتخاب شوند حتما مخالفم. ما بر اساس چرخه ای که نوشتیم هر کشتی گیر باید در بازه زمانی ۷ ماه خودش را ثابت کند تا به تیم ملی برسد. شاید یک روز روزش نباشد و نتواند یک مبارزه را خوب کار کند . همین امیرحسین زارع از چرخه انتخابی بیرون آمد، در تورنمنت خارجی با حریفش گرفت و پیروز شد و به تیم ملی رسید. یک نفر نمی تواند بگوید برای من فرصت انتخابی نبود. وقتی حسین خانی انتخاب شده چون سنش بالاست نمی توانم بگویم نه، یا قیاسی وقتی برده باید ملی پوش می شد. از اول هم گفتم به انتخابی اعتقاد کامل دارم اما در مسابقه داخل و خارج از کشور و اینکه طی یک پروسه چند ماهه باشد.

* با کاوه تعارف ندارم

رییس فدراسیون کشتی در واکنش به این موضوع که گفته می شود برخی تافته جدابافته هستند، خاطرنشان کرد: هر سرمربی که انتخاب می شود آبرویش را دوست دارد و حتما بهتر از من می فهمد که چه کسانی را انتخاب کند . آقای کاوه استاد من است اما با او هم تعارف ندارم، خیلی اوقات نظرم مخالف او بوده و او هم قبول کرده است. او واقعا به ما کمک می کند و از خودش گذشته است و بار از دوش کشتی بر می دارد .او مرد شریف و زحمتکش است.

*از نتایج کشتی راضی نیستم

وی در پاسخ به این سوال که آیا از نتایج کسب شده راضی است یا خیر، گفت: برای کشتی ۴ مدال المپیک خوب است اما من راضی نیستم. قبلا هم گفتم تیم های خوبی داریم اما ایده ال من نیست. در کشتی آزاد زارع و یزدانی باید طلا می گرفتند، در کشتی فرنگی هم ساروی و گرایی باید قهرمان می شدند.

*برخی روسای فدراسیون ها نگویند چرا به کشتی بیشتر می رسید

دبیر با اشاره به جایگاه بالای کشتی در ورزش ایران، تصریح کرد: گاها دیدم خیلی از دوستان عزیز در فدراسیون های دیگر بر روی این موضوع حساسیت دارند. ما اگر فرش، خاویار و نفت مان خوب است نه اینکه از چیزهای دیگر جا بیفتیم و درجاهای دیگر پیشرفت نکنیم اما کشتی ما نیز مثل فرش ایران است، مزیت رقابتی ماست. کادر فنی ما در ۸ تا ۱۰ ماه ۴ مدال درست کردند. نگوییم چرا به کشتی بیشتر می رسید، این حرف قشنگی نیست و باید اصلاح کنند. در اینکه بار ورزش را کشتی می کشد حرفی نیست، امروز هم با وزیر حرف می زدم و گفتم باید ۴ طلا می گرفتیم. یکی از استان های ما مسابقات نونهالان گذاشته فقط ۵۰ نفر وزن کشی کردند، این غم من است. ما می خواهیم الان مسابقات نونهالان بگذاریم استانداران و ستاد کرونا می گویند نمی شود، خب پس چند سال دیگر مدال از کجا بیاوریم؟

*وزارت ورزش و کمیته المپیک هر کمکی توانستند انجام دادند

وی با قدرانی از حمایت های وزارت ورزش و کمیته المپیک، اظهار کرد: وزارت ورزش هر کاری توانست کرد. کمیته المپیک هم همینطور هر چه درتوانشان بود انجام دادند. هر چند معتقدم چیزی که به ما دادند کم است اما بودجه محدود است و باید با نداری شان بسازیم. هیچ دوره ای مثل الان نبود که وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون کشتی انقدر با هم هماهنگ باشند.

* ۴ گزینه سرمربیگری درست است

دبیر در ادامه در واکنش به خبر ایسنا مبنی بر معرفی علیرضا رضایی، پژمان درستکار، مجید ترکان و محسن کاوه به عنوان گزینه های سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد، گفت: هر ۴ گزینه درست است اما یکی دو نفر دیگر هم هستند. بر روی خود آقای محمدی هم بحث داریم، او بالاخره حسنات و معایب هم دارد.

*برخی می گویند خودت سرمربی تیم ملی شو

وی در واکنش به اصرار مجری مبنی بر اینکه گزینه های دیگری هم معرفی کند، خاطرنشان کرد: یکی دو نفر دیگر هم در حد صحبت هستند. مثلا حسن محبی یا اینکه حتی یک سری زنگ می زنند و می گویند خب خودت سرمربی شو قبلا امتحان شده. در مجموع ۱۲ یا ۱۳ اسم مطرح شد اما به همین اسامی رسیدیم، بقیه شاید خیلی جدی نباشند.

* من رییس فدراسیونم، وارد سرمربیگری تیم ملی نمی شوم

رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند اگر علیرضا دبیر خود نیز سرمربی تیم ملی بود نتایج تفاوت می کرد و شاید رنگ مدال ها بهتر بود، گفت: نه من هیچ وقت سعی نمی کنم وارد این حوزه شوم. سرمربی تیم ملی اتوماتیک وار با فدراسیون کنش و واکنش دارد. جاهایی کشتی گیر از سرمربی ناراحت می شود، خب باید به فدراسیون بگوید، وقتی من سرمربی باشم گله من را به من بکند؟ مربی تیم ملی باید با بچه ها زندگی کند. تا جایی که توانستم سعی کردم کنار بچه ها و محمدی باشم. حتما امثال محمدی، برزگر و بنا تجربه شان از من بیشتر است. باید از بچه ها بپرسید ببینید چیزهایی که من گفتم بدردشان خورد یا نه شاید بدردشان نخورده و من پیاده بودم!

*تا دو شب حسن را من آرامش کردم

وی درباره شرایط حسن یزدانی پس از باخت در فینال، خاطرنشان کرد: حسن را تا دو شب من آرامش کردم. اتفاقا شرایط او مثل وضعیت خود من در مسابقات ۲۰۰۱ صوفیه و ۲۰۰۲ بود، کارهایی که او می کرد را وقتی من را بازاندند می کردم و واقعا شرایط خیلی سختی بود.

*یزدانی گفت آقا دارم داغون می شوم

دبیر در پاسخ به این سوال که برای حسن یزدانی چکار کرید که فشار از روی او کم شود تا بعد از مبارزه عصبانی نشود، گفت: حسن کشتی که با روس گرفت خیلی فشار رویش بود. آوردمش با هم صحبت کردیم. به او گفتم حسن چیه، گفت آقا دارم داغون می شوم. جواب مردم را چه بدهم گفتم اصلا برو بباز . خب با همین حرف بار را از دوش کشتی گیر برمی داری. او در فینال جنگید و باخت. مردم فرق جنگیدن با بی غیرتی را می فهمند .۱۶ ثانیه اخر از دستش در رفت.

* به محمدی و مربی تغذیه گفتم یزدانی را اینطور نمی خواهم

وی افزود: یزدانی بعد از اینکه فینالیست شد به آقا غلام و مربی تغذیه تیم گفتم ۲۴ ساعت وقت دارید من او را اینطوری نمی خواهم. نجاتی وقتی سر وزن رسید نمی توانست چیزی بخورد، بخاطر همین حاسمان سر اطری و رضا گرایی خیلی جمع تر بود تا جاییکه اطری انقدر خورد که ۳ و ۴ کیلو هم اضافه داشت. در جهانی نروژ کار بچه های ما سخت تر است. در هر وزن ۴۰، ۵۰ نفر می آیند . کشتی گیر آماده باید همه را ببرد اگر مدال می خواهد اما هر ۱۱ کشتی گیر ما در المپیک قرعه خوب نیاوردند. ۱۳۰ کیلوگرم ما قرعه بهتری داشت حتما برنز می گرفت، یا اطری به همه مدال داران خورد. قیاسی هم همینطور. در فرنگی که خیلی قرعه ها بدتر بود، البته کسی که می خواهد مدال المپیک بگیرد باید همه را ببرد اما قرعه به تیم ما روی خوب نشان نداد.

*فلاح دوست دارد درباشگاه مربیگری کند

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا اکبر فلاح نیز جزو گزینه های سرمربیگری تیم ملی است یا خیر، تصریح کرد: ایشان یکی از مربیان خوب و زحمتکش کشتی ماست اما خودش بیشتر دوست دارد در رده های نونهالان و نوجوانان در باشگاه کار کند.

*حیدری سرش شلوغ است

دبیر درباره اینکه علیرضا حیدری جزو گزینه های فدراسیون است یا خیر، نیز گفت: حیدری ماشاءالله سرش خیلی شلوغ است. از او تشکر میکنم که قبل از المپیک زحمت کشید سر تمرین آمدو به بچه ها انگیزه داد. آقای برزگر، لرستانی، رضایی و حیدری بزرگی کردند سر اردوی بچه ها آمدند . حیدری واقعا دوست دارد و نکته ها را می گوید اما درگیر کارهایش است. بعید می دانم خودش خیلی راغب باشد.

*الان کشتی فرنگی بار کشتی آزاد را می کشد

دارنده مدال های طلای جهان و المپیک، با اشاره به صمیمیت خوب میان آزاد و فرنگی کاران، خاطرنشان کرد: کشتی، کشتی است، آزاد و فرنگی هم ندارد. یک جاهایی آزاد و یک جاهایی فرنگی بار را می کشد. الان فرنگی بار می کشد. امیدوارم در المپیک های بعدی آزاد نیز نتیجه مورد دلخواه مردم را بگیرد. به مربیان هم گفتم شما مامور به نتیجه نیستید مامور به وظیفه اید، این درباره خود من هم صدق می کند.
زارع اگر مدال گرفت فقط خودش نبود یک تیم صد نفره از مربی باشگاهش تا غلام محمدی، مهربان و بچه های فدراسیون کمکش کردند تا به نتیجه رسید. لالوویچ هم در جلسه ۳ ساعته در قزاقستان به من گفت از تو ویژه تشکر می کنم چرا که خیلی از کشورها فرنگی و آزادشان دو تکه شده اما شما همه یک تیم هستید.

* اگر من را قبول ندارید بخاطر کشتی کمک کنید

به گزارش ایسنا، دبیر ادامه داد: کار اگر برای خدا باشد دیگر مهم نیست چه کسی مربی یا رییس فدراسیون است. علیرضا دبیر را قبول ندارید خب کشتی را که دوست دارید جایی اگر می توانید کمک کنید. فلاح حرف خوبی زد و گفت من کارم را همین باشگاه می کنم حتما همه که نباید در فدراسیون باشم. من به تنهایی نمی توانم و همه باید بخاطر کشتی کمک کنند.

*کمپ تیم های ملی تا ۲ هفته دیگر افتتاح می شود

وی همچنین از راه اندازی کمپ تیم های ملی کشتی پس از بازسازی خبر داد و گفت: انشاءالله ظرف ۲ هفته آینده کمپ تیم های ملی ما افتتاح می شود که مستقل خواهد بود و آبروی کشتی می شود. قرار است بچه های مدال آور المپیک که برای اردوی جهانی می آیند، آن را افتتاح کنند.

*بخاطر قرنطینه سفت و سخت خیلی ها از دستم ناراحت شدند

رییس فدراسیون کشتی، گفت: خیلی ها از دست من ناراحت شدند چرا که قرنطینه خیلی سفت و سختی داشتیم و اجازه نمی دادیم حتی یک‌ نفر هم بیاید. خانواده کشتی خیلی بزرگ است. آنکه کشتی هم می نویسد قلبش برای کشتی می تپد.

*در یک هفته المپیک ۷ کیلو وزن کم کردم

دبیر در پایان با قدردانی از حمید سوریان، خاطرنشان کرد: او خیلی کمک من است و رابطه برادری داریم.حتی قرار بود با کشتی فرنگی به ایران بازگردد اما بخاطر فشاری که روی من بود کنار من ماند. در این ۷، ۸ روز المپیک ۷ کیلو وزن کردم، انقدر که فشار روی من بود. با برد و باخت بچه ها من و سوریان بردیم و باختیم. از تمام کسانی که برای المپیک به ما کمک کردند تشکر می کنم. امیدوارم خدا کمک کند در مسابقات بعدی نتیجه بهتری بگیریم. قطعا ظرفیت کشتی ما خیلی بیشتر از این هاست.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)