میرنیوز

ایران در المپیک ۲۰۲۰| تکواندو در انتظار پایان طلسم ۱۳ ساله

 ایران در المپیک ۲۰۲۰| تکواندو در انتظار پایان طلسم ۱۳ ساله 2021-07-14T07:28:01+04:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، المپیک توکیو  ششمین حضور رسمی رشته تکواندو در تاریخ این مسابقات است. تکواندو ایران در هشت دوره برگزاری مسابقات (دو دوره به صورت آزمایشی) این رشته همواره در میان کشورهایی که در این مسابقات موفق به کسب مدال شدند، حضور داشته و یکی از رشته‌هایی است که کاروان ایران روی مدال‌های آن حساب باز می‌کند.

در المپیک 2020 توکیو تکواندو ایران دو نماینده در بخش پسران و یک نماینده در بخش دختران خواهد داشت و به دنبال شکستن طلسم 13 ساله عدم کسب مدال طلا در معتبرترین رویداد ورزشی جهان است.

نمایندگان ایران در المپیک توکیو

آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی و ناهید کیانی سه نماینده تکواندو ایران در رقابت‌های المپیک توکیو خواهند بود. سه ورزشکاری که برای رسیدن به معتبرترین مدال ورزش‌های انفرادی جهان تلاش خواهند کرد تا نام خود را در میان تاریخ‌سازان ورزش ایران ثبت کنند.

در مسیر کسب سهمیه المپیک سجاد مردانی کاپیتان با سابقه تیم ملی ایران تلاش بسیاری زیادی را انجام داد، اما در نهایت با اختلاف چند امتیاز فرصت حضور در دومین المپیک خود را از دست داد.

در رقابت‌های این دوره المپیک 131 تکواندو کار از 60 کشور به اضافه تیم پناهجویان و ورزشکاران روسیه که تحت پرچم کمیته المپیک حضور خواهند داشت به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

آرمین هادی‌پور

تکواندوکار 26 ساله وزن 58- کیلوگرم تکواندو ایران، کار خود را برای کسب سهمیه المپیک از بعد از پایان المپیک 2016 ریو آغاز کرد.

هادی‌پور در این 4 ساله با کسب مدال نقره در مسابقات جهانی 2017 موجو، مدال برنز مسابقات جهانی 2019 منچستر، مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا 2018، دو مدال طلا در مسابقات دانشجویان جهان 2017 و 2019 و در نهایت حضور و مدال‌آوری در مسابقات گرندپری و تورنمنت‌های بین‌المللی ادامه داد.

هادی‌پور در سال 2017 در گرندپری لندن به مدال نقره رسید. تکواندوکار گیلانی تیم ملی در سال 2018 نیز ابتدا در مرحله دوم گرندپری در مسکو به مدال نقره رسید و در ادامه در مرحله چهارم این مسابقات در منچستر، مدال طلا را کسب کرد.

او در سال 2019 نیز در مرحله دوم مسابقات گرندپری در چیبا ژاپن به مدال نقره رسید و در سومین مرحله مسابقات در صوفیه بلغارستان، مدال برنز را کسب کرد و در فینال گرندپری در مسکو، چهارم شد.

هادی‌پور در این چهار سال در جام فجر به مدال طلا  و جام باشگاه‌های آسیا 2018 به مدال نقره، جام ریاست فدراسیون جهانی و جام باشگاه‌های آسیا 2019 به مدال طلا، جام الحسن اردن به مدال طلا و تورنمنت بین‌المللی بلغارستان به مدال نقره رسید و در نهایت المپیکی شد.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

میرهاشم حسینی

تکواندوکار میانه‌ای تیم ملی تکواندو کشورمان با توجه به عدم صدور روادید مسابقات جهانی 2019 منچستر و غیبت در این مسابقات، کار بسیار سختی برای کسب سهمیه داشت، اما با عملکرد فوق‌العاده در ادامه مسیر، عدم حضور در مسابقات جهانی و 120 امتیاز از دست رفته این مسابقات را جبران کرد.

میرهاشم حسینی در این چهار سال ابتدا در مسابقات جهانی 2017 موجو کره‌جنوبی به مدال نقره رسید. در ادامه در مسابقات المپیاد دانشجویان جهان در سال‌های 2017 و 2019 و بازی‌های آسیایی 2018 مدال طلا را به دست آورد.

او در سال 2018 در مراحل سوم و چهارم گرندی پری در چین تایپه و لندن با شکست مقابل دایی هون لی، نابغه تکواندو کره‌جنوبی به دو مدال نقره رسید. شکست‌هایی که حسینی در مرحله نخست مسابقات گرندپری رم در سال 2019  مقابل دایی هون لی جبران کرد و به مدال طلا رسید و در ادامه در مرحله دوم گرندپری سال 2019 در ژاپن نیز با شکست تکواندوکار انگلیسی دومین مدال طلای خود را تصاحب کرد.

نماینده تکواندو ایران در مرحله سوم گرندپری 2019 در صوفیه، پنجم شد و در فینال این مسابقات در مسکو با کسب جایگاه چهارم سهمیه خود را قطعی کرد.

حسینی همچنین در جام ریاست فدراسیون جهانی 2017 در یونان به مدال طلا رسید. در جام فجر 2018 به مدال نقره و جام باشگاه‌های آسیا 2018 به مدال طلا، دست یافت و در جام ریاست فدراسیون جهانی و جام باشگاه‌های آسیا 2019 ، دو مدال طلا را به خود اختصاص داد. او در  جام فجر 2109 مدال نقره و ئر تورنمنت صربستان 2019 نیز طلایی شد.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

ناهید کیانی

ناهید کیانی برای کسب سهمیه المپیک شانس خود را در مسابقات گزینشی قاره‌ای امتحان کرد و با عملکرد خوب و حضور در دیدار نهایی موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

کیانی در حالی در المپیک توکیو حضور خواهد داشت که در چهار سال گذشته در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی به مدال برنز رسید و در مسابقات قهرمانی آسیا 2018 به مدال نقره و 2021 به مدال برنز رسید. 

او در مسابقات المپیاد دانشجویان جهان در سال 2017 مدال برنز را کسب کرد و در بازی‌های کشورهای اسلامی در سال 2017 به مدال طلا رسید. کیانی در جام فجر 2018 و تورنمنت ترکیه در سال 2020 به مدال طلا رسید و در تورنمنت ترکیه در سال 2021 مدال برنز را کسب کرد. 

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

برگزاری آزمایشی مسابقات میکس تیمی در توکیو

در رقابت‌های المپیک توکیو  بر اساس پیشنهاد فدراسیون جهانی تکواندو و تایید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، برای نخستین بار رقابت‌های تیمی مشترک تکواندو به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد. مدال این مسابقات در جدول توزیع مسابقات محاسبه نمی‌شود.

طبق مسابقات قبلی که به این شیوه برگزار شده؛ هر تیم می‌بایست حداقل 4 و حداکثر 5 تکواندوکار در ترکیب خود داشته باشد که یک ورزشکار به عنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود و 2 هوگوپوش مرد با یکدیگر و 2 تکواندوکار زن نیز با هم مبارزه می‌کنند.

تیم ملی تکواندو ایران با ترکیب امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، کیمیا همتی و ملیکا میرحسینی در این رویداد حضور پیدا می‌کند. سیدنعمت خلیفه هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت. 

براساس قرعه کشی انجام شده چین، ساحل عاج و روسیه در گروه اول قرار گرفتند که ابتدا هوگوپوشان چین و ساحل عاج با یکدیگر مبارزه می‌کنند و برنده این دیدار به مصاف تیم روسیه می‌رود.

ایران و ژاپن نیز در گروه دوم قرار دارند که برابر یکدیگر قرار می‌گیرند و برنده به فینال راه پیدا می‌کند.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

شوک مصدومیت آرمین هادی‌پور

اواخر سال گذشته آرمین هادی‌پور از ناحیه ACL پای خود دچار آسیب دیدگی شد. آسیبی که طبق نظر پزشکان نیازمند عمل جراحی بود، اما با توجه به زمان کوتاه تا مسابقات المپیک و احتمال دوری 6 تا 9 ماهه آرمین بعد از عمل جراحی، در نهایت با تصمیم کادرفنی و این ملی‌پوش قرار شد نماینده کشورمان با این شرایط در المپیک حضور داشته باشد.

اتفاقی که پیش از این برای  محمد باقری معتمد در المپیک 2012 لندن و بهنام اسبقی و علیرضا نصرآزادانی در مسابقات جهانی افتاده بود و این نفرات با این شرایط در مسابقات شرکت و موفق به کسب مدال المپیک و جهانی نیز شده بودند.

آرمین در ماه‌های گذشته با این شرایط در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شد و به مدال برنز رسید. مسابقاتی که طبق نظر کادرفنی باعث شد تا این بازیکنان و کادرفنی به این نتیجه برسند که آرمین با همین شرایط نیز می‌تواند در توکیو حضور داشته باشد و برای رسیدن به حق خود تلاش کند.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

از دیدار کیانی با علیزاده تا احتمال جدال حسینی و نابغه کره‌جنوبی

در روزهای گذشته صحبت‌های زیادی در خصوص قرعه نمایندگان کشورمان در مسابقات المپیک توکیو مطرح شد. از رویارویی ناهید کیانی با کیمیا علیزاده و جید جونز تا احتمال پیکار دوباره میرهاشم حسینی و دایی هون لی در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات المپیک. 

در بخش بانوان و در وزن 57- کیلوگرم، مسابقات با حضور17 تکواندوکار برگزار خواهد شد. اتفاقی عجیب که به دلیل اعطای سهمیه المپیک توسط IOC به کیمیا علیزاده  رخ داد. همین موضوع باعث خواهد شد با توجه به جایگاه 17 کیمیا علیزاده و جایگاه 16 ناهید کیانی در رنکینگ، شاهد جدال این دو بازیکن در دور اول مسابقات باشیم.

اتفاقی که مشابه آن را  مهدی خدابخشی ملی‌پوش سابق تیم ملی تکواندو ایران و میلاد بیگی ملی‌پوش ایرانی آذربایجان در المپیک 2016 ریو  تجربه کردند. خدابخشی در آن مسابقات به دلیل فشار و بار روانی بسیار نتوانست عملکرد خوبی را ارئه بدهد و در نهایت مغلوب شد. حالا کیانی نیز در شراط 4 سال قبل خدابخشی قرار دارد و باید از لحاظ روحی و روانی برنامه‌ای اندیشیده شود که این بازیکن با فشار روانی در مسابقه حاضر نشود.

کیانی در صورت پیروزی در این مسابقه نیز با جید جونز انگلیسی  نفر نخست رنکینگ دنیا، دارنده دو مدال طلای المپیک، یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز جهان و پرافتخارترین تکواندوکار زنان در مسابقات گرندپری با 8 مدال طلا، 5 مدال نقره و یک مدال برنز دیدار خواهد کرد.

در اینکه جید جونز تکواندوکار بسیار توانایی است هیچ شکی وجود ندارد، اما قطعاً شکست ناپذیر نیست و  ناهید کیانی نشان داده که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد. جونز پیش از این در مرحله نخست مسابقات گرندپری در سال 2015، در دیدار نهایی مغلوب علیزاده شد تا مشخص شود در صورتی که کیانی خود را باور داشته باشد امکان خلق شگفتی در مسابقات را خواهد داشت.

در وزن 58- کیلوگرم، آرمین هادی‌پور با رنکینگ 3 در دور نخست با جفرسون اوچوا از کلمبیا دیدار خواهد کرد و در ادامه به مصاف برنده دیدارهای لوکاس گوزمان از آرژنتین و جک ولی از ایرلند خواهد رفت. آرمین در صورت صعود به مرحله نیمه‌نهایی نیز با یکی از تکواندوکاران استرالیا، تایلند، مجارستان یا ایتالیا روبه‌رو خواهد شد.

جون جانگ حریف سرسخت کره‌جنوبی آرمین هادی‌پور در سمت مقابل جدول قرار دارد و احتمال رویارویی این دو تکواندوکار تا دیدار نهایی وجود نخواهد داشت.

در وزن 68- کیلوگرم میرهاشم حسینی در رنکینگ 7 فدراسیون جهانی قرار دارد، اما با توجه به اینکه ریکاردو سوزوکی نماینده ژاپن در جدول مسابقات در رنکینگ چهارم می‌نشیند و مسابقات این وزن نیز با سهمیه IOC به عبدالله صدیقی تکواندوکار سابق افعانستان با 17 تکواندوکار برگزار خواهد شد، میرهاشم در جایگاه 8 جدول قرار خواهد گرفت.

اتفاقی که باعث خواهد شد حسینی پس از استراحت در دور نخست به مصاف یو جن هوانگ از چین تایپه برود و در مرحله یک‌چهارم نهایی با برنده محمد فوفانا از مالی - توماس برنس از نیوزلند با دائی هون لی مسابقه بدهد.

 حسینی در صورت پیروزی در این مسابقه با یکی از تکواندوکاران اسپانیا، مصر، ازبکستان و ژاپن در دیدار نیمه‌نهایی روبه‌رو می‌شود. در طرف مقابل جدول نیز شوای ژائو قهرمان المپیک ریو و دارنده دو مدال طلا و یک برنز جهان از چین، بردلی سیندون قهرمان جهان در سال 2019 از چین تایپه و جواد آچاپ دارنده مدال طلا و برنز جهان از بلژیک حضور دارند.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

اولین حضور تکواندو در المپیک

رشته تکواندو برای اولین بار و به صورت آزمایشی در المپیک 1988 سئول کره‌جنوبی حاضر شد. رقابت‌هایی که در 8 وزن مردان و 8 وزن زنان برگزار شد.

فیصل دانش، فریبرز دانش، حسن زاهدی و منصور باقری چهار نماینده تکواندو ایران در اولین حضور این رشته در المپیک بودند و فیصل دانش موفق به کسب مدال برنز شد.  

پس از المپیک 1988، تکواندو در رقابت‌های المپیک 1992 بارسلون نیز حضور داشت، اما این مسابقات نیز به صورت آزمایشی برگزار شد و مدال‌های آن در جدول توزیع مدال‌ها محاسبه نشد.

این دوره از مسابقات نیز در 8 وزن مردان و 8 وزن بانوان برگزار شد و تیم تکواندو ایران نیز با سه نماینده (فریبرز عسکری، رضا مهماندوست و منصور باقری) به مسابقات اعزام و این بار موفق به کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز شد.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

دانش نخستین مدال‌آور تاریخ تکواندو ایران

پیش از کسب مدال برنز هادی ساعی در المپیک 2000 سیدنی که اولین مدال رسمی تکواندو ایران در تاریخ مسابقات المپیک بود، سه تکواندوکار ایرانی از مسابقات المپیک موفق به کسب مدال شده بودند، اما با توجه به برگزاری آزمایشی المپیک‌های 1988 و 1992 این مدال‌ها در جدول تاریخ مدال‌های المپیک محاسبه نشده است.

فیصل دانش نخستین مدال‌آور تاریخ تکواندو ایران در المپیک 1988 بود که موفق به کسب مدال برنز شد. دانش در این مسابقات پس از برتری مقابل تکواندوکار دانمارکی با شکست مقابل سانابریا تکواندوکار دانمارکی از حضور در دیدار نهایی بازماند و به مدال برنز رسید.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

رکورد جالب مهماندوست و عسکری و حسرت بزرگ آنها

رضا مهماندوست و فریبرز عسکری سرمربیان سابق و فعلی تیم ملی تکواندو، دو  مدال‌آور تکواندو ایران در المپیک 1992 بارسلون بودند.

فریبرز عسکری در وزن 70-64 کیلوگرم مسابقات المپیک بارسلون، ابتدا از سد جیمز ویلاسنا از آمریکا گذشت و در ادامه با نتیجه 3 بر 2 جمال خالی از فرانسه را شکست داد و فینالیست شد. سرمربی فعلی تیم ملی تکواندو در دیدار نهایی با نتیجه 4 بر یک مغلوب خوزه سانتالاریا از اسپانیا شد و به مدال نقره المپیک رسید.

رضا مهماندوست نیز در وزن 76-70 کیلوگرم ابتدا از سد عادل حسن علی از بحرین گذشت و در ادامه با شکست مقابل لی جائه هون ملی‌پوش کره‌ای تیم ملی کانادا از حضور در دیدار نهایی بازماند و به مدال برنز رسید.

شاید بزرگترین حسرت فریبرز عسکری و رضا مهماندوست همانند فیص دانش برگزاری آزمایشی تکواندو در المپیک‌های سئول و بارسلون است که باعث شد مدال‌های ارزشمند آنها به صورت رسمی ثبت نشود.  

عسکری و مهماندوست تنها نفراتی از تکواندوی ایران هستند که به عنوان بازیکن و مربی در المپیک حضور داشتند.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

سیدنی، تحقق رویای تکواندو دنیا

سرانجام در المپیک 2000 سیدنی، رشته تکواندو به صورت رسمی وارد مسابقات المپیک تابستانی شد. رقابت‌های تکواندو در چهار وزن آقایان و بانوان برگزار شد و هر کشوری مجاز به حضور دو نماینده در این مسابقات بود.

هادی ساعی در وزن 68- کیلوگرم و مجید افلاکی در وزن 80- کیلوگرم نمایندگان تکواندو ایران در سیدنی بودند و هدایت این نفرات نیز برعهده غلامحسین ذوالقدری بود.

ساعی در این مسابقات پس از برتری مقابل نمایندگان چین تایپه و آرژانتین در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف سین جون سیک از کره‌جنوبی رفت و با شکست 5 بر 3 از حضور در دیدار نهایی بازماند. او با شکست در دیدار نیمه‌نهایی در جدول رپه‌شارژ نیز با شکست نمایندگان استرالیا و اتریش به مدال برنز رسید.

 در فینال مسابقات این وزن نیز استیون لوپز با برتری مقابل تکواندوکار کره‌جنوبی به مدال طلا رسید.

در رقابت‌های وزن 80- کیلوگرم، مجید افلاکی کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو در دیدار نخست با نتیجه 4 بر 3 مغلوب ویکتور استرادا از مکزیک شد و با شکست تکواندوکار مکزیکی در دور بعد از ادامه مسابقات بازماند.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

بهترین دستاورد تکواندو ایران در المپیک آتن

سرانجام در المپیک 2004 آتن تکواندو ایران طعم کسب مدال طلا در تاریخ رقابت‌های المپیک را چشید تا در کنار کشتی و وزنه‌برداری سومین رشته طلایی مسابقات المپیک لقب بگیرد.

در این دوره تیم ملی تکواندو با ترکیب هادی ساعی در وزن 68- کیلوگرم و یوسف کرمی در وزن 80- کیلوگرم در مسابقات حضور داشت و غلامحسین ذوالقدری نیز هدایت تیم ملی را برعهده داشت.

ساعی پیش از کسب مدال برنز در دوره گذشته، این بار کار خود را پرقدرت‌تر آغاز کرد و با شکست نمایندگان ایتالیا، برزیل به دیدار نیمه‌نهایی راه یافت. او در این مرحله به مصاف "سونگ میونگ سئوب" از کره‌جنوبی رفت و با شکست حریف پرقدرت خود فینالیست شد.

"هوانگ چیه هسی آنگ" دارنده دو مدال طلا و یک برنز جهان، قهرمان بازی‌های آسیایی بوسان 2002 و دارنده مدال برنز المپیک سیدنی از چین تایپه، حریف هادی ساعی در دیدار نهایی بود که این دیدار با برتری 4 بر 3 ساعی به پایان رسید تا سرانجام تکواندو ایران طعم کسب مدال طلا را بچشد. نکته جالب در خصوص حریف ساعی حضور او در عرصه سیاست بعد از مسابقات المپیک آتن بود که تا امروز نیز ادامه دارد.

یوسف کرمی نیز در اولین حضور خود در المپیک آتن ابتدا از سد حریفانی از عراق و استرالیا گذشت تا در دیدار نیمه‌نهایی حریف استیون لوپز نابغه تکواندو دنیا از آمریکا شد. تکواندوکاری که در المپیک سیدنی به مدال طلا دست یافته بود و تا آن مقطع دو مدال طلای جهان را نیز در کارنامه خود داشت، اما مقابل یوسف کرمی جوان چالش بسیار سختی را تجربه کرد و در نهایت تنها با یک اختلاف امتیاز از سد نماینده شایسته کشورمان گذشت.

لوپز در دیدار نهایی نیز بحری تانریکولو تکواندوکار پرافتخار ترکیه را شکست داد و دومین مدال طلای خود در المپیک را کسب کرد و در ادامه سه مدال طلای دیگر جهان را نیز به دست آورد تا با 5 مدال طلا پرافتخارترین تکواندوکار جهان باشد.

کرمی نیز در جدول شانس مجدد ابتدا حریف تونسی را برد و در دیدار رده‌بندی مقابل راشد احمدوف آذربایجانی پیروز شد و به مدال برنز رسید.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

تاریخ‌سازی ساعی در المپیک پکن

المپیک 2012 پکن برای تکواندو ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در این مسابقات هادی ساعی با کسب مدال طلا نام خود را با کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز عنوان پرافتخارترین المپین تاریخ ایران ثبت کرد و از طرف دیگر تنها مدال طلای کاروان کشورمان در این مسابقات را نیز رشته تکواندو به دست آورد.

رضا نادریان در وزن 58- کیلوگرم و هادی ساعی در وزن 80- کیلوگرم در ترکیب مردان، سارا خوش‌جمال فکری در وزن 49- کیلوگرم بانوان نمایندگان کشورمان در این مسابقات بودند. رضا مهماندوست و مریم آذرمهر نیز هدایت ملی‌پوشان کشورمان را برعهده داشتند.

نادریان در پکن وداع زودهنگامی با مسابقات داشت و با شکست 2 بر یک در گام نخست مقابل مارسیو فریرا نایب قهرمان جهان از برزیل از دور مسابقات کنار رفت.

هادی ساعی پس از کسب دو مدال در وزن 58- کیلوگرم این بار در وزن 80- کیلوگرم در مسابقات المپیک حاضر شد و با وجودی که با سختی بسیار زیاد موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود، اما در این مسابقات بسیار پرقدرت حاضر شد و با شکست نمایندگان نپال و چین، در دیدار نیمه‌نهایی راشد احمدوف از آذربایجان 4 بر یک شکست داد و فینالیست شد.

نماینده کشورمان در دیدار نهایی نیز به مصاف مائورو سارمینتو از ایتالیا رفت و با پیروزی 6 بر 4 سومین مدال خود را در المپیک کسب کرد.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

مدال خاص باقری‌معتمد در المپیک لندن

پس از خداحافظی هادی ساعی از دنیای قهرمانی، تکواندو ایران در المپیک لندن با ترکیب محمد باقری معتمد در وزن 58- کیلوگرم و یوسف کرمی در وزن 80- کیلوگرم در بخش مردان و سوسن حاجی‌پور در وزن 67- کیلوگرم در بخش بانوان حاضر شد. فریبرز عسکری هدایت ملی‌پوشان را در این مسابقات برعهده داشت.

معتمد در لندن ابتدا نمایندگان آفریقا و افغانستان را شکست داد و در دیدار نیمه‌نهایی نیز مقابل نماینده برزیل به برتری رسید. او در فینال به مصاف سروت تازه‌گل دارنده دو مدال طلا و یک مدال برنز جهان و دارنده مدال برنز المپیک پکن از ترکیه رفت و در دیداری نزدیک 6 بر 5 مغلوب حریف صاحب‌نام خود شد و به مدال نقره رسید.

باقری معتمد در شرایطی در المپیک لندن حاضر شده بود که از ناحیه زانو دچار مصدومیت بود، اما با غیرت و تلاش فراوان موفق به ثبت‌نام خود در میان مدال‌آوران تکواندو ایران در المپیک شد.

یوسف کرمی نیز بعد از حضور در آتن و غیبت در پکن، این بار در لندن حاضر شد تا مدال طلای المپیک را به مدال برنز این مسابقات، دو مدال طلا و دو مدال برنز جهان و دو مدال طلای بازی‌های آسیایی اضافه کند.

کاپیتان سابق تیم ملی کاراته در این مسابقات در گام نخست با نتیجه یک بر صفر مقابل نیکولاس گونزالس از اسپانیا مغلوب شد و با صعود تکواندوکار اسپانیایی در جدول شانس مجدد به مصاف لوتالو محمد از انگلیس رفت و 11 بر 7 مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت.

سوسن حاجی‌پور نیز در اولین گام در راند طلایی مغلوب کارمن مارتون از استرالیا شد و از دور مسابقات کنار رفت.

شوک تکواندو ایران در المپیک ریو

تیم ملی تکواندو در حالی با چهار نماینده در المپیک ریو حاضر شد که پیش از شروع مسابقات نه تنها جامعه تکواندو بلکه جامعه ورزش انتظار درخشان‌ترین نتیجه تاریخ تکواندو ایران را در این مسابقات داشتند.

فرزان عاشورزاده در وزن 58- کیلوگرم، مهدی خدابخشی در وزن 80- کیلوگرم، سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم در بخش مردان و کیمیا علیزاده در وزن نمایندگان کشورمان در المپیک ریو بودند.

با تصمیم مسئولان فدراسیون جهانی تکواندو برای اولین بار سیستم رنکینگ المپیک جایگزین نحوه کسب سهمیه در المپیک‌های گذشته شد و تکواندو ایران بعد از سه سال درخشان با هدایت بیژن مغانلو در شرایطی در ریو حاضر شد که دو صدرنشین رنکینگ المپیک و یک جایگاه دوم را در اختیار داشت و کیمیا علیزاده نیز با کسب مدال برنز در مسابقات جهانی از امیدهای موفقیت در المپیک توکیو بود.

با این وجود اختلافات درون تیمی و فشار روانی و توقعات بالا از تیم ملی تکواندو باعث شد برای اولین بار تکواندو ایران در بخش مردان رقابت‌های المپیک را دست خالی ترک کند، اما با کسب مدال برنز علیزاده نخستین مدال المپیکی بانوان را کسب کند.

فرزان عاشورزاده در ریو در دور نخست با نتیجه 4 بر 3 مغلوب عمر حجامی از مراکش شد و از دور مسابقات کنار رفت.

مهدی خدابخشی نیز پس از برتری 13 بر یک مقابل میگوئل فررا از هندوراس به مصاف میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی آذربایجان رفت و در حالی فشار روحی و روانی سنگینی را تجربه می‌کرد با نتیجه 17 بر 5 مغلوب حریف خود شد و با توجه به شکست بیگی در دیدار نیمه‌نهایی از دور مسابقات کنار رفت.   

سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی نیز پس از برتری در دور نخست، در مرحله بعد با نتیجه 4 بر 3 مغلوب ماهاما چو از انگلیس شد و با توجه به شکست این تکواندوکار در مرحله نیمه‌نهایی از دور مسابقات کنار رفت.

کیمیا علیزاده تنها نماینده بانوان ایران نیز پس از برتری مقابل تکواندوکار کروات در مقابل اوا کالوو از اسپانیا 8 بر 7 شکست خورد، اما با توجه به حضور تکواندوکار اسپانیایی در دیدار نهایی به جدول شانس مجدد رفت.  او در جدول شانس مجدد ابتدا تکواندوکار تایلندی را شکست داد و در ادامه با برتری مقابل تکواندوکار سوئدی به مدال برنز رسید.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

یکه‌تازی کره‌ای‌ها و حضور ایران در جایگاه چهاردهم

در جدول توزیع مدال‌های 5 دوره رسمی مسابقات تکواندو المپیک و در رده‌بندی مجموع زنان و مردان کره‌جنوبی با کسب 12 مدال طلا، 2 مدال نقره، 5 مدال برنز و مجموع 19 مدال مقتدرانه بهترین کشور دنیا در مسابقات تکواندو المپیک است.

پس از کره‌ای‌ها، چین دیگر کشور آسیایی با 7 مدال طلا، یک مدال نقره، 2 مدال برنز و مجموع 10 مدال درجایگاه دوم قرار دارد. آمریکایی نیز با 2 مدال طلا، 2 مدال نقره، 5 مدال برنز و مجموع 9 مدال در رتبه سوم حضور دارند.

تکواندو ایران نیز با وجود کسب اکثر مدال‌های خود در بخش مردان، همراه با بریتانیا با کسب 2 مدال طلا، یک مدال نقره، 3 مدال برنز و مجموع 6 مدال در جایگاه ششم قرار دارد.

بالاتر از ایران و انگلیس نیز مکزیکی‌ها با 2 مدال طلا، 2 مدال نقره، 2 مدال برنز و مجموع 7 مدال چهارم و چین تایپه با 2 مدال طلا، یک مدال نقره، 5 مدال برنز و مجموع 8 مدال در رتبه‌های چهارم و پنجم حضور دارند.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

ساعی و لوپز پرافتخارترین تکواندوکار مرد دنیا در المپیک

رقابت‌های تکواندو از المپیک 2000 سیدنی به صورت رسمی وارد مسابقات المپیک تابستانی شد و تا پیش از المپیک توکیو شاهد برگزاری 5 دوره این مسابقات بودیم.

در این 5 دوره برگزاری مسابقات، هادی ساعی از ایران و استیون لوپز از آمریکا و هوانگ کیونگ سئون تکواندوکار زن کره‌جنوبی با کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز پرافتخارترین تکواندوکاران دنیا در تاریخ برگزاری مسابقات المپیک هستند.

جید جونز از انگلیس، وو جینگ یو از چین و چن ژوائنگ از چین سه تکواندوکار بانویی هستند که با کسب دو مدال به تعقیب این نفرات می پردازند.

 جید جونز و وو جینگ یو در رقابت‌های المپیک توکیو نیز حضور دارند و این فرصت را  خواهند داشت  تا با کسب مدال طلا در این مسابقات نام خود را با کسب سه مدال طلا به عنوان پرافتخارترین تکواندوکار المپیک ثبت کند.

ساعی با سه حضور در رقابت‌های المپیک در میان تکواندوکاران ایرانی نیز رکوردار است.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

خوش‌جمال فکری اولین بانوی المپیکی تکواندو ایران

سرانجام پس از دو حضور آزمایشی تکواندو در 1988 و 1992 و دو دوره برگزاری رسمی مسابقات در المپیک‌های 2000 و 2004، تکواندو ایران در بخش بانوان در المپیک 2008 پکن یک نماینده داشت. سارا خوش‌جمال‌ فکری در وزن 49- کیلوگرم مسابقات به عنوان اولین نماینده بانوان تکواندو ایران در تاریخ المپیک به روی شیاپ‌چانگ رفت.

نماینده تکواندو بانوان ایران در این مسابقات ابتدا با نتیجه 5 بر صفر "قیزلان تودالی" از مراکش را شکست داد. او در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف "ینگ شو چون" دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی 2006 دوحه و قهرمان جهان در سال 2007 رفت و در مبارزه‌ای نزدیک در راند طلایی مغلوب حریف خود شد.

تکواندوکار چینی پس از حذف خوش‌جمال با شکست نماینده چین تایپه و تایلند به نخستین مدال طلای المپیک خود رسید و در ادامه در المپیک لندن نیز دومین مدال طلای خود را کسب کرد. این تکواندوکار در المپیک ریو نیز به مقام هفتم رسید و در 34 سالگی از طریق مسابقات گرنداسلم سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد تا در توکیو چهارمین حضور در المپیک را تجربه کند.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

ذوالقدری رکورددار حضور در المپیک

غلامحسین ذوالقدری سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در سه دوره مسابقات تکواندو سرمربیگری تیم ملی را برعهده داشته و در سه دوره نیز به عنوان مدیرفنی حضور داشت.

ذوالقدری در المپیک آزمایشی 1992 بارسلون، 2000 سیدنی و 2004 آتن سرمربی تیم ملی بود و در المپیک‌های 2008 پکن، 2012 لندن و 2016 ریو به عنوان مدیرفنی تیم ملی تکواندو را همراهی کرد.

پس از ذوالقدری، کانگ شین چال، رضا مهماندوست، مریم آذرمهر، فریبرز عسکری، بیژن مغانلو و مهرو کمرانی نیز در یک دوره هدایت تیم‌های ملی کشورمان را برعهده داشتند.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

عسکری و کمرانی در دومین تجربه حضور در المپیک

فریبرز عسکری و مهرو کمرانی در المپیک توکیو برای دومین بار هدایت تیم ملی تکواندو را برعهده خواهند داشت.

عسکری در المپیک 2012 لندن اولین تجربه المپیکی خود را با کسب یک مدال نقره پشت سر گذاشت و مهرو کمرانی نیز در المپیک 2016 و در اولین تجربه المپیکی خود را با یک مدال برنز تجربه کرد.

تکواندو , تکواندو ایران , تیم ملی تکواندو بانوان , المپیک , میرهاشم حسینی , آرمین هادی‌پور , ناهید کیانی ,

برنامه مسابقات نمایندگان ایران در المپیک

آرمین هادی‌پور کار خود در مسابقات المپیک را  روز شنبه 2 مردادماه آغاز خواهد کرد و میرهاشم حسینی و ناهید کیانی نیز روز شنبه 3 مردادماه به روی شیاپ‌چانگ خواهند رفت. 

مسابقات مراحل یک‌هشتم و یک چهارم نهایی از ساعت 5:30 صبح به وقت تهران آغاز و مرحله شانس مجدد، رده بندی و فینال نیز از ساعت 14:30 پیگیری خواهد شد. 

در پایان هر روز مسابقات نیز دیدارهای میکس تیمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

 

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)