میرنیوز

واکنش رشیدی به وضعیت دوچرخه سواری: بدتر از چیزی است که می توان تصور کرد/نقطه قوتی وجود ندارد 

واکنش رشیدی به وضعیت دوچرخه سواری: بدتر از چیزی است که می توان تصور کرد/نقطه قوتی وجود ندارد  2021-06-01T07:18:50+04:30

محمود رشیدی در گفتگو با ایسنا درباره ی بررسی که از وضعیت دوچرخه سواری ایران  داشته است و برنامه‌های خود برای سر و سامان دادن به این رشته بیان کرد: وضعیت فدراسیون خیلی بدتر و بغرنج تر از آن چیزی است که می توان تصور کرد. فدراسیون مکانی برای استقرار ستاد خود ندارد و در حال حاضر بخش اداری فدراسیون  در خوابگاه تیم‌های ملی مستقر شده است.  رئیس فدراسیون اتاقی برای خود ندارد و  در یک سالن غذاخوری، میز و صندلی گذاشته اند تا رئیس فدراسیون مستقر شود. ساختمان در حال ساخت فدراسیون هم مشکلات خاص خودش را دارد و زمانی که من به عنوان مشاور با فدراسیون دوچرخه‌سواری همکاری می‌کردم، کارهایی را برای آن ساختمان انجام دادیم از جمله اینکه نقشه ساختمان به طور کامل تغییر کرد چون نقشه قبلی قابلیت اجرا نداشت و مشکلاتی در آن وجود داشت‌.

او ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف ما تأمین منابع مالی پایدار برای فدراسیون است. در دوچرخه سواری باید کارهای زیادی انجام شود و  طبق آنچه که از قبل اعلام کردم، در شش حوزه  کلیدی باید فعالیت داشته باشیم. کمیته های فدراسیون  از جمله فنی، داوران و مسابقات فقط نامی از آنها بوده  و فعالیتی نداشته اند. کمیته مسابقات هم کاملا تعطیل بود. همچنین باید به  وضعیت پیست ها  نیز رسیدگی شود.  در کل مشکلات زیاد است که گفتن آنها فقط باعث ناراحتی می شود البته وجود این مشکلات هم  بر کسی پوشیده نیست زیرا طبق گفته کارشناسان، متخصصان و قهرمانان فعالیت ها به ویژه در دوره دوم مدیریت قبلی فدراسیون،  تعطیل مطلق بوده است. اکنون نیز تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و یک سال اول باید شبانه روز کار کنیم. 
 
*۴۰روز وقت می خواهم تا بگویم در کجا قرار داریم

رشیدی در پاسخ به این پرسش که چه مدت دیگر باید از فدراسیون انتظار نتیجه گیری داشت،  تصریح کرد : من ۴۰ روز از جامعه دوچرخه‌سواری وقت می خواهم که بررسی‌های علمی را انجام بدهم تا مشخص شود که کجا بوده ایم و در حال حاضر کجا قرار داریم و چه اتفاقاتی در آینده می تواند رخ بدهد. در این مدت تمام تلاشم را می کنم که وضعیت را کمی بهبود ببخشیم اما وضعیت دوچرخه سواری به گونه ای است که نمی توان گفت  نامطلوب است بلکه کاملاً منهدم شده است. نقاط ضعف و قوت را  بررسی می کنیم البته نقطه قوتی که وجود ندارد و این مسئله هم بر کسی پوشیده نیست و همه از آن مطلع هستند. از طرفی سه رقابت مهم پیش رو داریم . ابتدا المپیک است که انتظاری از کسی نداریم و نتیجه ای در المپیک نخواهیم گرفت. در بازی های آسیایی هم اتفاقی خاصی نمی افتد نه اینکه بخوام از الان شانه خالی کنم اما واقعا هیچ کاری برای بازی های آسیایی نشده است و کار سختی داریم.  

* در بدنه فدراسیون چیزی وجود نداشته که بخواهم خانه تکانی کنم

او در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است در فدراسیون دوچرخه سواری خانه تکانی انجام گیرد و در بخش‌های مختلف تیم خود را مستقر کند؟ تاکید کرد: در پست های اصلی مانند دبیر و نایب رئیس و نایب رئیس بانوان نیاز به افرادی داریم که بتوانند هم پای ما کار کنند. من شب قبل از انتخابات هم به روسای هیات های استانی اعلام کردم در صورتی که رئیس شوم، خودشان گزینه‌های پست دبیری فدراسیون را معرفی کنند چون برای این پست نیاز به یک فرد فنی داریم.  در نهایت سه نفر را به من معرفی کردند و پس از بررسی های لازم از میان این گزینه ها یک نفر را به عنوان دبیر فدراسیون انتخاب می کنیم. در مورد دیگر بخش‌های بدنه فدراسیون هم اصلاً چیزی وجود نداشته که من بخواهم خانه تکانی کنم.کمیته ها و بخش های مختلف فدراسیون فقط اسم بوده‌اند.زمانی که به عنوان مشاور فعالیت داشتم با سرپرست فدراسیون اطلاعاتی مربوط به تیم ملی و آموزش خواستیم اما واقعا چیزی نداشتند که ما بدهند و این اتفاق بدی است  که در یک فدراسیون المپیکی هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد این رشته در  کجای کار  قرار دارد.  اکنون نیز اگر منظورتان این است که کمیته ها را فعال کنم حتماً این کار را انجام خواهم داد. کسانی که من را می شناسند می دانند که پای کار هستم از این رو افرادی که در بخش های مختلف انتخاب می شوند نیز باید بتوانند پا به پای ما بیایند و ما از آنها کار می خواهیم. 

*از گزارش فدراسیون پزشکی در مورد دوپینگ دوچرخه سواری متاسف شدم
رشیدی در مورد اینکه دوچرخه سواری سالها از معضل دوپینگ رنج می برد و برای مقابله جدی با دوپینگ  چه برنامه‌ای دارد، گفت: صحبتی را با دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی داشتم و  از گزارشی که در این مورد ارائه کرد واقعا  متاسف شدم. ما با فدراسیون پزشکی ورزشی همکاری خواهیم داشت و باید راهکارهایی را پیش پای ورزشکاران بگذاریم که از این پدیده شوم دوری  کنند و این مسئله جز برنامه های اصلی من در فدراسیون است که به سمت ورزش پاک برویم. ما باید فرهنگ اینکه دوپینگ نکردن را نهادینه کنیم. 

*در حال حاضر برنامه ای برای تغییر محمود پراش نداریم 

او در مورد این که قرار است سرمربی تیم ملی تغییر کند یا  تا المپیک فعلا مسئولیت با محمود پراش است،  بیان کرد: صحبت هایی  با او داشتم و مشکل خاصی نیست و از برنامه هایش هم رضایت داریم مگر اینکه بعداً اتفاق خاص و مورد انتظارمان  رخ ندهد.  البته ما برای المپیک انتظاری نداریم. در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم هیچ برنامه‌ای برای تغییر آقای پراش نداریم اما با او صحبت کرده‌ام، اگر برنامه هایی که فدراسیون و کمیته فنی می دهد و قابلیت اجرایی شدن دارند، او  و تیمش نتوانند آنها را انجام دهند، در این صورت  ما کاری که درست است را انجام خواهیم داد. آقای پراش جوان فهمید و با استعدادی است و باید استراتژی و  کارهای جدیدی را در خط مشی او قرار دهیم و بهترین استفاده را از او ببریم. 

*فعلا ۸ میلیارد برای تکمیل اصولی ساختمان فدراسیون نیاز است

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به این پرسش که بدهی از قبل وجود دارد یا خیر ،گفت:  آن طور که به من گفته اند در مورد ساختمان بدهی وجود دارد که در حال حاضر مبلغ این بدهی نزدیک به ۲ میلیارد تومان رسیده است.  البته این اطلاعات خام است و  باید بررسی‌های بیشتری داشته باشم. اما فعلا یکی از مشکلات و دغدغه های اصلی ما  همین مسئله است. فدراسیون دو واحد ساختمان با سند شش دانگ داشت که به قیمت زیر دو میلیارد تومان فروخته شد و در حال حاضر فدراسیون صاحب هیچ چیزی نیست و مستاجر است.  برای انجام کار اصولی و تکمیل ساختمان هم فعلا نزدیک به ۸ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است و  حالا اینکه در آینده این مبلغ چقدر تغییر می کند را نمی دانم. البته این است که دوستان می گویند با دو میلیارد  می توانستند ساختمان را تحویل بدهند ، در آن صورت ساختمان قابلیت استفاده نداشت و استاندارد نبود.  خانم فرامرزیان معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش هم در بازدیدی که از ساختمان داشت به شدت نسبت به فروش ساختمان فدراسیون و احداث این ساختمان و نیمه کاره رها کردن آن منتقد بود در واقع تنها ما نیستیم که نسبت به این مسئله نگران هستیم. وزارت ورزش هم این نگرانی و ناراحتی را دارد.
انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

علیزاده: در لیگ برتر بدشانس بودیم؛ در جام حذفی جبران می‌کنیم

 علیزاده: در لیگ برتر بدشانس بودیم؛ در جام حذفی جبران می‌کنیم
2024-05-19T20:58:22+03:30
هافبک تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان این وعده را داد که تیمش ناکامی‌های لیگ برتر را در جام حذفی جبران خواهد کرد.

گزینه‌های سرمربیگری بارسلونا در صورت اخراج ژاوی

 گزینه‌های سرمربیگری بارسلونا در صورت اخراج ژاوی
2024-05-19T20:58:22+03:30
از سه مربی به عنوان گزینه‌های جانشینی ژاوی هرناندس در بارسلونا یاد شده است.

آخرین وضعیت محمد محبی از زبان کارپین

 آخرین وضعیت محمد محبی از زبان کارپین
2024-05-19T20:58:18+03:30
سرمربی تیم فوتبال روستوف روسیه آخرین وضعیت مصدومیت محمد محبی را اعلام کرد.

منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد + جدول نهایی

 منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد + جدول نهایی
2024-05-19T20:58:17+03:30
فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس با پیروزی منچسترسیتی و قهرمانی این تیم در روز مشخص شدن سومین سقوط کننده رقابت‌ها به دسته پایین‌تر به پایان رسید.

ممبینی: بنا به تعداد دستگاه‌ها، بازی‌ها با VAR برگزار می‌شود

 ممبینی: بنا به تعداد دستگاه‌ها، بازی‌ها با VAR برگزار می‌شود
2024-05-19T20:31:41+03:30
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت که از فصل آینده، دیدارهای لیگ برتر بر مبنای تعداد دستگاه‌های سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) با استفاده از این سیستم برگزار می‌شود.

ادعای سایت عراقی؛ پیشنهاد پرسپولیس به بشار رسن

 ادعای سایت عراقی؛ پیشنهاد پرسپولیس به بشار رسن
2024-05-19T20:31:40+03:30
یک سایت خبری در عراق از احتمال پیوستن بازیکن تیم ملی فوتبال این کشور به پرسپولیس خبر داد.

اسبقیان: انتخابات فدراسیون تنیس اول خرداد برگزار می‌شود

 اسبقیان: انتخابات فدراسیون تنیس اول خرداد برگزار می‌شود
2024-05-19T20:31:40+03:30
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درخصوص انتخاب سرپرست در آستانه انتخابات فدراسیون تنیس، مطالبی را بیان کرد.

چه کشتی‌گیرانی در بوداپست در انتظار حسن یزدانی هستند؟

 چه کشتی‌گیرانی در بوداپست در انتظار حسن یزدانی هستند؟
2024-05-19T20:31:39+03:30
حسن یزدانی در حالی قرار است در تورنمنت بوداپست کشتی بگیرد که خبری از آرون بروکس آمریکایی نیست اما برخی نفرات مدعی در این مسابقات حاضر خواهند بود.

پس از توافق با درویش؛ قرارداد اوسمار به‌زودی امضا می‌شود

 پس از توافق با درویش؛ قرارداد اوسمار به‌زودی امضا می‌شود
2024-05-19T20:31:39+03:30
پس از توافق نهایی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اوسمار ویرا، به زودی قرارداد جدید مربی برزیلی سرخپوشان امضا خواهد شد.

نیما عالمیان، دومین المپیکی تنیس روی میز ایران

 نیما عالمیان، دومین المپیکی تنیس روی میز ایران
2024-05-19T20:31:38+03:30
نیما عالمیان با پیروزی مقابل نوشاد عالمیان، دومین سهمیه تنیس روی میز ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به خود اختصاص داد.

گزینه‌های سرمربیگری تیم‌های امید و جوانان استقلال مشخص شدند

 گزینه‌های سرمربیگری تیم‌های امید و جوانان استقلال مشخص شدند
2024-05-19T20:31:38+03:30
دو بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گزینه‌های سرمربیگری تیم‌های فوتبال جوانان و امید این باشگاه هستند.

سرنوشت طارمی در پی تغییر مالکیت اینتر چه می‌شود؟

 سرنوشت طارمی در پی تغییر مالکیت اینتر چه می‌شود؟
2024-05-19T20:31:38+03:30
طلبکار باشگاه اینتر در صورت تصاحب نراتزوری به سرعت آن را تحویل مالک جدیدی می‌دهد.

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک پاریس به ۳۴ رسید

 تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک پاریس به ۳۴ رسید
2024-05-19T20:31:37+03:30
با کسب دو سهمیه دیگر در رشته تنیس روی میز تعداد سهمیه‌های کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به ۳۴ رسید.

درخواست رسمی مشهدی‌ها از زنوزی برای تیمداری در لیگ برتر+نامه

 درخواست رسمی مشهدی‌ها از زنوزی برای تیمداری در لیگ برتر+نامه
2024-05-19T20:31:37+03:30
رئیس هیئت فوتبال استان خراسان رضوی از مالک باشگاه تراکتور تبریز درخواست تیمداری در این استان را کرده است.

تاج: احضار همه اعضای هیئت رئیسه برای فساد حرف بیخودی است

 تاج: احضار همه اعضای هیئت رئیسه برای فساد حرف بیخودی است
2024-05-19T20:31:37+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اینکه گفته می‌شود همه اعضای هیئت رئیسه و مجموعه فدراسیون در رابطه با فساد احضار شده‌اند، حرف بیخودی است.

پورموسوی: امیدوارم متخلفان گردن کلفت‌تر از قبل برنگردند

 پورموسوی: امیدوارم متخلفان گردن کلفت‌تر از قبل برنگردند
2024-05-19T20:31:36+03:30
سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان از مسئولان امر خواست با متخلفان در پرونده فساد در فوتبال برخورد کنند تا آنها گردن کلفت‌تر از قبل مجدداً مشغول به کار نشوند.

رشوه از فوتبال به‌ بسکتبال رسید؛ پیشنهاد طلا به‌ داور خانم

 رشوه از فوتبال به‌ بسکتبال رسید؛ پیشنهاد طلا به‌ داور خانم
2024-05-19T20:31:35+03:30
در حالی که این روزها پرونده فساد در فوتبال مورد توجه قرار گرفته است، در لیگ برتر بسکتبال بانوان نیز شاهد اتفاقی مشابه بودیم.

حضور مهدی برای دومین روز متوالی در سازمان لیگ باوجود برکناری

 حضور مهدی برای دومین روز متوالی در سازمان لیگ باوجود برکناری
2024-05-19T20:31:35+03:30
با وجود برکناری سهیل مهدی از ریاست کمیته مسابقات سازمان لیگ، او برای دومین روز متوالی بعد از این اتفاق در این محل حضور پیدا کرد.

کربکندی: گفتم این فوتبال کثیف است اما ۳ میلیون جریمه شدم!

 کربکندی: گفتم این فوتبال کثیف است اما ۳ میلیون جریمه شدم!
2024-05-19T20:31:34+03:30
سرمربی سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، با وجود طرح موضوع فساد در فوتبال ایران کمیته انضباطی او را جریمه و محروم کرده است.

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)