میرنیوز

عزیزی: گلف کاملا اخلاق مدار و بدون داور است/ استراتژی ورزش کشور باید نسبت به رشته‌ها روشن باشد/ در بخش مالی قوی‌ترین فدراسیون هستیم

 عزیزی: گلف کاملا اخلاق مدار و بدون داور است/ استراتژی ورزش کشور باید نسبت به رشته‌ها روشن باشد/ در بخش مالی قوی‌ترین فدراسیون هستیم 2021-03-13T08:19:49+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حمید عزیزی، رئیس فدراسیون گلف با حضور در خبرگزاری تسنیم، درخصوص آخرین وضعیت گلف و رشته‌های تابعه مطالبی را بیان کردکه به شرح زیر است:

چرا گلف را به مردم توصیه می‌کنید؟

یکی از برتری‌های گلف بر سایر رشته‌ها این است که این رشته بدون آسیب است. در دنیای امروز آمادگی بدنی افراد کم است و با کوچکترین تحرک دچار آسیب می‌شوند بعلاوه نگرانی خانواده‌ها در خصوص آسیب‌دیدگی فرزندانشان وجود دارد و این در حالی است که آسیب دیدگی در گلف و رشته‌های تابعه در حد صفر است. خانواده‌ها به راحتی فرزندان خود را در معرض آسیب‌ها قرار نمی‌دهند همانطور که قبلا در هر سالن کشتی 150 نفر در بودند ولی الان تعداد کمتری هستند. در حال حاضر نگرانی ما در رشته‌هایی مانند کشتی  و ورزش‌های رزمی که عمده مدال‌های ایران را کسب می‌کنند، وجود دارد و باید به فکر سرمایه انسانی باشیم.

تعداد ورزشکاران این رشته چند نفر است؟

گلف و رشته‌های تابعه یعنی مینی‌گلف، وودبال و کروکت را باید با هم می‌بینیم و نزدیک 3 هزار نفر ورزشکار سازمان یافته داریم. علاوه بر آن نکته مهم این است که با توسعه‌ای که دراین دو سال رخ داده است تعداد میادین ما از 220 میدان در مینی‌گلف در حال حاضر به 700 میدان در 100 سایت رسیده است. این میدان‌ها در اماکن عمومی هستند که دسترسی عموم وجود دارد. در بسیاری از پارک‌ها با کمک ادارات کل استان‌ها، شهرداری‌ها و هیئت‌های استانی زمین‌ها احداث شده است. تربیت سرمایه انسانی اعم از مربی، ورزشکار و داور در سال‌های آینده نشان می‌دهد روی تقویت سرمایه انسانی تاکید داریم و در این زمینه کار می کنیم. ما در بحث سرمایه انسانی هم فازبندی کردیم و اولویت، تلاش و ترجیح ما پروش مربی است تا ورزشکار چرا که هر مربی 100 تا 200 ورزشکار تربیت می‌کند. به همین منظور در استان‌ها دنبال برگزاری کلاس هستیم.

آیا این امکان وجود دارد که افراد بتوانند به راحتی در خانه و محل کار خود به این رشته بپردازند؟

همین الان تعدادی سایت را به شما معرفی می‌کنم که در خانه‌ها، شرکت‌ها و ادارات، مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها است و سعی کردیم با احداث میادین مینی‌گلف و معرفی ظرفیت‌ها این ورزش را به خانه‌ها و دفاتر کار ببریم حتی با ساختن ست‌های قابل حمل مینی‌گلف در تلاشیم این رشته را در صندوق عقب خودرو‌ها ببریم  تا افراد به راحتی در خانه، مهمانی‌ها و گردش‌ها به راحتی تمرین و تفریح کنند.

ضمن اینکه برای احداث این سایت‌ها مشاوره و کمک فنی انجام می‌دهیم. این رشته به راحتی در پشت بام و حیاط قابل اجرا است. حتی برای آموزش هم مربی در اختیار افراد قرار می‌‌دهیم. آموزش مینی‌گلف تنها یک ربع زمان نیاز دارد. در رشته‌های تابعه گلف هر زمان فرد اراده کند و آموزش ببیند در مدت کوتاهی چه در قالب مسابقات ملی و بین‌المللی و چه مربیگری و مدرسی آماده می‌شود این در حالی است که در فوتبال از هزاران نفر، ده نفر به تیم ملی می‌رسند و یک نفر از بین همه این افراد لژیونر می‌شود.

گلف ,

 آیا امکان تولید تجهیزات و لوازم این  رشته در داخل کشور وجود دارد؟

در تلاشیم تا چوب مینی‌گلف را در داخل تولید کنیم. با یک میلیون و پانصد هزار تومان یک فرد همراه کلیه همکاران، مهمانان، بستگان و خانوده می‌تواند 50 سال از یک ست کامل مینی‌گلف استفاده کند. این رشته به لباس و کفش مخصوص برای تمرین نیاز ندارد. با 70 هزار تومان می‌توانید 12 ساعت در سایت تمرین کنید.

ما دارای ارزان ترین ورزش هستیم، هیچ رشته‌ای نمی‌تواند ادعا کند از ما ارزان‌تر، اسلامی‌تر و اخلاقی‌تر است. تنها رشته‌ای هستیم که در المپیک  در 60 هکتار  برگزار می‌شود ولی داور ندارد. در حالی که در برخی رشته‌ها پنالتی گرفتن و فریب دادن داور فضیلت است، گلف کاملا اخلاق مدار و بدون داور است.  اگر گلف را از 600 سال پیش بررسی کنید می‌بینید هیچ گونه حاشیه نداشته است ولی بازی فوتبال لیگ دسته سوم کلی حاشیه دارد. وقتی وارد گلف می‌شوید چارچوب ها به گونه‌ای است که باید در آن حرکت کنید و این موضوع شخصیت‌ساز است.

جایگاه فعلی گلف و رشته‌های تابعه آن در کسب مدال در رویدادهای بین‌المللی چگونه است؟

مسابقات و اعزام‌های ما آسیایی و بین المللی است و تا به حال در بازی‌های آسیایی حضور نداشته‌ایم. در المپیک توکیو  نیز گلف اولین حضور خود را تجربه می‌کند که انتخاب نفرات بر اساس رنکینگ بوده است.در مینی‌گلف در آسیا و دنیا مدعی هستیم در وودبال هم همین طور و در هر دو کرسی‌های بین المللی ارزشمندی داریم. در گلف و رشته‌های تابعه روی جوانان سرمایه گذاری می‌کنیم و در تلاشیم تا 50 درصد هر اعزام زیر 18 سال باشد. اصرار داریم در مسابقات آسیایی باشیم چراکه در مسابقات بین المللی ظرفیت و پختگی افزایش می‌یابد و می‌توانیم رنکینگ ورزشکاران خود را بهبود دهیم و به اهداف مورد نظر خود برسیم.

نیاز به اصلاح ساختاری، اصلاح نگاه و دیدگاه و تدوین استراتژی برای رشته‌های ورزشی دو چندان است. استراتژی علمی مهم است اما ما طرح روی کاغذ زیاد داریم و حتی می‌توانیم صادر کنیم آنچه در آن خلا داریم استراتژی عملی برای همه رشته‌ها است. گلف و بسیاری از رشته‌ها نیز مشمول این قاعده و نیاز هستند. متاسفانه ما به امور فوریتی می‌پردازیم تا اولویت‌دار. ما به عنوان فدراسیون گلف در صوت توجه حاکمیتی و قرار گرفتن در استراتژی توسعه کشور می‌توانیم کمک حال کاروان کشورمان برای کسب مدال باشیم.

گلف ,

به بحث توجه حاکمیتی اشاره کردید آیا این توجه به گلف وجود ندارد؟

در کشور ما یک سری رشته‌ها 100 سال است از امکانات عمومی کشور اعم از منابع مالی، حمایت مالی، تماشاچی و حمایت رسانه ملی استفاده می‌کنند و موفق شدند به توسعه برسند در نتیجه با این دیدگاه و توسعه‌ای که ایجاد شده مراجعه و دسترسی عمومی به این رشته‌ها بیشتر است این در حالی است که یک سری رشته‌ها درحال توسعه هستند. قبلا با توجه به تعداد بالای افراد علاقه مند به برخی رشته‌ها زیر ساخت فراهم شده ولی الان کسی نیست از آن استفاده کند. در برخی شهرها سالن‌های فوتبال بسته شده است. باید زیر ساخت‌ها به صورت متوازن بین رشته‌هایی که در بعد مسابقات بین المللی و رنکینگ ایران در المپیک و بازی‌های آسیایی کمک می‌کنند، توجه شود.

 استعدادیابی در گلف با چه سرعت و برنامه‌ای پیش می‌رود؟

ما علاقه مند به ورود در مدارس هستیم و امسال گلف و رشته‌های تابعه به عنوان سی‌امین رشته وارد مدارس شد که از نظر استعدادیابی می‌تواند مثمرثمر باشد. ما 33 هزار مربی ورزش در مدارس داریم که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

اشاره کردید که گلف حتی یک زمین استاندارد بین المللی در کشور ندارد. در این باره بیشتر توضیح دهید.

استراتژی ورزش کشور باید نسبت به رشته‌ها روشن باشد. اگر بررسی کنیم می‌بینیم گلف حتی یک زمین با استاندارد بین المللی در کشور ندارد. قبلا این زمین را در مجموعه انقلاب داشتیم ولی الان نداریم. زمین گلف تهران 40 سال پیش احداث شده و تا الان حتی همان چمن است. این زمین از بهترین و استانداردترین زمین‌های بن المللی بوده اما بعدها با ساخت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و یک سری دیگر از سازه‌ها، از حالت استاندارد خارج شده و در حال حاضربه جای 18 میدان 13 میدان دارد. از نظر وسعت و تعداد میدان، زمین‌های مسجد سلیمان، اهواز، امیدیه و اصفهان را داریم اما هیچ کدام چمن کامل ندارند.

با توجه به دشواری توسعه زیرساخت‌ها ضرورت حمایت دولت دو چندان و مضاعف است. یکی از معیارهای توسعه یافتگی کشورها توسعه گلف است. در بحث احداث و نگهداری زمین گلف متوجه خواهید شد که توسعه این رشته چقدر دشوار است. در این شرایط ما به احداث و ایجاد محوطه‌های آموزشی روی آوردیم. توسعه مینی‌گلف را نیز به عنوان مقدمه گلف  در دستور کار خود قرار دادیم و در این بخش تلاش کردیم تا عملکرد خود را بهبود ببخشیم و در شهرها و استان‌ها کار کردیم.

آیا استفاده از مربی خارجی نیز در برنامه‌های فدراسیون جهت توسعه و پیشرفت این رشته قرار دارد؟

ما ابتدا در بحث زیر ساخت‌ها و ساختارها تلاش می‌کنیم فضای مناسب  را ایجاد کنیم و درمرحله دوم استفاده از ظرفیت داخلی با راندمان مناسب را در برنامه قرار دادیم. در مرحله سوم مربی خارجی هم می‌آوریم.

گلف ,

در بحث کسب کرسی در گلف و رشته‌های تابعه چه عملکردی داشتیم؟

در ابتدای ورودبه فدراسیون، آسیب شناسی ما شامل چند موضوع بود. اول یک خلا رسانه‌ای  وجود داشت و اخبار فدراسیون به صفر میل می‌کرد که این موضوع حل شده و امروز گلف جایگاه خوبی در رسانه‌ها دارد. در بخش رسانه‌ها با تقسیم رسانه ملی و سایر رسانه‌ها و سپردن آن به هر مسئول، این حوزه تقویت شد. نخستین نشریه تخصصی بین‌المللی گلف را نیز منتشر کردیم.

موضوع دیگر اینکه در سطح بین المللی دچار مشکل بودیم که خوشبختانه امروز کرسی‌های آسیایی و جهانی خوبی داریم. در حوزه بین المللی روابط  فدراسیون و انجمن‌ها را تقویب کردیم. نایب رئیسی وودبال و دبیرکلی مینی‌گلف آسیا و دو کرسی جهانی مینی‌گلف را داریم و در تلاشیم تا یک کرسی در فدراسیون جهانی وودبال بگیریم. کریکت ایران نیز به عنوان سی و یکمین  عضو به فدراسیون جهانی پیوست.

موضوع سوم این بود که در تامین منابع مالی گلف نیاز به تقویت و بازنگری وجود داشت و لازم بود جایگاه فدراسیون در این بحث تقویت شود.

اگر منابع مالی تامین نمی‌شد 70 درصد اتفاقات رخ نمی‌داد. از حامیان مالی و شرکت‌ها استفاده کردیم. پیگیری کردیم تا وزارت ورزش معیارهای توزیع بودجه را اعلام کند و نحوه تخصیص برای فدراسیون‌ها مبهم نباشد. از زمان آقای داورزنی پیگیری کردم و دکتر علی‌‌نژاد هم در این زمینه کار کرد و معیارها را تدوین کرد. تهیه جدول گام بزرگی بود و ما دیگر آخرین فدراسیون در دریافت بودجه نبودیم و تلاش می‌کنیم که جایگاه خود را بهبود هم ببخشیم. در جلسه با 4 معاون وزیر و ادارات کل استان‌ها اشکالات چارچوب را گفتیم و مقرر شد برای سال بعد رفع شود.

یک سال و نیم با شرکت توسعه مذاکره کردیم برای احداث هتل گلف و بازسازی زمین گلف با هزینه سرمایه‌گذار. چمن زمین گلف انقلاب مربوط به 40 سال پیش است و کیفیت لازم را ندارد. با طی کردن این مراحل تلاش کردیم اتفاقات خوبی در گلف رقم بخورد و توانستیم مسابقات را به صورت تفکیک شده برای هر رده برگزار کنیم. اردوها در هر رده سنی با کادر فنی مجزا برگزار می‌شود و رویدادها و جام‌های مختلف را برای معرفی رشته‌های تابعه برگزار کردیم. دیدارهایی با مسئولین برای استفاده از ظرفیت کشور از جمله ورزش شهرداری کشور برگزار و تلاش کردیم موفقیت‌هایی در کنار همه کسانی که به گلف کمک می‌کنند رقم بخورد و سطح گلف را در بحث بین المللی به بالا برسانیم.

وضعیت مالی فدراسیون چگونه است؟

با کمترین پرسنل در حال کار هستیم. همان طور که دبیر و بخش بین‌المللی ما موفق عمل کرده است، در بخش مالی قوی‌ترین فدراسیون هستیم. تنها فدراسیونی هستیم که بدون هیچ بند حسابرسی در مجمع بودیم. مصوب کردیم تمام کارهای خود را روی سایت قرار دهیم. سنواتی که از 17 سال پیش مانده بود، پرداخت کردیم. ما در فدراسیون 15 پرسنل داشتیم اما اکنون با وجود افزایش 200 درصدی فعالیت‌ها تنها 5 پرسنل به صورت تمام وقت داریم. تمامی مشکلات مالیاتی را حل کردیم و به صورف شفاف کارها را پیش می‌بریم.

 دوستان و جامعه گلف کمک کردند و وزارت ورزش دست ما را برای کارهای بزرگ باز گذاشت و کمیته ملی المپیک حمایت کرد و کارمندان فدراسیون نیز همت کردند تا این نتیجه رقم بخورد و گلف و رشته‌های تابعه امروزه به عنوان یک رشته پرمخاطب در ورزش معرفی شود، البته ما قانع به این حد نیستیم  و برای بهتر شدن مدام تلاش می‌کنیم.

گلف ,

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)