میرنیوز

میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی و پروتکل‌های بهداشتی/ ضمانت اجرایی برای حباب ایمنی

 میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی و پروتکل‌های بهداشتی/ ضمانت اجرایی برای حباب ایمنی 2021-02-26T14:44:26+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های 2023 را به تعویق انداخت. دیدارهایی که قرار بود ماه مارس 2020 برگزار شود و همه‌گیری ویروس کرونا این مسابقات را موقتاً به تعویق انداخت. تغییر چند باره تاریخ مسابقات در نهایت بازی‌ها را به ماه مارس 2021 موکول کرد، اما باز هم این تاریخ تغییر کرده و حالا قرار است مسابقات باقیمانده به صورت متمرکز در ماه ژوئن 2021 برگزار شود. یعنی خردادماه 1400 تیم ملی فوتبال کشورمان باید چهار دیدار حیاتی و باقیمانده خود را مقابل هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج و عراق برگزار کند.

با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته بازی‌های باقیمانده به صورت متمرکز در یک کشور برگزار شود، از تمام تیم‌های شرکت‌کننده خواسته است در صورت آمادگی برای میزبانی، درخواست خود را به AFC اعلام کنند. در این بین تیم ملی فوتبال کشورمان که در گروه C و در دور رفت بازی‌ها سه بازی از چهار بازی خود را خارج از خانه برگزار کرده، یکی از شانس‌های میزبانی دیدارهای باقیمانده گروه خودش است. هرچند بحرینی‌ها نیز به صورت موازی تلاش زیادی برای کسب میزبانی می‌کنند و در تلاش هستند تا به این مهم دست یابند، اما آن چیزی که نباید اتفاق بیفتد از دست رفتن میزبانی این مسابقات است.

برخلاف رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی، حق پخش تلویزیونی مسابقات و درآمد اسپانسرها برای فدراسیون‌هایی است که میزبان دیدارهای خانگی خود هستند. یعنی در دور رفت مسابقات، حق پخش تلویزیونی و درآمد اسپانسری دیدار با کامبوج که در تهران برگزار شد به فدراسیون فوتبال ایران تعلق داشت و سه دیدار خارج از خانه نیز برای تیم‌های میزبان بود. برای دور برگشت نیز فدراسیون فوتبال ایران در صورت کسب میزبانی حق پخش تلویزیونی و درآمد اسپانسری را در اختیار خواهد داشت و این مسئله نمی‌تواند مشکل‌ساز شود، چرا که اکنون ماجرای حق پخش تلویزیونی و اسپانسرهای بین‌المللی با توجه به مسئله تحریم‌ها مانع از میزبانی ایران در مسابقات متمرکز لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد. مسئله‌ای که در فصل گذشته لیگ قهرمانان هم حاشیه‌هایی را به دنبال داشت و میان کنفدراسیون فوتبال آسیا و صداوسیمای ایران، مشکلاتی پدید آمد.

پس با شرایط موجود، فدراسیون فوتبال ایران برای کسب میزبانی مشکل از پیش مشخص شده‌ای ندارد. نه موضوع حق پخش تلویزیونی و نه موضوع اسپانسرها مانع تراشی نخواهد کرد و در اینجا تنها مسئله‌ای که اهمیت خواهد داشت، موضوع پروتکل‌های بهداشتی است. پس از همه‌گیری ویروس کرونا، فیفا پروتکل‌هایی را برای از سرگیری مسابقات فوتبال به تمام کنفدراسیون‌ها و فدراسیون‌های عضو خود اعلام کرد. براساس همین پروتکل‌ها مسابقات فوتبال در دنیا از سر گرفته شد و لیگ‌های داخلی و بازی‌های ملی برگزار شده است. باقیمانده بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته نیز به صورت متمرکز در پرتغال و قطر برگزار شد که بزرگ‌ترین تورنمنت برگزار شده، لیگ قهرمانان آسیا بود که در دو منطقه غرب، شرق و فینال رقابت‌ها به میزبانی قطر انجام شد. مسابقاتی که با شدیدترین پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و حالا نمونه موفق برای برگزاری مسابقات متمرکز است.

در شرایط فعلی که برگزاری یا عدم برگزاری لیگ قهرمانان آسیا 2021 به میزبانی بازی‌ها بستگی دارد و با وجود درخواست میزبانی کشورهایی چون ایران و امارات هنوز مشخص نیست که بازی‌های غرب و حتی شرق در کدام کشورها برگزار می‌شود. هرچند قطر نمونه موفقی بود که توانست مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 را با امکانات مناسب و مهم‌تر از آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایان برساند. حالا فدراسیون فوتبال ایران اگر بخواهد میزبان دیدارهای تیم ملی و سایر دیدارهای گروه C در انتخابی جام جهانی باشد، باید بتواند با همین موفقیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند.

از جمله پروتکل‌های بهداشتی لازم برای برگزاری بازی‌های انتخابی جام جهانی که از ورود تا خروج تیم‌ها 16 روز به طول می‌انجامد، ایجاد حباب ایمنی برای تیم‌هاست. این حباب از رفت و آمدها داخل هتل تا زمین تمرین، استادیوم و... را شامل می‌شود. به این ترتیب که هیچکدام از اعضای تیم‌ها به جز برای تمرین، مسابقه و نشست خبری پیش از بازی حق خروج از هتل را نداشته باشند. ورود تمامی افراد خارج از حباب ایمنی به هتل اقامت تیم‌ها و تمرینات آنها ممنوع باشد و حتی کارکنان هتل یا رانندگان خودروی تیم‌ها نیز در مدت برگزاری بازی‌ها در همین حباب قرار بگیرند و از هتل خارج نشوند.

اینها فقط بخشی از پروتکل‌های حباب ایمنی برگزاری بازی‌ها در زمان کروناست و پروتکل‌های دیگری نیز باید به صورت دقیق رعایت شود. از جمله آنها رعایت پروتکل‌ها حین برگزاری بازی‌هاست. مسئولان برگزاری مسابقات که خارج از حباب ایمنی هستند، نباید خود را نزدیک به افراد داخل حباب کنند و رعایت فاصله اجتماعی الزامی خواهد بود. همچنین تمام افراد مربوط به مسابقات از جمله اعضای تیم‌ها یا مسئولان برگزاری، باید به صورت مداوم و هر چهار روز یک بار تست PCR بدهند تا در صورت آلوده شدن از حباب خارج شده یا اجازه حضور در استادیوم‌ها را نداشته باشند.

بخشی از پروتکل‌ها نیز مربوط به رسانه‌هاست که فقط تعدادی محدودی حق شرکت در نشست خبری را خواهند داشت و پس از پایان بازی میکسدزون وجود ندارد. همچنین مصاحبه‌های کوتاه پیش و پس از بازی که معمولاً از طریق گزارشگران دارنده حق پخش مسابقات گرفته می‌شود، باید با فاصله اجتماعی و ایمن در ضلع جنوب غربی استادیوم آزادی و بعد از نیمکت تیم B و نه در میانه میدان انجام شده و با استفاده از میکروفن‌هایی که فاصله مصاحبه شوند و مصاحبه کننده را رعایت کند.

فدراسیون فوتبال کشورمان برای میزبانی دیدارهای باقیمانده گروه C در انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های 2023 اعلام آمادگی کرده و درخواست خود را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده است. با این حال برای کسب میزبانی باید ضمانت اجرایی پروتکل‌های بهداشتی ارائه شود و فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا اطمینان دهد که پروتکل‌های بهداشتی و حباب ایمنی لازم را حین برگزاری بازی‌ها ایجاد خواهد کرد. مسئله‌ای که اکنون از اهمیت بالایی برخوردار است تا تیم ملی بتواند میزبان بازی‌های باقیمانده خود شود که در غیر این صورت، شاید بحرینی‌ها بتوانند میزبانی را کسب کنند و ایران نیز مجبور شود بازی‌های خانگی خود را در خاک این کشور برگزار کند. آنهم در شرایطی که بحرین از اصلی‌ترین رقبای ایران برای صعود به مرحله بعدی است و در دیدار رفت میزبان ایران بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)