میرنیوز

رحمان رضایی در رفتارش بازنگری کند/ به دشتی و جهانی رضایتنامه نمی‌دهیم

رحمان رضایی در رفتارش بازنگری کند/ به دشتی و جهانی رضایتنامه نمی‌دهیم 2021-02-10T12:36:47+03:30

رسول کربکندی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت این روزهای تیم فوتبال باشگاه ذوب آهن و برکناری رحمان رضایی از سرمربیگری این تیم، تاکید کرد که در بازی با مس رفسنجان «میلیچ» به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت می‌نشیند و سرمربی جدید کارش را در نیم فصل دوم استارت می‌زند.

کربکندی که در هفته‌های گذشته چالش زیادی با رحمان رضایی داشت، از رفتار و صحبت‌های سرمربی سابق ذوبی ها انتقاد و اظهار امیدواری کرد وی در رفتارش تجدیدنظر کند.

سخنگوی باشگاه ذوب آهن در این گفتگو همچنین اعلام کرد پرداخت پول «شستا» به فدراسیون فوتبال بابت مطالبات «مارک ویلموتس» خللی در تعهد این شرکت نسبت به ذوب آهن ایجاد نکرده است.

* خبرگزاری مهر - سرمربی جدید ذوب آهن دقیقاً چه زمانی معرفی خواهد شد؟

- رسول کربکندی: قرار است مدیرعامل گزینه سرمربیگری را تا آخر این هفته و یا اوایل هفته بعد به هیات مدیره بیاورد؛ بنابراین بعید است سرمربی جدید به بازی روز یکشنبه مقابل مس رفسنجان برسد. فعلاً «میلیچ» به صورت موقت سرمربی تیم است و مقابل مس رفسنجان ذوب آهن را هدایت می‌کند.

* در روزهای گذشته صحبت از گزینه‌های مختلفی برای سرمربیگری در ذوب آهن بود؛ از فرهاد مجیدی و مجتبی حسینی گرفته تا منصور ابراهیم زاده.

- ما سه یا چهار گزینه داشتیم که مذاکراتی با آنها صورت گرفته. مدیرعامل جمع‌بندی برنامه‌ها و صحبت‌ها را به هیات مدیره می‌آورد و آنجا تصمیم می‌گیریم. شخصاً هم با هیچ گزینه‌ای مذاکره نداشته‌ام.

* آیا این اسامی که ذکر شد، گزینه‌های ذوب آهن هستند؟

- اسمی از هیچکس نمی آورم. فردی که بتواند به ذوب آهن کمک کند، انتخاب خواهد شد. تمام جوانب را مدنظر خواهیم داشت. البته آقای ابراهیم زاده در حال حاضر در کشور آمریکا است و بررسی روی گزینه‌های دیگر انجام می‌شود.

رحمان رضایی در رفتارش بازنگری کند/ به دشتی و جهانی رضایتنامه نمی‌دهیم
رسول کربکندی

* با مطرح شدن نام مجتبی حسینی برای سرمربیگری در ذوب آهن، باشگاه نفت مسجد سلیمان بیانیه‌ای را صادر و اعلام کرد به حسینی اجازه جدایی نمی‌دهد. چقدر امکان دارد حسینی سرمربی بعدی ذوب آهن باشد؟

- اینقدر حرفه‌ای هستیم که با مربیانی که قرارداد دارند، وارد مذاکره نشویم. اگر مربی‌ای شاغل باشد، خودش باید وضعیتش را مشخص کند! ما برنامه گزینه‌هایمان را بررسی می‌کنیم و هرکسی بتواند به تیم کمک کند، انتخاب خواهد شد. هواداران و ما نگران هستیم. جایگاه ذوب آهن بد و خطرناک است. قطعاً دو تیمی هم که پایین‌تر از ذوب آهن در جدول هستند، خودشان را تقویت می‌کنند.

* بعد از گذشت ۱۴ هفته از مسابقات لیگ می‌توانید مشکل اصلی ذوب آهن را ارزیابی کنید؟

- تیم ما مهره‌های زیادی را از دست داد. بیشترین لطمه را هم از داوری‌ها خوردیم. به ندرت بازیِ بدون مسئله داشتیم. شاید یکی از دلایلی که اشتباهات داوری پی در پی به ضررمان بود به نوع فوتبالمان بر می‌گشت؛ اینکه عقب نشینی زیاد تیم باعث می‌شد داوران علیه ما در محوطه جریمه پنالتی بگیرند. گل‌هایی می‌خوردیم که در حد لیگ برتر نبود و نشان می‌داد بازیکنان تمرکز ندارند. هر مربی‌ای به ذوب آهن می‌آید باید این مشکلات را رفع کند. بر خلاف سال‌های گذشته، بودجه ذوب آهن بیشتر بود و حتی نسبت به بعضی از تیم‌ها، درصد پرداختی تیم ذوب آهن بالا و به موقع بود. دو ماه پیش ۳۰ درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت کردیم. نفراتی هم که مدنظر رحمان رضایی بودند جذب شدند. در کل از دست دادن بازیکنان، مسائل داوری و اشتباهات فردی باعث رقم خوردن این نتایج شد.

* در این مدت و هر موقع که ذوب آهن بد نتیجه می‌گرفت، این شایعه مطرح می‌شد که "نمی‌خواهند ذوب آهن در لیگ برتر تیم‌داری کند" و یا اینکه "از بالا تاکید شده ذوب آهن در لیگ نباشد". به عنوان یک عضو هیات مدیره و پیشکسوت ذوب آهن بگویید چقدر از این صحبت‌ها واقعیت داشت؟

- از نظر من این حرف‌ها قابل قبول نیست. فرق ذوب آهن با سپاهان و بعضی از تیم‌های دیگر این است که نمی‌توانیم بودجه «اورت» نداریم و نمی‌توانیم هر طور که بخواهیم خرج کنیم. ذوب آهن سهامدار دارد. تمام بودجه باشگاه را شرکت ذوب آهن نمی‌دهد و سهامداران از جمله «شستا» و تامین اجتماعی هم پول می‌دهند. یک بخشی از هزینه‌ها هم باید توسط اسپانسر تامین شود. رقم‌های پرداختی از ابتدا توافق می‌شود و شاید این مسئله یک مقدار کار را سخت کند.

* آیا مشکل بین شرکت شستا و فدراسیون فوتبال بابت پرداخت مطالبات «مارک ویلموتس» سرمربی سابق تیم ملی بر شرایط مالی ذوب آهن هم تاثیر گذاشته است؟

- خیر؛ مشکلی نبوده و ارتباطی با آن موضوع نداشته است. ما یکسری بدهی انباشته از سال‌های گذشته داریم. مدیرعامل جدید با مسئولان کارخانه صحبت کرده است که این بدهی‌ها را با ما حساب نکنند و بودجه را کامل بدهند تا به مشکل نخوریم چرا که باید در نیم فصل دوم تقویت شویم و هزینه‌ها هم بسیار سنگین است؛ بویژه در این روزها که کرونا هم هست. مربی جدید باید نقاط ضعف را برطرف کند. در حد مقدور خواسته‌های مربی برای جذب بازیکن را برآورده می‌کنیم ولی این‌طور نیست که بتوانیم ۶ یا ۷ میلیارد تومان برای یک بازیکن پرداخت کنیم.

رحمان رضایی در رفتارش بازنگری کند/ به دشتی و جهانی رضایتنامه نمی‌دهیم
میلاد جهانی (پیراهن سفید) در بازی ذوب آهن با سایپا

* گفته می‌شود علی دشتی به دنبال گرفتن رضایتنامه و جدایی از ذوب آهن است. میلاد جهانی هم چند مشتری دارد. ذوب آهن به این بازیکنان رضایتنامه می‌دهد؟

- هیچ تیمی برای جذب بازیکنان، به ما نامه نزده است. ما به دنبال تقویت تیم در دو، سه پست هستیم. اگر قرار باشد بازیکنان خوبمان را هم آزاد کنیم یعنی داریم مسیر را اشتباه می‌رویم. بازیکن تا وقتی که قرارداد دارد و باشگاه هم به او نیاز دارد باید بماند. به دشتی و میلاد جهانی رضایتنامه نمی‌دهیم مگر اینکه سرمربی جدید آنها را نخواهد. تا تعیین سرمربی هم اظهارنظری نمی‌کنیم. اجازه جدایی به هیچ بازیکنی نمی‌دهیم تا وضعیت مشخص شود.

* رحمان رضایی سرمربی سابق ذوب آهن در مدت فعالیتش در این تیم با شما به چالش خورد و در مصاحبه‌هایش علیه شما موضعگیری کرد. اینکه شما به دنبال دخالت در کار سرمربی بودید تا چه اندازه صحت دارد؟

- وقتی علیرضا منصوریان هم سرمربی ذوب آهن بود به او گفتم نمی‌خواهم سرمربی تیم بشوم. این را به رحمان رضایی هم گفتم که نگرانی را از او بگیرم و اگر حرفی می زنم برای کمک به تیم است. اصلاً ایده‌ای برای مربیگری ندارم و با استرس و فشار نمی‌توانم مربیگری کنم. بنابراین دنبال این بودم که تجربه ام را به کادر فنی بدهم. منصوریان از تجربیات ما استفاده کرد ولی رحمان گارد می‌گرفت. او فکر می‌کرد هر اتفاقی می‌افتد، من «چوب لای چرخش» می‌گذارم. او در مصاحبه‌هایش به من توهین کرد و رفتارهای غیر حرفه‌ای داشت. به خاطر ذوب آهن جوابش را ندادم.

هرکسی در فوتبال فعالیت می‌کند باید چارچوب حرفه‌ای را رعایت کند و امیدوارم رحمان رضایی هم در رفتارش بازنگری کند. فوتبال رشته‌ای است که با کار جمعی پیش می‌رود. پاسخ رحمان را ندادم تا ذوب آهن لطمه نخورد. همه مرا می‌شناسند. سال‌ها در فوتبال بوده‌ام و نتوانستند به من «انگ» بزنند. ۱۴ هفته برای رحمان رضایی صبر کردیم. سعی داشتم با او مقابله نکنم. در نهایت هیات مدیره تصمیم به قطع همکاری گرفت. حتی رسانه‌ای شدن مهلت کار برای رحمان رضایی تصمیم هیات مدیره بود در حالی که رضایی فکر می‌کرد من شخصاً این کار را کرده‌ام. تجربه من می‌گوید آدم‌ها مهم نیستند بلکه مهم باشگاه است؛ باشگاهی که ۵۲ سال قدمت دارد و عناوین خوبی هم به دست آورده است.

* به عنوان سئوال پایانی؛ به رحمان رضایی از نظر فنی چه نمره‌ای می‌دهید؟

- با این ذهنیت‌ها که وجود داشت اگر نمره ندهم بهتر است!

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)