میرنیوز

فدراسیون هندبال: با هرگونه ناجوانمردی برخورد می‌کنیم

فدراسیون هندبال: با هرگونه ناجوانمردی برخورد می‌کنیم 2021-02-09T15:30:20+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله سوم از سی و سومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال مردان در حالی در تهران برگزار شد که لغو دیدار مس به دلیل مثبت شدن تست چند بازیکن و حضور تیم دوم این باشگاه در ادامه مسابقات حواشی جدیدی در لیگ برتر راه انداخته است طوری که فدراسیون هندبال به دنبال این مساله بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه فدراسیون آمده است:

فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران با هر گونه ناجوانمردی در فضای پاک ورزشی به ویژه در این شرایط خاص موجود در کشور به جهت شیوع ویروس کرونا برخورد خواهد کرد.

همانطور که مستحضرید نهادینه شدن خصلت پهلوانی و منش و مرام جوانمردی در عرصه ورزش امری ضروری و مهم است. آن چیزی که باعث می‌شود جهان پهلوان تختی جدا از افتخارات فراوان ورزشی اش برای همیشه در تاریخ ماندگار شود، همین بود که با تمامی وجود سعی کرد، جوانمردانه شبیه به همه مردم و برای خدمت به مردم زندگی کند.

تختی آنقدر خصلت مردانگی و پهلوانی در او نهادینه شده بود که هر چه داشت گذاشت و رفت، تا خداوند به برکت خلوص، مرام، انسان دوستی، گذشت و ایثار، مردانگی و جوانمردی، غیرت، دلاوری و شجاعتش آوازه‌اش را جاویدان کرد و صحبت‌های بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران خطاب به فرزند مرحوم غلامرضا تختی (بابک تختی) با موضوع پسرم سعی کن همیشه پهلوان باشی نه قهرمان. مصداق اصلی موضوع فوق الذکر می‌باشد.

با توجه به مقدمه مذکور و نامه فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص گزارش واصله از وزارت بهداشت و درمان در مورد حضور چند نفر مبتلا به کرونا در اردوی تیم مس کرمان، علیرغم اینکه کلیه تست‌های ارائه شده به این فدراسیون منفی بود، لذا پس از اولتیماتوم فدراسیون پزشکی و وزرات بهداشت و درمان مبنی بر قرنطینه سریع این تیم و تست مجدد فوری پی سی آر و لغو بازی این تیم، مجدداً در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ از کلیه اعضا تیم مس کرمان تست مجدد پی سی آر گرفته شود، که تست پی سی آر ۴ نفر از آنها در آزمایشگاه مورد تأیید فدراسیون هندبال و فدراسیون پزشکی ورزشی مثبت گردید که سلامتی آحاد جامعه و بالاخص جامعه ورزش هندبال را به خطر انداخت، به طوری که مسئولین وزارت بهداشت و درمان و فدراسیون پزشکی و ورزشی به علت حساسیت موضوع، دستور لغو بازی دوم تیم هندبال مس کرمان را صادر نمودند و آنها را ملزم به قرنطینه نفرات مبتلا به کرونا به مدت ۱۴ روز (بند ۲ نامه فدراسیون پزشکی ورزشی) و انجام تست‌های مجدد پی سی آر از کلیه بازیکنان و کادر تیم در طی دو مرحله نمودند و بعد از اجرای دستورات ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، فدراسیون هندبال نسبت به مجوز برگزاری مسابقات این تیم بدون حضور آن چهار بازیکن (تست مثبت) اقدام نمود و بازی‌های تیم مربوطه به روال عادی ادامه یافت ولی با عنایت به اینکه مرحله پایانی مسابقات لیگ برتر هندبال کشور در روز پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ بر اساس درخواست تیم‌های حاضر در لیگ برتر از جمله مس کرمان آغاز می‌شود، بنابراین نتیجه دیدار معوقه ما بین تیم‌های پرسپولیس بهبهان و صنعت مس کرمان می‌بایست مشخص می‌شد که کمیته مسابقات سریعاً دستور برگزاری دیدار معوقه صنعت مس کرمان که به علت نامه فدراسیون پزشکی ورزشی لغو گردیده بود، صادر کرد که متأسفانه مسئولین باشگاه صنعت مس کرمان و اعضای کادر فنی تیم مربوطه پس از باخت در دیدار معوقه مقابل پرسپولیس بهبهان به جای برخورد قاطع و شدید با عاملین خاطی موضوع به خطر انداختن سلامت جامعه هندبال، با فرافکنی در مقابل تصمیمات فدراسیون جبهه گرفته و با انتشار مطالب و مصاحبه‌های مختلف و کذب با بر هم زدن فضای هندبال کشور سعی در پنهان کردن کارغیر اخلاقی و تخلف گسترده خود که سلامت احاد جامعه را به خطر انداخته و با فرار رو به جلو قصد داشتند که اذهان عمومی را از اصل ماجرا منحرف کنند.


هواداران و پیشکسوتان اخلاق مدار باشگاه مس کرمان بدانند که مسبب مشکلات به وجود آمده عوامل خود باشگاه بوده‌اند و این فدراسیون همان فدراسیونی است که سال گذشته علی رغم پنج هفته مانده به پایان مسابقات لیگ برتر و با وجود در کورس قهرمانی بودن تیم‌های نیروی زمینی شهید شاملی و ذوب آهن این تیم را قهرمان لیگ برتر هندبال ایران در سال ۱۳۹۸ معرفی کرد تا تنها قهرمانی تاریخ این باشگاه رقم خورده و برای نخستین بار در هندبال آسیایی شود.


لازم به ذکر است در اجرای ماده ۵/۱۱۳ آئین نامه مسابقات که اشعار می‌دارد، در صورت عدم پرداخت ۵۱ درصد مبلغ قرارداد بازیکنان تا پایان نیم فصل جاری (۲۷/۱۰/۹۹) بازیکنان می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات به فدراسیون پس از بررسی‌های لازم بازیکن آزاد محسوب گردند. فدراسیون در اجرای قانون مذکور نه تنها مس کرمان بلکه دو بازیکن باشگاه نیروی زمینی شهید شاملی و همچنین چهار بازیکن باشگاه‌های پاس ناجا و پرواز هوانیروز را آزاد نمود و این باشگاه‌ها هیچ گونه اعتراضی هم در این خصوص به دلیل اطلاعات کامل از آئین نامه مسابقات نداشتند و تنها باشگاه صنعت مس کرمان به دلیل عدم اشراف به قوانین و سهل انگاری در مکاتبات اداری واجرای قوانین نسبت به این موضوع معترض بودند که پس از بررسی‌های لازم درخواست آنها به علت عدم اطلاع به مفاد بخشنامه، مغایر ماده مذکور در آئین نامه تشخیص داده شد. ضمناً در وهله اول درخواست بازیکن به فدراسیون تسلیم شد و فدراسیون برابر مقررات درخواست بازیکن را جهت بررسی و اعلام نظر به باشگاه صنعت مس فرستاد و به نظر می‌رسد، تمام این حاشیه‌های به وجود آمده توسط باشگاه مس کرمان بهانه تراشی ای بیش نیست.

همچنین خاطر نشان می‌سازد، اهتمام فدراسیون و مسئولین ستادی آن به دلیل حضور تیم ملی جوانان در ۳۰ اسفندماه در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در کشور بحرین و کمبود زمان لازم جهت برگزاری اردوهای آمادگی این تیم، به برگزاری مرحله نهایی لیگ برتر مردان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ بود که با توجه به درخواست مسئولین هشت تیم بالای جدول مسابقات لیگ برتر و پس از بحث و بررسی و نقطه نظرات این عزیزان و کسب آرای حداکثری در جلسه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹، فدراسیون به پاس ارج نهادن به پیشنهاد آنها مرحله نهایی مسابقات را طی صورتجلسه ای که به امضای تمام مسئولین تیم‌ها رسیده است، با برگزاری مسابقات قبل از پایان سال موافقت نمود و تیم صنعت مس کرمان با نگاه به اینکه تا آن لحظه کسی پی به این حرکت غیر حرفه‌ای آنها نبرده بود، اصرار به برگزاری مسابقات پیش از پایان سال و بلافاصله پس از پایان دور برگشت نموده و جهت صحت تمام موارد فوق الذکر صورتجلسه تنظیمی که به تأیید مسئولین مس کرمان رسیده در فدراسیون موجود است.


پس از فوت ناگوار دو ورزشکار محبوب و ارزشمند مرحوم مهرداد میناوند و علی انصاریان، فدراسیون هندبال تلاش بیشتری در نظارت و اجرای دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی که به تأیید فدراسیون پزشکی و ورزشی رسیده است، نمود. ضمناً با علم به اینکه این ویروس خطرناک بوده و هیچ گونه ریسکی در این خصوص قابل قبول نیست، فدراسیون هندبال را بیش از پیش ملزم نموده که نظارت و کنترل در این پروسه را داشته باشد و فدراسیون هندبال به عنوان متولی ورزش هندبال در کشور در راستای کمک به حفاظت از سلامت و جان آحاد جامعه بالاخص بیش از ۴۰۰ نفر بازیکنان، عوامل اجرایی، اصحاب رسانه و… در جریان برگزاری مسابقات می‌باشد و هیچ گونه تعارفی در این خصوص با هیچ احدی ندارد و هیچکس اجازه بازی یا سهل نگاری با سلامتی جامعه هندبال را نخواهد داشت.

علی‌ای حال، فدراسیون هندبال به عنوان عضوی از جامعه بزرگ جمهوری اسلامی ایران تابع سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون پزشکی ورزشی، ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و وزارت بهداشت و درمان بوده و دستورات صادره و رهنمودهای لازم از جانب این عزیزان را در سرلوحه کار خود قرار داده و با جدیت کامل و به صورت قاطع با هر گونه حرکت غیر اخلاقی و خلاف عرف در محیط ورزشی هندبال در این شرایط خاص موجود در کشور به جهت شیوع ویروس منحوس کرونا مقابله خواهد کرد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)