میرنیوز

در مجمع کمیته المپیک چه گذشت/ صالحی‌امیری: مشکل اول ورزش فقدان الگوی توسعه است

در مجمع کمیته المپیک چه گذشت/ صالحی‌امیری: مشکل اول ورزش فقدان الگوی توسعه است 2021-01-24T12:41:02+03:30

به گزارش ایسنا، چهل و هشتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک امروز یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ با حضور اعضا در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. 
در این مجمع، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک، نواب رییس و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به همراه روسای فدراسیون ها حضور دارند. 

رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک اولین نفری بود که در مجمع حاضر شد.
در حالی که مجمع قرار بود ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شروع شود، با ۱۸ دقیقه تاخیر به ریاست صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک آغاز شد.

زهرا نعمتی نماینده ورزشکاران ، محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون، افشین ملایی رئیس فدراسیون همگانی، مجید کیهانی عضو هیات اجرایی به صورت وبینار در مجمع امروز شرکت شرکت کردند.

* خیر مقدم دبیر کل به اعضای مجمع
کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک در ابتدای مجمع بیان کرد: به اعضای مجمع عمومی کمیته ملی المپیک،  وزیر ورزش، معاونان وزارت ورزش و ریاست کمیته ملی پارالمپیک خوشامد می گوییم. حضور شما در این مجمع باعث وفاق و همدلی می شود. به امید کسب موفقیت و سربلندی کاروان ایران در بازی های المپیک توکیو.  

*مسئله اول ورزش فقدان الگوی توسعه است

رضا صالحی امیری در مجمع بیان کرد: قبل از هر چیز باید از جامعه بزرگ ورزش تقدیر کنم؛ مدیرانی که در شرایط غم انگیز کرونا کشتی بحران زده را به ساحل امید رساندند. از دخترانی که با همه ناملایمت ها تمام مسیر موفقیت را با سخت کوشی پله پله طی می کنند، از ورزشکاران، مربیان و تمام کسانی که کمک کردند تشکر می کنم. باور قلبی دارم همه در یک سال گذشته در سخت ترین شرایط کنار مردم بودید و با مردم احساس هم نوایی داشتید. سخنانم را با یک سوال آغاز می کنم. مسئله امروز ورزش چیست؟ برخی ها باور دارند بودجه و منابع مالی است. برخی دیگر باور دارند تجهیزات و زیر ساخت ها است. برخی دیگر محدودیت برگزاری اردو ها و مدیریت ورزش می دانند. ضمن باور و پذیرش تمام این مسائل اما من مشکل اول ورزش را  فقدان الگوی توسعه می دانم و مسئله اول ورزش را توسعه نیافتگی تاریخی  می دانم. نیاز اساسی ورزش انسان های توسعه یافته است.

صالحی امیری ادامه داد: ما نیازمند انسان های اخلاق محور هستیم که جامعه از حضورشان احساس نشاط کند.

در مجمع کمیته المپیک چه گذشت/ صالحی‌امیری: مشکل اول ورزش فقدان الگوی توسعه است

* سجادی: تاکید بر برگزاری المپیک است

نصرالله سجادی در ادامه در مورد فعالیت های صورت گرفته برای اعزام کاروان ایران به المپیک توکیو گفت: در مورد بازی های ساحلی آسیا و داخل سالن آسیا و کشورهای اسلامی فعالیت های زیادی شده که فرصت نیست صحبت کنیم. در ۱۰ ماه گذشته نشست های رو در رو با فدراسیون ها و کادرفنی تیم ها داشتیم. در این نشست ها بحث های زیادی شد و تلاش بر این بود جمع بندی موارد به اطلاع هیات اجرایی و ستاد عالی بازیها برسد. تصمیمات خوبی در جهت حمایت از رشته هایی که سهمیه گرفته اند یا دنبال سهمیه هستند، گرفته شد.

در مجمع کمیته المپیک چه گذشت/ صالحی‌امیری: مشکل اول ورزش فقدان الگوی توسعه است
نصرالله سجادی

او ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته تماس های زیادی با IOC و کمیته برگزاری المپیک داشتیم. جلسه وبیناری با کمیته برگزاری بازی ها داشتیم و مدیران بخش های مختلف گزارش های خود را ارائه کردند و بر این نکته تاکید داشتند که حتما المپیک توکیو برگزار می شود. تلاش ما هم بر این بود در آذر و دی ماه موارد را به فدراسیون ها منتقل کردیم.

سجادی در مورد جلسه توماس باخ با کمیته های ملی المپیک کشورها در روز جمعه گفت: تاکید زیادی داشت که المپیک برگزار می شود. هفته گذشته اخباری منتشر شد که احتمال لغو و تاخیر المپیک وجود دارد اما باخ اعلام کرد به دور از واقعیت است. با نخست وزیر ژاپن تماس داشته و دولت ژاپن تاکید کرده که ۲۳ جولای بازی ها افتتاح می شود. تا این لحظه صحبتی در مورد برنامه دیگری نشد مگر اینکه شرایط ویژه شود. IOC دو اقدام متقابل را لحاظ کرده است. اول اینکه ورزشکاران المپیکی تست سریع بدهند و مطمئن باشند واکسیناسیون می شوند. IOC اصراری ندارد که واکسن برای کشورها بفرستد و آن را به تصمیماتی که دولت ها می گیرند موکول می کند. اما IOC اعلام کرد در صورت نیاز کشورها هزینه های دو نوبت واکسیناسیون ورزشکاران و مربیان را پرداخت می کند.

*ماجرای زمین اشرفی اصفهانی و تایید گزارش حسابرسی

در ادامه مجمع، حسابرس مستقل گزارش عملکرد مالی سال 1398 را ارائه کرد. او در گزارش خود عنوان کرد که زمین خیابان اشرفی اصفهانی به متراژ 4 هزار متر مربع احیا شد.

صالحی امیری در تکمیل صحبت های حسابرس در مورد زمین کمیته ملی المپیک گفت: این زمین رها شده بود. در این سه سال دنبال تخریب گذشتگان نیستیم. شهرداری به ما گفت این زمین متعلق به کمیته نیست و شروع به تلاش کردیم و نهایتا زمین به کمیته برگشت و سند تک برگ آن اخذ شد و قیمت آن حداقل 200 میلیارد تومان است. با تعیین تکلیف زمین( فروش یا ساخت آن)  می توانیم 50 درصد از منابع مورد نیاز کمیته را برای سالهای آینده تامین کنیم. از اعضای مجمع می خواهم که این اختیار تعیین تکلیف کردن زمین را به هیات اجرایی بدهند.
مجمع نیز با اعلام موافقت، اختیار تعیین تکلیف زمین را به هیات اجرایی واگذار کرد.

صالحی امیری در مورد شرکت بازرگانی کمیته ملی المپیک نیز تصریح کرد: شرکت بازرگانی کمیته ملی المپیک تا امروز یک ریال سود نکرده است. شرکت را منحل نکردیم اما تعداد اعضای آن را به پنج نفر رساندیم. وقتی هم شرکت سود ندارد چرا باید سهام آن را به فدراسیون ها بدهیم؟ از اعضای مجمع می خواهم اذن این را بدهند که شرکت را یا جمع کنیم و یا محدود کنیم و اعضای مجمع نیز اختیار به هیات اجرایی دادند.

مجمع همچنین تصویب کرد که توسعه خدمات به قهرمان و پیشکسوتان، خرید ارز مورد نیاز برای رویدادهای سال 2021 انجام شود. صالحی امیری اعلام کرد که پیش بینی آقای سجادی ارز مورد نیاز  برای رویدادهای سال بعد حدود 2 تا 2 و نیم میلیون دلار است.

گزارش خزانه دار نیز مورد تصویب هیات اجرایی قرار گرفت. همچنین در بخش دیگر مجمع، اعضای مجمع نظرات خود را اعلام کردند.

* اینچه درگاهی: در کمیسیون ها از افراد متخصص استفاده نشده است


زهرا اینچه درگاهی در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بیان کرد: ما به راحتی می توانیم با آقای صالحی امیری دیدار داشته باشیم. کمیته ملی المپیک  18 کمیسیون و 220 عضو دارد اما شاید  از افراد متخصص استفاده نشده و نیاز به بازنگری دارد.

* طباطبایی: کمیته در بخش توسعه بانوان کمک زیادی کرد

رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال نیز گفت: هر تقاضایی داشتیم کمیته ملی المپیک بدون پاسخ نگذاشت و من تشکر می کنم.  کمیته ملی المپیک در توسعه ورزش بانوان کمک زیادی به ما کرد. ما برای توسعه برنامه‌های فدراسیون جهانی در بخش توپ در مدرسه، نیاز داریم که مربیان ما در مدارس باشند ولی آموزش . پرورش اجازه نمی‌دهد و این در حالی است که فدراسیون جهانی و آسیایی این موضوع را از ما می‌خواهد و از مهرزاد حمیدی می خواهم‌ که به ما کمک کنند.


مهرزاد حمیدی نیز گفت: باید این موضوع از بخش مربوط به ما دنبال شود نه اینکه مربیان مستقیم به مدارس بروند.


*اورسجی: 2 طلای بازیهای آسیایی ما تاثیری در افزایش بودجه فدراسیون نداشت

عباس اورسجی رییس فدراسیون کبدی تاکید کرد: هر زمان درخواستی کردیم به ما کمک شده است. مردم از ما پرسیدند که بعد از بازیهای آسیایی بودجه شما بیشتر شده یا نه. اما افزایش بودجه فدراسیون کبدی همان 10 درصدی بود که هر سال اضافه می‌شد. این  نشان می دهد دو مدال طلای بازی های آسیایی هیچ تاثیری نداشته و این مسئله باعث بی انگیزگی ورزشکاران شده است.


او افزود: مسئله دیگر ما این است که ما توانایی این را داریم که  مقر فدراسیون جهانی را به ایران بیاوریم. خواهش می کنم کارگروه تخصصی در این مورد در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شکل بگیرد چون اگر شرایط فراهم شود می توانیم هم مقر و هم ریاست فدراسیون جهانی را به ایران بیاوریم.

تصویب کلیات شاخص های توزیع بودجه توسط مجمع/ اعتراض گلف به سهم زیاد کشتی!

در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک سید عبدی افتخاری عضو هیات اجرایی و رییس کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی در مورد بررسی شاخص های بودجه ۱۴۰۰ فدراسیونها تاکید کرد: جلسات متعددی را برای بودجه برگزار کردیم و نظر کارشناسی زیادی گرفتیم و جمع بندی نهایی در هیات اجرایی انجام گرفت. پنج ضریب مثبت را برای توزیع اعتبارات در نظر گرفتیم. مدال آوری در المپیک، بازی های آسیایی دوره قبل و المپیک جوانان، ضریب نفرات، ضریب تراکم در مسابقات برون مرزی،  ورزش های پایه و پر مدال و مدیریت، ضریب های مثبت هستند. همچنین ضریب منفی از جمله مسئله دوپینگ را نیز در نظر گرفتیم.

در مجمع کمیته المپیک چه گذشت/ صالحی‌امیری: مشکل اول ورزش فقدان الگوی توسعه است
عبدی افتخاری

او ادامه داد: خواهش می کنم دوستان با تصویب کلیات و اختیار دادن به هیات اجرایی، اجازه دهند بتوانیم در زمان باقی مانده کار را تکمیل کنیم و توزیع اعتبارات را در سال ۱۴۰۰ براساس آن انجام دهیم.

صالحی امیری در ادامه بیان کرد: اگر بودجه ۲۰۰ میلیاردی ما به تصویب برسد بین ۲۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش بودجه خواهیم داشت و میانگین رشد حدود ۵۰ درصد خواهد بود. اگر اعضای مجمع با کلیات موافق باشند با حضور کارشناس ها و برخی روسای فدراسیون ها کار نهایی شدن شاخص ها را تا اسفند تمام می کنیم و اگر موافقت نشود مجبوریم با همان سیستم سنتی کار کنیم. از مخالفان و موافقان یک نفر صحبت کند.

* گودرزی: تبعیض بین فدراسیون ها زیاد است

مهدی گودرزی رییس فدراسیون ترای اتلون که نظر مخالف داشت گفت: بین فدراسیون هایی که مدال المپیک می گیرند و مدال نمی گیرند تبعیض زیاد است و ما فدراسیون هایی که در حال کار هستیم با این شرایط عملا چیزی برای آینده نمی کاریم.

عزیزی: یک ششم بودجه سهم یک فدراسیون است

حمید عزیزی رییس فدراسیون گلف گفت: ضمن موافقت با کلیات آن یک پیشنهاد هم دارم. انضباط مالی و شفافیت در کمیته ملی المپیک حاکم شده است اما دو پیشنهاد دارم. توزیع اعتبارات از توازن برخور دار نیست. خود آقای صالحی امیری عنوان کرد یک ششم بودجه به یک فدراسیون داده شده است. جدول توزیع اعتبارات به گونه ای باشد که سقف هر فدراسیون ۵ درصد باشد.  کمک به فدراسیون ها هم متوزان باشد و هر فدراسیون به طور مساوی از کمک برخوردار شود و اینطور نباشد که یک فدراسیون ۳۰ درصد افزایش کمک داشته باشد و یک فدراسیون ۲۰۰ درصد افزایش داشته باشد.  
صالحی امیری در واکنش به پیشنهاد عزیزی گفت: هیچ چیز در کمیته پنهان نیست و همه چیز شفاف است. دانستن میزان هزینه‌های جاری و عمرانی، کمک  به پیشکسوتان و پرداخت‌ها حق اعضای مجمع و رسانه و افکار عمومی است. به کشتی ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و به فدراسیون‌های کارگری، دانشجویی و دانش آموزی حداقل‌ها را یعنی ۱۰۰ میلیون دادیم. برخی از روسای فدراسیون‌ها تماس گرفتند و نسبت به توزیع اعتراض داشتند. کشتی هدف اول ما در المپیک توکیو است. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک روی کشتی حساسیت دارند اما دنبال حواشی نیستیم. شما اعضای مجمع نیز می توانید موافق نباشید تا ما این سیاست را تغییر می‌دهیم

طباطبایی رییس فدراسیون. بسکتبال نیز گفت: برای رشته های تیمی نیز ضریبی مانند رشته های پر مدال در نظر بگیرید.

در نهایت اعضای مجمع با کلیات شاخص های بودجه موافقت کردند و اختیار را به هیات اجرایی دادند که شاخص ها را نهایی کند.

تغییر یک بند اساسنامه کمیته المپیک طبق نظر شورای نگهبان/ IOC مخالفت می‌کند؟

رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در مورد تصویب اساسنامه کمیته ملی المپیک بیان کرد: اساس نامه تصویب شد. در تبصره آخر بند انتزاع کمیته ملی المپیک از پارالمپیک آمده است، اصلاحات اساسنامه کمیته ملی المپیک باید به تصویب دولت برسد که ما این کار را انجام دادیم و تمام مسیرهای قانونی را رفته ایم. اختلافی بین دولت و شورای نگهبان است مبنی بر که اساسنامه باید در شورای نگهبان به تصویب برسد. ما وارد مناقشه نشدیم اما مسیر مذاکره با شورای نگهبان را پیش گرفتیم. ما از مجمع این اختیار را  می خواهیم که بند مورد نظر شورای نگهبان را تغییر دهیم و پس از تصویب در مجمع، آن را به شورای نگهبان بفرستیم. البته سپس باید دوباره آن را برای IOC ارسال کنیم. نظر شورای نگهبان این است که این بند به این صورت شود که "بدیهی است کلیه امور اداری، مالی و پشتیبانی تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی باشد."

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: البته می دانم که در مورد این بند با IOC وارد مناقشه می شویم چون IOC می گوید که منشور المپیک مقدم است و قوانین و مقررات تابع منشور المپیک باشد اما ما در این بند می گوییم باید قوانین و مقررات تابع مقررات داخلی خودمان باشد. بنابراین نمی دانم تا کجا می توانیم نظر موافق IOC را بگیریم.
مجمع نیز اختیار این را داد که بند مورد نظر مطابق نظر شورای نگهبان  تغییر کند.

عضویت مشروط دو فدراسیون جدید در مجمع کمیته ملی المپیک

به گزارش ایسنا، در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک دو فدراسیون درخواست عضویت در مجمع را داشتند . فدراسیون های ناشنوایان و همچنین پیوند اعضا و بیماری های خاص این درخواست را داشتند.

صالحی امیری گفت: باید از IOC استعلام بگیریم چون در مجمع تعداد اعضای المپیکی باید بر غیر المپیکی ها غالب باشد و الان ما لب مرز هستیم.
پیشنهاد من این است که اعضا رای خود را بدهند و در صورت موافقت IOC این دو فدراسیون عضو مجمع می شوند.

اعضای مجمع نیز موافقت خود را با عضویت این دو فدراسیون در مجمع کمیته ملی المپیک اعلام کردند و نظر نهایی با IOC است.

* سلطانی‌فر: پاداش ویژه ای برای طلای المپیک در نظر می گیریم

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی فر در چهل و هشتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بیان کرد: از همه کسانی که برای توسعه ورزش ایران تلاش می کنند، تشکر می کنم. خدا را شکر می کنم ما در این سالهای اخیر در کنار موفقیت هایی که در عرصه ورزش داشتیم، به یک هدف جدی و زیربنایی رسیدیم و جامعه ورزش لذت شیرین شرایط خاص را چشید. موفقیت هایی را در رویدادهای بین المللی داشتیم و افتخار آفرینی هایی را ورزشکاران در رشته های مختلف داشتند. در کنار این دستاوردها موفق شدیم به جامعه ورزش مزه شیرین هماهنگی و تعامل و همبستگی بین همه ارکان تصمیم گیرنده در ورزش را بچشانیم. در فضای کاملا مساعد و آرام کار را پیش می بریم.
او ادامه داد: اگرچه المپیک و پارالمپیک توکیو با یک سال تاخیر برگزار می شود که امیدوارم برگزار شود، با یک کاروان سر فراز در بازی ها شرکت می کنیم. اگر چه محدودیت هایی به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود داشت تلاش کردیم از شرایط استفاده ببریم.

او افزود: تلاش مدیران ورزش این بود که فضای تحرک و شادابی در ایران را زنده نگه دارند.

وزیر ورزش در مورد کمک مالی به فدراسیون ها تصریح کرد: با وجود اینکه وضعیت ویژه ای که از لحاظ تامین منابع مالی در ایران وجود دارد اما تلاش کردیم تخصیص های بیشتری بگیریم و بودجه فدراسیون ها رشد خوبی داشتند و فدراسیون های المپیکی مورد حمایت بیشتری بودند که این حمایت ها استمرار دارد تا کمبود و نقصی در برگزاری اردوها و آماده‌سازی برای المپیک وجود نداشته باشد. در تعامل تنگاتنگی با کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها هستیم.

او در مورد پاداش قهرمانان نیز گفت: برای اینکه ورزشکاران از آرامش روحی و روانی بهتری برخوردار باشند، علاوه بر حقوقی که فدراسیون ها می دهند، تصویب کردیم ماهیانه 5 میلیون تومان برای یک سال به کسانی که سهمیه گرفته اند پرداخت کنیم و این پول را هم مشترکا با کمیته ملی المپیک پرداخت کردیم. برای شش ماه دیگر دوباره ماهیانه 5 میلیون پرداخت خواهیم کرد. کسانی هم که جدیدا سهمیه بگیرند از کل حقوق یعنی 18 ماه برخوردار می شوند.
سلطانی فر ادامه داد: به کسانی که مدال در المپیک می گیرند، قبلا سکه می دادیم چون سکه نوسان قیمت نداشت. اما در حال حاضر اگر دوباره سکه بدهیم ممکن است از عهده تامین آن بر نیاییم. بنابراین پاداش ها براساس امتیاز اهدا می شود. اخذ مدال طلا ارزش ویژه ای را در خود المپیک دارد. تلاش می کنیم پاداش مدال طلا را ویژه ببینیم. برای نقره و برنز هم پاداش مناسبی در نظر می گیریم. نزدیک بازیها رقم ها را اعلام می کنیم. تمام توان ما بر این است مسابقات داخلی و کسب سهمیه به خوبی برگزار شود و حضور ایران در المپیک عزتمند باشد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)