میرنیوز

بشار رسن: اعضای هیات مدیره پرسپولیس امضا کردند که من بعد از فینال جدا شوم

بشار رسن: اعضای هیات مدیره پرسپولیس امضا کردند که من بعد از فینال جدا شوم 2021-01-14T00:26:42+03:30

به گزارش ایسنا، بشار رسن یکی از بهترین بازیکنان خارجی بود که راهی لیگ ایران شد.

این هافبک عراقی در سه فصل و نیمی که برای پرسپولیس به میدان رفت عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست عناوین زیادی را با  این تیم به دست آورد.

بشار در نهایت تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفت.

او بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا از سرخ پوشان جدا شد و با اف سی قطر به توافق نهایی رسید و اکنون در لیگ ستارگان قطر است.

بشار در برنامه« مهمان ما» که توسط شبکه الکاس پخش شد شرکت کرد و به سوالات زیادی پاسخ داد.

او درباره حضور در لیگ ستارگان قطر گفت: دوست داشتم که این  فضا را تجربه کنم. اینجا همه چیز خوب است. ورزشگاه‌ها بسیار خوب و باشگاه‌ها هم حرفه‌ای.دوست داریم در تیم قطر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوریم و این هدف اصلی تیم ما است.

بشار درباره دلیل انتخاب اف سی قطر گفت: دلیل اصلی اصرار مدیران باشگاه بود. آنها نشان دادند که برای کسب نتایج بهتر تیم را بسته‌اند و خوشبختانه نتایج هم چنین چیزی را نشان داده است چرا که تیم لیگ را بسیار بد شروع کرد اما اکنون وضعیت بهتر شده است.

در ادامه مجری قطری از بشار پرسید: دیدار برابر السد و پیروزی پرسپولیس برابر این تیم باعث شد تا بشار رسن مورد توجه باشگاه‌های قطری قرار گیرد. ما در مرحله گروهی نامی از بشار نشنیدیم اما دیدار برابر السد نام تو را سر زبان‌ها انداخت. آیا این درست است؟

هافبک عراقی اینگونه پاسخ داد: نه این درست نیست. همه باشگاه‌ها و به ویژه تیم‌های قطری یک بازیکن را تنها براساس یک بازی انتخاب نمی‌کنند. من تنها در یک بازی و در یک دور عملکرد خوب نداشتم بلکه مدتها من را زیر نظر داشتند. من با پرسپولیس خوب کار کردم و همین باعث شد تا توجه بعضی از تیم ها را به خود جب کنم.

مجری لبنانی از بشار رسن پرسید:هواداران وفادار پرسپولیس  دوست داشتند بشار در تیم بماند. جدایی تو هیاهوی زیادی به پا کرد. شما چه پیامی برای این هواداران پرسپولیس که تو را دوست داشتند داری؟

بشار در پاسخ به این سوال گفت: به صراحت بگویم سخت‌ترین چیز توصیف هوادارانی است که در ایران وجود دارند به ویژه طرفداران پرسپولیس که ۴۰ میلیون هستند. ما به هر شهری که می‌رفتیم ورزشگاه پر از هواداران پرسپولیس می‌شد. آنها کمک زیادی به من کردند. من در سال اول به عنوان بازیکن خارجی فرصت زیادی نداشتم و کار کردن در چنین فضایی سخت است اما هواداران پرسپولیس به من کمک کردند. هواداران پرسپولیس بشار را ساختند. آنها بودند که من را به این مرحله رساندند.امیدوارم که آنها همواره در  لیگ ایران موفق باشند و قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست آوردند.

بشار رسن به این سوال که چرا پرسپولیس در دو باری که به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد نتوانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد، اینگونه پاسخ داد: ما امیدوار بودیم که عنوان قهرمانی را بالای سر ببریم. در فینال اخیر تقریبا چند ثانیه باقی مانده بود تا نیمه نخست را با پیروزی پشت سر گذاریم.اگر می‌توانستیم نیمه نخست را با پیروزی به رختکن برویم می‌توانستیم قهرمان شویم. تیم ما بسیار خوب بود. پرسپولیس تنها چهار گل خورد که همگی از روی نقطه پنالتی بود. ما تیم منظم و مستحکمی داشتیم. باوجود آنکه تیم ما چند ستاره تاثیرگذار و کلیدی خود را در اختیار نداشت اما نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم. نمی‌گویم که ما بدشانس بودیم. فوتبال ۹۰ دقیقه است و ما اشتباه داشتیم و همین باعث شد که بازنده شویم. براین باور هستم که اگر النصر یا السد به فینال راه پیدا می‌کرد به راحتی برابر نماینده کره جنوبی به پیروزی می‌رسید. البته شانس  هم با ما یار نبود.

این هافبک عراقی درباره انتقادهای زیادی که از او به خاطر انتخاب لیگ ستارگان قطر به جای حضور در اروپا مطرح شد، گفت: هواداران در شبکه‌های اجتماعی احساسی صحبت می‌کنند. هر بازیکنی بهتر از هر کسی شرایط خود را می‌داند. من از روی احساس راهی لیگ قطر نشده‌ام. شما نگاه کنید همه اسطوره‌های فوتبال عراق در لیگ قطر بازی کرده‌اند. من به اینجا آمده‌ام که بدرخشم. هدف باشگاه حضور در لیگ قهرمانان آسیاست و باید برای رسیدن به این هدف تلاش زیادی از خود نشان دهیم. نسل من گرفتار جنگ شدند و وضعیت معیشتی بسیار بدی داشتند و به همین خاطر توان حضور در فوتبال اروپا را نداشتند. من به خودم اطمینان دارم و می‌توانم نظر منتقدان را تغییر دهم. من وقتی هم به لیگ ایران آمدم بسیاری انتقاد کردند که چرا ایران را انتخاب کردم اما نشان دادم که انتخابم درست بوده است. در اف سی قطر هم ثابت خواهم کرد که انتخابم درست بوده است.

مجری قطری از بشار درباره ناراحتی یحیی گل محمدی از این جدایی سوال کرد و گفت: گل محمدی در اظهار نظری شما و هیئت مدیره را  را به خاطر توافق بر سر جدایی بعد از فینال لیگ قهرمانان به خیانت متهم کرد. شما چه پاسخی دارید؟
بشار اینگونه پاسخ داد: قبل از هر چیز من برای کادر فنی آرزوی موفقیت می‌کنم. من بعد از آنکه به فینال صعود کردیم و به ایران برگشتم همه اعضای جدید و قدیم باشگاه و حتی سرمربی تیم هم به من گفتند که بعد از فینال فرصت بهتری برای حضور حتی در فوتبال اروپا دارم. گل محمدی به من توصیه کرد که عجله نکنم. به من گفتند که فینال یک بازی عادی نیست چرا که پرسپولیس در تاریخ خود تنها دو بار به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کرده است. من به آنها اوکی دادم که در فینال هستم. همه اعضای هیئت مدیره امضا کردند که من بعد از فینال لیگ قهرمانان جدا می‌شوم و من به این شرط در تیم ماندم.
او ادامه داد: من واقعا نمی‌دانم که آیا هیئت مدیره پرسپولیس در این زمینه  با سرمربی صحبت کرد یا نه ولی احساسم این بود که یحیی گل محمدی بعد از خداحافظی من از بازیکنان در فینال شوکه شد. من وقتی با بازیکنان در هتل خداحافظی کردم احساس کردم که گل محمدی شوکه شده است به طوریکه اصلا خداحافظی نکرد و تنها به گفتن «بای» کفایت کرد.
مجری حرف بشار را قطع کرد و گفت که آیا این را خیانت می‌دانید که بشار در جواب گفت: اگر خیانت باشد از مدیریت باشگاه است نه من. من یک بازیکن حرفه‌ای هستم نه یک بازیکن ایرانی. امروز ممکن است که در لیگ ایران باشم و فردا در لیگ قطر و یا عربستان و.. من حرفه‌ای هستم. من بر اساس قراردادم جدا شدم. سه سال و نیم در پرسپولیس در سخت‌ترین شرایط ادامه دادم و تلاش کردم. اگر آنها از خیانت صحبت می‌کنند این خیانت از مدیریت است نه من.
مجری از بشار پرسید که آیا به خاطر مشکل مالی پرسپولیس را ترک کردید که او اینگونه جواب داد: نه، من چه در صورت مشکل مالی و چه در صورت عدم مشکل پرسپولیس را ترک می‌کردم. لیگ ایران در کشورهای عربی اصلا دنبال نمی‌شود. اگر لیگ قهرمانان آسیا نبود کسی بشار را نمی‌شناخت و به همین خاطر من راهی لیگی شده‌ام که بیشتر دیده شوم.

پاسخ بشار به سوال‌های کوتاه:
بهترین افتخار بشار: متاسفانه لیگ قهرمانان آسیا دوم شدیم و باید بگویم که قهرمانی در AFC کاپ.
بهترین بازیکنی که در کنار او بازی کردی: احمد نوراللهی
بهترین مربی که با او کار کردی: برانکو ایوانکوویچ
بهترین بازیکن کنونی عراق: علی عدنان و مهند علی
بهترین بازیکن تاریخ عراق: جواب نمی‌دهم
تصمیمی که به خاطر آن پشیمان شدی: هیچ چیز
بهترین بازیکن تاریخ فوتبال: کریستیانو رونالدو

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

خلیلی: پرسپولیس نباید دغدغه صعود از گروه در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد

خلیلی: پرسپولیس نباید دغدغه صعود از گروه در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد
2021-01-27T13:39:38+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می گویند با توجه به نتایج گذشته این تیم نباید دغدغه صعود از گروه داشته باشد.

شهنازی: فدراسیون‌ والیبال مقابل عمل انجام شده است/ آلکنو ‌می‌آمد بهتر بود

شهنازی: فدراسیون‌ والیبال مقابل عمل انجام شده است/ آلکنو ‌می‌آمد بهتر بود
2021-01-27T13:39:37+03:30
کارشناس والیبال ایران گفت: فدراسیون با علم به قرارداد آلکنو و تیم زنیت با این مربی قرارداد امضا کرد پس باید کنار بیاید، چون مقابل عمل انجام شده قرار دارد. ...

کارشناس هندبال: کمیته انضباطی حق تعیین تکلیف دارد/ رای صادر شده به صلاح هندبال بود

کارشناس هندبال: کمیته انضباطی حق تعیین تکلیف دارد/ رای صادر شده به صلاح هندبال بود
2021-01-27T13:26:17+03:30
علی اکبر خوشنویس زارچ گفت: تمام تصمیمات طبق آیین نامه و دستورالعمل‌ها گرفته شده و در آیین‌نامه آمده که در برخی موارد کمیته انضباطی باید تکلیف را مشخص کند و ح...

کلهر: پرسپولیس قوی‌تر از الریان است/ تیم‌های ایرانی در آسیا یک مشکل دارند

 کلهر: پرسپولیس قوی‌تر از الریان است/ تیم‌های ایرانی در آسیا یک مشکل دارند
2021-01-27T13:29:36+03:30
بازیکن پیشین پرسپولیس گفت که سرخپوشان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در گروه بسیار خوبی گرفته‌اند و اگر از حاشیه‌ها دوری کنند شانس بالایی برای موفقیت دارند.

همدانی: استقلال به گروه مرگ عادت دارد/ امیدوارم تیم در آسیا با برنامه‌تر باشد

 همدانی: استقلال به گروه مرگ عادت دارد/ امیدوارم تیم در آسیا با برنامه‌تر باشد
2021-01-27T13:29:36+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال معتقد است این تیم در لیگ قهرمانان آسیا عادت دارد و همیشه کارش سخت بوده است.

ورود قطعی پرسپولیس به تهدید بزرگ فیفا/ موجودی یک میلیونی و بدهی ۱۳ میلیاردی!

ورود قطعی پرسپولیس به تهدید بزرگ فیفا/ موجودی یک میلیونی و بدهی ۱۳ میلیاردی!
2021-01-27T13:09:45+03:30
باشگاه پرسپولیس توان پرداخت طلب مهاجم کروات خود را ندارد تا با چالش حقوقی جدید دیگری روبرو شود.

مصلح: نمی‌توانیم قول قهرمانی بدهیم/ کار کردن با نویدکیا لذت‌بخش است

 مصلح: نمی‌توانیم قول قهرمانی بدهیم/ کار کردن با نویدکیا لذت‌بخش است
2021-01-27T13:16:16+03:30
بازیکن تیم فوتبال سپاهان گفت: نتایج قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توانیم قول بدهیم که سپاهان قهرمان می‌شود.

کلهر: پرسپولیس از الدحیل قوی‌تر است/ تیم‌های ایرانی در آسیا یک مشکل دارند

 کلهر: پرسپولیس از الدحیل قوی‌تر است/ تیم‌های ایرانی در آسیا یک مشکل دارند
2021-01-27T13:16:16+03:30
بازیکن پیشین پرسپولیس گفت که سرخپوشان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در گروه بسیار خوبی گرفته‌اند و اگر از حاشیه‌ها دوری کنند شانس بالایی برای موفقیت دارند.

مظلومی: در گروه مرگ قرار گرفتیم اما از هیچ تیمی نمی‌ترسیم

 مظلومی: در گروه مرگ قرار گرفتیم اما از هیچ تیمی نمی‌ترسیم
2021-01-27T12:49:36+03:30
پرویز مظلومی سرپرست تیم فوتبال استقلال گفت: گروه استقلال گروه مرگ است، اما برای قهرمانی از هیچ حریفی نمی‌ترسیم.

مظلومی:‌ در گروه سختی هستیم/ تیمی که به دنبال قهرمانی‌ است، از هیچ حریفی نمی‌ترسد

مظلومی:‌ در گروه سختی هستیم/ تیمی که به دنبال قهرمانی‌ است، از هیچ حریفی نمی‌ترسد
2021-01-27T12:32:58+03:30
سرپرست تیم فوتبال استقلال می‌گوید تیمش در گروه سختی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته است.

زمان‌بندی لیگ قهرمان ۲۰۲۱/ ماراتن ۸ ماهه نمایندگان ایران

زمان‌بندی لیگ قهرمان ۲۰۲۱/ ماراتن ۸ ماهه نمایندگان ایران
2021-01-27T12:32:57+03:30
زمان‌بندی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد و تیم‌های ایرانی از فروردین تا آذر سال ۱۴۰۰ درگیر این مسابقات هستند.

مظلومی: حریفان استقلال نگران هستند/ در گروه مرگ قرار گرفته‌ایم

مظلومی: حریفان استقلال نگران هستند/ در گروه مرگ قرار گرفته‌ایم
2021-01-27T12:29:45+03:30
سرپرست تیم فوتبال استقلال گفت این حریفان هستند که در لیگ قهرمانان آسیا از رویارویی با تیم ما نگرانی دارند.

بررسی پرونده‌های انضباطی فرازبام دهدشت در ۴ سال گذشته/ مشتری دائمی کمیته انضباطی فدراسیون هندبال

 بررسی پرونده‌های انضباطی فرازبام دهدشت در ۴ سال گذشته/ مشتری دائمی کمیته انضباطی فدراسیون هندبال
2021-01-27T12:36:16+03:30
در بین تیم‌های حاضر در لیگ برتر هندبال تیم فرازبام خائیز دهدشت بیشترین پرونده انضباطی را طی چهار سال گذشته داشته است.

برگزاری قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا؛ نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند/ کار دشوار استقلال و ملاقات اجباری پرسپولیس با خلیل‌زاده

 برگزاری قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا؛ نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند/ کار دشوار استقلال و ملاقات اجباری پرسپولیس با خلیل‌زاده
2021-01-27T12:36:16+03:30
قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا برای سال ۲۰۲۱ در کوالالامپور مالزی برگزار شد و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها رقبای خود را شناختند.

سیمئونه در میان ۵ سرمربی برتر تاریخ لالیگا

سیمئونه در میان ۵ سرمربی برتر تاریخ لالیگا
2021-01-27T12:19:37+03:30
سرمربی اتلتیکومادرید با پیروزی برابر والنسیا در میان پنج سرمربی برتر تاریخ لالیگا قرار گرفت.

تقابل زودهنگام بازیکنان جنجالی سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا

تقابل زودهنگام بازیکنان جنجالی سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا
2021-01-27T12:16:28+03:30
همگروهی پرسپولیس با الریان قطر باعث رویارویی شاگردان یحیی گل محمدی با همبازی سابق خود شد.

استقلال با الدحیل و الاهلی همگروه شد/ قرعه راحت برای پرسپولیس

استقلال با الدحیل و الاهلی همگروه شد/ قرعه راحت برای پرسپولیس
2021-01-27T12:03:06+03:30
تیم فوتبال استقلال در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا با الاهلی عربستان، الدحیل قطر و الشرطه امارات همگروه شد. در مقایسه با استقلال، پرسپولیس کار راحت‌تری در این رقاب...

پرسپولیس طلب والنسیا را پرداخت کرد

پرسپولیس طلب والنسیا را پرداخت کرد
2021-01-27T11:52:58+03:30
باشگاه پرسپولیس از پرداخت مطالبات مربی سابق خود خبر داد.

پرسپولیس و شجاع به هم رسیدند/ استقلال-الدحیل بازی بزرگ گروه سوم

پرسپولیس و شجاع به هم رسیدند/ استقلال-الدحیل بازی بزرگ گروه سوم
2021-01-27T11:52:57+03:30
قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و ۴ نماینده ایران در این مسابقات حریفان خود را در مرحله گروهی شناختند.

باشگاه پرسپولیس بدهی دستیار « گابریل کالدرون» را پرداخت کرد

باشگاه پرسپولیس بدهی دستیار « گابریل کالدرون» را پرداخت کرد
2021-01-27T11:49:43+03:30
طلب «اینیگو والنسیا» دستیار سرمربی پیشین پرسپولیس طبق حکم صادره از سوی کمیته انضباطی فیفا و با پیگیری صورت گرفته از سوی باشگاه برای تامین اعتبار لازم به حساب...

پرسپولیس به الریان قطر خورد/ استقلال در گروه دوم

پرسپولیس به الریان قطر خورد/ استقلال در گروه دوم
2021-01-27T11:49:43+03:30
مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا آغاز شد.

مطالبات دستیار کالدرون پرداخت شد

 مطالبات دستیار کالدرون پرداخت شد
2021-01-27T11:56:16+03:30
باشگاه پرسپولیس مطالبات دستیار گابریل کالدرون را پرداخت کرد.

مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آغاز شد

مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آغاز شد
2021-01-27T11:39:38+03:30
قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و ۴ نماینده ایران در این مسابقات حریفان خود را در مرحله گروهی شناختند.

اعزام احسانپور، کریمی و طاهری به تورنمنت پلیکونه ایتالیا

اعزام احسانپور، کریمی و طاهری به تورنمنت پلیکونه ایتالیا
2021-01-27T11:39:37+03:30
تیم منتخب کشتی آزاد ایران با ۳ کشتی گیر و یک مربی برای حضور در رقابت های بین المللی ماتئو پلیکونه، راهی کشور ایتالیا می شوند.

مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد

مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد
2021-01-27T11:36:27+03:30
مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا آغاز شد.

پرونده شکایت پرسپولیس از خلیل‌زاده دوباره در اختیار کمیته وضعیت/ زمان رسیدگی مشخص نیست

 پرونده شکایت پرسپولیس از خلیل‌زاده دوباره در اختیار کمیته وضعیت/ زمان رسیدگی مشخص نیست
2021-01-27T11:42:56+03:30
پرونده شجاع خلیل‌زاده پس از بررسی در کمیته استیناف دوباره در اختیار کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال قرار گرفته است.

خدابنده: قدر حضور در اردوی تیم ملی را می‌دانم

خدابنده: قدر حضور در اردوی تیم ملی را می‌دانم
2021-01-27T11:26:17+03:30
ملی پوش با سابقه تکواندوی ایران پس از دعوت به اردوی تیم ملی گفت: انگیزه زیادی دارم و امیدوارم با تلاش زیاد بتوانم نظر سرمربی تیم ملی را جلب کنم. ...

لیگ برتر نوجوانان و رقابت دوباره کن و فتح

لیگ برتر نوجوانان و رقابت دوباره کن و فتح
2021-01-27T11:23:03+03:30
رقابتهای لیگ برتر نوجوانان باشگاههای کشور در حالی طی روزهای پایانی هفته برگزار خواهد شد که یکبار دیگر دو تیم مدعی فتح صدر البرز و لوزام خانگی کن تیم قهرمانی ...

آزادکاران اعزامی به تورنمنت ایتالیا مشخص شدند

آزادکاران اعزامی به تورنمنت ایتالیا مشخص شدند
2021-01-27T11:23:02+03:30
طبق تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، ۳ آزادکار و یک مربی راهی تورنمنت بین المللی ایتالیا می‌شوند.

کریستوفر: بازی‌های متوالی خیلی سخت است/ انگیزه زیادی برای نشان دادن توانایی‌هایم دارم

 کریستوفر: بازی‌های متوالی خیلی سخت است/ انگیزه زیادی برای نشان دادن توانایی‌هایم دارم
2021-01-27T11:29:36+03:30
بازیکن آمریکایی خانه بسکتبال خوزستان گفت: با وجودی که عاشق بسکتبال هستم ولی بازی‌های متوالی، خیلی سخت است.