میرنیوز

سامانه «سرکاری» و وام «بی‌ثمر»/ باشگاه‌ها زیر خسارت سنگین قد خم کردند!

سامانه «سرکاری» و وام «بی‌ثمر»/ باشگاه‌ها زیر خسارت سنگین قد خم کردند! 2020-12-23T08:43:20+03:30

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: چند ماه پس از آنکه «کرونا» بزرگترین لطمه را به باشگاه‌های ورزشی وارد کرد و بسیاری از باشگاه‌داران را مجبور کرد شغل‌شان را تغییر دهند، وزارت ورزش تصمیم گرفت با همراهی وزارت کار وامی را در اختیار آنها قرار دهد تا شاید از این طریق بخشی از خسارت سنگینی که به آنها وارد شده را جبران کند.

برای دریافت این وام شرایط ویژه ای در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد بیشتر برای سنگ اندازی مقابل پای باشگاه‌داران است تا اینکه کمک حال آنها باشد. در یکی از شروط آمده است که وام به باشگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که کارکنان خود را فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری بیمه کرده باشند.

این در حالی است که بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا باشگاه‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه به طور کامل تعطیل بود و طبیعتاً زمانی که باشگاه تعطیل است بیمه کردن کارکنان غیرقانونی است. در این مورد گفته می‌شود که این شرط بیشتر برای فرار از شکایت کردن کارکنان و دریافت نکردن بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه بخش عمده‌ای از باشگاه‌ها کد بیمه ندارند و معمولاً کارکنانشان را هم بیمه نمی‌کنند. بنابراین نمی‌توانند از این وام استفاده کنند.

سامانه «سرکاری» و وام «بی‌ثمر»/ باشگاه‌ها زیر خسارت سنگین قد خم کردند!

سامانه سرکاری و وام بی ثمر
برخی باشگاه داران به این سوال که «آیا شرایط دریافت وام در سامانه کارا آسان است؟» پاسخ داده‌اند که در اکثر پاسخ‌های آنها این سامانه را سرکاری و رقم در نظر گرفته شده برای جبران خسارت را بی ثمر دانسته‌اند.

موردی که اکثر باشگاه داران به آن اشاره کردند شرط اول دریافت وام که پرداخت بیمه پرسنل و مربیان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت بود که بنا بر قانون کار وقتی مجموعه‌ای تعطیل می‌شود کارکنان آن باید بتوانند با اعلام تعطیلی کارگاه از بیمه بیکاری استفاده کنند، به همین جهت همگی معتقدند این شرط بیشتر برای فرار از شکایت کارکنان و پرداخت نکردن بیمه بیکاری به ایشان گذاشته شده است.

مصوبه هیات دولت اجرا نشد
یکی از موارد که باعث دلخوری و گلایه باشگاه داران شده است عدم بخشودگی اجاره بهای سالانه اماکن ورزشی است که با وجود تصویب در هیات وزیران توجهی به آن نشده است و همین امر میزان خسارت باشگاه‌ها را چند برابر کرده است. این در حالی است که اگر این اجاره بهاها بخشیده می‌شد بار بزرگی از روی دوش باشگاه‌ها برداشته می‌شد که تاکنون چنین تصمیمی عملی نشده است.

مبلغ ناچیز وام در نظر گرفته شده
در مقابل خسارت سنگینی که به باشگاه‌ها وارد شده است، وامی که برای جبران این خسارت و یا حتی بخشی از آن در نظر گرفته شده بسیار ناچیز است. بسیاری از باشگاه داران با دیدن رقم این وام غیر حرکت به سمت مراحل اداری آن را زده‌اند و حاضر نشده‌اند که برای عبور از سدهایی که برای دریافت وام گذاشته شده قدم بردارند. باشگاه داران معتقدند به جای طلب ضمانت‌نامه های سنگین مسئولان مربوطه می‌توانستند مجوز باشگاه را به عنوان ضمانت قبول کنند که قابل استعلام نیز می‌باشد.

روزی نیست که باشگاهی تعطیل نشود
انجمن صنفی باشگاه داران استان تهران نیز معتقد است ورزشکاران و باشگاه‌های بسیاری متضرر شده‌اند و روزی نیست که شاهد تعطیلی باشگاهی نباشیم. برای جبران خسارت تصمیم گرفته شد که به باشگاه داران وام پرداخت شود که متاسفانه با شرایط سختی که در سامانه کارا اعلام شده تعداد بسیار اندکی موفق به دریافت وام شده‌اند.

سامانه «سرکاری» و وام «بی‌ثمر»/ باشگاه‌ها زیر خسارت سنگین قد خم کردند!

مطرح کردن سوالات از باشگاه داران
این انجمن نیز جهت حمایت از باشگاه داران در صفحه اینستاگرام خود سوالاتی را مطرح کرده است؛ «آیا شما به عنوان مربی یا باشگاه دار توانستید از طریق سامانه «کارا» وام حمایتی دریافت کنید؟» «اگر موفق به دریافت این وام بودید تجربه خودتان و انتقادات و پیشنهاد خود را به اشتراک بگذارید.»

اگر موفق به دریافت وام به جهت عدم اطلاع، ایرادات بخشنامه اعطای وام و … نشدید دلیلش را برای ما بنویسید و اگر مطلع شدید شرایطش را داشتید ولی از آن استفاده نکردید با دیگران به اشتراک بگذارید که چرا حاضر به گرفتن این وام نشدید.

پاسخ باشگاه داران و مربیان به سوالات مطرح شده به شرح زیر است:

این وام چه دردی از باشگاه‌ها دوا می‌کند؟
مربی یک باشگاه ورزشی در پاسخ به سوالات مطرح شده نوشت: تسهیلات در نظر گرفته شده آنقدر خنده دار و ناچیز هست که در قبال آسیب جدی که به باشگاه دار و مربی وارد شده، چیزی نیست. وام ۸ میلیون چه دردی را از معیشت باشگاه یا فرد دوا می‌کند. ضمن اینکه کلی بند و تبصره برای گرفتن وام گذاشته‌اند. کدام مربی بیمه تامین اجتماعی دارد که این وام شامل حالش شود. ضمن اینکه برای باز کردن باشگاه کلی شرط گذاشته‌اند که خرید دستگاه تب سنج و مواد ضد عفونی کننده جزو ضروریات و است کلی باید برای همین موارد هزینه کنیم. اگر هم نداشته باشیم باشگاه پلمب می‌شود.

فقط یک معجزه خسارت را جبران می‌کند
یک باشگاه دار دیگر در این مورد نوشته است: از نظر من وام ۵۰ میلیون تومانی بلاعوض هم این آسیب وحشتناک را جبران نمی‌کند و فقط یک معجزه می‌تواند این خسارت را جبران کند. هیچکس هم پاسخگوی ما نیست و فقط می‌گویند دستور استانداری است! پس شما چکاره هستید؟

رقم وام بسیار ناچیز است
یک مربی دیگر در پاسخ به این پرسش نوشته است: «فروردین ماه بود که اعلام کردند به مربی‌ها ۸ میلیون تومان وام می‌دهند اما من نگرفتم چون رقم آن بسیار ناچیز است.»

هنوز شروع نکرده‌ایم باید قسط بدهیم
باشگاه دار دیگری در این مورد عنوان کرده است: تسهیلات مربوط به سه ماه بود در حالی که در حال حاضر حدود ۱۰ ماه است که باشگاه‌ها تعطیل هستند، در ضمن تنفس مربوط به وام‌ها ۳ ماه در نظر گرفته شد و با اینکه باشگاه‌ها هنوز شروع به فعالیت نکرده‌اند باید اقساط پرداخت کنند.

نیازی به سامانه نبود
یک فعال دیگر باشگاه داری در این مورد نوشته است: خیر نتوانستم وام را دریافت کنم. کافی بود با همان سرعتی که مراجعه می‌کردند برای اطمینان از بسته بودن باشگاه‌ها، تشکیل پرونده می‌دادند.(با توجه به در اختیار داشتن کلیه اطلاعات مربوطه) و وام را پرداخت می‌کردند چون همان موقع کاملاً می‌دانستند که ما متضرر شدیم و مربیان ما بیکار می‌شوند. پس نیازی به سامانه نبود البته اگر هدف واقعاً پرداخت وام بود نه صرفاً اعلام آن.

مگر چند نفر بیمه هستند؟
یک منتقد دیگر این طرح نوشته است: چند نفر از مربیان که صرفاً کارشان مربیگری است بیمه تامین اجتماعی دارند که بخواهد شامل بند اول این وام بشوند؟

سامانه «سرکاری» و وام «بی‌ثمر»/ باشگاه‌ها زیر خسارت سنگین قد خم کردند!

سامانه برای حمایت نکردن است!
یک باشگاه دار دیگر در این مورد نوشته است: «آیا واقعاً این همه هزینه برای طراحی انواع سامانه در کشور درست است؟ همین هزینه می‌تواند بر اساس جوازی که به راحتی از طریق ادارات کل قابل استعلام است به دست باشگاه دار برد. نیازی هم به استعلام فعالیت یا عدم فعالیت آن واحد نیست چون طبیعتاً اگر از آن باشگاه حمایت بشود فعالیتش را شروع می‌کند. پس این سامانه‌ها بیشتر برای حمایت نکردن درست می‌شود نه حمایت کردن و بیشتر شبیه یک نمایش است نه چیز دیگری

حیف از وقتی که گذاشتیم
باشگاه دار دیگری در این مورد نوشته است: «متاسفانه با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های هر روز و با وجود طی کردن مسیر درست و داشتن اطلاعات کامل باشگاه ما و مربیان فعال در باشگاه ما به هیچ نتیجه‌ای دست پیدا نکردند و باید بگویم حیف از وقتی که برای این کار صرف کردیم.»

- فعال دیگری در این بخش عنوان کرده است: «با این خسارتی که به جامعه ورزش به خصوص باشگاه دارن و مربیان وارد شده با این مبلغ به هیچ وجه جبران نخواهد شد با اینکه حتی گرفتن این مبلغ خیلی ناچیز هم به مشکلاتی روبرو هست.»

کاش اجاره‌ها را می‌بخشیدند
عضو دیگر خانواده باشگاه داری با انتقاد از تصمیمات متناقض در مورد شغل‌ها نوشته است: «بجای بخشیدن اجاره‌ها و فشار آوردن به باشگاه داران خواستند وام بدهند! وام ۶ میلیون تومانی! این وام و عدد و به کدام زخم مان باید بزنیم؟ اجاره‌ی عقب افتاده را بدهیم؟ حقوق معوقه پرسنل و مربیان را بدهیم؟ هزینه مواد ضد عفونی کننده و هزار تا چیز دیگر را بدهیم؟ همه اینها به کنار فقط بگویید چه کسانی این وام را گرفتند؟! یک بار می‌گویند به افراد بیمه شده تعلق می‌گیرد. یک بار می‌گویند به بیمه نشده‌ها و یک بار هم می‌گویند به مربیان! فقط وعده‌های توخالی.»

خیلی‌ها باشگاه را تعطیل کردند
فعال دیگری در این بخش به تصمیم اتخاذ شده انتقاد کرده و گفته است: «وقتی که باشگاه‌ها را تعطیل کردند اصلاً برای شرایط کنونی و آینده باشگاه‌ها هیچ فکری نکرده بودند و فقط تصمیم گرفته شد که بسته شوند. وقتی باشگاه داران اعتراض کردند برای اینکه صداها کم شود و اعتراضات ادامه دار نشود اعلام کردند وام می‌دهیم که ندادند. این اتفاق باعث بسته شدن خیلی از مجموعه‌ها و باشگاه‌ها شد. خیلی‌ها مجبور شدن جمع کنند و این یعنی اینکه ورزش در کشور ما هیچ جایگاه و ارزشی ندارد.

سامانه «سرکاری» و وام «بی‌ثمر»/ باشگاه‌ها زیر خسارت سنگین قد خم کردند!

اول باشگاه را شغل بدانند بعد…
یک عضو فعال دیگر در این عرصه با انتقاد از تصمیمات اتخاذ شده در این مورد نوشت: موضوع بعدی اینکه اصلاً این سامانه اسمش اشتباه انتخاب شده است. در کشور ما باشگاه‌ها را جزو (کارا) حساب نمی‌کنند. (یعنی کار نمی‌دانند). اصلاً اقتصادی که در این کسب و کار انجام می‌شود را حساب نمی‌کنند. حرف من این است که اگر قرار است حمایتی از باشگاه‌ها صورت بگیرد اول باید باشگاه‌ها را جزو مشاغل بدانند و بعد وقتی این اتفاق افتاد با باشگاه‌ها به عنوان یک بنگاه اقتصادی رفتار کنند. نه اینکه یک روز لیست افراد بیمه شده را بدهیم به اداره تربیت بدنی، یک روز دیگر لیست شاغلین را بدهیم و یک روز دیگر بیایید لیست مربیان را به فدراسیون مربوطه بدهید که به شما وام بدهند. زیر ساخت کلاً غلط بنا گذاشته شده است.»

بی خبری مسئولان و یک تصمیم اشتباه
باشگاه‌دار دیگری در این مورد نوشته است: متاسفانه دوستانی که در مورد باشگاه‌ها تصمیم گیری می‌کنند از مشکلات و مسائل موجود کاملاً بی خبر هستند و در واقع این سامانه کارا یک تصمیم اشتباه دیگر است. تسهیلات ویژه ای در کار نیست و دریافتش به شدت پیچیده است. خیلی با دقت که به موضوع نگاه کنیم این مبلغ حتی کمی از آسیب وارد شده به باشگاه‌ها و مربیان را جبران نمی‌کند و صرفاً باعث اتلاف وقت است.

کمر باشگاه‌ها زیر خسارت خم شد
به گزارش خبرنگار مهر، خسارتی که تعطیلی باشگاه‌های ورزشی به مالکان و مربیان زد با رقم‌هایی که برای آنها در نظر گرفته شده - حتی اگر در اختیارشان قرار گیرد - جبران نخواهد شد و کمر بسیاری از باشگاه داران زیر بار سنگین این خسارت خم شد و آنها ناچار شدند باشگاه ورزشی را تعطیل کنند و مکان آن را به کاربری دیگری تغییر دهند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)