میرنیوز

قلعه‌نویی: داور دیدار سپاهان - استقلال دیروز هم به ضرر ما پنالتی اشتباه گرفت

 قلعه‌نویی: داور دیدار سپاهان - استقلال دیروز هم به ضرر ما پنالتی اشتباه گرفت 2020-12-13T11:43:11+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه‌نویی درباره دو شکست متوالی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: فوتبال فراز و نشیب دارد و شانس هم در آن دخیل است. تمرینات و یارگیری ما به موقع بود و از لحاظ ثبات تیمی هم شرایط خوبی داریم. من همیشه حق را می‌گویم. در این دو دیدار اخیر از همه بازی‌هایی که بردیم، بیشتر شایسته پیروزی بودیم و آمار ما مقابل صنعت نفت هم بهتر از بازی با پیکان بود.

وی با اشاره به آمار تیمش در دو هفته اخیر تصریح کرد: آماری به‌عنوان نرخ گل می‌دهند که پنالتی 0.75 نرخ گل دارد. آن پنالتی که حیدری گرفت، اشتباه بود و صنعت نفت 0.5 درصد موقعیت گل داشت. از همه نظر ما بهتر بودیم. روزی با استاد معینی به جلسه‌ای در هلسینکی رفتیم و یک مطلب خوب در آن جلسه گفتند. گفته شد ارزیابی یک مربی بر این است که تیم چقدر موقعیت ایجاد می‌کند و اینکه تیم چقدر اجازه نمی‌دهد فرصتی روی دروازه‌اش به وجود بیاید. در این دو مسابقه این موضوع را به نحو احسن انجام دادیم.

سرمربی گل‌گهر سیرجان ضمن اشاره به اشتباهات داوری خاطرنشان کرد: مقابل ماشین‌سازی دو یا سه موقعیت گلزنی به حریف دادیم و سپاهان هم زمانی که بازی یک بر صفر دنبال می‌شد، یکی دو فرصت داشت، اما حریفان در این دو مسابقه فرصتی نداشتند. پنالتی که گرفته شد، تمرکز تیم را به هم ریخت. اگر یک مربی نسبت به آن داور ذهنیت داشته باشد، روان تیم به هم می‌ریزد. به پورموسوی تبریک می‌گویم و از صنعت نفت تشکر می‌کنم.

قلعه‌نویی با تمجید از باشگاه آبادانی گفت: صنعت نفت واقعاً برای ما سنگ تمام گذاشت و هواداران عزیزشان ما را قبل و بعد از بازی تشویق کردند. باشگاه صنعت نفت به ما زمین تمرین داد و لحظات بسیار زیبایی ایجاد شد که فوتبال ما این چیزها را کم دارد. برزیل روز گذشته (شنبه) این کارها را انجام داد. از تیمم راضی هستم، اما همیشه نمی‌شود که اینقدر بدشانسی ببینیم. در این دو بازی باید با اختلاف پیروز می‌شدیم. برابر ماشین‌سازی دو تیم روی دروازه هم فرصت ایجاد کردند، اما در این دو بازی اصلاً حق‌مان باخت نبود. با این حال به تارتار و پورموسوی تبریک می‌گویم.

وی درباره وضعیت گادوین منشا و پیمان رنجبری خاطرنشان کرد: منشا در زمین و هوا بازیکنی باکیفیت است، اما در چند سال گذشته تمرینات پیش‌فصل را انجام نمی‌داد. به همین خاطر در نمودار حرکتی شرایطش بالا و پایین می‌شد. امسال چنین شرطی برای منشا داشتیم، به او انگیزه می‌دادیم و با خودش صحبت کردیم. رنجبری هم یکی از استعدادهای فوتبال ایران است و در زمین و هوا بازیکنی قوی به شمار می‌آید.

سرمربی گل‌گهر سیرجان که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، با تمجید از مهاجم تیمش اظهار داشت: او دوپاست و به خوبی خودش را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد. این بازیکن برای خودش فرصت ایجاد می‌کند، اما بدشانسی هم در این دو بازی گریبانگیرش شده است و توپ‌های او گل نشده‌اند. رنجبری در یک سال و نیم گذشته مصدومیت متوالی داشت و کمتر بازی کرد که همین باعث شد از شرایط روحی آرمانی فاصله داشته باشد. این بازیکن آینده فوتبال ماست و شاید شرایط سنی بالایی داشته باشد، اما در آینده خیلی به گل‌گهر کمک می‌کند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش که آیا لیگ برتر نسبت به 19 دوره گذشته، حرفه‌ای‌تر شده است یا خیر، گفت: ما تجربه 20 ساله پیدا کردیم، اما نگرش، برنامه‌ریزی، زیرساخت‌ها و بسیاری از مسائل مدیریتی و مربیگری ما در این 20 سال جلو نرفته است. ما فقط اسم حرفه‌ای را یدک می‌کشیم. 10 سال است بر سر این حرفم مبارزه می‌کنم، بابت آن هم هزینه دادم و آسیب دیدم. در ایران از لحاظ نیروی انسانی خیلی قوی هستیم، اما نه در زیرساخت و برنامه‌ریزی.

وی با اشاره به نتایج پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: تیم‌های ایرانی در آسیا با کمترین امکانات نتایج خوبی می‌گیرند. نمونه بارز آن هم پرسپولیس است که برای این تیم آرزوی موفقیت می‌‌کنم. در اینجا نیروی انسانی خیلی مهم است که نبود تجربه کرونا هم در برنامه‌ریزی‌های ما مؤثر بوده است. مرور زمان باعث شده است تغییراتی داشته باشیم، اما این همان خروجی نیست که باید داشته باشیم.

سرمربی گل‌گهر سیرجان در مورد خوش و بش بازیکنان خارجی، از جمله در دیدار آنتورپ و تاتنهام و نبود احترام میان تیم‌های داخلی خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک ایرانی از آن بازی لذت بردم. بیرانوند 2 گل خورد، اما نمره او بیشتر از هشت بود و بهترین بازیکن تیمش شد. به بیرانوند و فوتبال ایران تبریک می‌گویم. این اتفاقات (نبود احترام) به مسائل فرهنگی برمی‌گردد. قدمت ما در تمدن خیلی بالاست، اما در فرهنگ کمی ضعیف هستیم. مگر همانطور که در ایران از فضای مجازی استفاده می‌شود، در جهان هم به همان شکل استفاده می‌شود؟ من ایرادم از همه بیشتر است و خودم را می‌گویم.

قلعه‌نویی با اشاره به اتفاقات دو دیدار فصل گذشته سپاهان مقابل استقلال بیان کرد: فصل گذشته که در سپاهان بودم، همین بیژن حیدری یک پنالتی برای استقلال گرفت که باعث شد سهمیه آسیا را از دست بدهیم. پس از آن موعود بنیادی‌فر یک پنالتی اشتباه گرفت که باعث شد یک جام را از دست بدهیم. داوران باید گاهی مربیان را درک کنند و تا زمانی که VAR را به ایران نیاوریم، شرایط همینگونه است. 90 درصد مشکلات با VAR حل می‌شود.

وی با انتقاد از جنجال‌سازی‌ها در نیمکت برخی تیم‌ها اظهار داشت: ما داریم راه را اشتباه می‌رویم و سال گذشته و امسال، سنت غلطی رایج شده است. ما می‌دانیم باعث و بانی آن چه کسی است، اما این موضوع تبدیل به سنت می‌شود و برخی تیم‌ها می‌گویند اگر این کارها را نکنیم، ضرر خواهیم کرد. این کارها صد درصد غلط است، اما شما خودتان را جای مدیر باشگاه و مربی بگذارید. سرنوشت یک سرمربی که 40 سال در فوتبال بوده است، با دو سوت اشتباه از این رو به آن رو می‌شود.

سرمربی گل‌گهر سیرجان در ادامه انتقاداتش از چینش داوران گفت: وقتی آن داور چنین اشتباه تعیین‌کننده‌ای را در جام حذفی مرتکب شده است، اما فینال را به او می‌دهند چه ذهنیتی برای شما ایجاد می‌شود؟ همان داور روز گذشته هم اشتباه کرد. ما که سکته کردیم و برگشتیم، اما هیچ عکس‌العملی نیست. اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد، اشتباهات داوران به حداقل می‌رسد و حقی خورده نمی‌شود. همه واقعیت را می‌بینند، اما ما باید چند هفته بدویم تا سه امتیاز روز گذشته را جبران کنیم. اگر پنالتی اعلام نمی‌شد، شرایط فرق می‌کرد.

قلعه‌نویی با بیان اینکه باید رفتار خودمان را کنترل کنیم و این کار باید از خودمان آغاز شود، خاطرنشان کرد: فیروزی (سرپرست صنعت نفت) به تمرین ما آمد و خوش‌آمد گفت. ما هم به هر تیمی به سیرجان می‌آید، خوش‌آمد می‌گوییم. سعید آذری نیز چنین کارهایی می‌کرد و الان هم می‌کند. این مسائل حلقه مفقوده فوتبال ماست و به ما مربیان برمی‌گردد. ما عذر می‌خواهیم و این موضوع را قبول داریم، اما مدیران باید مشکل VAR را حل کنند. دکتر مسعود معینی آزمایشی گرفت و گفت حین مسابقه، ضربان قلب یک مربی از 80 به 200 می‌رسد و بازمی‌گردد. ببینید چقدر مشکل ایجاد می‌شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه گاهی زحمات یک هفته‌ای تیم با اشتباه داوری بر باد می‌رود، بیان کرد: من چند بار در این 20 سال، یک جام را با اشتباه داوری از دست دادم. اخیراً در دو بازی استقلال و سپاهان، اشتباهات داوری به یک مربی و یک مجموعه ضرر زد. من همیشه حدود ساعت 11 شب می‌خوابم، اما شب گذشته تا ساعت 3 خوابم نمی‌برد.

سرمربی گل‌گهر سیرجان در پایان تصریح کرد: مربی زحمت کشیده و شرایط سختی را گذرانده است، اما مزدش را نمی‌گیرد. امیدوارم زیرساخت‌ها و مسائل فرهنگی حل شود. احترام به بزرگتر و کوچکتر وظیفه ماست. درهای زورخانه را کوچک می‌سازند تا همه افتادگی را بیاموزند. احترام به بزرگتر حلقه مفقوده است و همه چیز را در نتیجه می‌بینیم. در گذشته اینگونه نبود و احترام بود. الان متأسفانه چنین شرایطی نیست که علل مختلفی دارد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)