میرنیوز

شجیع: ورزش کارگری نیازمند توجه بیشتری است/ آماده همکاری هستیم

شجیع: ورزش کارگری نیازمند توجه بیشتری است/ آماده همکاری هستیم 2020-12-09T19:23:15+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر، «گپ‌های باشکوه» سلسله گفتگوهایی است با روسای کمیته‌های همگانی فدراسیون‌های ورزشی که هدف به اشتراک گذاری تجارب و ایده‌های موفق فدراسیون‌های ورزشی در حوزه ورزش همگانی را دنبال می‌کند. آنچه می‌خوانید مشروح سومین گپ مجازی شبکه کمیته‌های ورزش همگانی فدراسیون‌های ورزشی است که با حضور رضا بهادران؛ رییس انجمن ورزش همگانی فدراسیون ورزش کارگری و به میزبانی رضا شجیع؛ نایب‌رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزار شد:

ورزش کارگران؛ نیازمند توجه بیشتر

شجیع: شاید کمتر کسی باشد به ضرورت ورزش و فعالیت بدنی برای کارگران اعتقادی نداشته باشد؛ پژوهش‌های بسیاری از تأثیر مطلوب ورزش بر نشاط آفرینی، و بازدهی شغلی کارگران خبر می‌دهند و این در حالی است که علی رغم این نیاز بیشتر جمعیت ۱۵ میلیون نفری کارگران به ورزش و فعالیت بدنی، ضروریات زندگی و تمرکز بیشتر به کار و خستگی ناشی از کار، احتمالاً فرصت زیادی برای اختصاص وقت مستمر به ورزش را در اختیار این عزیزان قرار نمی‌دهد. از این رو به نظر می‌رسد برنامه ریزی برای ورزش کارگران باید با رویکردهای متفاوت‌تری صورت گیرد و روش‌های سنتی احتمالاً پاسخگوی نیاز امروز کارگران نیست. با این مقدمه اکنون می‌توانیم بحث جدی خود را با محوریت ساختار ورزش کارگری آغاز کنیم.

نگاه حمایت گر در ورزش کارگری

بهادران: ورزش کارگری در ایران دارای سابقه‌ای بیش از ۵۰ ساله است که جالب است بدانید در ابتدا فعالیت خود را با چهار رشته ورزشی آغاز کرد. راه اندازی و پیگیری مستمر مسابقات کارگران تحت عنوان لیگ، اقدامی است که از همان ابتدای امر آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد. تشکیل اداره کل ورزش کارگری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین تأسیس فدراسیون ورزش کارگری در سال ۱۳۹۱ دو اقدام تاریخی موثر در زمینه توسعه ورزش کارگری پس از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. هم اکنون این فدراسیون جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر عضو دارد و اساس‌نامه‌اش به تائید کنفدراسیون جهانی فدراسیون کارگری رسیده است. موضوعی که باعث شد تیم‌های ملی کارگران ایران در چندین دوره مسابقات کارگری جهان شرکت کنند و عملکرد درخشان و مثبتی در این رویدادها داشته باشند. در حال حاضر فدراسیون ورزش‌های کارگری نزدیک به ۴۰ انجمن ورزشی دارد که یکی از آن‌ها انجمن ورزش همگانی است، خوشبختانه نگاه مدیران فدراسیون به ورزش همگانی بسیار حمایتگر هست و مدیران فدراسیون ورزش کارگری، موضوع ورزش همگانی را به عنوان یک فرصت جدی برای کارگران تلقی می‌کنند.

حلقه مفقوده سلامت کارگران

شجیع: معتقدم موضوع ورزش قهرمانی کارگران و حضور آنان در میادین بین المللی با جدیت در حال پیگیری است و از منظر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای عملکرد حوزه ورزش کارگری بسیار خوب ارزیابی می‌شود؛ اما موضوع ورزش همگانی و فعالیت بدنی کارگران، اولویتی است که خروجی اقدامات آن در عمل مشاهده نمی‌شود؛ یعنی تأثیر مجموع اقدامات این حوزه در سلامت کارگران و نقش آن در پیشگری از بیماری‌های غیرواگیر آن‌ها مشاهده نمی‌شود. به نظر می‌رسد علی رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته، تمرکز، بیشتر بر روی شرکت ورزشکاران کارگر در میادین بین المللی بوده و اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که موضوع سلامت و ورزش همگانی کارگران به چه میزان برای وزارت مربوطه و فدراسیون ورزش کارگری اولویت دارد؟ چگونه یک انجمن در کنار ۳۹ انجمن دیگر فدراسیون ورزش کارگری می‌تواند به نیاز ضروری کارگران در موضوع ورزش همگانی پاسخ دهد؟ چه نسبتی از بودجه ورزش کارگری صرف حضور در میادین بین المللی می‌شود و چه بخشی از اینها صرف سلامتی کارگران و ورزش همگانی می‌شود. با این سوالات مهم

روح حاکم بر ورزش کارگری

بهادران: در مدتی که این فدراسیون تشکیل شده، با مدیران کارخانجات و کارفرماها وارد گفتگو و خوشبختانه امروزه اکثر مدیران کارخانجات به اهمیت ورزش کارگری در افزایش نشاط و بهره‌وری کارگران پی برده‌اند. همین موضوع باعث شده در برخی از کارخانه‌ها، ورزش کارگران در سطح مثال زدنی توسعه پیدا کند و خود آن‌ها امکانات قابل قبولی برای کارگرانشان پیش‌بینی کرده‌اند. ضمن اینکه تا همین سال گذشته مصوبات قانونی خوبی در زمینه توسعه ورزش کارگری و اختصاص بودجه به ساخت اماکن ورزشی وجود داشت که متأسفانه این مصوبه در سال جاری لغو شده است. با این حال روح حاکم بر ورزش کارگری، آماتوری است، برگزاری مسابقات جهانی و کشوری منجر به یک ایجاد انگیزه برای افزایش گرایش کارگران به ورزش و فعالیت بدنی منظم می‌شود و بی تردید کارگری که در مسابقات انتخابی استان، کشور و جهانی شرکت می‌کند، تمرینات منظم دارد، ضمن اینکه هر یک از افرادی که می‌خواهند در این مسابقات حضور داشته باشند، باید از هیئت استان مجوز داشته باشند بنابراین حضور در مسابقات، امری دفعی نیست بلکه فرایندی است. بنابراین برای حضور کارگران در مسابقات جهانی صرفاً بحث مدال آوری مطرح نیست، یک جشنواره است، در واقع روح حاکم بر مسابقات جهانی کارگران روح توسعه فعالیت بدنی است و هدف فدراسیون جهانی کارگران هم فراهم آوردن بستری برای مشارکت کارگران در ورزش و تلاش برای تندرستی آنان است.

عبور از مدیریت عملکرد محور

شجیع: تکلیف ما در حوزه ورزش قهرمانی مشخص است و نتیجه مجموعه تلاش‌ها و هزینه‌های ما در ورزش قهرمانی بالاخره یک جا خود را نشان می‌دهد، اما در حوزه ورزش همگانی الگوی مدیریت مبتنی بر نتیجه متأسفانه هنوز پیاده سازی نشده است. بدین معنی که اقدامات ما در این حوزه متأسفانه مبتنی بر عملکرد است. ممکن است ما طی یکسال اقدامات گسترده‌ای را برای توسعه ورزش همگانی کارگران انجان دهیم، اما چون مکانیسمی برای ارزیابی اثربخشی اقدامات و فعالیت‌هایمان بویژه در زمینه میزان تأثیر فعالیت‌ها بر تغییر رفتار مخاطب نداریم، عملاً نمی‌دانیم چه رخ داده و نمی‌دانیم اقداماتمان چقدر اثربخش بوده است. این یک چالش عمده است که نه تنها در ورزش کارگری که در بخش‌های مختلف ورزش کشور وجود دارد. جامعه کارگری نزدیک به ۱۵ میلیون نفر است که بر اساس گفته شما تنها ۵۰۰ هزار نفر آنها در مسابقات تحت پوشش فدراسیون ورزش کارگری شرکت می‌کنند. اکنون سوالی که ایجاد می‌شود این است که برنامه متولی حوزه کارگری برای جمعیت باقی مانده چیست؟

اطلس ناهنجاری‌های قامتی کارگران

بهادران: کاملاً موافقم که خروجی حوزه ورزش همگانی مثل مدال و رنکینگ مشهود و قابل ارزیابی عینی نیست و به همین دلیل هم مورد توجه رسانه‌ها و مدیران ارشد قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل معتقدم مقوله تغییر رفتار مستلزم تغییر زمان است و قطعاً نیازمند زمان بیشتر هستیم، بحث دیگری مربوط به شاخص‌های سلامت است که در این زمینه هم نیازمند سامانه‌ای ملی هستیم. خوشبختانه فدراسیون در زمینه سلامت کارگران دارای برنامه‌های متنوعی است. از جمله اجرای طرح ملی دوشنبه‌های ورزش و کار که با همکاری سازمان بسیج کارخانجات هر دوشنبه اجرا می‌شود. همانطور که اشاره کردم با مجموعه تلاش‌هایی که صورت گرفته خوشبختانه نگاه کارفرمایان به موضوع ورزش همگانی و فعالیت بدنی کارگران تغییر کرده و بسیار مثبت شده است. ما به دنبال توسعه ورزش در سطح کارخانه‌ها هستیم و باید این را هم در نظر داشته باشیم که اگر بخواهیم ورزش، همگانی بشود باید ورزش در دل کارخانجات توسعه یابد، نکته‌ای را هم باید در نظر داشته باشیم، ورزش کارگران یک دست نیست، کارگرانی که در کارخانه تولید دارو کار می‌کند با کارگری که در حوزه تولید قطعات خودرو کار می‌کند کاملاً متفاوت است. این در حالی است که حتی نیازهای حرکتی کارگران اصناف مختلف نیز متفاوت است. هر صنف کارگری مسائل و نیازهای حرکتی خود را دارد و این صنوف، از لحاظ مکان کار و سلامتی در وضعیت یکسانی قرار ندارند. البته طرحی برای اولین بار در وزارت کار تحت عنوان اطلس ناهنجاری‌های قامتی کارگران اصناف مختلف انجام شد که طرح ارزشمندی محسوب می‌شد.

ضرورت تغییر معادلات

شجیع: به نظر می‌رسد هنوز معادله‌ای که نشان دهد هزینه حفظ و نگهداری یک کارگر متخصص چه نسبتی از هزینه‌های ناشی از بیماری و یا از کار افتادگی کارگران است وجود ندارد. متأسفانه هنوز نمی‌دانیم که یک ریال هزینه برای ورزش کارگران تا چه حد بهره وری اقتصادی کارخانجات و شرکت‌ها را بالا می‌برد و اینکه به ازای خروج یک کارگر به دلیل سکته قلبی، فشار خون بالا، دیابت و سایر بیماری‌ها چه ضرر اقتصادی ای به بخش تولید وارد می‌شود؟ به نظر می‌رسد نگاه‌ها باید به توسعه ورزش کارگران تغییر کند و رویکردهای سلامت محور تقویت شود.

ورزش همگانی و معافیت‌های مالیاتی

بهادران: در حال حاضر بودجه مصوب ورزش کارگران رقمی در حدود ۱۲۵ میلیون تومان است. چالش اصلی فقدان ابزارهای حمایتی است. این ابزارها باید توسط وزارت کار و رفاه و تعاون اجتماعی تعریف شوند، تا کارفرمایان و مدیران کارخانجات مجاب شوند که ورزش همگانی کارگران در اولویت است، به عنوان مثال؛ معافیت‌های مالیاتی مسئله‌ای کلیدی محسوب می‌شود. قانون کار در گذشته حاوی ابزارهای حمایتی ویژه ای بود که بسیار برای ورزش کارگری موثر بود که متأسفانه با لغو این قانون، فرصت‌ها از دست رفت و اکنون بودجه‌های حمایتی مستقیماً به خزانه واریز می‌شود. نکته دیگر اینکه ورزش کارگری ارتباط مستقیمی با وضعیت معیشتی کارگران دارد، در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی در اکثر کارخانه‌ها با مسئله تعدیل نیرو مواجه هستیم و این موضوعی است که تأثیرش بر ورزش کارگران غیرقابل انکار است.

سرانه ناچیز ورزش کارگری

شجیع: فکر نمی‌کردم بودجه مصوب ورزش کارگران چنین ناچیز باشد. این رقم یعنی برای هر کارگر به طور سرانه حدود ۸ تومان بودجه در نظر گرفته شده است که رقم بسیار ناچیزی است. بنابراین باید از منظر دیگری به این موضوع نگاه کرد که ورزش کارگری به شدت نیازمند حمایت طلبی هدفمند و منسجم در سطح مجلس شورای اسلامی و همچنین در بین کارفرمایان است.

پیش به سوی کارخانه فعال

بهادران: طرح کارخانه فعال یکی از طرح‌های کلیدی فدراسیون در هفته تربیت بدنی بود که به دلیل کرونا لغو شد. طرحی که امیدواریم با همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی به سرانجام برسد. در همین زمینه چندین طرح دیگر هم از جانب فدراسیون و اداره کل ورزش‌های کارگری در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرده‌ایم که امیدواریم با تصویب آنها زمینه توسعه ورزش همگانی در بین کارگران را فراهم کنیم.

آماده برای همکاری

شجیع: فدراسیون ورزش‌های همگانی برای توسعه اقدامات مشترک و همچنین اعزام مربی به کارخانه‌ها، آمادگی خود را اعلام می‌کند، ما بر این باوریم هر چقدر به ورزش کارگری خدمت کنیم، آورده‌های بیشتری خواهیم داشت. طرح کارخانه فعال را می‌توانیم با یکدیگر پیش ببریم و به نظر می‌رسد در بحث تدوین و تصویب قوانین باید تحولی رخ دهد که آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه نیز اعلام می‌کنیم. بنده شخصاً بر این باورم که همخوانی بسیاری بین فعالیت‌های فدراسیون همگانی و فدراسیون کارگری وجود دارد و حلقه مفقوده ورزش کشور تعاملات و همکاری‌های بین بخشی محسوب می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)