میرنیوز

لزوم حمایت دولت از طرح‌های ورزش همگانی و مبارزه با بیکاری مربیان تا جهاد مقدس در حیطه سلامت

 لزوم حمایت دولت از طرح‌های ورزش همگانی و مبارزه با بیکاری مربیان تا جهاد مقدس در حیطه سلامت 2020-12-04T09:29:51+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، افشین ملایی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در گفت‌وگوی تفصیلی با تسنیم درخصوص فعالیت‌های فدراسیون در جهت توسعه ورزش همگانی، برنامه‌های ویژه و راهکارها برای کاهش کم‌تحرکی در زمان شیوع کرونا و حمایت‌های دولت و وزارت ورزش جهت به کارگیری مربیانی که شغل خود را در ایام کرونا از دست‌داده‌اند، مطالبی بیان کرد.

افشین ملایی در ابتدا در خصوص لزوم توجه به ورزش همگانی و تاثیر آن بر جامعه اظهار داشت: یکی از کارکردهایی که ورزش همگانی می‌تواند برای فرد و اجتماع داشته باشد، بهبود شاخص‌های تندرستی و زندگی است. در کشورهای پیشرفته از تمام امکانات موجود برای ایجاد سبک زندگی فعال شهروندان استفاده می‌کنند. ورزش رویکردهای تعلیم و تربیت، قهرمانی، همگانی و حرفه‌ای دارد که هرکدام اهداف و تاثیرات خود را بر روی جامعه دارد. در یک جامعه سالم  برای اینکه در حوزه‌های بهداشت و درمان، صنعت، اقتصاد، دفاعی و نظامی، تربیتی و دانشگاهی و همچنین تولید اتفاق بزرگی بیفتد متکی بر این است که افراد سالمی در جامعه داشته باشیم و به این منظور باید رویکرد توجه به ورزش همگانی را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دهیم.

3 میلیون نفر مخاطب ورزش قهرمانی هستند اما همه توجهات به این حوزه است

وی در ادامه افزود: اگر در دولت این نگاه وجود نداشته باشد، از رویکردهای دیگر ورزش به صورت غیر متعارف استفاده می‌شود برای مثال ورزش قهرمانی مورد توجه رسانه‌ها، صاحبان قدرت و مسئولین قرار می‌گیرد. درست است ورزش قهرمانی باعث ارتقای غرور ملی می‌شود ولی مخاطبین ورزش قهرمانی در بهترین حالت 3 میلیون نفر هستند که از این بین تنها 10 درصد از آنها ورزشکار فعال در حوزه قهرمانی هستند و می‌توانند عناوین بین‌المللی کسب و مدال آوری داشته باشد در این بین تکلیف 80 تا 90 درصد دیگر جامعه چیست؟

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به اینکه با مطالعه شاخص‌ها خواهیم دید که میزان فعالیت بدنی جامعه به شدت رو به افول است، یادآوری کرد: 56 درصد از مردم ایران دچار کم تحرکی هستند و بانوان با 64 درصد کم تحرک‌ترین قشر جامعه هستند که با توجه به نقش مادران و زنان این درصد عدد قابل توجهی است و اصلاً قابل قبول نیست و آینده نامطمئنی را ایجاد می‌کند. همچنین آمارها نشان می‌دهد 20 درصد کودکان دچار چاقی هستند و کسانی که در کودکی چاق هستند تا زمان میانسالی نیز چاق باقی می‌مانند و از بهره‌وری لازم در وظایف اجتماعی برخوردار نیستند و دچار بیماری‌های مختلفی  خواهند شد و سرمایه ملی ما در سن 40 سالگی دچار انواع بیماری ها خواهد بود.

میزان فعالیت‌ها در حوزه همگانی کافی نبوده است

وی تاکید کرد: میزان ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر نیز در کشور ما نیز عجیب است. 30 درصد جمعیت کشور دچار بیماری فشار خون هستند که درمان قطعی ندارد و تنها با تغذیه مناسب و ورزش قابل مدیریت است. دیابت نیز حدود 10 درصد جامعه را درگیر کرده و 25 درصد از مردم نیز در شرایط پیش دیابت هستند. در سال 97 بیش از 80 درصد مرگ و میرها ناشی از بیماری‌های غیر واگیر بوده که ناشی از کم تحرکی است. با یک تحلیل ساده به این نتیجه می‌رسیم که میزان فعالیت‌ها در حوزه همگانی کافی نبوده و نتوانسته توده‌های جمعیت را درگیر کند.

ملایی در ادامه به تشریح دلایلی که ورزش همگانی توده‌های جامعه را درگیر خود نکرده پرداخت و گفت: توجه بیش از حد به ورزش قهرمانی یکی از این عوامل بوده است. برای اصلاح سبک زندگی میلیون‌ها نفر باید برنامه‌های بالای 10 سال با تامین منابع کافی و حمایت بخش‌های مختلف تدوین کرد. اساساً دولت‌ها دنبال برنامه‌های بلندمدت در این حوزه نبوده‌اند.

ورزش همگانی , ورزش ,

آموزش به تنهایی نمی‌تواند موانع را از پیش‌رو بردارد/ به کارهای کلیشه‌ای عادت کردیم

وی افزود: خروجی ورزش باید سلامتی برای جامعه و مردم باشد اما متاسفانه وضعیت سلامتی مردم ایران مطلوب نیست و نتوانستیم به خوبی ورزش همگانی را توسعه دهیم. دلیل دیگر ایجاد این مشکل عدم استفاده از رویکردها و شیوه‌های مدرن است. پیش از این فکر می‌کردند این موضوع با آموزش اصلاح می‌شود ولی بحث برداشتن موانع نیز بسیار اهمیت دارد و آموزش به تنهایی نمی‌تواند موانع را از سر راه اقشار مختلف برای انجام ورزش همگانی بردارد. در مقطعی حتی بحث جوایز را به عنوان عامل انگیزشی در نظر گرفتند اما این موضوع نتوانست برای طولانی مدت افراد جامعه را در ورزش همگانی نگه دارد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی به تحلیل شرایط سایر کشورها پرداخت و گفت: رویکرد دنیا در اصلاح رفتارها رویکرد بازاریابی اجتماعی است که با شیوه‌های علمی گروه مخاطب را دچار این رفتار می‌کند و یک سال و نیم است که در فدراسیون این رویکرد را به عنوان یک رویکرد اصلی قرار دادیم. برای آغاز کار باید از ویژگی گروه مخاطب خود آگاهی داشته باشیم. برای مثال موانع مشارکت زنان شاغل و خانه‌دار متفاوت است و نمی‌توان از یک برنامه برای هر دو گروه استفاده کرد و این نیاز به طراحی برنامه‌های اختصاصی دارد کاری که در کشور ما محلی از توجه نداشته و همیشه عادت به کارهای کلیشه‌ای داشتیم. در تلاشیم در گام نخست جریان جدیدی را ایجاد کنیم و بر اساس رویکرد بازاریابی چند مداخله را باید ایجاد کنیم که سطوح آن متفاوت است. برای مثال فرض کنید سیلی در حال آمدن است که البته کم تحرکی نیز کمتر از یک سیل نیست. اولین کاری که انجام می‌گیرد این است که کسانی که در سیل محاصره شده‌اند و یا در حال غرق شدن هستند را نجات می‌دهیم در اقدام بالادستی باید شنا و آموزش های لازم هنگام وقوع سیل، به افراد داده شود و در گام بالاتر باید سدی ایجاد شود که اصلاً سیلی نیاید.

امکانات هست ولی هزینه استفاده از  آن بالاست

ملایی بر لزوم مداخلات جهت توسعه ورزش همگانی تاکید کرد و افزود:  باید قوانینی مصوب شود که ورزش کردن به عنوان قانون نهادینه شود و بخش قانونگذار نیز باید پای کار باشد. آیا در حال حاضر قانونی وجود دارد که صاحبان مشاغل مجبور باشند در روز یک ساعت را برای کارکنان خود به ورزش اختصاص دهند و این امر وجود دارد که به صورت اجباری کارمندان ورزش را در دستور کار داشته باشند؟ ما با توصیه کردن در امر ورزش عمل می‌کنیم در حالیکه این یک "باید" است. آیا در شهرها نیز قوانین مناسب داریم؟ شهرها با محوریت خودرو طراحی شده است آیا اگر شهروندی بخواهد با دوچرخه و پیاده به محل کار خود برود این امر امکان دارد؟ آیا برنامه‌های پایین دست و کمپین‌های مناسب و هوشمندانه در این حوزه داشته‌ایم؟ پاسخ همه اینها منفی است.

وی تاکید کرد: در بحث دفاعی چون لازم بوده جهش‌های بزرگی را انجام دادیم تا جایی که امروز هیچ کشوری جرأت دست‌درازی به خاک کشورمان را ندارد. باید در بحث ورزش همگانی هم همین جدیت وجود داشته باشد که البته تاکنون اقداماتی انجام شده ولی جامعیت لازم را نداشته است. با توسعه زیرساخت‌ها به تنهایی نمی‌توان کار را پیش برد. امکانات هست ولی هزینه استفاده از  آن بالاست و بخشی از اقشار جامعه نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: 48 فدراسیون کشور در بحث مهارت محوری فعالیت دارند و ما تنها فدراسیونی هستیم که اصلاح سبک زندگی محور هستیم آیا فدراسیون ما آمادگی لازم را دارند؟ پاسخ منفی است. ما به دانش‌های فراتر از تربیت بدنی نیاز داریم برای مثال رئیس جمهور یک کشور صنعتی به مدیران شهری خود توصیه کرده از متخصصین علوم رفتاری استفاده کنند. اساساً ما بر اساس رفتار می‌توانیم مردم را قضاوت کنیم. چقدر این موضوع در کشور ما مورد توجه قرار می‌گیرد؟ پاسخ آن کاملاً معلوم است. فدراسیون ما، وزارت ورزش و جوانان و بخش توسعه همگانی این وزارتخانه در تلاش است تا ادبیات ورزش با رویکرد بازاریابی را توسعه دهد که این خود یک جهاد علمی است و در کنار آن در تلاشیم پروژه‌های متناسب با نیاز مخاطب را تدوین کنیم.

ورزش همگانی , ورزش ,

در زمان شیوع کرونا عامل کم‌تحرکی 15 تا 20 در صد افزایش یافته است

وی در ادامه به موضوع کم‌تحرکی افراد در زمان شیوع کرونا پرداخت و تاکید کرد: در حال حاضر علاوه بر کم تحرکی که پیش از این با آن مواجه بودیم، شیوع کرونا نیز باعث افزایش آمارهای کم‌تحرکی شده و ما معتقدیم در این شرایط خاص آمارهای ما بین 15 تا 20 درصد افزایش داشته است. فدراسیون‌ها در حال حاضر عملاً تعطیل هستند و تنها فدراسیونی که می‌تواند در بحث ورزش جامعه فعالیت کند، فدراسیون همگانی است و ما نیز سه ماه است پروژه‌های خود را عملی کردیم. کمپین آماده باش با حضور 51 انجمن و کمیته علمی و 31 هیئت استانی و حضور تمام هیئت‌های شهرستان‌ها آغاز به کار کرد. هدف این کمپین انتقال دانش و شیوه درست ورزش همگانی با محور خانواده بود که با کمک فضای مجازی و رسانه ملی فعالیت‌های خانواده در پنجاه روز صورت گرفت و ظرفیت جدیدی به عنوان فضای مجازی نیز به کمک ما آمد. انتظار ما حضور سه هزار نفر بود اما بیش از شش هزار نفر در این کمپین شرکت کردند.

 ملایی تصریح کرد: شهرهای فعال که طرح شفای ورزش همگانی بود با مشارکت شهرداری‌ها و همکاری فدراسیون آغاز شد. شهرداران هشت کلانشهر در آن شرکت کردند و به صورت داوطلبانه وارد این پروسه شدند. این طرح در 4 رویکرد برگزار شد و شهرداری که موفق به کسب امتیازات شود به کمیته بین المللی المپیک و مدیریت جهانی ورزش همگانی معرفی خواهد شد و در کنار رویداد المپیک از این شهرها تجلیل می‌شود. از این طریق امکان مشارکت شهروندان فراهم شده و این امر می‌تواند میلیاردها تومان آورده خاص برای ورزش شهروندی داشته باشد.

از هزار مربی برای طرح ورزش در همسایگی استفاده کردیم

 وی در ادامه تصریح کرد: شبکه شکوه نیز ایجاد شده و با حضور 20 فدراسیون فعال و مسئولین کمیته همگانی فدراسیون‌ها به پیش می رود. شبکه شمس نیز مجوز گرفته به این ترتیب از ظرفیت‌های سمن‌ها برای توسعه ورزش محلات استفاده می‌کنیم. آوای ورزش در همسایگی طرح دیگر فدراسیون در توسعه ورزش همگانی در زمان شروع کرونا بود که با هماهنگی هیئت‌ها از مربیان ورزش همگانی استفاده شد تا با حضور در مجتمع‌های مسکونی یک ساعت در روز را به امر ورزش اهالی ساختمان اختصاص دهند اما چون به فصل زمستان نزدیک شدیم همچنین طرح تعطیلی دو هفته‌ای اجرا شد، این موضوع متوقف شد. ما برای این طرح هزار مربی را به کار گرفتیم وقتی شرایط مطلوب‌تر شود دوباره این طرح راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی طرح بازی و نشاط کودکانه را در مراحل پایانی خود دانست و گفت: این طرح کار خود را در اواخر آذر یا دی ماه آغاز می‌کند. کودکان در این شرایط بسیار آسیب‌پذیر هستند و ما تلاش می‌کنیم با استفاده از بازی‌های هدفمند شرایط مطلوبی را برای آنها ایجاد کنیم. ضبط این بازی‌ها از هفته گذشته شروع شده و ما کار را با هزار و 200 کودک در 14 استان آغاز می‌کنیم. ما در هر مرحله داده‌ها را از خانواده‌ها دریافت و چگونگی بهبود وضعیت ورزش کودکان را بررسی می‌کنیم. اگر این طرح مورد حمایت قرار گیرد از طرح‌های بنیادی خواهد بود.

وی تصریح کرد: طرح سه ماهه زمستان با استفاده از ظرفیت‌های موجود را نیز در دستور کار داریم که با عنوان زمستان فعال کار خود را آغاز خواهد کرد. در این طرح رویدادهایی را به صورت لیگ در فضای مجازی با حضور میلیون‌ها نفر انجام خواهیم داد و در این طرح به دنبال مشارکت حداکثری هستیم حتی در پایان جوایزی را نیز در نظر گرفته‌ایم.

ورزش همگانی , ورزش ,

دولت پای کار بیاید نه تنها مربیان بیکار نمی‌مانند، مربی کم می‌آوریم

ملایی در پاسخ به این سوال که در زمان شیوع کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی و بیکاری بسیاری از مربیان، چه راهکاری را در نظر دارید، تصریح کرد: در این زمینه طرح سامان را داریم و در تلاشیم تا بیمه و همچنین بیمه تکمیلی را برای مربیان داشته باشیم دو ماه است این کار انجام شده و در تلاشیم تا با پرداخت‌های قابل قبول بسته‌های بیمه بیکاری را برای مربیان داشته باشیم. البته ما در طرح مجتمع‌ها از تعداد محدودی مربی می‌توانیم استفاده کنیم در حالیکه تعداد مجتمع‌های مسکونی چند ده هزار مجتمع است. ما همچنین مربیان زیادی داریم اما منابع مالی فدراسیون محدود است و امکان پرداخت به تعداد زیاد مربی برای ما وجود ندارد. اگر دولت با اقدامات جدی و با توجه به نتایجی که طرح حضور مربیان در مجتمع‌ها دارد پای کار بیاید نه تنها تمام مربیان کشور فعال می‌شوند، بلکه باید سریع‌تر مربیانی تربیت کنیم و آنها را هم به کار بگیریم. فعلاً در توان ما استفاده از هزار مربی است. ما در همین استان تهران ‌می‌توانیم از دو تا 3 هزار مربی استفاده کنیم ولی الان و با توجه به منابع تنها از 30 مربی استفاده کردیم. ما می‌توانیم تغییرات زیادی در سبک زندگی مردم ایجاد کنیم ولی این موضوع دغدغه رسانه‌ها و مسئولین نیست و کمتر به آن می‌پردازند. شما نگاه کنید برنامه‌های تلویزیون در این شرایط تعطیلی ورزش به تکرار مسابقات ورزشی که از قبل ضبط شده می‌پردازد ولی به ورزش همگانی نه.

وارد جهاد مقدس در حیطه سلامت شدیم/ دولت بپذیرد سرمایه‌گذاری در ورزش همگانی یک برنامه پر بازده است

وی خاطرنشان کرد: در این مدت با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری کمک مومنانه فدراسیون انجام شد. همچنین در پویش نذرخون  1500 واحد خون اهدا شد. طرح نذورات مومنانه را نیز در برنامه قرار دادیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در پایان گفت: دوره‌های آموزشی کشور عمدتا مهارت محور است و عملاً به سبک زندگی نمی‌پردازد ما طرح مربیان تندرستی را داشتیم که علاوه بر بحث‌های مهارت محور در بحث‌های سبک زندگی نیز ورود می‌کنند. با محدودیت‌های مالی که داشتیم تلاش کردیم یک تیم بزرگ در سطح ملی تشکیل دهیم. ما وارد جهاد مقدس در حیطه سلامت شدیم و طرح‌هایی داریم که می‌تواند یک انقلاب جدی در حیطه ورزش مردم ایجاد کند. باید وزارت ورزش به ورزش همگانی بیش از ورزش قهرمانی توجه کند.

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)