میرنیوز

ملی پوشان بسکتبال شرایط ایده‌آلی ندارند/ دلیل دعوت نشدن ارسلان کاظمی

ملی پوشان بسکتبال شرایط ایده‌آلی ندارند/ دلیل دعوت نشدن ارسلان کاظمی 2020-11-18T07:13:00+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال که آخرین حضورش در اردو و میادین مربوط به اسفندماه سال گذشته و پنجره نخست رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا می‌شود بعد از گذشت بیش از هشت ماه مجدداً تشکیل اردو داده تا آماده برگزاری دو دیدار خود در پنجره دوم این مسابقات شود.

این اردو در حالی آغاز شد که حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی به ترتیب به دلیل حضور در چین و دوره نقاهت کرونا از شرکت در تمرینات امتناع کردند. ارسلان کاظمی همچون اردوهای قبل در فهرست اردونشینان قرار نگرفت ضمن اینکه دو بازیکن دعوت شده دیگر هم به دلیل حضور خارج از کشور همچنان غایب تمرینات هستند.

با این شرایط ۱۵ بازیکن دیگر دعوت شده به اردو از شنبه گذشته در تالار بسکتبال آزادی پیگیری تمرینات‌شان هستند تا برای دو دیدار برابر عربستان و سوریه آمادگی لازم را کسب کنند. این بازیکنان متاثر از محدودیت‌های کرونایی ماه‌های اخیر از شرایط ایده آل دور هستند اما سرمربی تیم ملی امیدوار است با همین شرایط هم در قطر نتیجه لازم به دست بیاید.

مهران شاهین طبع در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد شرایط کلی این تیم پیش از دو دیدار پیش رو توضیح داد.

* خبرگزاری مهر - گروه ورزش: بعد از ماه‌ها تیم ملی بسکتبال تشکیل اردو داده در حالی که طی این مدت بازیکنان به خاطر شرایط کرونایی کشور مثل همیشه درگیر تمرینات باشگاهی نبودند. این موضوع چقدر روی وضعیت آنها تاثیرگذار بوده است؟

- مهران شاهین طبع: به هر حال این شرایط تاثیر خود را روی بازیکنان گذاشته است. آنها زمان زیادی از ماه‌های اخیر را با محدودیت تمرین و مسابقه مواجه بودند طوری که از شرایط ایده آل همیشگی دور هستند و زمان هم می‌برد تا وضعیت بهتر شود. البته این شرایط تقریباً برای حریفان‌مان و در کل تیم‌های دیگر کشورها هم وجود دارد.

* این افت و دور بودن از شرایط ایده آل در مورد همه بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی محسوس است؟

- شرایط برای بازیکنان به گونه‌ای بوده که امکان پیگیری تمرین بیشتری داشته‌اند. برخی هم به واسطه برنامه باشگاهی‌شان و اینکه تمرینات تیم باشگاهی آنها زودتر از دیگر تیم‌ها آغاز شد بیشتر درگیر تمرین بودند. از این حیث سطح آمادگی بازیکنان متفاوت از یکدیگر است اما در کل همه آنها افت داشته‌اند.

ملی پوشان بسکتبال شرایط ایده‌آلی ندارند/ دلیل دعوت نشدن ارسلان کاظمی

* تیم ملی بسکتبال از شنبه گذشته (۲۴ آبان ماه) تمرینات خود را آغاز کرد و ۸ آذرماه هم باید اولین دیدارش در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا را انجام دهد. فکر می‌کنید این فرصت برای آماده کردن تیمی با این شرایط کافی باشد؟

- تلاش این است از این فرصت برای دستیابی به آمادگی نسبی استفاده کنیم. فاصله زیادی با زمان بازی‌ها نداریم و به همین دلیل نمی‌توانیم فشار و تراکم تمرینات را بالا ببریم. به گونه‌ای تمرینات را پیش می بریم که آمادگی لازم برای دیدارهای رسمی حاصل شود. البته که بابت دیدارهای تدارکاتی محدودیت‌هایی داریم و این موضوع برای‌مان دغدغه است.

* پیش بینی برای دیدار تدارکاتی ندارید؟

- دیدار با تیم باشگاهی الریان قطر را در برنامه داریم اما هنوز قطعی نیست. برای این بازی مکاتبات لازم را با مسئولان الریان انجام داده‌ایم. آنها نسبت به این بازی و انجام آن بی تمایل نیستند. این بازی برگزار می‌شود اگر فدراسیون قطر هم موافقت کند و همکاری لازم را داشته باشد. به هر حال در مورد فراهم کردن شرایط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فدراسیون قطر هم مسئولیت‌هایی دارد.

* در صورت نهایی شدن برگزاری دیدار با الریان، این بازی چه زمانی برگزار خواهد شد؟

- برای بازی برای ۵ آذرماه پیش بینی شده است.

* تمرینات تیم ملی در حالی پیگیری می‌شود که حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی بنا به دلایل خود غایب هستند.

- این اولین بار نیست که تیم ملی بدون این دو بازیکن آماده مسابقات می‌شود. ما در جریان رقابت‌های انتخابی جام جهانی مثلاً برای دیدار با فیلیپین و استرالیا هم حامد و صمد را در اختیار نداشتیم. برای این اردو هم خواستار حضور آنها بودیم اما شرایط‌شان اجازه همراهی نمی‌داد. حامد صحبت‌هایی با خود من داشت. این بازی لژیونر چین است و اگر از این کشور خارج می‌شد برای بازگشت باید دو هفته قرنطینه می‌شد. این موضوع روی آمادگی‌اش تاثیر منفی می‌گذاشت و حتی ممکن بود وضعیت قراردادی‌اش را به خطر بیندازد. صمد که به خاطر ابتلا به کرونا و تاثیری که روی شرایط جسمانی‌اش گذاشت شرایط حضور در اردو و مسابقه را نداشت.

* به نظر می‌رسد غیبت حدادی و نیکخواه بهرامی در روند تمرینات و مسابقات پیش رو تاثیرگذار باشد.

- حامد و صمد بازیکنان ارزشمندی هستند که همیشه حضوری موثر در ترکیب تیم ملی داشتند اما برای دو دیدار پیش رو شرایط به گونه‌ای بود که واقعاً امکان استفاده از آنها وجود نداشت. به هر حال باید شرایط بازیکنان هم لحاظ شود. البته نفراتی داریم که بتوانیم به جای جامد و صمد از آنها استفاده کنیم اگرچه ممکن از حیث نوع بازی متفاوت باشند.

* دعوت از بازیکنان دو رگه به دلیل عدم حضور حدادی و نیکخواه بهرامی انجام شد؟ مثلاً فراخوانِ بازیکنی مانند آرون گرامی پور که سال گذشته برای پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا حضور نداشت؟

- به هر حال در نبودِ حامد حدادی روی آرون گرامی پور و قابلیت‌های این بازیکن حساب کرده‌ایم. البته که بازیکنان داخلی هم خوب هستند و می‌توانند مفید فایده باشند. مایک رستم پور اما در پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا هم حضور داشت. این بار هم امیدواریم بتواند حضوری موثر در تیم ملی داشته باشد. در کل اینکه به دنبال این بودیم بهترین ترکیب ممکن را برای مسابقات داشته باشیم.

* ارسلان کاظمی اما مانند اردوهای قبل در جمع بازیکنان دعوت شده حضور نداشت. چه دلیلی باعث عدم دعوت دوباره از این بازیکن شد؟

- در تصمیم گیری برای انتخاب بازیکنان هیچ عاملی به جز مسائل فنی تاثیر گذار نیست. کادر فنی تیم ملی برای تشکیل ترکیب و کارآیی آن شاخص‌هایی در نظر دارد و بر مبنای آن انتخاب بازیکنان برای حضور در اردو و ترکیب نهایی را انجام می‌دهد. دعوت نشدن ارسلان کاظمی هم به دلیل مسائل فنی است نه هیچ موضوع دیگری.

ملی پوشان بسکتبال شرایط ایده‌آلی ندارند/ دلیل دعوت نشدن ارسلان کاظمی

* آرون گرامی پور و بهنام یخچالی هنوز به ترکیب اردونشینان ملحق نشده‌اند. فکر نمی‌کنید این تاخیر در ایجاد هماهنگی لازم و نهایی مشکل‌ساز شود؟

- با این موضوع موافقم، طبیعی است که این اتفاق بیفتد اما به خاطر شرایط گرامی پور و یخچالی و اینکه خارج از کشور هستند، چاره‌ای هم جز این نداریم. گرامی پور امشب وارد ایران می‌شود و از فردا در تمرینات خواهد بود. یخچالی هم از شنبه آینده در تمرینات شرکت می‌کند. این اطمینان را داریم که گرامی پور و یخچالی می‌توانند خود را با دیگر بازیکنان خیلی زود تطبیق دهند و به تیم ملی هم کمک داشته باشند به خصوص بهنام که طی هفته‌های گذشته درگیر دیدارهای تیم باشگاهی‌اش در آلمان بوده و آمادگی خوبی هم دارد.

* تیم ملی باید چهارم آذرماه عازم قطر شود. ترکیب نهایی این تیم چه زمانی مشخص می‌شود؟

- شرایط کمی متفاوت از همیشه است. بازیکنان پیش از ورود به اردو تست کرونا دادند، روز گذشته هم یک مرحله تست دیگر دادند و پیش از اعزام هم باید تست مجدد داشته باشند. نتیجه این تست‌ها تعیین کننده است. بنابراین تا پیش از اعزام به قطر حضور حداکثری بازیکنان در اردو را خواهیم داشت.

* عربستان و سوریه حریفان تیم ملی بسکتبال در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا هستند. شرایط این دو تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- عربستان تیم خوبی است. شرایط به گونه‌ای بوده که مسابقات باشگاهی در این کشور برگزار شده و به این واسطه بازیکنان درگیر مسابقات بوده‌اند. طبق اطلاعی که داشتیم عربستان به دنبال برگزاری دو بازی دوستانه با اردن هم بود. در کل شرایط طوری است که عربستان می‌تواند دیدار تدارکاتی داشته باشد که قطعاً کمک حال این تیم می‌شود. سوریه هم یک بازیکن آمریکایی در اختیار گرفته است. کادر فنی این تیم هم تغییرکرده است. شرایط سوریه هم خوب است.

* تیم ملی بسکتبال در پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا صاحب دو برد شد. در این پنجره چه عملکرد و نتیجه‌ای برای ملی پوشان پیش بینی می‌کنید؟

- تلاش برای کسب بهترین نتیجه ممکن است. البته شرایط به نسبت همیشه متفاوت است اما کادر فنی و ملی پوشان به دنبال نتیجه گیری از دو دیدار پیش رو هستند.

* ممنون از فرصتی که در اختیار گروه ورزش خبرگزاری مهر قرار دادید.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)