میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، جاده شمشک به دیزین که از آن به عنوان جاده مرگ نام برده می شود تاکنون قربانیان زیادی داشته است. اواسط دی ماه سال گذشته بود که یکی از کارکنان عملیات برفروبی و پاکسازی این جاده جان خود را از دست داد و هیچ گاه هم در پاسخ به پرسش های متععد رسانه ها، مشخص نشد مقصر اصلی این حادثه کیست.
خطری که کسی مسئولیتش را نمی پذیرد
«بهمن» در این جاده بزرگترین تهدید برای به خطر انداختن جان مردمی است که خواه برای رسیدن به پیست اسکی دیزین و خواه برای برفروبی و پاکسازی در آن حضور دارند. نکته قابل تامل در خصوص این جاده این است که تقریباً همه نهادهای دخیل در آن پیش از آغاز فصل اسکی با نامه ای کتبی خبر از عدم استاندارد و ناایمن بودن آن می دهند تا در صورت بروز حادثه احتمالی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند. اما آیا هیچ نهاد ناظر و بازدارنده ای برای عدم بازگشایی این جاده در شرایط خطرناک به ویژه پس از بارش های سنگین وجود ندارد؟
پای فدراسیون اسکی هم در میان است
امسال در اتفاقی مناسب و لازم، پیست اسکی دیزین به فدراسیون این رشته واگذار شد. طبیعی است که فدراسیون اسکی به عنوان متولی این رشته نیاز به داشتن حداقل یک پیست اسکی به ویژه برای برگزاری بدون دردسر و بی منت تمرینات و اردوهای تیم های ملی خود و البته مکانی برای درآمدزایی دارد اما فراموش نکنیم پیش از آن باید جان و سلامت اسکی بازان علاقه مند به اسکی در این پیست تامین شود.
در حالی که پروژه واگذاری پیست اسکی دیزین به فدراسیون تا همین اوایل فصل اسکی جدید ادامه داشت برخی از کارمندان این پیست در اظهاراتی عجیب نسبت به ایمن سازی و استاندارد سازی کامل دیزین صحبت می کنند. اظهاراتی که لازم است با سند و مدرک صحت آن مشخص شود نه با ادعا!
تغییری صورت نگرفته است!
جاده شمشک به دیزین همان جاده سال گذشته است، با همان خطرات، همان ریسک ها و البته متاسفانه با همان رویه سال گذشته نسبت به بازگشایی آن اقدام شده است. این در حالی است که انتظار می رود امسال با توجه به اینکه فدراسیون پیست اسکی دیزین را بر عهده گرفته است تغییر رویه ای در بازگشایی این جاده خطرآفرین اتخاذ شود.
سال های قبل این طور استنباط می شد که بهره بردار خصوصی به دنبال منافع و درآمد خود تحت هر شرایطی نسبت به بازگشایی جاده اقدام می کند اما امسال با روی کار آمدن فدراسیون اسکی جامعه ورزش و علاقه مندان به این رشته انتظار دارند که حفظ جان مردم به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به بازگشایی این جاده به ویژه در روزهای با ریسک بالاتر خطرآفرینی داشته باشد.
این بار اگر اتفاقی بیفتد مستقیماً پای فدراسیون اسکی هم در میان است و شاید همین موضوع دقیقاً دغدغه این روزهای سید عبدی افتخاری رئیس باتجربه فدراسیون اسکی باشد. موضوعی که اگر همچون سال گذشته به آن بی اعتنایی شود ممکن است یک اتفاق تلخ دیگر را رقم بزند.
منبع : خبرگزاری مهر
تداوم قعرنشینی «اونبورگ» با شکست برابر «زنیت»
انتقاد تند «انریکه» از «دوناروما» و به خطر افتادن جایگاه او
رئیس جمهور: توزیع عادلانه امکانات اولویت وزارت ورزش باشد
بلیت بازی استقلال و پاختاکور؛ از یک میلیون تا ۳۰ میلیون تومان
در دیدار رئیس جمهور با مسئولان ورزش کشور چه گذشت؟
بلیت بازی استقلال و پاختاکور؛ از یک میلیون تا سی میلیون تومان
داودی: کاروان ناشنوایان با مدالهای رنگارنگ به ایران باز میگردد
بلیط بازی استقلال و پاختاکور؛ از یک میلیون تا سی میلیون تومان
نایب رئیس سابق کمیته داوران: کاراته بانوان در بحران است
کاتای تیمی مردان با سه پیروزی صعود کرد
اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتسال زنان اعلام شد
لیست خرید زمستانی پرسپولیس سفید است
تکرار اشتباهات گذشته و نگرانی برای آینده تیم ملی فوتبال ایران
کاروان پرسپولیس در دوحه ماندگار شد
امیدواری پرسپولیسی ها به حضور ارونوف در بازی با الشرطه
تاکید پرسپولیس بر طلب ۱۲۷ میلیاردی از وزارت ورزش و جوانان
حضور گهرزمین در جمع مدعیان و فرصتسوزی مس سونگون
درخواست دروازه بان الریان از هم تیمی ها درآستانه بازی با پرسپولیس
تثبیت صدرنشینی تیم ملی بسکتبال پیش از دیدار با قطر
ناظمی: برائت در سه پرونده سنگین حاصل عدالت در قوه قضائیه است
شکست تلخی که صدای هواداران تراکتور را درآورد
هافبک پرسپولیس به بازی با الریان رسید
انتقاد قطری ها از سرمربی حریف آسیایی پرسپولیس
پیام واضح کاراته ایران در جام جهانی و تلاش برای کسب عنوان قهرمانی
صعود اقتداری به جمع ۴ بازیکن برتر مسابقات اسکواش هند
چهار اسکیتباز ایران در ورلدگیمز چین ۲۰۲۵ سهمیه کسب کردند
اسامی بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران برای دیدار با قطر مشخص شد
تیم ملی بسکتبال ایران با ۱۳ بازیکن عازم قطر شد
ژوائو و امیدواری پرسپولیس به عملکرد مهاجم آفریقایی
دبیر: مسابقات روسیه تدارکاتی و هدف محک خوردن کشتیگیران بود