میرنیوز
به گزارش ایسنا، چند روزی میشود که از طریق صفحه رسمی اینستاگرام باشگاه پرسپولیس شاهد تبلیغاتی هستیم که به اعتقاد برخی پیشکسوتان این باشگاه و همین طور کارشناس حوزه دیجیتال مارکتینگ، شأن پرسپولیس در آن حفظ نشده است. کارگزار پرسپولیس که طبق قرارداد، تمام فضای رسانهای و تبلیغاتی باشگاه را در اختیار دارد، به همکاری با یک شرکت پرداخته که با استفاده از برند پرسپولیس، برای اسپانسرها در اینستاگرام، دنبال کننده جذب میکند.
در واقع با اتکا به بیش از ۴ میلیون دنبال کننده در صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس، شرکتها با تضمین ١٠٠ هزار دنبال کننده، مبالغی میپردازند تا به نوعی به کسب و کار خود در فضای مجازی رونق دهند اما آیا به راستی این باشگاه برای کسب درآمد باید تن به هر کاری بدهد؟
وقتی به صفحه اسپانسرها در این کمپین نگاه میاندازیم، میبینیم هر کسی به راحتی با پرداخت مبلغ اندکی، نامش (چه شخص و چه فروشگاه) در کنار پرسپولیس قرار میگیرد، همین موضوع هم سبب میشود برخی بگویند چرا مسئولان پرسپولیس تن به چنین کاری دادهاند تا به نوعی برند «پرسپولیس» را به حراج بگذارند.
نکته جالب این جاست که بر اساس قرارداد کارگزار و پرسپولیس، شرکت کارگزار انحصار عقد قرارداد با شرکتهای مختلف و انجام کارهای تبلیغاتی را در اختیار دارد و مدیران باشگاه پرسپولیس فقط میتوانند «مطلع» باشند و حق اظهار نظر و «تایید» هم ندارند. البته در الحاقیهای که به امضای طرفین رسیده، بندی وجود دارد که به صراحت در آن میگوید کارگزار در انجام امور تبلیغاتی باید «شأن» باشگاه را حفظ کند.
بر اساس اطلاعاتی که منابع آگاه در باشگاه پرسپولیس در اختیار ایسنا قرار دادهاند، هر اسپانسر برای حضور در این کمپین و دنبال شدن صفحهاش توسط صفحه رسمی پرسپولیس، ٣۵ میلیون تومان پرداخت کرده است. البته این مبلغ در چند روز اخیر با تخفیف ۵٠ درصدی همراه بوده اما اگر فرض را بر همان ٣۵ میلیون تومان اولیه بگیریم و آن را در ۶٠ (تعداد اسپانسرها که توسط صفحه رسمی اینستاگرم پرسپولیس دنبال شده) ضرب کنیم، به مبلغ ٢ میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان میرسیم. نکته عجیب ماجرا اینجاست که بر اساس قرارداد کارگزار و این کمپین تبلیغاتی، فقط ۵٠٠ میلیون تومان به پرسپولیس میرسد.
به عبارت دیگر حتی اگر هزاران اسپانسر در این کمپین شرکت کنند، فقط ۵٠٠ میلیون تومان برای پرسپولیس درآمد به همراه خواهد داشت.
با وجود اینکه برند پرسپولیس در میان است و این باشگاه با ۴ میلیون دنبال کننده، به این کمپین وارد شده اما کمترین درآمد را از آن دارد. طبق قراردادی که به امضا رسیده هم باشگاه پرسپولیس قرار است در سه کمپین اینچنینی دیگر هم شرکت کند که هر کدام شش روز زمان خواهد برد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
آذرباد: ناکامیهای تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
دروازهبان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
لشگری: مربیای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
اقدام فدراسیون برای سفر ملیپوشان فوتسال پس از لغو پرواز
بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاریسنژرمن شد
باشگاه استقلال محکوم شد
رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
جوکوویچ: این فصل بد من است
حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
خطیر: آقای تاج، بازیهای لیگ را با VAR برگزار کنید
آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
ژاوی: نبرد فوقالعادهای با PSG داریم/ پیشرفت کردهایم
آنچلوتی: تمام توانمان را مقابل منسیتی به کار خواهیم بست
روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیتههای انضباطی و اخلاق
زمانبندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
گفتوگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
تاج: شرایط سرخابیها نگرانکننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
رجائیان: استقلال مظلومنمایی میکند/ نکونام باید اخراج میشد