میرنیوز

چرا پروژه «جوانان» باشگاه چلسی باید در حال ترقی بماند؟

چرا پروژه «جوانان» باشگاه چلسی باید در حال ترقی بماند؟ 2020-06-14T06:36:48+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، رفتن به سمت «تیمو ورنر» و «حکیم زیاش» نباید پروژه جوانان چلسی را عقب بیندازند، بلکه باید آن را بهبود بخشند. «تامی آبراهام»، «میسون مونت» و «کالوم هادسون - اودی» در زمان فرانک لمپارد چهره شدند. اما آنها هیچ دلیلی برای ترسیدن از ورودهای جدید چلسی که تازه محرومیت نقل و انتقالاتش به پایان رسیده است، ندارند.

مدتی بعد از اوج گرفتن شایعات پیوستن «تیمو ورنر» به چلسی، حکیم زیاش، که از ماه ها قبل قرارد خود را امضا کرده بود، به زودی وارد چلسی می شود. خیلی ناگهانی، جا در خط حمله تیم فرانک لمپارد تنگ تر به نظر رسید و نجواهای بدشگون کم کم آغاز می شود؛ آیا این پایان جنبش جوانان در استمفورد بریج است؟

نه، زیرا کنار هم گذاشتن دسته ای از بازیکنان در کنار هم، به خودی خود، کاهنده است. آنچه در آینده اتفاق می افتد بستگی به نحوه پاسخ های جداگانه آن بازیکنان دارد. پاسخ های آنها با اطمینان نشان خواهد داد که آیا می توانند در دنیایی که صورت مصنوعی توسط ممنوعیت نقل و انتقالاتی محافظت نمی شوند، جان سالم به در ببرند.

اما ابتدا یک شفاف سازی؛ این یک دوربرگردان نیست. این همان کاری است که چلسی باید انجام دهد. در حالی که امضای قرارداد با «زیاش» باعث ایجاد اختلافات تندی در مورد تعهدات باشگاه به نسل بعدی بازیکنان انگلیس شد (غرزدن ها مطمئناً با قطعی شدن انتقال ورنر تارتر هم خواهد شد)؛ باشگاهی که اولین وظیفه اش این است که در لیگ برتر به رقابت با غول ها بپردازد.

در حالت ایده آل، این امر می تواند با فراهم آوردن بستر مناسبی برای بازیکنان در حال رشد، امکان رشد و پختگی آنها را ایجاد کند و سپس آنها را به طور مستمر در کنار ستاره ها تجربه کسب کنند تا بهتر رشد کنند. اما در واقعیت فوتبال انگلیس، هرچه در لیگ کمتر هزینه شود، رویکرد موفق تری اتخاذ شده است. فوتبال انگلیس در اسارت این نقل قول قرار دارد که می گوید صرف هزینه های سنگین در پست های کلیدی پیش شرط موفقیت است.

اما آیا این رویکرد در طولانی مدت درستی است؟ احتمالاً نه، اما نقل و انتقالات بزرگ به طور معمول واضح تر به چشم می آیند، شوک های ذاتی تری برای عملکرد هستند و در حالی که بعضی اوقات با پرداخت های مالیات سر وقت همراه می شوند. این یک نگرانی ثانویه در پشت الزامات هر ساله لیگ است. این سؤال که آیا این از نظر ایدئولوژیک  درست است، سوال بی ربط است؛ قدرتمندترین باشگاههای کشور اینگونه فکر می کنند، بنابراین، چلسی هم باید همساز باشد.

گذشته از همه این ها، در لندن هیچ کس نیازی نمی بیند که به دور دست نگاه کند تا دریابد برای کسانی که این کار نکردند، چه اتفاقی می افتد. تاتنهام معتقد بزرگی به ثبات در لیگ برتر و بهبود با تکیه بر سرمایه های داخلی بود اما با این وضع، متأسفانه، این برهه از تاریخ، احتمالاً آنها را به یک داستان هشدار دهنده تبدیل خواهد کرد. اگر حداقل در برخی بخش ها از خارج از کشور مکمل هایی وارد نکنید، خیلی زود از باشگاه هایی که این کار را انجام می دهند، عقب می مانید. ببینید که اسپرز در مقایسه با لیورپول، منچستریونایتد یا حتی لسترسیتی در چه وضعیتی قرار دارد. مثال آن ها ثابت می کند که هزینه کردن برای داشتن توانایی قرار گرفتن و ماندن در رده های بالا غیر قابل بحث است.

چرا پروژه «جوانان» باشگاه چلسی باید در حال ترقی بماند؟

مسئله هشدار دهنده در چلسی نیز این است که درها به روی بازیکنانی مانند میسون مونت، تامی آبراهام و کالوم هادسون-اودی بسته شوند. مطمئناً آن ها برای جایگاه خود با رقابت شدیدتری روبرو می شوند اما خود این امر بخش مهمی از پیشرفت آن ها است. بازیکن جوان باید متکی به خود باشد. داشتن یک سرمربی حامی مهم است اما مشروعیتی وجود دارد که از بالا رفتن یک تیم کاملاً مجهز به سمت صدر جدول به دست می آید و این فرصتی است که به زودی به آن ها پیشنهاد می شود.
 
برای مونت، ابراهام و هادسون-اودی، هدف این است که در یک تیم واقعاً عالی ادغام شوند و هراسناک وجود این ورودهای جدیدی (بازیکنانی مانند زیاش و ورنر- و هر کس دیگری باشگاه که به دنبال آن باشد) است که البته برای این روند رفتن به سمت صدر ضروری هستند.

برای یک سرمشق و الگو، آنها فقط باید به دوران حرفه ای سرمربی شان نگاه کنند. وقتی فرانک لمپارد در سال 2001 وارد چلسی شد، هیچ کس انتظار نداشت که روزی رکورد گلزنی بابی تامبلینگ (Bobby Tambling) را بشکند. در وستهام به لمپارد فقط به عنوان یک بازیکن خوب نگاه می شد و اطرفیان او نهایتا فکر می کردند او روزی جذب یک تیم بزرگ شود و این توقعات لزوماً شامل 106 بازی ملی برای انگلستان، یک لیگ قهرمانان و سه عنوان لیگ برتر نبود.
 
چلسی در بازی نقل و انتقالات آن زمان، برای امضاء قرارداد با لمپارد با آستون ویلا و لیدز یونایتد در جنگ بود، نه منچستریونایتد، آرسنال یا یوونتوس. و به نظر می رسید که لمپارد این حقارت و تردید در مورد مبلغ صرف شده برای خود (11 میلیون پوند) را با روشی پرانرژی و مولد تحمل کرد. شنیدن صحبت های درباره او در مورد اوایل دوره او آموزنده است، به ویژه وقتی که چگونگی پاسخ دادن به بازیکنانی مانند جانفرانکو زولا و مارسل را توضیح می دهد. یا اینکه چگونه نسبت به بسیاری بازیکنان دیگری که شاید به این باشگاه ملحق شوند، واکنش نشان می داد.

امانوئل پیی در همان تابستان که به استمفورد بریج رسید، یک قهرمان جام جهانی و یک قهرمان جام ملت های اروپا بود. دو سال بعد، خوان سباستین ورون، کلود ماکلله و الکسی اسمرتین با باشگاه قرارداد امضا کردند. تیاگو سال بعد، مایکل اسین سال بعد تر از آن آمد. در طول سال های حضور لمپارد در قلب میانه میدان چلسی بازیکنان بزرگی دیگری آمدند و رفتند از جمله، دکو، بالاک، جو کول و غیره.
 
آیا در آن زمان یک محیط چالش برانگیزتر از استمفورد بریج برای یک بازیکن جوان وجود داشت؟ این بی رحمانه به نظر می رسید، به ویژه  پس از ورود رومن آبراموویچ، وقتی هر دوازده ماه ستاره دیگری از کهکشان بازی از راه می رسید. این کاملاً پروژه کهکشان فلورنتینو پرز نبود، اما برای کسی مانند لمپارد جوان (با صورت تپل کوچک و موهای کوتاه) ممکن بود به راحتی در درخشش خیره کننده ستاره ها محو شود.

چرا پروژه «جوانان» باشگاه چلسی باید در حال ترقی بماند؟

اما او محو نشد. فراتر از یک نکته خاص، او برای چلسی به یک مهره بنیادی تبدیل شد و برای هر ورودی جدید یک رویین تن شکست ناپذیر شد. اما او در معرض رقابت زیادی از جانب بازیکنان بزرگتر و با نام و نشان قرار گرفت، با نتایج خوشایندی که بارها و بارها از آن چالش ها برای او به بار می نشست. همواره بازیکنانی که به دنبال گرفتن جای او بودند و در نهایت او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این باشگاه شدو آن ها رفتند.
او فقط توانایی های موجود خود را پالایش نکرد بکله توانایی های جدیدی را داشته های اضافه کرد و راه های مختلفی را برای تکمیل بازیکنان کنار خود پیدا کرد. او در هوا عالی شد. این تمایل را برای اضافه شدن دیرهنگام به محوطه جریمه را کامل کرد. او همچنین وزن خود را کم کرد و بسیار فیت تر شد و به بازیکنی بسیار پویاتر از آنچه در وست هام بود تبدیل شد.

آیا این سرنوشت او بود؟ شاید. درست است که لمپارد عطش نادری برای ارتقاء خود داشت و این انگیزش بی نظیر مدت ها قبل از ورود به چلسی به صورت سحرآمیزی به او اعطا شده بود. داستان های او پس از غروب افسانه ای در چادول هیث به سرعت و به تنهایی، می دویدند. به او گفته بودند که به اندازه کافی سریع نیست و لمپارد سعی کرد به سبک واقعی خود بر این نقص غلبه کند، تا اینکه آرزو کند بازیکن سریعتری باشد.

با این وجود، بی انصافی است که وانمود کنیم اوضاع و احوال باشگاهی که به آن پیوسته است و مسئولیت هایی که از او خواسته شده است، حداقل تا حدودی عامل ارتقاء بی نظیر او نبوده است. و با استفاده از این قضیه (اثرگذاری باشگاه) به عنوان مرجع، به راحتی می توان حدس زد که این نظریه قابل تعمیم به این نسل فعلی چلسی نیز هست. این بازیکنان به اندازه کافی خوب هستند که می توانند با بهترین ها رقابت کنند، بنابراین دادن فرصتی برای انجام این کار به آن ها (و از بین بردن این عقیده که وضعیت ویژه و محافظت شده ای دارند) در واقع باید به نفع آنها باشد و سود بلند مدتی برای باشگاه به همراه داشته باشد. اگر آنها می خواهند برای همیشه بخشی از تیمی باشند که لیگ برتر می برد، باید در معرض سخت ترین واقعیت های آن قرار بگیرند.
-------------------------
علی پشابادی

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)