میرنیوز

حمله دادکان به وزارت ورزش و کمیته المپیک/ شما یک عمر در زمین حریف هستید!

حمله دادکان به وزارت ورزش و کمیته المپیک/ شما یک عمر در زمین حریف هستید! 2020-06-04T19:31:16+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دادکان در واکنش به انتشار بیانیه کمیته ملی المپیک در پی صحبت هایش طی روزهای گذشته و تعلیق ورزش ایران گفت: هیچ وقت حرفی را بدون سند نزده ام. تلاش کرده ام صادقانه با مردم صحبت کنم. دو ساعت پیش تمام مدارک داخلی و خارجی را برای بچه های شما فرستاده ام. ببینید آقای باخ (رئیس کمیته بین المللی المپیک) درباره ورزش ما چه گفته است.

باخ نوشته است ایران را محروم نمی‌کنیم
وی در واکنش به اینکه این اسناد بیشتر جنبه بیانیه و مقاله داشته است، به قرائت نامه باخ مشغول شد و به نقل از باخ گفت: "ایران قول داده است که در تبعیض های خودش نسبت به منشور المپیک وقفه ایجاد کند". این نوشته آقای باخ است. در ادامه این نامه آمده است "ما دیگر ایران را محروم نمی کنیم چون این کشور نامه ای رسمی نوشته و گفته است از تبعیض های سیاسی اجتناب می کنیم."

من دروغگو هستم یا کمیته المپیک؟
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال که با رادیو ایران گفتگو می کرد، درباره اینکه از سوی کمیته المپیک متهم به دروغگویی شده بود، خاطرنشان کرد: باخ در نامه خود نوشته است رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش ایران هر دو تعهد دادند که مراتب منشور المپیک که ایجاد مسابقه بین همه است را رعایت کنند. می خواهم بگویم آیا من دروغگو هستم یا مسئولان کمیته ملی المپیک و آن رسانه ای که این حرفها را می زند؟

شما در زمین بیگانه هستید
وی در واکنش به اینکه کمیته المپیک اعلام کرده بود دادکان در زمین بیگانه و به ضرر ورزش قدم بر می دارد، اظهار کرد: این اطلاعیه کمیته بین المللی المپیک است. شما در زمین بیگانه بازی می کنید یا من؟ مرا تهدید امنیتی می کنید؟ مرا از چه می ترسانید؟

مگر من به ضرر ورزش کار کرده ام؟
دادکان درباره اینکه گفته شده است اقدامات و مصاحبه هایش به ضرر ورزش است، تاکید کرد: مگر من این کار را کرده ام؟ این نامه ای که برای ژانویه ۲۰۲۰ است یعنی پنج، شش ماه پیش نه الان.

سلطانی فر و صالحی امیری گوشه رینگ هستند
وی در ادامه در خصوص اینکه مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام کرده در نامه فیفا به این فدراسیون اشاره ای به تعلیق نشده است، گفت: یک بحث ما فوتبال است و یک بحث کمیته ملی المپیک. این نامه (نامه کمیته المپیک به باخ) را مگر من نوشته ام؟ این نامه را صالحی امیری و سلطانی فر ارسال کرده اند. آنها الان گوشه رینگ هستند و دنبال یک شریک می گردند! اگر من این حرفها را می گویم یعنی در زمین حریف هستم و یا دارم تشویش اذهان عمومی می کنم؟

اینها یک عمر است در زمین حریف بازی می‌کنند
دادکان سپس با کنایه گفت: بله در دوران بازیگری ام در زمین حریف هم بازی می کردم! مثلا وقتی کره جنوبی اینجا می آمد، ما هم به این کشور می رفتیم و در زمین آنها هم بازی می کردیم ولی اینها یک عمر است در زمین حریف بازی می کنند!

من دین ترس‌تر از آنها هستم
به گزارش خبرنگار مهر، وی در ادامه درباره اینکه کمیته المپیک اعلام کرده است نامه ای نگرفته است، گفت: من برای شما این نامه را خواندم. در این نامه نوشته مسئول ورزش ایران و کمیته المپیک به من نامه کتبی زده اند. مگر من از خودم در می آورم و بدون سند به کسی تهمت می زنم؟ من دین ترس‌تر از آنها هستم. اگر آنها در روز یک دروغ بگویند من نیم دروغ می گویم!

مگر قرارداد ویلموتس را دیده بودید؟
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در ادامه مجددا در واکنش به اینکه آیا نامه شما و نامه ای که کمیته المپیک در اختیار دارد یکی نیست؟ گفت: این نامه یکی است. خیلی ساده بگویم. مگر شما تا حالا قرارداد ویلموتس را دیده بودید؟ الان همه چیز رو شده است. شنیده بودید بگویند ۸ میلیون فرانک درآمد ایران در جام جهانی کجا است؟ فیفا خودش نامه منتشر کرد. ولی ما چه می گفتیم؟ می گفتیم ۸ میلیون فرانک طلب داریم. اگر من این حرف را می زدم، می گفتند دادکان در زمین حریف است. الان هم ویلموتس قراردادش بیرون آمد. حالا اینها در زمین حریف بودن است؛ اینکه می گویم به ورزش کشور برسید و اگر رعایت نکنید تعلیق می شویم؟

اگر من نفر آخر لیست ۴۳ نفره بودم شما جزو ۴ میلیون نفر هم نیستید
دادکان درباره اینکه کمیته المپیک مدعی شده است نام وی در لیست ۴۳ نفره گزینه های وزارت ورزش بوده و در انتهای این لیست قرار داشته است، یادآور شد: بنده گفت بودم از من هم دعوت شد و به عنوان یکی از گزینه ها برای وزارت ورزش حرف زدم. حالا من سئوال می کنم. اگر من در لیست ۴۳ نفره وزارت ورزش نفر آخر بودم، آیا این آقایان جزو ۴ میلیون نفر برای کمیته المپیک و وزارت هستند؟ چیزهایی که در دنیا برای انتخاب یک مدیر بها می دهند دانش، تخصص، مقبولیت است. آیا اینها دارند؟

معیار انتخاب وزیر ورزش مقام اول اجرایی کشور بود
«اگر وزیر ورزش این ویژگی ها را ندارند پس با کدام معیار انتخاب شده اند؟» وی در پاسخ به این سئوال اظهار کرد: با معیار مقام اول اجرایی کشور. آیا اگر آنها کار را بلد بودند کار به اینجا می رسید؟ ما در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۰ پناهنده ورزشی داشتیم. آیا همه آدم بدی بودند؟ شما مدیر ورزش کشور هستید. زبان ورزش کشور با زبان اقتصاد یا آموزش پرورش فرق می کند. کسی که می آید باید زبان ورزش را بلد باشد.

از هیچکس جز خدا نمی ترسم
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تصریح کرد: گفته بودند یک هفته مهلت دارم تا اسنادم را منتشر کنم. من واهمه ای از هیچکس جز خدا ندارم. من این نامه را به شما دادم و شما هم باید منتشر کنید. شما مصاحبه آقای هاشمی طبا را در ۲۴ اردیبهشت یا عزیزی در ۲۵ اردیبهشت ۹۹ را بخوانید. مصاحبه آقای مطهری را هم بخوانید. همه درباره تعلیق ورزش صحبت کرده اند.

کسی که مثل شما دنبال شهرت، ثروت و قدرت بود فوتبال را تعلیق کرد
بخش دیگری از صحبت های دادکان به آن قسمت از بیانیه کمیته المپیک اختصاص داشت که وی را مقصر تعلیق فوتبال ایران در زمان ریاستش می دانست. رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در واکنش به این بخش گفت: سئوال خیلی خوبی بود. من تعلیق کردم یا مسئول وقتی ورزش کشور که مثل شما که دنبال شهرت، ثروت و قدرتش بود؟ ایشان (مهدی علی آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی) مرا کنار گذاشت. من آلمان بودم. من استعفای رسمی کردم ولی فیفا می گفت رئیس قانونی از نظر ما دادکان است.

به من نگفتند استعفا بده
دادکان درباره اینکه بین دو نیمه بازی ایران و آنگولا در جام جهانی آلمان حکم برکناری اش صادر شد و اگر آنجا استعفا می کرد فوتبال تعلیق نمی شد، یادآور شد: من رئیس فدراسیون هستم و چرا باید قبل از نامه استعفا بدهم؟ به قرآن قسم قبل از آن هم به من نگفتند استعفا بده. بین دو نیمه متوجه شدم برکنار شده ام. فیفا هم از من حمایت کرد و گفت رئیس قانونی دادکان است. به ایران برگشتم و استعفا دادم. فوتبال ما ۱۲ روز تعلیق و سپس کمیته انتقالی تشکیل شد.

به امیر قطر وابستگی پیدا کردند تا از تعلیق خارج شویم
وی همچنین در خصوص اینکه چرا اساسنامه وقت فدراسیون را تغییر نداد تا رئیس سازمان تربیت بدنی حق تغییر رئیس فدراسیون را نداشته باشد، گفت: این بند در اساسنامه وجود نداشت و آقای مهرعلیزاده می خواست آنرا اضافه کند. رئیس سازمان تربیت بدنی حق تغییر رئیس فدراسیون را ندارد. آیا من باید خلاف کار کنم؟ بعد تعهد دادند و به امیر قطر وابستگی پیدا کردند تا کمیته انتقالی تشکیل شد. حق نداشتند مرا برکنار کنند. در این هشت سال ۱۰ بار خواستند رئیس فدراسیون را برکنار کنند؛ آیا توانستند؟ مقررات فوتبال با بدمینتون یکی نیست. فیفا مقررات خاص خودش را دارد.

جودو، کشتی و فوتبال روی مرز است
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افزود: الان چه کسی می خواهد ورزش و فوتبال را تعلیق کند؟ فوتبال، کشتی و جودو در مرز هستند. چرا دوست دارند مرا تهدید کنند؟ به پیغمبر اگر بتوانید کاری کنید!

درخواست از رئیس جمهوری
دادکان ادامه داد: از رئیس جمهور می خواهم ببیند چیزی که گفتم دروغ است یا خیر. در رسانه ها پول خرج می کنند تا کسی حرف نزند ولی من حرف می زنم چون مدیون مردم هستم. راهی که شما می روید به «ترکستان» است.

ورزش در خطر است باید آوانس بدهید
وی گفت: بازهم می گویم ورزش ما در خطر است و شما باید آوانس بدهید. حالا دوباره فردا صبح بگویند من تشویش اذهان عمومی می کنم. شما که قبل از انقلاب نمی دانستید دین  و انقلاب اسلامی چیست ولی من می دانستم و جورش را کشیدم و زندان رفتم. آن زمان شما در کوچه «الک دُلک» بازی می کردید. حالا شما برای من خط و نشان می کشید که آن موقع نمی دانستید معنویت و دین چیست؟ من به عنوان یک ورزشکار این کشور ایستادم و حرفم را زدم و صدمه اش را قبل از انقلاب دیدم. تشویش و امنیت چیست که می گویید؟ شما اگر شفاف هستی در یک برنامه تلویزیونی بگو چه کسی بودی و چطور رشد کردی!

دعوت به مناظره در تلویزیون
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: نوشته اند شما از ورزش دور هستید و نمی دانید چه خبر است. بیایید با هم در یک برنامه تلویزیونی صحبت کنیم و ببینیم کدام یک در ورزش هستیم. استغفار کنند و بیایند صحبت کنیم. می گویند دادکان نفر چهل و سوم وزارت ورزش بوده است؛ شما نفر چندم بودید؟

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)