میرنیوز

نوروزی: بستر لازم برای حضورم در کشتی فراهم نیست/ نمی‌توانم برخی افراد را ببخشم

 نوروزی: بستر لازم برای حضورم در کشتی فراهم نیست/ نمی‌توانم برخی افراد را ببخشم 2020-05-02T18:15:01+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امید نوروزی که میهمان برنامه «دایره طلایی» شبکه سوم بود، با تبریک روز معلم و روز کارگر، با اشاره به مربیان سازنده‌ای که در کشتی فعال هستند، اظهار داشت: از تمام مربیان سازنده‌ای که در کل کشور بدون مزد و منت برای کشتی زحمت می‌کشند و قهرمانان بزرگی را تحویل تیم ملی می‌دهند، تشکر می‌کنم. مربی اولم مرحوم الیاس کانون بود که سال‌ها زیر نظر او قبل از کشتی، درس اخلاق و معرفت گرفتم. بعد از او مربیان سازنده زیادی در شیراز برایم زحمت کشیدند.

وی ادامه داد: متاسفانه آنطور که باید هوای مربیان سازنده را نداشتیم و آنها دیده نشده‌اند. جدیدا در فدراسیون می‌بینم که اتفاقاتی می‌افتد و مربیان سازنده به تیم‌های ملی ورود می‌کنند و به عنوان سرمربی ثابت تیم ملی انتخاب می‌شوند که کار خوبی است. البته به نظر من خوب است که مربی سازنده را از سالن تمرینش دور نکنیم. اگر آنها را وارد تیم ملی کنیم چه کسی در باشگاه‌ها تمرین بدهد؟ آنها را باید در کنار تیم ملی برای تشکر و قدردانی به مسابقات اعزام کنیم تا با محیط بین المللی آشنا شوند و کسب تجربه کنند. این روی نحوه آموزش و دیدگاه‌شان در تمرینات تاثیر دارد.

قهرمان سابق کشتی فرنگی المپیک در مورد دوران قهرمانی خود گفت: خیلی بی پرده صحبت می‌کنم و تعارفی با کسی ندارم. ما دِینی نسبت به جوان‌هایی که الگوی‌شان هستیم، داریم. آنهایی که این راه سنگین و پرمشقت را طی می‌کنند و باید به آنها کمک کنیم. امید نوروزی اگر امروز بی پرده می‌گوید، برای این است که شایستگی کسب 10 مدال جهانی و المپیک را داشت اما به آن نرسید. در سال‌های 86، 85 که قهرمان کشور شدم، به جای اینکه به مسابقات جهانی اعزام شوم، نفر دوم را اعزام کردند.

نوروزی تصریح کرد: با این اتفاق نا امیده شدم و به سربازی رفتم و دو سال در برجک پست دادم. دو سال در مسابقات جهانی بزرگسالان به دلیل عدم کسب تجربه بین‌المللی اوت شدم. وقتی اینها را می بینم دلم می سوزد و دوست ندارم این اتفاق برای هیچ نوجوانی در گوشه گوشه کشور بیفتد. من دوست ندارم این اتفاق بد برای نوجوانان رخ دهد. بهتر است رک و بی پرده حرف بزنیم و جلوی کارهایی که به بچه‌ها لطمه می زند را بگیریم تا نوجوانان و جوانان را به نوک قله برسانیم.

وی با اشاره به شکست خود در المپیک 2016، عنوان کرد: آدم ناراحت می ‌شود که به خاطر تصمیمات اشتباه یک سری آدم‌ها در تیم ملی و فدراسیون‌ها، کشتی‌گیری مثل امید نوروزی که می تواند به راحتی سه مدال المپیک بگیرد، این اتفاق برایش می‌افتد. این که می‌گویم در حد حرف نیست. امید نوروزی باید حداقل 6 مدال جهان و سه مدال المپیک می‌گرفت اما داستان‌ها و حاشیه‌هایی که در تیم ملی و فدراسیون داشتیم دست به دست هم داد که خسته شوم و به دنبال زندگی بروم. آنها که مانع این اتفاق شدند را نمی‌توانم ببخشم.

ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی ایران در پاسخ به این سوال که آیا سهمی برای خودش در عدم رسیدن به 10 مدالی که استحقاق کسب آن را داشته، قائل نیست؟ گفت: کشتی‌گیر یک وظیفه دارد، سرمربی و فدراسیون هم وظابف دیگر. وظیفه من کشتی گرفتن بود، اگر قرار بود نقش مسئول فدراسیون، سرمربی و کشتی‌گیر را با هم بازی کنم، پس دلیل انتخاب این افراد چه بود. فدراسیون یا سرمربی، وقتی 4 تا کشتی گیر خوب دارد باید دور آنها حصار بکشد و مراقب‌شان باشم که وارد حاشیه نشوند و از آنها مدال کسب کند.

نوروزی با تاکید بر اینکه همیشه در مسابقه انتخابی تیم ملی حضور داشته، تصریح کرد: از زمانی که وارد کشتی شدم، بیش از 6 بار در قهرمان کشوری و همچنین در انتخابی تیم ملی کشتی گرفتم. در جام یادگار 3، 4 بار و در تورنمنت‌های بین‌المللی هر جا بوده و گفته‌اند، کشتی گرفتم و ثابت کردم که باید انتخاب شوم و این حق من است. اعتقادم این است که کشتی‌گیر باید خودش، خودش را اثبات کند نه اینکه نظر سرمربی باشد. یک وقت دو کشتی‌گیر پایاپای پیش می‌روند، نباید یکی را فدا کنی. من حریفانی داشتم. می گفتند نفر دومت برود آسیا اما او یک برنز هم نمی‌گرفت. بعد من در جهانی و بازی‌های آسیایی طلا می‌گرفتم. در 5 جام جهانی کشتی گرفتم و همه را بردم. در تورنمنت‌ها در وزن بالاتر نقره و طلا گرفتم. کسی نمی‌تواند بگوید امید نوروزی انتخابی نداده است.

وی ادامه داد: به نظر من فدراسیون کار خیلی خوبی کرده برای فرآیندی انتخاب سرمربیان، کشتی‌گیران، نظارت بر اصول تمرینی  ترسیم کرده است و این کار قشنگی است که فدراسیون باید انجامش دهد. دست ما خالی است، به جرات نمی‌توانیم بگوییم در کشتی فرنگی دو تا مدال تضمینی داریم. باید تیم‌های پایه مان را تقویت کنیم. اردوی بسترسازی در رده های پایه لازم است.

دارنده مدال نقره سال 2014 جهان در مورد پیشنهاد مدیریت فنی تیم ملی که از سوی فدراسیون دریافت کرده بود، خاطرنشان کرد: دوستان لطف دارند، دبیر و سوریان و بقیه دوستان که از آنها تشکر می‌کنم که چندین بار از من دعوت کردند تا در حوزه‌های مختلف همکاری کنیم. اما اینکه امروز یک حکم بگیرم و نتوانیم برنامه‌ها و ایده هایم را پیاده کنم و برنامه ریزی داشته باشم، فایده ندارد. کار من بعد از چند سال خروجی داشته باشد، اگر نتوانم بازدهی لازم را داشته باشم حضورم بی فایده است. کار کردن با من سخت است، به قول علیرضا دبیر، هر جا سرمان کلاه برود در کشتی کلاه سرمان نمی‌رود. ما باید روی نوع تمرین، مسابقات و خیلی جاها نظر بدهیم و شاید خیلی ها این را دوست نداشته باشند.

نوروزی در مورد اینکه آیا او هم دنبال سرمربیگری تیم ملی است، گفت: من اصلا اعتقادم بر این است که حتما نباید یک قهرمان المپیک و جهان سرمربی تیم ملی شود. من مخالفم. امروز من امید نوروزی هر جا احساس کردم تمام تفکرات، نظرات و تجربیاتم را می‌توانم منتقل  و کمک کنم تا کشتی یک قدم جلو برود، این کار را می کنم اما فعلا بستر فراهم نیست، البته ارادت دارم خدمت همه دوستانم در فدراسیون و خوشحالم اینها آمدند. قبلا هم قهرمانان جهان و المپیک در فدراسیون قبلی مشغول بودند و حالا دبیر و سوریان هم این حق را دارند. همانطور که بقیه قهرمانان هم حق شان هست. من اعتقادم این است که همه ما باید کشتی، فدراسیون و تیم های ملی را حمایت کنیم تا درنهایت یک خروجی خوب برای کشتی کشورمان رقم بخورد.

وی درمورد حمایت تعدادی از قهرمانان کشتی از مردم و رسانه ای شدن آن، گفت:  این کاری که قهرمانان بزرگ و هنرمندان ما انجام می دهند و افرادی که بیزینس‌من هستند، کار قشنگ و زیبایی است اما باید یک کم شرایطش را عوض کنیم. خوب نیست با دوربین جلوی منزل کسی برویم، آنها غرور و شخصیت دارند. اعتبار دارند. دلیل نمی شود هر کسی نیاز مالی دارد، آبرو و شخصیت نداشته باشد. خوب است دوربین‌ها را زمین بگذاریم و با خدا معامله کنیم، هر چه پنهانی کار کنیم خدا به ما برمی گرداند.

امید نوروزی در پایان در مورد تعویق المپیک تصریح کرد: تعویق المپیک صد در صد برای کشتی آزاد وفرنگی ما خوب بود. تایم خوبی پیدا شد برای برطرف شدن آسیب‌های کشتی‌گیران مصدوم‌مان و اینکه سرمربیان، تیم ها را جمع کنند. سرمربیان باتجربه و کاربلدی مثل غلام محمدی و محمد بنا داریم که با کمک مربیان دیگر می‌توانند تیم را برای المپیک جمع کنند. می‌توانیم در المپیک 2021 نتیجه بگیریم. باید مربیان سازنده را حفظ کنیم و از آنها حمایت داشته باشیم تا بی انگیزه نشوند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)