میرنیوز

برهانی: دوست دارم والیبالم را در تیمی خارجی به پایان برسانم/ عدم استعدادیابی بزرگترین معضل ما است

 برهانی: دوست دارم والیبالم را در تیمی خارجی به پایان برسانم/ عدم استعدادیابی بزرگترین معضل ما است 2020-04-13T07:57:34+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مائده برهانی، نخستین لژیونر والیبال بانوان ایران اواخر اسفندماه بعد از پایان لیگ ترکیه به ایران بازگشت. وی معتقد است؛ در تیم سامسون اسپور جزو سه بازیکن امتیازآور لیگ در نیم فصل اول شده و تجارب خوبی به دست آورده و دوست دارد در رده ملی با تیم ایران سکوی آسیایی را تجربه کند و والیبالش را با بازی در لیگ خارجی به پایان برساند.

برهانی از لیگ ترکیه و مشکلات و نواقص لیگ و تیم ملی والیبال ایران با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت‌وگو کرد که در پی می‌آید:

* تسنیم: با تیم جدیدی در ترکیه قرارداد بستی و امسال در تیم سامسون بازی کردی، چطور بود؟

بعد از بازگشت از مسابقات آسیایی شهریورماه سال 98 با تیم سامسون ترکیه قرارداد بستم و تمریناتم را آغاز کردم در نیم فصل اول تیم چهارم جدول بودیم و شرایط فوق‌العاده ایده آلی داشتیم و جزو سه نفر اول امتیازآورترین لیگ بودم که عملکرد فوق العاده‌ای بود اما در نیم فصل دوم شرایط تغییر کرد. تیم ما دو آسیب دیدگی داشت و شانس تیم ما پایین آمد که در پایان در جایگاه هفتم قرار گرفتیم. فکر می‌کنم اگر امتیاز از دست نمی‌دادیم قطعا جزو تیم‌های پلی آف بودیم و اتفاقات خیلی بهتری می‌توانست برای تیم ما روی دهد با این حال همین که در نیم فصل اول جزو سه امتیازآورترین بازیکنان شدم برای من ارزش بسیار بالایی داشت.

*تسنیم: شرایط تیم سامسون اسپور چطور بود؟

تیم سامسون اسپور باشگاه کاملا حرفه‌ای بود که در رشته‌های فوتبال و بسکتبال در حد سوپر لیگ تیم‌داری کرده است اما یکی دو سالی از لحاظ مالی به دلیل شرایط اقتصادی ترکیه دچار افت شده است با این وجود باشگاه حرفه‌ای بود و من مشکلی نداشتم و یکی از بهترین دوران حرفه‌ای خود را در این تیم گذراندم.

* تسنیم: سال گذشته هم با تیم کچورن ترکیه قرارداد داشتی اما اتفاقاتی روی داد؟

قراردادم تمدید شد اما سه ماه قبل از شروع لیگ باشگاه به دلیل مسائل مالیاتی بسته شد و قرارداد من کنسل شد.

* تسنیم: یعنی هیچ پولی هم دریافت نکردی؟

شکایتی کردیم و مبلغی را به صورت توافقی دریافت کردم، اما خیلی سخت توانستم جذب باشگاه سامسون شوم چون باشگاه خیلی حرفه‌ای تر و شرایطش برای من خیلی بهتر بود به جز شرایط مالی این باشگاه شرایط غیر مالی بهتری داشت.

* تسنیم: بازی در این تیم چقدر به پیشرفت والیبال تو کمک کرده است؟

ورزشکار تا زمانی که انگیزه دارد برای رسیدن به هدفش تلاش می‌کند. من انگیزه داشته و دارم و وقتی می‌بینم به هدفم می‌رسم تلاشم را بیشتر می‌کنم و این نوید دهنده این است که بتوانم سال‌های آینده قدم‌های بهتری بردارم.

* تسنیم: هدفت چیست؟ 

هدف کلی من این است که با تیم ملی کشورم سکوی آسیایی را تجربه کنم یا حداقل بتوانیم در مسابقات جهانی حضور داشته باشیم. خیلی سخت است اما اگر کمک کنند به نظرم شدنی است و هدف خودم این است که والیبالم را خارج از ایران و تیم خیلی بهتری تمام کنم که وقوع این اتفاق نزدیک است.

* تسنیم: در ترکیه یا کشور دیگری؟

فرقی نمی‌کند هر کشوری حتی ترکیه، چون ترکیه هم جزو لیگ‌های معتبر است. تیم ملی والیبال کشورشان جزو هفت تیم برتر دنیاست و جزو چهار تیم برتر اروپا است و لیگ فوق العاده خوبی دارند به همین دلیل بازی کردن در کدام تیم مهم نیست اما دوست دارم در تیم خیلی بهتر و شرایط خیلی آرمانی این اتفاق رخ دهد.

* تسنیم: راه یافتن به لیگ چین امکان پذیر است؟

چین به همراه برزیل و آمریکا در بخش بانوان جزو قطب‌های دنیا هستند و لیگ‌های فوق العاده حرفه‌ای و معتبری دارند و ورود به این لیگ‌ها کار خیلی سختی است. قانونی که از کشور چین می‌دانم این است که هر تیم می تواند دو بازیکن خارجی داشته باشد و این بازیکنان صرفا خارجی نیستند حداقل بازیکنانی هستند که سابقه حضور در بازی‌های المپیک را دارند و فکر نمی‌کنم بازیکنان ایرانی و یا حتی بازیکنانی که سابقه حضور در مسابقات جهانی را داشته باشند بتوانند در لیگ چین حضور داشته باشند چون لیگ فوق العاده حرفه‌ای است.

* تسنیم: پس بسیار سخت است؟

در این برهه زمانی از ایران و برخی کشورهای اروپایی بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد کشورهایی مثل برزیل، آمریکا و ایتالیا در لیگ چین نماینده دارند اما فکر نمی‌کنم برای کشورهای دیگر این اتفاق رخ دهد.

* تسنیم: لیگ ترکیه با ایران چه تفاوت‌هایی دارد؟

لیگ ترکیه اصلا قابل قیاس با ایران نیست. آنها سوپر لیگ دارند که 12 تیمی است و چهار تیم برتر لیگ وارد مسابقات قهرمانی اروپا می‌شوند و لیگ دسته پایین‌شان دو گروه 12 تیمی هستند که بیست و چهار تیم می‌شوند. از این تیم‌ها 15 یا 16 تیم‌شان بازیکن خارجی دارند که همه بازیکنان خوبی هستند که سابقه بازی در جام جهانی و حضور در المپیک را دارند و رقابت و تمرین کردن در لیگی مثل ترکیه افتخار و کار سختی است.

* تسنیم: با این شرایط دیگر در لیگ ایران بازی نمی‌کنی و ترجیح می‌دهی در لیگ ترکیه حضور داشته باشی؟

بازی کردن در لیگ ترکیه یا کشور دیگری برای من خیلی مهم نیست، اما هدفم این است که والیبالم را در خارج از ایران تمام کنم.

* تسنیم: به نظرت مسئولان چه اقدامی باید انجام دهند تا تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی درجا نزند و مقامی بهتر از هفتم و هشتمی کسب کند؟

بدشانسی ما این است که در آسیا هستیم و اگر در اروپا بودیم شرایط پیشرفت مان بهتر بود متاسفانه حضور ما در آسیا باعث شده نتوانیم مقام بهتری کسب کنیم که البته این شرایط برای تمام تیم و رقیب‌های آسیایی ما است. همیشه مقام‌های اول تا چهارم به تیم‌های کره، ژاپن چین و تایلند تعلق می‌گیرد و هیچ تیم دیگری در این رده‌ها قرار نگرفته‌اند و در سایر رده‌ها تیم‌های قزاقستان، چین تایپه، ایران، ویتنام، فیلیپین، هند و استرالیا رقابت می‌کنند. ما باید ابتدا تلاش کنیم ابتدا تیم‌هایی مثل قزاقستان و چین تایپه را شکست دهیم و فکر می‌کنم الان در جایگاهی هستیم که بتوانیم به این هدف مان رسیده و جزو پنج یا شش تیم برتر آسیا شویم، اما مستلزم کارهایی است.

* تسنیم: چه کارهایی؟

ما متاسفانه لیگ خوبی نداریم. البته بدون درنظر گرفتن لیگ امسال که نیمه تمام ماند در سال‌های گذشته واقعا لیگ خیلی بدی داشتیم. یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌هایی که می‌توان به لیگ گرفت این است که پلی آف نداشتیم که البته امسال گذاشتند که برگزار نشد و موضوع دیگر این است که بازیکن خارجی در لیگ نداریم که به مسائل اقتصادی کشورمان برمی گردد و موضوع دیگر به شرایط تمرینی بازیکنان مربوط می‌شود که فکر می‌کنم این قضیه را می‌توانیم بهبود ببخشیم. از طرفی استفاده از مربیان و مشاوران مرد در تمام تیم‌های باشگاهی الزامی است و باید از تجارب آنها استفاده کنیم. ضمن اینکه باید در زمینه استعدادیابی و بازیکن سازی هم برنامه و ساختار دقیقی داشته باشیم که متاسفانه این ساختار را نداریم و یکی از بزرگترین معضلات والیبال بانوان ایران است.

* تسنیم: حرف پایانی؟

امیدوارم اول ویروس کرونا از بین برود و بعد از آن هم با حضور مجدد آقای داورزنی و نگاه ویژه‌ای که امیدوارم به والیبال بانوان داشته باشند روزهای خوبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)