میرنیوز

ابطحی: بساط تصمیمات پرهزینه را جمع کردیم/ طرح پایش سلامت پیشکسوتان را اجرا می‌کنیم

ابطحی: بساط تصمیمات پرهزینه را جمع کردیم/ طرح پایش سلامت پیشکسوتان را اجرا می‌کنیم 2019-12-28T16:00:32+03:30

سید مصطفی ابطحی، مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در مورد اقداماتی که صندوق حمابت از قهرمانان و پیشکسوتان انجام داده است، بیان کرد: صندوق یک سازه اجتماعی است و برای آن در یک شبکه ی معنایی مسئولیت و رسالت تعریف می‌کنم. در این شبکه معنایی مدل مدیریتی نوینی تعریف می‌کنیم و بر اساس آن نظریه‌های عملیاتی و اجرایی را تبیین می‌کنیم تا در عرصه اجرا و عمل دقیق و درست پیش برویم. اعتقاد دارم فرصت خدمتگزاری حتی اگر اندک باشد همچون فرصت کم امیر کبیر می‌توان کارهایی را انجام داد که نسل‌های بعد، خود را وام دار آن بدانند. برای اینکه ماموریت‌های خود را درست انجام دهیم هیچ چاره ای جز ایجاد مدل معنایی خود نداشتیم و برای این مدل با صاحبان اصلی این صندوق که قهرمانان و پیشکسوتان هستند  باید راهی را پیش ببریم که ما را به افق های بلند رهمون کند.


او در ادامه افزود: در این راستا و در ابتدای ورودم بساط تصمیمات هزینه را برچیدم و هر هزینه ای انجام می‌دهیم حتما آورده‌هایی را برای صندوق پیشکسوتان دارد. نگاهمان درآمدزایی و حرمت گذاری است. باید به این پیشکسوتان احترام بگذاریم. تلاش کردم برای احترام به آنها نهاد سازی و ساختار سازی کنم و برای این کار احساس کردم خانه پیشکسوتان ایران حلقه مفقوده‌ای است که اگر شکل بگیرد حرمت گذاری انجام می‌شود؛ خانه ای که به مناسبت‌های مختلف می‌توان برنامه‌هایی را اجرا کرد، بزرگانمان را قدر بنهد و آنها را به نسل جوان معرفی کنیم. برای اینکه‌گفتمان بین نسل ها را شکل دهیم خانه پیشکسوتان را تشکیل دادیم.
معتقدم هر کسی را دوست داشته باشیم روز تولدش را به یاد داریم و برای اینکه ثابت کنم قهرمانان و پیسکشوتان را دوست دارم روزهای تولدشان را کنارشان هستیم. پیش از آنکه به سوگشان بنشینم باید دست آنها را بگیرم. در نتیجه در این مدت به دنبال کشف فرصت‌های متنوع برای پیشکسوتان بودیم. در این کشور ظرفیت‌های بلندی داریم و حیف که مدیران آنها را نمی‌بینند. من با همکاری همکاران سختکوشم تلاش کردیم این فرصت‌ها را کشف کنیم و از آنها برای مدد رساندن به قهرمانان و پیشکسوتان استقاده کنیم. اولین کار در تاسیس خانه پیشکسوتان برگزاری تولد و جشن های تقدیر بود. پیشکسوتان می‌توانند جشن‌های خانوادگی مثل عروسی‌ها، ولیمه‌ها و تولدهای خود را آنجا برگزار کنند و ما با کمال احترام آنها را پذیرا خواهیم بود.

ابطحی: بساط تصمیمات پرهزینه را جمع کردیم/ طرح پایش سلامت پیشکسوتان را اجرا می‌کنیم

او در این مورد افزود:  امکانات هتل ورزش را به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌دهیم.  پیشکسوتان می‌توانند  از مجموعه درفشی فر باشگاه پرپسیولیس با توجه به تفاهم نامه یمان استفاده کنند. در کنار این با شورای شهر تهران گفت‌وگو کردیم و آنها را به مدد گر فتیم. قرارشد که برای سال ۹۹ بلیت‌های بی آر تی و مترو رایگان در اختیار پیشکسوتان قرار دهیم. علاوه بر این گفت‌وگو کردیم تا میادین و خیابان‌هایی را به نام پیشکسوتان و قهرمانان زنده‌مان نامگذاری کنیم. با صدا و سیما صحبت کردیم تا هم در رادیو و تلویزیون برنامه‌ها و باکس های مختص قهرمانان و پیشکسوتان را داشته باشیم. با برخی از شهرداری‌های کلان شهرهای کشور مثل مشهد صحبت کردیم و با توجه به اینکه خراسان قطب ورزشی کشور است و پیشکسوتان زیادی در آن خطه داریم به تفاهم‌رسیدیم که خانه پیشکسوتان شعبه خراسان را داشته باشیم و تجلیل از نام آوران خراسان را در دستور کار قرار دهیم که امیدوارم تا پایان سال انجام دهیم.

او در ادامه اقدامات صندوق بیان‌کرد: طرح پایش سلامت پیشکسوتان و قهرمانان را اجرا می‌کنیم و آنها می‌توانند  روزهای فرد به صندوق مراجعه کنند. علاوه بر این به دنبال برنامه‌های علمی مناسب برای تغذیه پیشکسوتانمان هستیم تا متخصصان تغذیه با توجه به پایش سلامت به آنها پیشنهادهای غذایی و پزشکی بدهند. همچنین در صندوق کارت‌های پیشکسوتان را فعال و  کارت‌های جدیدی صادر کردیم که از آنها می‌توانند هم در بی آرتی و مترو و خدمات دیگرمان استفاده کنند.

او در مورد تلاش برای قرار گرفتن پیشکسوتان در شوراهای حل اختلاف گفت:  هفته گذشته با معاونت قوه قضاییه جلسه ای داشتم و به آنها گفتم‌ پیشکسوتانمان معتبر و بزرگ هستند، این ورزشکاران که از سکوی‌های قهرمانی دور شدند همچنان عزت و اعتبار دارند پس چرا قوه قضاییه نباید از آنها برای حل و فصل اختلافات و مشکلات استفاده کنند؟ در نتیجه  قرار است در شوراهای حقوقی برای حل و فصل اختلافات قرار بگیرند. به همکارانم سپرده‌ام پیشکسوتان را مثل پدران و مادران خود بدانند، در مقابل‌شان کلاه از سر بردارند بایستند. امیدوارم بتوانیم در رسیدگی جدی به مسائل مالی،  معیشتی و حرمت گذاری آنها اقدامات لازم را انجام دهیم. در این راستا  تلاش داریم تا ۱۷ دی به عنوان روز پیشکسوت ثبت شود.

ابطحی: بساط تصمیمات پرهزینه را جمع کردیم/ طرح پایش سلامت پیشکسوتان را اجرا می‌کنیم

ابطحی در ادامه صحبت هایش  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باید به نوعی عمل شود تا پیشکسوتان دیده شوند، چرا که خیلی از آنها شرایط خوبی ندارند، گفت: خوشبختانه با توجه به قانون تاسیس وزارت ورزش و تاسیس صندوق، مجلس تصویب کرد تا ۶ ماه بعد از قانون تاسیس وزارت، صندوق برای اصلاح اساسنامه وقت دارد تا برنامه خدمتی خود را وسیع تر کند.

او در مور وضعیت شناسایی پیشکسوتان گفت: حدود ۱۰ هزار پیشکسوت که به عنوان عضو صندوق شناسایی شدند توسط فدراسیون‌ها به ما معرفی شدند. اگر کسی معرفی نشده است دلیلش این است که یا  به فدراسیون مراجعه نکرده است یا فدراسیون او را واجد شرایط ندانسته است. اعضا تسهیلات بیمه ای و وام در اختیارشان قرار می‌گیرد. البته مصوبه جدید مجلس تغییراتی را برای صندوق ایجاد کرده است، تاکنون موظف بودیم قهرمانان جهانی، آسیایی، المپیکی پارالمپیکی و پاراآسیایی را حمایت کنیم  اما در مصوبه جدید قهرمانان ملی هم تحت نظر قرار می‌گیرند در نتیجه اساسنامه مان تغییر می‌کند و ظرف ۶ ماه موظف هستیم اساسنامه جدید را اصلاح کنیم.
ابطحی در مورد گلایه برخی از قهرمانان در مورد پرداخت نشدن مداوم مستمری‌شان گفت: از زمانی که من مدیر عامل صندوق شدم هیچ عضوی نیست که سر موقع مستمری را دریافت نکرده باشد و اگر کسی را معرفی کنید که به صورت مرتب مستمری خود را نگرفته باشد تمام‌حرف‌هایم را پس می‌گیرم. در مورد گذشته شاید باشد اما من از روزی که آمدم دغدغه مستمری بگیران را داشتم و با موافقت وزارت ورزش کف پرداختی‌های خود را ۷۰ درصد افزایش دادیم و تا پایان سال می‌توانیم بخشی از هرم‌ پرداختی خود را اصلاح کنیم. قبول دارم‌ پرداختی‌هایمان کم است اما همین کم هم بدون تبعیض و به موقع پرداخت می‌شود.


مدیر عامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در مورد اینکه هتل ورزش پیش از این در اختیار فدراسیون شطرنج بوده است، بیان کرد: هتل ورزش از طرف شرکت توسعه و تجهیز برای مدت محدودی به شطرنج واگذار شده بود. آن مدت به سر آمد و ما توانستیم در توافق با شرکت توسعه و تجهیز این هتل را با رقمی بیشتر بگیریم تا به مدت سه سال  در اختیارمان باشد. بلافاصله خانه پیشکسوتان را آنجا تاسیس کردیم. فکر نمی‌کنم فدراسیون شطرنج هزینه خاصی کرده باشد اگر هزینه کرده باشد حتما  برای قرارداد خود متمم نوشته و رقم‌هایی را برای شرکت توسعه معین کردند. چند روز دیگر مراسم تجلیل از ناصر نوآموز(رئیس سابق فدراسیون فوتبال)، محمدعلی صنعتکاران (پیشکسوت کشتی) و امیر یاوری(قهرمان بوکس) را داریم. شما می‌توانید ببینید که در حال بازسازی هتل ورزش هستیم. ما به صورت  قانون این هتل را از مالکش گرفتیم. در آینده اگر امکانش را داشته باشیم هتل پشتش را هم‌ می‌گیریم.

ابطحی در پاسخ به این سوال که درآمد صندوق از چه طریقی است؟ گفت: بخشی از منابع ما توسط وزارتخانه است که ماهیانه رقم‌نسبتا خوبی در اختیارمان قرار می‌گیرد و بر اساس برنامه آن را به پیشکسوتان و قهرمانان می‌دهیم. علاوه بر این درآمدزایی هم داریم. برخی از شرکت‌هایی که داریم به درآمدزایی خوبی رسیده‌اند و ما در برخی از این شرکت‌ها از ۷ میلیون تومان به سود ۴ میلیارد تومان رسیدیم.

او در مورد اینکه آیا به ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفتند پرداختی انجام می‌شود و پرداختی برای کسب سهمیه دارند؟ گفت: صندوق هیچ ارتباطی به پرداخت ۵ میلیون‌تومان برای کسب سهمیه المپیک توسط ورزشکارات ندارد. آن مبالغ از طریق کمیته ملی المپیک پرداخت می‌شود، ما به کسانی که قهرمان شدند، براساس مدالی که می‌گیرند، مستمری می‌دهیم.

مدیر عامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در مورد میزان مستمری صندوق بیان کرد:  کمترین مبلغ پرداختی ۳۰۰ هزار تومان و بیشترین ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان است. البته این ۳۰۰ هزار تومان، قبلا ۱۸۰ هزار تومان بوده که آن را افزایش دادیم و اگر خدا کمک کند برای سال جدید هم  افزایش می‌دهیم. این حقوق نیست بلکه مستمری است که ما به قهرمانان و ورزشکاران کمک می‌کنیم و سقف آن همان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و اگر بتوانیم بیشتر می‌دهیم.

ابطحی در مورد اینکه صندوق مدیریت انجمن بازی‌های رایانه‌ای را برعهده گرفته گفت: ما نامه‌ای به وزیر نوشتیم و موافقت شد که انجمن ورزش‌های الکترونیک در اختیار صندوق قرار بگیرد. در ایران ۲۰ میلیون پی اس فور باز آماتور و  نیمه حرفه ای و ۶ میلیون حرفه ای داریم، اگر بتوانیم چتر وزارت ورزش را بر روی آنها گسترده کنیم و آنها را  جذب کرده، باشگاه ها را تاسیس و لیگ ورزش‌های الکترونیک را ایجادکنیم، اقدام مثبتی است چون گردش مالی آن در ایران ۴۰۰ میلیون دلار است که اگر یک درصد آن نصیب وزارت ورزش شود باید کلاهمان را به آسمان اندازیم.

ابطحی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای ورزشکارانی که مدال المپیک می‌گیرند دارید؟ گفت: اگر چنین اتفاقی بیفتد که خواهد افتاد  و فدراسیون‌ها آنها را به صندوق معرفی کنند با افتخار در خدمتشان خواهیم‌بود و مستمری به آنها می‌دهیم، هر چند برخی از آنها اکنون هم تحت حمایت صندوق هستند اما امیدوارم نفرات جدید هم اضافه شوند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)