میرنیوز

استراماچونی منضبط اما زودجوش بود/ فرهاد مجیدی کار عاقلانه‌ای کرد

استراماچونی منضبط اما زودجوش بود/ فرهاد مجیدی کار عاقلانه‌ای کرد 2020-03-22T09:20:32+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش تشت زر از بازیکنان محبوب تیم استقلال در دهه هفتاد بود و در حالی که در اوج دوران فوتبالش قرار داشت، به دلیل مهاجرت به خارج از کشور از دنیای فوتبال حرفه‌ای در ایران خداحافظی کرد. تشت زر که سالهای زیادی است خارج از کشور اقامت دارد، در کنار حرفه اصلی اش که با تحصیلاتش بی ارتباط نیست، به صورت حرفه‌ای به کار آموزش فوتبال نیز می‌پردازد و همچنان با جدیت فوتبال ایران و به خصوص استقلال را پیگیری می‌کند و روی نتایج این تیم تعصب دارد.

به بهانه فرا رسیدن سال نو، گفتگویی نسبتاً مفصل داشتیم با این هافبک پیشین تیم استقلال تا در خصوص فوتبال و مسائل روز ایران و به خصوص تیم استقلال گپ و گفت داشته باشیم. مشروح صحبتهای تشت زر با خبرنگار مهر را در زیر می‌خوانید.

ایتالیایی‌ها اهل مصالحه نیستند
همان زمان که استقلال شروع خوبی با استراماچونی نداشت و مقابل ماشین سازی شکست خورد، بسیاری از کارشناسان شواهد یک پیشرفت شگرف را در استقلال دیدند و هواداران هم متوجه شدند. برای همین همه پای استراماچونی ایستادند تا چند هفته ابتدایی رد شود و حتی بعد از شکست مقابل پرسپولیس هم به او هیچ فشاری نیامد تا پیش بینی ها در خصوص او درست در بیاید.

به واسطه دوستان مربی و فوتبالیست ایتالیایی که دارم از شخصیت آنها شناخت دارم و می‌دانم ایتالیایی‌ها به شدت منضبط و پایبند به اصول قرارداد هستند. ایتالیایی همانقدر که خودشان به قرارداد پایبند هستند، از طرف مقابل هم همین انتظار را دارند و به هیچ وجه اهل مصالحه نیستند.

به خوبی به یاد دارم همان زمان هم هشدارهای لازم به مدیران وقت استقلال داده شد، اما متاسفانه سرانجام استراماچونی به نشانه اعتراض به عدم پرداخت حق و حقوق و یکسری مسائل دیگر که خودش آن زمان شفاف اعلام داشت و من از بازگو کردن آن صرف نظر می‌کنم ایران را ترک کرد و دیگر هرگز حاضر به بازگشت نشد.

سه هفته‌ای که استقلال را از کورس خارج کرد
متاسفانه اولین و بزرگ ترین ضربه‌ای که رفتن استراماچونی به استقلال زد خارج کردن این تیم از کورس قهرمانی بود. تیم بدون استراماچونی ۳ بازی مقابل پیکان، شاهین بوشهر و ماشین سازی داشت که از ۹ امتیاز این ۳ بازی تنها ۴ امتیاز گرفت و ۵ امتیاز از دست رفته در این ۳ بازی بدون سرمربی نه تنها تیم را از صدر جدول پایین آورد، حتی آن را از کورس قهرمانی هم عقب انداخت.

این ۳ بازی لطمه بزرگ و شاید غیر قابل جبرانی را به تیم زد و اگر در پایان فصل آبی پوشان قهرمان نشوند، عامل اصلی‌اش همین سه بازی است و امتیازات مهمی که در آن از دست رفته است.

کار هوشمندانه‌ای که مجیدی انجام داد
بعد از جدایی استراماچونی انتخاب فرهاد مجیدی تنها و بهترین انتخاب ممکن بود. این درست است که در آن زمان تنها می شد مجیدی را برای این مسئولیت انتخاب کرد، اما حتی اگر انتخاب‌های متعددی هم پیش رو بود، باز هم مجیدی می‌توانست بهترین انتخاب باشد.

فرهاد از سرمایه‌های باشگاه استقلال است و انصافاً او هم ایثار کرد که در این شرایط سخت حاضر شد جای استراماچونی را بگیرد. استراماچونی که مردم به شدت او را دوست داشتند و هیچ فردی را به جای او نمی‌پذیرفتند.

هوشمندانه ترین کار مجیدی کرد ادامه روش استراماچونی بود تا تفکر بازیکنان به هم نخورد. فرهاد نه سیستم استقلال را تغییر داد و نه حتی نفراتی که استراماچونی آنها را در سیستم قرار می داد. همین باعث شد تا تیم فرهاد هم نتایج خوبی بگیرد و اوجه نتایج فرهاد در استقلال را در دو دیدار پلی آف آسیایی دیدیم که ابتدا الکویت را در امارات با گل شکست داد و سپس تیم مدعی و ثروتمند الریان با آن همه ستاره بین المللی اش را در دوحه با ۵ گل در هم کوبید.

استقلال کار خارق العاده‌ای کرد
در حال حاضر فاصله استقلال تا صدر جدول قدری زیاد است. می‌خواهم بگویم کاری که تا همینجا هم استقلالی‌ها کردند خارق العاده بوده. چون تیمی که در ابتدای فصل ۱۶ بازیکن خود را از دست بدهد و با مدیریتی ضعیف وارد مسابقات شود، همین که جزو سه چهار تیم بالای جدول باشد و هنوز هم از شانس قهرمانی حرف بزند یعنی کارش بزرگ و خارق العاده بوده است.

متاسفانه شاکله اصلی این تیم در ابتدای فصل به هم خورد و هفته‌ها طول کشید تا بازیکنان جدید که تعداد شان کم هم نبود تازه با خصوصیات یکدیگر آشنا شوند.

انتصاب های غیر ورزشی بلای جان استقلال و پرسپولیس
متاسفانه مدیریت وزارت ورزش بر استقلال و پرسپولیس چندان جالب نیست و همواره شاهد این هستیم که با انتصابات عمدتاً غیر ورزشی در چرخه مدیریت این دو تیم تضعیف می شوند.

همواره شاهد حضور افرادی غیر ورزشی هستیم که برای رسیدن به شهرت و اهداف اقتصادی، تجاری یا سیاسی فضای فوتبال و تریبون استقلال و پرسپولیس را هدفد می گیرند و راه هم برای مدیریت آنها هموار می شود. این دسته از مدیران بلای جان فوتبال به خصوص استقلال و پرسپولیس هستند.

استراماچونی منضبط اما زودجوش بود/ فرهاد مجیدی کار عاقلانه‌ای کرد

خصوصی سازی تنها راه نجات سرخابی‌ها
مدیران استقلال و پرسپولیس ورزشی یا غیر ورزشی با یک مشکل بزرگ مواجه هستند که آن هم بدهی های انباشته است. تجربه نشان می دهد سیاست گذاری در وزارت ورزش برای مدیران استقلال و پرسپولیس نوعی است که عمر مدیریت ها بلند نیست و مدیران انتصابی هم با درک این موضوع تنها گذران روزمره را لحاظ می کنند و چشم انداز بلند مدت در مسائل مالی ندارند.

تیم داری به شکل دولتی یک تجربه شکست خورده است و بهترین و تنها راه نجات استقلال و پرسپولیس خصوصی سازی این دو تیم است. در صورت واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی این دو تیم نجات پیدا می کنند.

در دنیای حرفه‌ای فوتبال هم نمونه‌ها و الگوهای خوبی برای خصوصی سازی وجود دارد و دولت هم نباید از واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بترسد. مگر در اروپا این همه تیم بزرگ با هواداران چند میلیونی در اختیار بخش خصوصی هستند اتفاق بدی افتاده است؟

تسلیم خواسته هواداران شدم
در همه سالهای گذشته از حضور در فضای مجازی ابا داشتم و نمی خواستم خودم را آلوده کنم. دوستان زیادی به من پیشنهاد می دادند اما از ورود به دنیای مجازی امتناع می‌کردم. اخیراً هواداران استقلال در ایران و خارج از ایران به من فشار آوردند و من هم تسلیم شدم و در اینستاگرام یک صفحه باز کردم.

خوشبختانه در همین مدت کوتاهی که وارد دنیای مجازی شدم بازخوردهای بسیار خوبی از هواداران گرفتم. در این مدت عکسهای قدیمی و جدیدم را با استقلالی ها به اشتراک می گذارم و نظرات آنها را می بینم. خیلی خوشحالم بگویم تاکنون حتی یک نظر هم منفی در صفحه من نبوده و این مرا خوشحال می کند. هواداران استقلال بسیار با معرفت و با صفا هستند و از سالهای دور همیشه مرا مورد محبت خود قرار می دادند.

هموطنانم کرونا را جدی بگیرند
به عنوان یک هموطن از همه مردم شریف و عزیز ایران خواهش می کنم ویروس کرونا را جدی گرفته و به توصیه‌های ایمنی توجه کنند. لطفاً از خانه‌های تان بیرون نیایید و به سفر نروید. قرنطینه را جدی بگیرید و به قطع چرخه انتقال این ویروس کمک کنید.

لطفاً در این ایام بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر در ارتباط باشید و فعلاً دور رفت و آمد را قلم بگیرید.

آرزوی سالی خوب برای هموطنان عزیزم
در آخر هم می گویم متاسفانه سال ۹۸ برای ما ایرانی ها سال خوبی نبود و اتفاقات ناخوشایند در این سال به کرات داشتیم که بدترین آن شیوع ویروس کرونا بود.

با همه وجودم آرزو می کنم سال ۹۹ سالی خوب برای عزیزان هموطن باشد. در درجه اول شر این ویروس از سر دنیا و به خصوص مردم خوب کشورم کنده شود و جشن پیروزی بر کرونا را بگیریم، در درجه دوم آرزوی دل خوشی و سلامتی برای هموطنانم دارم و در آخر هم امیدوارم جیب و حساب های بانکی همه ایرانی ها در سال ۹۹ پُرِ پُرِ پُر باشد.

استراماچونی منضبط اما زودجوش بود/ فرهاد مجیدی کار عاقلانه‌ای کرد

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)