میرنیوز

دنیا مالی: باید عظمت ورزش ایران را در المپیک لس‌آنجلس نشان دهیم

دنیا مالی: باید عظمت ورزش ایران را در المپیک لس‌آنجلس نشان دهیم 2024-09-29T15:25:06+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر احمد دنیامالی در جلسه ستاد ملی هفته تربیت‌بدنی و ورزش که امروز در محل وزارتخانه برگزار شد اظهار داشت: این جلسه مقارن شده با شهادت یک بزرگ‌مرد که برای ما بسیار دردناک است. زمانی که سیدعباس موسوی دبیرکل وقت حزب‌الله لبنان به شهادت رسید همه نگران بودند که چه اتفاقی خواهد افتاد ولی با حضور سیدحسن نصرالله، ایشان توانست یک رهبر موفق و توانمند برای حزب‌الله باشد

وی افزود: همه جنایاتی که رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌دهد تردیدی نداریم که با همکاری آمریکا است و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که آمریکا یکباره تغییر رویه دهد و در راستای صلح جهانی قدم بردارد. آمریکا می‌خواهد در دنیا قدرت‌نمایی کند و به سمتی جریانات را ببرد که سیستم غرب در دنیا پیاده شود و به اعتقادات و ادیان نفوذ کند. دکترین آمریکا دکترین سلطه و تجاوز است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این شهادت را باید هم تسلیت بگوییم و هم تبریک چون سیدحسن همیشه مرگ را از رگ گردن به خودش نزدیک‌تر می‌دانست. سردار نیلفروشان یکی از سرداران موثر سپاه پاسداران نیز در این تجاوز رژیم غاصب به شهادت رسید که ضایعه دردناکی برای کشور بود.

دکتر دنیامالی با اشاره به جایگاه بالای دبیرکل حزب‌الله لبنان در منطقه خاطرنشان کرد: نقش سیدحسن نصرالله در سازماندهی نیروهای اسلامی برای مقابله با داعش بسیار تعیین کننده بود و حاج قاسم سلیمانی نیز به این موضوع اشاره داشتند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های مهم سیدحسن نصرالله از دیدگاه من این بود که ایشان به صورت قدر مطلق سرباز مقام معظم رهبری بودند و طبق فرامین رهبری حرکت می‌کردند.

وجود ۱۷ هزار شهید ترور و ۲۲۰ هزار شهید دفاع مقدس نشان می‌دهد ایران سلطه‌پذیر نیست

وی ادامه داد: ما در کشور و در اوایل انقلاب نیز با حوادث اینچنینی همراه بودیم و سرمایه‌های بزرگی از کشور در آن ایام مورد ترور دشمن قرار گرفتند. وجود ۱۷ هزار شهید ترور و ۲۲۰ هزار شهید دفاع مقدس نشان می‌دهد که ما حاضر نیستیم که سلطه‌پذیر باشیم. در عرصه ورزش نیز ما بارها نشان دادیم که با وجود برخی فشارها ما راست‌قامتان هستیم و این کار را با عمل نشان دادیم و نه با حرف.

وزیر ورزش ادامه داد: ورزش عرصه هم‌آوردی است. ما اگر می‌خواهیم اراده واقعی یک ملت را نشان دهیم باید در المپیک لس‌آنجلس عزم و جدیت خود را نشان دهیم‌. در المپیک ۲۰۲۸ باید یک چیز دیگر باشیم و عظمت خود را نشان دهیم. همه این موضوعات به همت و اراده و رسم عاشقی ما ربط دارد. مدیران ما نیز باید عاشق ورزش باشند و خود را وقف ورزش کنند.

وی افزود: هفته تربیت‌بدنی فرصت خوبی است که قابلیت‌های ورزش کشور را نشان دهیم‌. بعضی اوقات ساز و کار خوبی داریم ولی نتوانستیم به خوبی این ساز و کار را نشان دهیم. نقش ورزش در فرهنگ شهادت و مرام پهلوانی بسیار بالا است و باید این موضوعات را به صورت محتوایی بیان کنیم و اثربخشی آن را نشان دهیم.

دکتر دنیامالی ادامه داد: ما زمانی می‌توانیم به مردم بگوییم ورزش کنند که ما خودمان نیز به اهمیت مسئله ورزش بپردازیم. کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش استرس و مسائل دیگر از خاصیت‌های اهمیت دادن به موضوع ورزش است که باید به آن دقت نظر داشته باشیم.

وی گفت: توفیق و موفقیت ورزش در گروی مشارکت است ولی باید ببینیم چقدر توانسته‌ایم به این مشارکت قائل باشیم؟ چقدر توانسته‌ایم با هیات‌های ورزشی ارتباط بگیریم؟ نیاز است که مدیران کل استانی و روسای فدراسیون‌های ما توجه کافی به هیات‌های استانی داشته باشند و به صورت ماهانه جلساتی را به هیات‌ها برگزار کنند و از طریق این جلسات بتوانیم اطلاعات و آمار را بدست بیاوریم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب تکالیف ما را مشخص کرده و باید همه بدانیم که ورزش یک امر جدی است و شوخی‌بردار نیست. ورزش پرچم کشور است و باید برای موفقیت آن همه تلاش کنیم. برای ما همه اصناف ورزشی که از ایران خارج می‌شوند و به مسابقات برون مرزی می‌روند حکم تیم ملی را دارند و برای ما مهم هستند. ما وظیفه داریم که به بهترین شکل از همه تیم‌ها پشتیبانی کنیم.

وی افزود: باید از کسانی که در ورزش دنیا برجسته شده‌اند الگوبرداری کنیم و تحقیق کنیم که روش موفقیت آنها برچه اساسی بوده است و با چه سیستمی به موفقیت رسیده‌اند. باید مطالعه و الگوبرداری کنیم و از این‌رو با وزارت علوم صحبت کرده‌ایم که جریان تکنسین‌های ورزشی را برجسته کنیم. باید به انستیتوهای ورزشی بیشتر اهمیت دهیم.
دکتر دنیامالی خاطرنشان کرد: تکریم از خانواده شهدای ورزشکار تنها نباید به هفته دفاع مقدس و هفته تربیت‌بدنی ختم شود و باید در طول سال به مناسبت‌های مختلف به آنها توجه کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های ورزشی که به مرحله افتتاح رسیده و قرار است در هفته تربیت‌بدنی افتتاح شود اظهار داشت: این پروژه‌ها باید از همه جوانب آماده افتتاح باشد و اینطور نباشد که با وجود برخی مشکلات و نواقص بخواهیم پروژه‌ها را افتتاح کنیم. همچنین اگر نواقص رفع شده و می‌خواهیم بهره‌برداری کنیم دیگر نباید اسم افتتاح را روی این پروژه‌ها بگذاریم‌. دلیلی ندارد پروژه‌هایی که سیستم گرمایش و سرمایش و محوطه‌سازی نشده را بخواهیم افتتاح کنیم‌.

وی ادامه داد: باید در هفته تربیت‌بدنی و ورزش نقش جوانان را برجسته کنیم. مخاطبان اصلی ما جوانان هستند و در این بخش کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است. حوزه فرهنگی برای همه ما مهم است و متاسفانه در بحث تولید محتوای فرهنگی مشکل داریم. تولید محتوا باید مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. این تولید محتوا باید در سایر حوزه‌های ورزش نیز به بهترین شکل برای مخاطبین صورت بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ورزش یک مقوله فرهنگی است و باید برای این حوزه هزینه کنیم. متاسفانه از گذشته تا به الان موضوع فرهنگی جدی گرفته نشده است. حوزه فرهنگی را خیلی سطحی نگاه کردیم و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم با یک هفته تربیت‌بدنی اتفاق خاصی بیفتد.

دکتر دنیامالی ادامه داد: ورزش نیاز به برنامه، پایش، رقابت، همت، اراده ملی و برنامه‌ریزی بلندمدت دارد و اگر مراقبت نکنیم و حواس‌مان به خودمان نباشد به خطا می‌رویم. رییس فدراسیونی که طبق قوانین نظام و کشور حرکت نکند نمی‌توانیم آن را قبول کنیم. نمی‌پذیرم فدراسیونی که بخواهد اساسنامه خود را تنها براساس فدراسیون جهانی تنظیم کند و از ما انتظار داشته باشد آن را قبول کنیم. درست است که ما قوانین جهانی را قبول کرده‌ایم ولی قوانین داخلی نیز برای ما مهم است. هرچند که خوشبختانه اکثر روسای فدراسیون‌های ما بچه‌های خوب و از خانواده ورزش هستند. ما می‌خواهیم با خرد جمعی کار را به جلو ببریم و حضور ما در اینجا برای کمک به توسعه ورزش و فدراسیون‌ها است.

دکتر احمد دنیامالی اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های بنده در وزارت ورزش درجهت کادرسازی است. ما باید تغییر نسل دهیم و از ظرفیت‌های جوانان استفاده کنیم و فضا را برای جوانان مهیا کنیم. باید نقش واقعی یک پدر را برای جوانان ایفا کنیم و وظیفه حمایتی خود را انجام دهیم. باید به بچه‌هایمان نقش دهیم و به آنها اجازه دهیم در مسند امور قرار بگیرند. در کنار آن باید حرمت پیشکسوتان حفظ شود و به آنها احترام بگذاریم.

وی افزود: یکی دیگر از تاکیدات مقام معظم رهبری توجه به ورزش دانش‌آموزی است که همه وظیفه داریم به آن بپردازیم و در این راستا باید تعامل با آموزش و پرورش داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: سرمایه گذاری در حوزه بانوان و دختران سرمایه‌گذاری زودبازده است. ریزش حوزه قهرمانی بانوان ما نسبت به نرم جهانی بالاتر است. یک بخشی از این اتفاق به این موضوع مربوط است که در کشور ما کانون خانواده بسیار مهم است و خیلی کم پیش می‌آید که یک نفر مثل ساره جوانمردی با وجود یک فرزند به ورزش قهرمانی بپردازد. جوانمردی را باید به عنوان الگو قرار دهیم.

وی افزود: برای توسعه ورزش بانوان باید از آموزش و پرورش کار را شروع کنیم. آموزش و پرورش می‌تواند در دو روز آخر هفته اماکن ورزشی خود را در اختیار خانواده‌ها بگذارد تا به ورزش بپردازند. مردم کشور به لحاظ اقتصادی تحت فشار هستند و باید مراقبت کنیم که ورزش گران نشود. باید سعی کنیم تا حد امکان امکانات را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهیم‌.

دکتر دنیامالی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال قهرمان‌سازی هستیم باید بدانیم که از بین آدم‌هایی که سختی کشیده‌اند قهرمانان زیادی بیرون می‌آید. به دست آوردن قهرمانی سخت است و باید برای آن برنامه‌ریزی و هزینه کنیم‌.

وی با ذکر خاطره‌ای از حضور فعالانه تیم دختران دراگون‌بوت ایران در سالهای حضور در فدراسیون قایقرانی و شگفتی یک مربی غربی از توانایی دختران ایرانی بیان کرد: نظام را به دروغ به این متهم می‌کنند آنطور که باید به بانوان اهمیت نمی‌دهیم و توجه نداریم اما ما باید با اقدامات خود نشان دهیم این صحبت‌ها فقط از روی دشمنی با نظام است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

برزیل انتقام ایران را از مراکش گرفت/ صعود سلسائو به نیمه نهایی

برزیل انتقام ایران را از مراکش گرفت/ صعود سلسائو به نیمه نهایی
2024-09-29T17:51:49+03:30
تیم ملی فوتسال برزیل با برتری مقابل مراکش راهی نیمه نهایی جام جهانی ازبکستان شد.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران به «کلبا» امارات پیوست

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران به «کلبا» امارات پیوست
2024-09-29T17:38:24+03:30
ملی پوش فوتبال ایران که چند ماه را بدون تیم سپری کرده بود در نهایت به تیم الاتحاد کلبا امارات پیوست.

آمار خیره کننده تیم فوتبال جوانان در مقدماتی جام ملت‌های آسیا

آمار خیره کننده تیم فوتبال جوانان در مقدماتی جام ملت‌های آسیا
2024-09-29T17:11:45+03:30
تیم ملی فوتبال جوانان ایران با عملکردی مقتدرانه در مرحله مقدماتی توانست جواز صعود به دور نهایی جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا را دریافت کند.

جزئیات دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و قطر اعلام شد

جزئیات دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و قطر اعلام شد
2024-09-29T17:11:44+03:30
با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم های ملی فوتبال ایران و قطر در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به مصاف هم خواهند رفت.

پرسپولیس در تختی و استقلال در شهر قدس به میدان می روند

پرسپولیس در تختی و استقلال در شهر قدس به میدان می روند
2024-09-29T16:45:05+03:30
با اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، تیم پرسپولیس در هفته هفتم در ورزشگاه تختی حضور خواهد یافت و استقلال از حریف خود در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبانی می کند.

امید عالیشاه غایب بازی با پاختاکور/حرف های درگوشی رفیعی با گاریدو

امید عالیشاه غایب بازی با پاختاکور/حرف های درگوشی رفیعی با گاریدو
2024-09-29T16:31:46+03:30
تمرین امروز تیم فوتبال پرسپولیس در حالی برگزار شد که امید عالیشاه به دلیل مصدومیت در آن غایب بود.

عیسی آل کثیر و خاطره تلخ و شیرین از مصاف با پاختاکور

عیسی آل کثیر و خاطره تلخ و شیرین از مصاف با پاختاکور
2024-09-29T16:05:06+03:30
تیم های فوتبال پرسپولیس و پاختاکور در حالی رو در روی هم قرار می گیرند که مهاجم سرخ ها خاطره تلخی را از آخرین رویارویی این دو تیم دارد.

آمار خوب پاختاکور مقابل ایرانی‌ها/ زنگ خطر و هشدار به پرسپولیس

آمار خوب پاختاکور مقابل ایرانی‌ها/ زنگ خطر و هشدار به پرسپولیس
2024-09-29T14:58:25+03:30
تیم فوتبال پاختاکور در هفته دوم مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا فردا رو در روی پرسپولیس ایران قرار خواهد گرفت.

جشنواره گل تیم فوتبال جوانان ایران مقابل مغولستان

جشنواره گل تیم فوتبال جوانان ایران مقابل مغولستان
2024-09-29T14:31:46+03:30
تیم فوتبال جوانان ایران سومین بازی خود در مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا را نیز با پیروزی پرگل پشت سر گذاشت.

نکونام تصمیمش را گرفت/ مذاکره استقلالی ها با چند سرمربی خارجی!

نکونام تصمیمش را گرفت/ مذاکره استقلالی ها با چند سرمربی خارجی!
2024-09-29T14:18:30+03:30
هر چند تعدادی از پیشکسوتان استقلال از جواد نکونام خواسته اند تا به همکاری اش با این تیم ادامه دهد اما او تصمیمش را برای قطع همکاری گرفته و بعد از بازی با الس...

برتری استقلال در دیدارهای رو در رو مقابل السد قطر

برتری استقلال در دیدارهای رو در رو مقابل السد قطر
2024-09-29T13:51:49+03:30
تیم فوتبال استقلال ایران در دیدارهای رو در روی خود مقابل السد قطر توانسته نتایج بهتری را نسبت به حریف کسب کند.

تیم ملی کبدی ساحلی ایران فینالیست شد

تیم ملی کبدی ساحلی ایران فینالیست شد
2024-09-29T11:51:50+03:30
تیم ملی کبدی ساحلی ایران به دیدار فینال مسابقات قهرمانی جهان راه یافت.

فینال لیگ والیبال به چه صورت برگزار می‌شود؟

فینال لیگ والیبال به چه صورت برگزار می‌شود؟
2024-09-29T11:51:49+03:30
لیگ برتر والیبال مردان سال ۱۴۰۳ از روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه آغاز می‌شود و قرار است فینال این رقابت‌ها به صورت سه برد از پنج بازی برگزار شود.

اسدی چین را شکست داد و قهرمان شد/ پناهی نقره دوم را گرفت

اسدی چین را شکست داد و قهرمان شد/ پناهی نقره دوم را گرفت
2024-09-29T11:11:50+03:30
ووشوکاران کشورمان موفق به کسب دو مدال طلا و نقره دیگر در روز پایانی رقابت های جهانی شدند.

مبارزه ۹۳۶ تکواندوکار با حضور ایران/ برنامه مسابقات مشخص شد

مبارزه ۹۳۶ تکواندوکار با حضور ایران/ برنامه مسابقات مشخص شد
2024-09-29T11:11:49+03:30
رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با حضور ۹۶۳ تکواندوکار به میزبانی کره جنوبی به مدت ۶ روز برگزار خواهد شد و ملی پوشان کشورمان به رقابت با حریفان خود خ...

صعود زودهنگام تیم فوتبال جوانان ایران قبل از آخرین بازی

صعود زودهنگام تیم فوتبال جوانان ایران قبل از آخرین بازی
2024-09-29T10:45:08+03:30
ترکیب تیم فوتبال جوانان ایران برای بازی امروز با مغولستان در حالی مشخص شد که این تیم صعود زودهنگامی به دور نهایی داشت.

دلایل رنگرز برای انتخاب گرایی و سهرابی جهت حضور در مسابقات جهانی

دلایل رنگرز برای انتخاب گرایی و سهرابی جهت حضور در مسابقات جهانی
2024-09-29T10:45:08+03:30
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی توضیحاتی در مورد مسابقه جنجالی گرایی و سهرابی و دلایل انتخاب آن‌ها برای مسابقات جهانی و زیر ۲۳ سال در آلبانی ارائه داد.

دو طلا و نقره دیگر برای ووشوکاران ایران

دو طلا و نقره دیگر برای ووشوکاران ایران
2024-09-29T10:25:07+03:30
روز پایانی مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان با دو مدال طلا و نقره دیگر برای نمایندگان کشورمان پیگیری شد.

پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر بسکتبال هنوز بسته نشده است!

پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر بسکتبال هنوز بسته نشده است!
2024-09-29T10:25:06+03:30
با وجود اعلام قبلی سازمان لیگ بسکتبال مبنی بر بسته شدن پنجره نقل و انتقالات در تاریخ هفتم مهر، این پنجره هنوز بسته نشده است.

وضعیت ذوب‌آهن برای حضور در لیگ بسکتبال؛ نه سرمربی دارد نه بازیکن!

وضعیت ذوب‌آهن برای حضور در لیگ بسکتبال؛ نه سرمربی دارد نه بازیکن!
2024-09-29T10:25:05+03:30
روند کند ذوب آهن برای حضور در لیگ بسکتبال همچنان ادامه دارد طوریکه بعد از اعلام آمادگی دقیقه نودی، هنوز وضعیت کادر فنی و بازیکنانش را مشخص نکرده است.

پیش‌تازی فجرسپاسی در لیگ دسته اول/ نفت مسجد سلیمان با چهار شکست!

پیش‌تازی فجرسپاسی در لیگ دسته اول/ نفت مسجد سلیمان با چهار شکست!
2024-09-29T10:11:46+03:30
تیم فوتبال فجرسپاسی موفق شد چهارمین دیدار خود در فصل جدید لیگ دسته اول را هم با پیروزی به اتمام برساند.

وزیر ورزش با ریل‌گذاری نوین خون تازه‌ای در رگ‌های ورزش جاری کند

وزیر ورزش با ریل‌گذاری نوین خون تازه‌ای در رگ‌های ورزش جاری کند
2024-09-29T09:58:29+03:30
کارشناس ورزش با بیان این که ورزش کشور به خون تازه نیاز دارد گفت: وزیر ورزش ریل گذاری نوینی را در ورزش کشور ایجاد کند.

سربازان باشگاه مقاومت از جان مایه گذاشتند/ «دبیر» به ما توجه کند

سربازان باشگاه مقاومت از جان مایه گذاشتند/ «دبیر» به ما توجه کند
2024-09-29T09:58:29+03:30
مدیر عامل باشگاه مقاومت البرز با تمجید از کشتی گیران این تیم برای حضور در انتخابی ارتش های ایران و لیگ برتر گفت: ورزشکاران سرباز ما برای حضور در این دو رویدا...

دلیل شکست استقلال برابر پرسپولیس/ تعیین تکلیف نکونام عجیب بود!

دلیل شکست استقلال برابر پرسپولیس/ تعیین تکلیف نکونام عجیب بود!
2024-09-29T09:45:08+03:30
کارشناس فوتبال با بیان اینکه استقلال به اشتباهات خودش دربی را باخت، گفت: مدیران استقلال در بیانیه‌ای که مثلا در حمایت از نکونام دادند رفتار عجیبی داشتند و او...

طعم طلا با برتری مقتدرانه دیانا رحیمی مقابل چین

طعم طلا با برتری مقتدرانه دیانا رحیمی مقابل چین
2024-09-29T09:18:27+03:30
دختر ووشو کار ایرانی مدال طلای مسابقات جهانی را کسب کرد.

ابراز امیدواری پیشکسوتان فوتبال قطر به پیروزی السد مقابل استقلال

ابراز امیدواری پیشکسوتان فوتبال قطر به پیروزی السد مقابل استقلال
2024-09-29T09:18:26+03:30
برخی از پیشکسوتان فوتبال قطر در اظهار نظری اعلام کردند که تیم السد توانایی شکست استقلال ایران را دارد.

ساغر حسینی به نشان طلا دست یافت

ساغر حسینی به نشان طلا دست یافت
2024-09-29T09:05:07+03:30
نماینده وزن ۵۶- کیلوگرم ساندا دختران کشورمان در مسابقات قهرمانی جوانان جهان با برتری مقابل ورزشکاری از ویتنام به مدال طلا دست یافت.

السد بدون مصدوم مقابل استقلال ایران

السد بدون مصدوم مقابل استقلال ایران
2024-09-29T08:38:26+03:30
تیم فوتبال السد برای رویارویی با استقلال ایران هیچ مصدومی ندارد و با تمام قوا ظاهر خواهد شد.

السد در جستجوی اولین پیروزی آسیایی مقابل استقلال

السد در جستجوی اولین پیروزی آسیایی مقابل استقلال
2024-09-29T08:38:25+03:30
روزنامه قطری در گزارشی به دیدار دو تیم فوتبال السد و استقلال پرداخت و از روحیه بالای شاگردان «فلیکس سانچز» برای این بازی خبر داد.

یکتا ادیبی به نشان طلا دست یافت/ زمانی نقره گرفت

یکتا ادیبی به نشان طلا دست یافت/ زمانی نقره گرفت
2024-09-29T08:38:25+03:30
ووشووکاران تیم کشورمان روز پایانی مسابقات قهرمانی جهان را با یک مدال طلا و یک نقره آغاز کردند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)