میرنیوز

مهری: کشتی کرمانشاه قبل و بعد از محبی هم قهرمان و پهلوان داشت

 مهری: کشتی کرمانشاه قبل و بعد از محبی هم قهرمان و پهلوان داشت 2023-12-11T13:04:41+03:30

تورج مهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه در این سال‌ها کمتر نامش در کنار تیم‌های کرمانشاه شنیده شده، اظهار داشت: فعالیت ما بستگی به این دارد که ما را بخواهند. جَوی در هیئت کشتی حاکم است که احترام و شخصیت مربی نادیده گرفته می‌شود. قصد بی‌احترامی به کسی را ندارم ولی در این شرایط و فضا فکر نمی‌کنم هیچ مربی قابلی کار کند.

وی درباره اینکه دقیقاً چه چیزی باعث شده بگوید احترام و شخصیت مربی نادیده گرفته می‌شود؟، عنوان کرد: در کشتی چیزی به اسم پول و درآمد که برای مربی ندارد، فقط عشق است و اینکه حرمت و احترام جایگاه آدم رعایت شود. متأسفانه مسئولیت برخی کمیته‌ها به افرادی سپرده شده که از جنس این کار نیستند و می‌خواستند بقیه زیر نظر آنها کار کنند. وقتی ناراحتی پیش آمد، محمدحسین محبی از من خواست که خودم انتخاب کنم کدام کمیته دستم باشد که باتوجه به اینکه قهرمان جهان و آسیا در بین شاگردانم داشتم، کمیته فنی کشتی فرنگی را انتخاب کردم، ولی بعد که انتخابات هیئت تمام شد و پس از آن برای انتخابی تیم ملی بزرگسالان به تهران رفتیم به محبی گفتم این بحث جابه جایی چی شد دیدم فضا طور دیگری شده و دبیر هیئت گفت فکر کردیم کمیته فنی فرنگی نباشد؛ در حالی که قرار بود بخش جوانان دست من باشد.

این مربی سازنده افزود: این را هم زمانی متوجه شدم که هیئت کشتی کردستان برای یک دوره مسابقه ما را دعوت کرد و من خواستم دعوت‌نامه‌اش به هیئت کشتی فکس شود. بعد از آن مسائلی پیش آمد که من هیئت را ترک کردم و این شد آخرین حضور و همکاری من با هیئت کشتی کرمانشاه. چون چیزی به اسم صداقت و راستگویی آنجا ندیدم. من از سال 96 دیگر از هیئت کشتی جدا شدم.

مهری درمورد اینکه در این سالها دیگر هیچ فعالیتی در کشتی نداشته؟، گفت: سال 1400 بود که در یک باشگاه خصوصی گفتند با این همه زحمت و درجه مربیگری و تجربه حیف است کنار باشی، بیا به کشتی فرنگی استان کمک کن، ما هیچ کسی را در کشتی فرنگی نداریم. آکادمی کشتی نشاط مربوط به آموزش و پرورش است. اینجا هم گفتم کار را از صفر و پایه شروع می‌کنم، برای جذب کشتی‌گیران 8 تا 14 سال فراخوان دادیم تا یک نسل جدید بسازم.

وی درخصوص اینکه مشکل اصلی کشتی کرمانشاه چیست؟، تأکید کرد: مربیان ما به‌روز نمی‌شوند، درحالیکه باید با انستیتو کشتی هماهنگ باشند و در این زمینه وحدت رویه تمرینی وجود داشته باشد. مدیریت غلط هم از بالا حکمفرماست، در همه سطوح کشتی تا مدیریت کمیته‌ها مدیران اشتباهی حضور دارند و یک سیر معیوب وجود دارد. همین سیر غلط و سوءمدیریت باعث خراب شدن کشتی کرمانشاه شده است. این حرف خیلی بد است که بگویند اگر ما را از کشتی کرمانشاه بگیرند، کشتی استان چیزی ندارد. بله، شما قهرمان بودید، مدال گرفتید، خیلی هم از این بابت خوشحالیم، برای کشتی کرمانشاه آبرو بودید اما این استان قبل و بعد از شما هم قهرمان و پهلوان داشته است. عصر امروز، عصر اطلاعات است. شما به تاریخ مسابقات کشوری نگاه کنید که همیشه جزو تیم‌های بالای جدول بوده‌ایم. باورم نمی‌شود یک نفر با این سن، اینقدر غرور داشته باشد و این حرف را بزند. این خودستایی است.

مربی سازنده کشتی‌گیران خوبی چون مرحوم بابک قربانی، محمد قربانی، شیرزاد بهشتی طلا و... درباره اینکه مدیریت هیئت می‌گوید کشتی‌گیران کرمانشاه از این رشته استقبال نمی‌کنند و به تمرین نمی‌آیند، عنوان کرد: وظیفه هیئت چیست؟ این را برای توجیه کار خودشان می‌گویند. پس چرا مربیانی که با هیئت کار نمی‌کنند در باشگاه‌های خصوصی فعالند و بچه‌ها هم آنجا می‌آیند. بعد از زمان تمرینی من در همین باشگاه، رضا افضلی مربی تیم ملی جوانان مشغول به کار است، شما تایم تمرینی‌اش را نگاه کنید بچه‌ها با چه شوق و نظمی می‌آیند، یا تایم تمرین ماشاءالله و ان‌شاءالله حسینی، آنجا هم شلوغ است. باشگاه سجاد محل تمرین بچه‌های حاشیه شهر است، سعید حاجی علیانی، علیرضا کهریزی، علی حسینی و... اینها مربیانی هستند که خودشان قهرمان بودند و دلسوزند و تمرین می‌دهند. در این مدت چند سالن کشتی بود که تعطیل شدند، یعنی سالن که اضافه نکردند، چند سالن فعال هم برای تمرین وجود داشت که آنها هم تعطیل شد و به هیچ کدام این کارها رسیدگی نشد. این حرف‌ها که بگویند بچه‌ها به تمرین نمی‌آیند، توپ را به زمین دیگری انداختن و رفع مسئولیت است.

وی اضافه کرد: تو مسئول کاری هستی، وقتی می‌بینی نتیجه خوب نیست و توفیقی حاصل نمی‌شود، باید واکاوی کنی که علت چیست، اشکال کار از کجاست، از خودت، مربی‌ات، زیرساخت‌ها؛ 12-13 سال آدم در یک کاری باشد و چیزی پیش نرود، مگر می‌شود اشکالی وجود نداشته باشد؟ کشتی پایه ما نابود شده، آقایان محبی دوست دارند اسم‌شان باشد، می‌گویند نام آنها را از کشتی کرمانشاه بگیرند، چیزی برای کشتی استان باقی نمی‌ماند، اما اگر کشتی نبود، آیا شما موقعیت فعلی‌تان را داشتید؟ رابطه آنها با کشتی، یک رابطه یک طرفه نیست، آنها هم چیزهای زیادی از کشتی عایدشان شده است.

عضو سابق کادرفنی تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان با اشاره به اینکه از کشتی در تمام این سال‌ها عایدی نداشته است، گفت: دکان طلافروشی‌ام را در کشتی گذاشتم، کشتی اصلاً یک موضوع دیگر است. بابک قربانی که فوت کرد، این موضوع تاثیر خیلی بدی روی من داشت، تا دو سال پایم را در سالن کشتی نگذاشتم، آخر سر خود محمد قربانی خواست که کار کنم. رابطه ما با کشتی اینطور است. دلی است. این بچه از 11 سالگی با برادرش پیش من تمرین کرده بود. همه می‌دانند بابک چطور به مشکل خورد و چقدر بچه خوبی بود. این بچه‌ها ثمره‌های کشتی شهرند، باید حمایت می‌شدند. اگر حمایت نشوند راه را اشتباه می‌روند... همه ما در شرایط سختی زندگی می‌کنیم، هزار جور گرفتاری داریم ولی وقتی کاری را برعهده گرفتم نشده 5 دقیقه هم سر تمرین کشتی دیر برسم. اینها همه از تعهد و عشقی است که به کار دارم، مربیگری در کشتی، منهای لیگ، هیچ درآمدی ندارد. آقایان محبی شما باید جذب سرمایه کنید که بچه‌های کرمانشاه با کشتی گرفتن در لیگ، درآمدی داشته باشند. در کرمانشاه شرکت‌های خصوصی، نهادها و ارگان‌هایی هستند که اگر پیگیر باشید، تیم بدهند، اما برای این کار باید رئیس هیئت بخواهد و غرور را کنار بگذارند.

مهری با تأکید بر اینکه جامعه کشتی از قشر بسیار ضعیف جامعه است، گفت: شما مشکلاتی از بچه‌ها در سالن می‌بینی که اشکت درمی‌آید. بچه کفش کشتی ندارد، جوراب را روی کفشش کشیده تا تمرین کند، با همان تی‌شرتی به تمرین می‌آید که با همان عروسی و مدرسه هم می‌رود، این فاجعه است و مربی نمی‌تواند بی‌تفاوت از کنار اینها عبور کند. شما سؤال کنید، اگر از اول زندگی‌ام یک هزار تومانی تا حالا از کشتی گیرم آمده باشد، فقط عشقم کمک کردن است و هیچ وقت دنبال مطرح کردن خودم نبودم. درد جامعه کشتی ما خیلی درد پیچیده‌ای‌ است. آقای محبی! شما 13 سال ایستادی و مشکلی حل نشد، بگذارید بروید شاید هجرت چاره کار باشد و خدا هم کمک کرد و یکی دیگر آمد بخشی از مشکلات حل شد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)