میرنیوز

واکنش دبیرکل کمیته ملی المپیک به اخذ ضمانت‌های مالی از ورزشکاران، کمیسیون اخلاق و مصلحت‌ها در ورزش

 واکنش دبیرکل کمیته ملی المپیک به اخذ ضمانت‌های مالی از ورزشکاران، کمیسیون اخلاق و مصلحت‌ها در ورزش 2023-12-05T12:58:00+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مناف هاشمی در پایان مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در مجمع امروز مباحث مختلفی مطرح شد. از جمله نکاتی که در دستور کار بود، گزارش عملکرد  سال 1401 بود که 6 ماه از آن مربوط به دوره مدیریت قبلی کمیته و 6 ماه نیز مربوط به مدیریت جدید بود. اعضای هیئت اجرایی و مجمع نیز اعلام رضایت کردند و از زحمات دوره قبلی مدیریت آقایان صالحی امیری و سعیدی و اعضای هیئت اجرایی قبلی تشکر کردند. همچنین از زحمات دوره وزارت حمید سجادی نیز تشکر شد. همچنین 6 ماهه دوم سال 1401 مربوط به دوره جدید کمیته بود که اعضای مجمع گزارش آن را تایید کردند و گزارش نسبتاً مطلوبی هم بود.  اسناد مالی و گزارش‌هایی که در خصوص سال 1401 بود، مورد تایید مجمع قرار گرفت، چون قبل از آن نیز حسابرس در هیئت اجرایی حضور پیدا کرد.

 

وی تاکید کرد: اعضای مجمع در  گزارش حسابرس و در سه تا چهار بند سوالاتی داشتند و به این سوالات و ابهامات پاسخ داده شد. حسابرس جدید نیز برای برای عملکرد سال 1402 که باید در واقع در مجمع سال آینده گزارش بدهد نیز معرفی شد.

هاشمی تصریح کرد: نکته دیگری که در جلسه مطرح شد، گزارشاتی بود که در قالب بازی‌های آسیایی هانگژو قرار داشت. گزارش ارزیابی و گزارش کاروان توسط من به عنوان سرپرست کاروان مطرح شد و البته قبل از آن نیز در هیئت اجرایی مطرح شده بود. هر چند که جایگاه ایران هفتم شده، ولی ورزش کشور در طول پنج سال گذشته چالش‌هایی داشت؛ از جمله اینکه خیلی از فدراسیون‌ها با سرپرستی مواجه بودند و همچنین بحث تحریم و مشکلاتی در کشور در مسائل مختلف وجود داشت و بحث‌های اعتباری و بودجه‌ای و .. مطرح بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: همچنین رئیس کمیته المپیک یک بسته پیشنهادی و حمایتی را در جلسه قبلی هیئت اجرایی مطرح کرد و کلیات آن به تایید رسید. هر چند که دوستان توصیه کردند این مسئله یک بار دیگر در هیئت اجرایی تطبیق شود، چون پیش‌بینی‌هایی که در حوزه کسب سهمیه و همچنین کسب مدال طلا، نقره و برنز وجود دارد، به هر حال محدود است.

وی افزود: با توجه به شرایط کسب سهمیه‌ای که داریم، دوستان پیشنهادات حمایتی را تقویت کردند. در گذشته نیز این موضوع را بیان کرده بودیم که برای آنهایی که پیش‌بینی کسب طلا می‌شود، سقف 200 میلیون تومان با 6 شاخص در نظر گرفته‌ایم و حمایت می‌کنیم. مرکز نظارت نیز به صورت ماهانه در حال رصد فدراسیون‌هاست  و متناسب با 6 شاخصی که این مرکز و همچنین مرکز سنجش ارائه می‌کنند، پرداخت‌هایی خواهیم داشت. شاید در این سقف 200 میلیونی، یک ورزشکار بتواند 110 میلیون را دریافت کند و یک ورزشکار دیگر فقط رقم پایه 15 میلیون را بگیرد، به همین دلیل ارقام و اعداد با یکدیگر متفاوت خواهد بود. در واقع به شکل کمی و کیفی نظارت می‌شود. همچنین برای نقره و برنز هم اعدادی پیش‌بینی شده که کف مبلغ برای برنز 60 میلیون و برای نقره نیز بین 80 تا 100 میلیون تومان محاسبه می‌شود و یک رقم میانه است.

هاشمی گفت: این از زمان کسب سهمیه است، اما اگر ورزشکاری بتواند مدالش را بگیرد، رقم مربوط به 7، 8 ماه گذشته محاسبه خواهد شد، چون برخی از ورزشکاران در فاصله 2 ماه مانده به المپیک سهمیه می‌گیرند و برخی پیش از این نیز سهمیه را گرفته‌اند. در واقع مابه‌التفاوت‌ها را متناسب با پیش‌بینی شانس مدال آنها دریافت خواهند کرد.

وی درباره قطع شدن صدا و تصویر مجمع در اتاق خبرنگاران و موضوع مخالفت با کمیسیون اخلاق و همچنین بحث وثیقه برای ورزشکاران گفت: موضوع حکمیت که توسط کمیسیون اخلاق مطرح شد، دوستان مخالفت نکردند، بلکه ابهامات به آن وارد کردند و ایراداتی گرفتند که از دستور جلسه خارج شد و قرار بر آن شد این موضوع یکبار دیگر در هیئت اجرایی مطرح شود و اگر هیئت اجرایی تصویب کرد، در مجمع سال 1403 مطرح شده و مورد تصویب قرار بگیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: نکته دوم پیرامون آن موضوعی است که صدا و تصویر قطع شده بود. موضوع مربوط به ملاقاتی بود که خسروی‌وفا با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک داشت. او تذکرات و توصیه‌هایی داشت که درخصوص ضمانت‌های مالی و برخی نکات به اعضای مجمع مطرح کرد که اصلی‌ترین نکته نیز مربوط به تضامین مالی بوده که ان‌شاءالله قرار بر این شده که همه فدراسیون‌ها، راهکارهایی را در این مسیر پیشنهاد بدهند.

وی درباره بودجه سال 1403 گفت: هدفگذاری ما برای بودجه 1403 حتماً بالای 1000 میلیارد تومان خواهد بود؛ چون دو رویداد بزرگ داریم که یکی از آنها المپیک 2024 پاریس و دیگری بازی‌های داخل سال آسیا است که 30 رشته از ما در آن شرکت خواهند کرد. البته رویدادهای دیگری را نیز به شکل محدودتر در پیش داریم؛ مثل بازی‌های زمستانی که با تعداد کمتری شاید داشته باشیم. به همین دلیل از مسیر سازمان برنامه و از مسیر مجلس تلاش خواهیم کرد که منابع لازم را همانند سال 1402 داشته باشیم. باید از دولت تشکر کنم که بابت حمایت‌هایی که در 1402 داشت، کمیته ملی المپیک دغدغه‌ای در پرداخت و همچنین در کاروان بازی‌های آسیایی نداشت. حتی درباره مازاد منابع‌مان نیز هفته گذشته مبلغ 50 میلیارد را تصویب و بین فدراسیون‌ها توزیع کردیم.

هاشمی افزود: ما یک مسیر دیگری برای  تامین مالی شروع کردیم که کمیسیون تامین مالی و اقتصادی ما است و البته احیای شرکت اقتصادی که امروز اتفاق افتاد؛ چون شرکت در مجمع سال گذشته منحل شده بود و با پیگیری‌های رئیس کمیته ملی المپیک و حکم قضایی، این شرکت احیا شده است. یکی از امیدهای ما این است که این شرکت اقتصادی و کمیسیون تامین مالی بتوانند برای ما تامین بودجه کنند. هدف‌گذاری ما قطعاً رقم بالای 1000 میلیارد است، اما اینکه به 1500 یا 2000 میلیارد برسیم، باید تلاش کنیم و نتیجه آن در پایان سال 1402 مشخص می‌شود.

وی درباره اتفاقات اخیر در ژیمناستیک گفت: ژیمناستیک هیچ توضیحی ندارد. خودِ فردی که در جلسه دعوت شده بود، اظهار نظر کرده و فکر می‌کنم تصمیمی که رئیس کمیته المپیک و وزیر ورزش گرفتند، به مصلحت ورزش کشور بود. چیزی که به مصلحت ورزش کشور و ورزشکاران است، حتماً تصمیم درستی است. شاید من یا یک فردی به شخصه از آن ناراحت باشم، ولی مصالح کشور مهمتر بوده است. در واقع یک تصمیم جمعی بوده و برای اینکه این فدراسیون تعلیق نشود و آسیب نبیند، این کار انجام انجام شده است. این کار سنگینی بوده که ای ‌کاش دو سال قبل اتفاق می‌افتاد. هر عزیزی که امروز در اینجا کار می‌کند، برای ما تا الان عزیز بوده، ولی آنچه ملاک ما است، تاییدیه‌های فدراسیون‌های جهانی برای اعزام‌ها، رویدادها، لایسنس و المپیک است. به همین خاطر من بیش از این اظهار نظر نمی‌کنم و حتماً فردی به جلسه دعوت شده، صحبت می‌کند.

هاشمی درباره مشکلات به وجود آمده برای تکواندو در مسیر کسب سهمیه المپیک و اینکه قرار بوده کمیته المپیک این مسائل را پیگیری کند، گفت: به ملی‌پوشان ویزا ندادند. ما نیز مجدداً مکاتبه کردیم و وزیر ورزش هم از ما درخواست کرد. به هر حال فدراسیون نیز اعتراض کرده و تلاش‌های خودش را انجام داده و تمام مستندات مربوطه را به ما نیز ارائه کرده است. ما طی یک نامه‌ای اعتراض خود را به کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کردیم و در واقع عدم حضور بچه‌های ما در مسابقات کسب سهمیه به ضرر جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم که IOC طوری تدبیر کند که این مباحث تکرار نشود. قولی که دوستان تکواندو به ما دادند، ان‌شاءالله بتوانند کسب سهمیه خوبی را در چین داشته باشند و جایگاه بچه‌های ما در المپیک پاریس حفظ شود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)