میرنیوز

حقدادی: با گروگان‌گیری نمی‌شود کار کرد/ نباید منافع ملی را به منافع شخصی گره بزنیم

 حقدادی: با گروگان‌گیری نمی‌شود کار کرد/ نباید منافع ملی را به منافع شخصی گره بزنیم 2023-09-02T18:03:29+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عابد حقدادی رئیس فدراسیون ژیمناستیک در نشست خبری که بعد از ظهر امروز برگزار شد ، اظهار داشت: رویدادهای خوب و ارزشمندی در بخش زنان تخت عنوان المپیاد استعدادهای برتر برگزار شد. چیزی که در دست اقدام داریم، برگزاری لیگ هنری، ترامپولین و جایزه بزرگ هنری ترامپولین است. همچنین مسابقات «برای همه» را هم در دست اقدام خواهیم داشت. سامانه آموزش فدراسیون یکی از وعده های ما بود که تا اواسط مهر صدور کارت را جمع و در سامانه انجام خواهیم داد. ضمن اینکه یک دوره کلاس ویژه داوری 2 و 3 هنری زنان هم برگزار شد.

وی ادامه داد: با پیگیری که کردیم، توانستیم در مسابقات المپیاد شرکت کنیم. سال‌ها بود بخش هنری بانوان را نداشتیم و این مسابقات شور و نشاطی به جامعه برگرداند. اینها اولویت ما برای تشکیل تیم‌ها و اردوهای ما خواهد بود و امیدواریم به استعدادهای خوبی برسیم. در بخش زنان با توجه به شرایطی که داریم، در نظر داریم حداقل برگزاری رویداد چند جانبه را با کشورهای اسلامی و منطقه داشته باشیم تا در رده‌های ملی استعدادهای خود را به نمایش بگذارند. بعد از بازی‌های آسیایی ورد کاپ انگلیس، قطر، باکو و آلمان را داریم که کسب سهمیه دارد. مسابقات ایروبیک را هم داریم و امیدواریم مشکلات برطرف شود و تیم‌های ملی بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.

حقدادی در ادامه در خصوص بحث صحبت‌هایش در صفحات اجتماعی گفت: همزمان اتفاق افتاد و این جلسه ربطی به توئیت نداشت. ناهماهنگی در تقویم بازی‌های آسیایی و فدراسیون جهانی به وجود آمده است. با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی با یک سال تاخیر برگزار می‌شود، این مسابقات با قهرمانی جهان کسب سهمیه مردان به وجود آمده است‌ این مسابقات در بلژیک برگزار می‌شود. ما  باید یا تیم را به بازی‌های آسیایی یا به بلژیک می‌فرستادیم‌. سایر کشورهای آسیایی هم همین درخواست را داشتند که ورزشکاران به بلژیک برسند. اما نشد و برخی این را فضاسازی رسانه‌ای کردند. ما کلا برای بلژیک اعزامی نداشتیم و کشورهای آسیایی هم در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند و تیم دیگری را به بلژیک می‌فرستند و تیم دوم خود را به هانگژو می‌فرستند. ما چون از نظر فنی این شرایط را نداریم بازی‌های آسیایی را انتخاب کردیم. خیلی به سختی می‌توانیم پروازی داشته باشیم تا تیم را از هانگژو به بلژیک برسانند. فاصله زمانی زیادی حدود 10 ساعت بین این دو کشور وجود دارد و حضور موثری نمی‌توانستیم داشته باشیم.

وی در خصوص توئیتش گفت: من از محمود خسروی‌وفا و سایر مسئولان خواهش کردم جلسه ای برگزار شود و در خصوص لایسنس ورزشکاران و اعزام بین‌المللی تصمیمی گرفته شود. سوال ما این است که من به عنوان مسئول فدراسیون یک روزی استعفا دادم و محل کارم را ترک کردم و براساس قوانین کشورم دیگر مسئولیتی ندارم. در طول 1401 که در فدراسیون نبودند و استعفا کرده بودند و براساس اساسنامه‌ای که خودشان وضع کرده‌اند 3 ماه بعد از استعفا دیگر مسئولیتی ندارند پس چطور سال 1401 لایسنس‌ها را گرفتند و تیم ملی در رویدادها شرکت کرده است. تیم ملی در باکو و آلمان و .. حضور پیدا کرده است. ثبت نام این ورزشکاران را چه فردی انجام داده، لایسنس ها را گرفته‌اند. آیا آن زمان مسئولیتی داشتند؟ انتخابات برگزار شده و ایراداتی داشته و فدراسیون جهانی در حال رسیدگی است و هنوز بعد از 40 روز پاسخی داده نشده است. اگر آن زمان تعاملات انجام می‌شده، چرا الان نمی‌شود. اگر بخواهیم گروگان بگیریم، نمی‌شود. مسئولیت اعزام برعهده وزارت ورزش است. اگر به منافع کشور فکر کنیم همان طور که قبلا انجام دادیم الان هم می‌توانیم انجام دهیم. اما باید بدانیم که ورزشکاران ما و جامعه ورزش آگاه است و نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم.

حقدادی گفت:  همه مسئولان وزارت و کمیته وقت و انرژی گذاشتند. جلسه ای هم گذاشته شده که من هم نبوده‌ام. فکر می‌کنم به نتیجه ای هم نرسیده‌اند. من ورزشی هستم و از عمر 40 ساله‌ام 30 سال آن را ورزشکار و یا مسئولیت داشته ام‌ از جنس این کار هستم و بر نمی‌تابم که به تیم ملی کشورم به خاطر یک جایگاه سازمانی ضربه بخورد‌. هر زمان که تصمیمی برای فدراسیون بگیرند، من خودم پیش قدم هستم چون نمی‌خواهم آسیب ببینند.

وی افزود: مسابقات قهرمانی آسیا و همه مسابقاتی که زیر نظر مسابقات جهانی باشد یک فرصت داریم. ما فکر می‌کردیم تا آن فرصت مشکل حل می‌شود، اما نشد. نباید منافع ملی را به منافع شخصی گره بزنیم. من با این موضوعات آشنایی دارم. برخی شاید برای اولین بار است که می‌خواهند تودیع شوند. هر تصمیمی که مسئولان بگیرند و هر چیزی که صلاح ورزش کشور باشد تمکین می‌کنم، تمام قد هستم و ادعایی هم ندارم. من هم اگر قانونی بخواهم حرف بزنم می‌توانم ادعا کنم 40 نفر پشت من هستند و باید مجمع نظر دهد. آنها و اطرافیانشان شاگردان من بودند. اینها کار را از من یاد گرفته اند اما من ورزشی صحبت می‌کنم. ما ورزشکارانی داریم که می‌توانند مدال بگیرند و نباید دور بمانند. هر فردی تا زمانی که مثمر ثمر است باید بماند و کار کند.

حقدادی در پاسخ به این سوال که تا کی قرار است دو رئیس در ژیمناستیک داشته باشیم؟ گفت: بحث دو رئیس نداریم. یکی از کاندیداها اعتراض داشته اما مصوبه کارشناسان خبره را یادشان نبوده که بدهند. همان روز خواستم بدهند که نداشتند. اینکه تاکنون در فدراسیون جهانی به نتیجه نرسیده، این است که به نقطه نظراتی رسیده و بررسی را به تعویق انداخته است. البته این حدس من است. دوستانی دبیر فدراسیون بودند و استعفا دادند و فرد دیگری جایگزین شده و یا استعفای سایر دوستان وجود دارد که من فکر می‌کنم بحث‌های حقوقی است که براساس اساسنامه باید تصمیم‌گیری کنند. من فکر می‌کنم مسائل را به چالش کشیده‌اند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: اعضای مجمع نگران هستند که اگر انتخابات بخواهد تجدید شود سوء گیری اتفاق نیفتد. باید چارچوب‌ها رعایت شود‌. اگر قرار باشد کمیسیون ورزشکاران برگزار شود باید به روز باشد و اینها مستند است‌. همه اینها را می‌دانیم و نهادهای رسیدگی هم اینها را می‌دانند‌ تنها راه ما مراجعه به اساسنامه است. کیومرث هاشمی گفتند خط قرمز ما تعلیق است. من هم همین را می‌گویم. همه از حضور هاشمی خوشحالیم، چون تمام مراتب ورزش را طی کرده است. حرف او منطقی و حساب شده است. وقتی خط قرمز او تعلیق است حرف او برای ما حجت است. برای اینکه تعلیق نشویم باید به اساسنامه رجوع کنیم.  انتخابات براساس اساسنامه تصویب شده در فدراسیون جهانی برگزار شد‌. اگر براساس اساسنامه ایران بود که فدراسیون دانش‌آموزی و ... رای می‌دادند. اگر اشتباهاتی صورت گرفته باشد به دلیل عدم اطلاع و نا آگاهی دبیر مجمع بود‌. من به دبیر مجمع گفتم صورت جلسه سه کارشناس خبره را بیاورید. به من گفت خودش هم با این کار مخالفم. منظورش این بود که مجبور به دعوت آنها شده بود. آنها عزیز ما هستند.

او در ادامه در خصوص جا خالی کردن و استعفایش گفت: من مرجع تشخیص نیستم و فقط می‌گویم عینا انتخابات اسفند براساس فدراسیون جهانی برگزار شد. چرا استعفای خود و دبیرش را به فدراسیون جهانی اعلام نکرده‌اند، تخلف است. اگر می‌کردند که حالا همه مسابقات را تعطیل نمی‌کردیم و دنبال کاغذ بازی نمی‌رفتیم.

وی در خصوص تکرار اتفاقات یونیورسیاد در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: چیزی که از عهده ما بر آمده انجام داده ایم و تلاش خود را می‌کنیم دیگر نمی‌دانیم چه می‌شود. این نامه کتبی ما به خانم درگاهی است. (این همان نامه ای است که گفته شده بود بدون سربرگ فدراسیون بوده است). کتبی و رسمی اعلام کردیم و جلسه گذاشتیم.

حقدادی گفت: یک روزی با آبروی کشور رای گرفتید و یک روزی باید بروید. اینکه 10 نفر را جمع کنیم و کارهای خاصی انجام دهند تا برای ما تبلیغ کنند با این‌منابع محدود این نوع اداره کردن خدا را خوش نمی‌آید. خیلی از اطرافیانم از من ناراحت شده‌اند‌. هر کسی منتقد ما است اما فنی است، باید باشد. پوست ورزش را ممیزی کردن کنده است. می‌شود چون فلانی کمتر انتقاد می‌کند خوب است. با این منابع کم نمی‌شود این شکلی اداره کرد. ما حتی از خیلی از رشته های داخل کشور هم عقب مانده ایم. با کلی اگر و اما به دنبال کسب مقام هستیم. محتشمی یا درویش زاده از بهترین مدیران این رشته بودند که با دوستی و محبت خداحافظی کردند و رفتند. نمی‌شود شمشیر برداشت و همه را نابود کرد.

وی در خصوص ثبت نام شدن ژیمناست‌ها به بازی‌های آسیایی گفت: همه ورزشکاران و کادر فنی که در اردو هستند ثبت نام اولیه شده‌اند. من بارها از کمیته خواسته‌ام از کادر اجرایی کم شود اما 5 ژیمناست اعزام شود اما به هر حال در آخرین جلسه با محبتی که داشتند به این نتیجه رسیدند 4 نفر اعزام شوند. امیدوارم اول مشکل لایسنس‌ها حل شود و بعد با 5 نفر اعزام شویم. شانس مدال هم هستیم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)