میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، تبلیغات محیطی از مهمترین بخشهای درآمد برای فوتبال ایران است که در سالهای اخیر در اختیار سازمان لیگ و قسمتی از آن نیز در اختیار باشگاهها بوده است. با این حال سازمان لیگ در همه سالهای گذشته هیچگاه در این مورد شفاف سازی نکرد که درآمدش چقدر بوده و این مبلغ میلیاردی صرف چه اموری شده است.
نقطه ضعف بزرگ سازمان لیگ فوتبال ایران این است که شفاف سازی مالی در آن صورت نمی گیرد و صرفا باشگاهها را موظف می کند تا رقم قراردادهایشان را اعلام کند. مسائل مالی و میزان درآمدها از تبلیغات محیطی یکی از ابهاماتی است که در مورد سازمان لیگ فوتبال وجود دارد و نهاد و سازمانی هم تاکنون به این موضوع واکنش نشان نداده است.
در حالی که حسین آل اسحاق مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال در تازه ترین مصاحبه خود عنوان کرده که «خیلی از شرکت های معتبر و خوش نام تمایل پیدا کرده اند تا با سازمان لیگ در حوزه تبلیغات همکاری کنند» خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد برای مزایدهای که سازمان لیگ به منظور واگذاری تبلیغات محیطی برگزار کرده هیچ شرکتی حاضر نشده است شرکت کند.
در این مورد گفته می شود که رقم پایه سازمان لیگ برای یک فصل ۲۳۰ میلیارد تومان بوده که همین امر باعث منصرف شدن شرکت ها از حضور در این مزایده شده است.
با وجود این که شرکتی حاضر به حضور در این مزایده و فعالیت در حوزه تبلیغات فصل آینده نشده است اما آل اسحاق نظر دیگری دارد. وی در این مورد گفته است: «خوشبختانه کمیته بازاریابی سازمان لیگ با تلاش همه عزیزان و مدیران این سازمان موفق به ساماندهی حوزه درآمدزایی فوتبال شده است و در حال ترسیم چشم انداز ۵ ساله آینده حوزه تبلیغات است. خیلی از شرکت های معتبر و خوش نام تمایل پیدا کرده اند تا با سازمان لیگ در حوزه تبلیغات همکاری کنند.»
اگر گفته مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال درست باشد باید سازمان لیگ قرارداد منعقد شده و یا اسناد و مدارک همکاری یکی از این شرکت ها برای تبلیغات محیطی فصل آینده را منتشر کند. البته اگر این شفاف سازی هم مثل شفاف سازی در مورد درآمدهای فصول گذشته پنهان نشود!
خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد به دنبال شرکت نکردن شرکت ها برای گرفتن تبلیغات محیطی فصل آینده فوتبال ایران، برخی مسئولان سازمان لیگ با حضور در جلسات مختلف و مذاکره با برندها به دنبال فروش تابلوهای کنار زمین هستند.
این اتفاق می تواند ابهاماتی را در مورد عملکرد مالی سازمان لیگ به وجود آورد و باعث اعمال سلیقه در عقد قراردادها و نامشخص بودن وضعیت تبلیغات محیطی شود.
منبع : خبرگزاری مهر
توضیح مظفریزاده درباره بلیتفروشی دیدار تراکتور - گلگهر
ترکیب پرسپولیس مقابل مس سونگون اعلام شد
ورود سرمربی فرانسوی سپاهان به اصفهان با ۳ دستیارش
روایت قهرمان المپیک از حسن یزدانی/ مبارزه ام با او جالب خواهد بود
تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بامداد امروز راهی مسکو شدند
شهرآورد حساس خودروسازان در هفته نخست لیگ برتر والیبال زنان
احتمال نیمکت نشینی علیرضا بیرانوند در تراکتور
پیروزی جوانان بسکتبال با ویلچر ایران برابر هند در قهرمانی آسیا
تقوی: بعد از تغییر نسل تیم ملی والیبال ایران روند نزولی داشت
ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل مس سونگون با حضور بازیکنان جوان
روزهای سخت پرسپولیس در یک ماه و جنگیدن در سه جبهه پرخطر
دو ملی پوش بدون تمرین با پرسپولیس راهی قطر می شوند
تیغ رسانههای برزیلی بر گلوی «سلسائو»
افزایش قیمت بلیت مسابقات لیگ برتر فوتبال و واکنش سازمان لیگ
توضیح گاریدو در مورد دلیل خط خوردن بازیکن پرسپولیس و تغییر ترکیب
بیرانوند: می خواهند صعود به جام جهانی را زیرسوال ببرند
فدراسیون ناشنوایان ایران از تعلیق خارج شد
غیبت قزاقستان تیم ملی بسکتبال ایران را ۲۰ بر صفر برنده کرد
گاریدو: همیشه از پرسپولیس انتظار برد وجود دارد
چرخش داوران در بازی های یک شانزدهم جام حذفی فوتبال
فهرست تیم های والیبال شهداب و فولاد برای باشگاههای جهان اعلام شد
در مجمع عمومی باشگاه استقلال چه گذشت؟
اسکندری پس از گرفتن رای مجمع: امیدوارم دوره موفقی داشته باشم
اسبقیان: انتخاب سرپرست برای فدراسیون ها از نظر وزارت ورزش «سَم» است
وضعیت مبهم اوستون ارونوف برای دیدارهای آسیایی پرسپولیس
اعضای هیئت رئیسه فدراسیون بولینگ و بیلیارد مشخص شدند
تایلند مغلوب تیم بسکتبال با ویلچر جوانان ایران شد
بیش از نیمی از بدهیهای استقلال تهران پرداخت شده است
پیگیری ۳۲ میلیاردی شرکت توسعه از باشگاه پرسپولیس
هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد شد