میرنیوز

درویش: بدهی مالیاتی برانکو را پرداخت کردیم و او می‌تواند به ایران بیاید/ وقتی آمدم ۶۵۰میلیارد بدهی داشتیم

 درویش: بدهی مالیاتی برانکو را پرداخت کردیم و او می‌تواند به ایران بیاید/ وقتی آمدم ۶۵۰میلیارد بدهی داشتیم 2023-07-30T13:43:49+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حاشیه نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال درباره موفقیت پرسپولیس در کسب مجوز حرفه‌ای اظهار داشت: این اتفاق ماحصل زحمات یک گروه بود. همه اجزای باشگاه زحمات شبانه‌روزی را طی سه چهار ماه گذشته داشتند. جا دارد از همکاری فدراسیون به‌ویژه بخش مجوز حرفه‌ای تشکر کنم که بسیار با ما همراه بودند. توانستیم مشکلی را که در گذشته داشتیم و عدم صدور مجوز حرفه‌ای که کام هواداران را تلخ کرده بود، حل کنیم و مجوز را بگیریم و در آسیا حضور داشته باشیم.

وی در واکنش به این موضوع که در راه کسب مجوز حرفه‌ای پرسپولس سنگ‌اندازی شده بود، گفت: متأسفانه خیلی اخبار را برای AFC می‌فرستادند که کذب بود. ما گاهی یادمان می‌رود که اگر با هم مشکل هم داریم، ولی ایرانی هستیم، نباید مشکلات شخصی و جناحی را بزرگ کنیم، شما دیدید که مشکلات زیادی را برای ما به‌وجود آورده بودند، یک حساب‌هایی را از هفت هشت سال پیش مطرح کرده بودند، حتی یک مربی هفت هشت سال بود فوت کرده بود و ما باید وکیل او را پیدا می‌کردیم، در مجموع خدا کمک کرد و با دعای هواداران‌مان و زحمات شبانه‌روزی ثمر داد و توانستیم مجوز حرفه‌ای را کسب کنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه برخی‌ها معتقدند سقف بودجه توسط تعدادی از باشگاه‌ها رعایت نمی‌شود و آیا به‌نظرش این اتفاق رخ داده است یا برخی باشگاه‌ها پول‌هایی خارج از روند قانونی پرداخت کرده‌اند، تصریح کرد: فکر می‌کنم به‌جز دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که طی یک سال گذشته سهام‌شان عرضه شد و مجبورند تراکنش‌های مالی‌شان در کدال منتشر شود و مثل یک آکواریوم هستند، باشگاه‌های دیگر این‌طور شفاف نیستند، ضمن اینکه ما نه شرکت زیرمجموعه داریم و نه هولدینگی که قراردادهایی دیگر ببندیم، این موضوع هم کار را برای پرسپولیس و استقلال سخت می‌کند، معتقدم اگر این قانون رعایت شود هیچ تیمی در وهله اول به‌اندازه پرسپولیس و بعد به‌اندازه استقلال از آن سود نمی‌برند. تیم‌های دیگر با 20، 30 درصد بیشتر از پرسپولیس خواستار عقد قرارداد با بازیکنان هستند و یقیناً اگر تعادل قیمتی و سقف بودجه وجود داشته باشد ما سود خواهیم برد.

درویش در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود او با اسپانسری مشترک یک اپراتور در پرسپولیس و استقلال مخالفت کرده است، عنوان کرد: من این موضوع را از شما می‌شنوم. من که نمی‌توانم برای یک اپراتور خط مشی تعیین کنم. من تا به حال چنین چیزی نشنیدم. این بیشتر صحبت‌های فضای مجازی است و اسم یکی از اپراتورها که سال گذشته با ما قرارداد داشت، مطرح شد، اما من از آنها پرسیدم و گفتند که اصلاً چنین بودجه‌ای ندارند.

وی در مورد جلسه خود با یحیی گل‌محمدی نیز توضیح داد: ما هر از گاهی با گل‌محمدی تعامل داریم. او هم تعامل خوبی با باشگاه دارد و آمده بود برای ادامه مسیر صحبت کنیم. ما راهی را شروع می‌کنیم که خیلی سخت است و برای اینکه تیم قدرتمندی داشته باشیم باید کار سختی را با هماهنگی زیاد انجام دهیم. ضمن اینکه تیم هم در دو جام قهرمان شده است و ما هنوز نتوانستیم آپشن‌های قهرمانی را پرداخت کنیم. شاید باید دعا می‌کردیم که تیم قهرمان نشود! باید برای اینهم یک راه داشته باشیم. درست است بچه‌ها مشکلات ما را درک کردند، ولی هر روز هم هر جا حساب ما را می‌بندند. شما نگاه کنید ما در 10، 12 روز گذشته چقدر مشکل داشتیم؛ ابتدا وزارت دارایی حساب را بست، بعد وزارت اقتصاد. در ادامه هم گفتند 200 میلیارد تومان برای 20 سال پیش است. شب گذشته یک جلسه داشتیم و همکاری خوبی شکل گرفت و قرار شد بررسی کنند. اینها کار را سخت می‌کند. ضمن اینکه بحران اقتصادی هم در جامعه وجود دارد. مثلاً باید طی 15 روز گذشته پول رادوشویچ را می‌دادیم؛ پول هم نداشتیم و مجبور شدیم از دوستان قرض کنیم. شما ببینید ما برای انتقال پول چقدر سختی کشیدیم. اینها مشکلاتی است که مجال فکر کردن به مدیر نمی‌دهد. خیلی از باشگاه‌ها دغدغه‌شان این است که پول را چطور را خرج کنند، ولی ما مشکل تهیه پول داریم.

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: الان با توجه به قانون جدید سازمان لیگ لیست ما 19 نفره است؛ ای کاش برای قوانین جدید مهلت بگذارند. مثلاً بگویند از شش ماه بعد این قانون اجرا می‌شود تا مربی و باشگاه بدانند برای فصل بعد چه تدبیری باید داشته باشند. البته بندهای خیلی خوبی هم در قوانین جدید وجود دارد و شاید این قانون هم در آینده خوب باشد، ولی الان کار را سخت می‌کند. در حال حاضر لیست 19 نفره ما پُر است، گل‌محمدی باید تدبیری بیندیشد تا اگر قرار است بازیکنی به تیم اضافه شود، یک نفر کنار برود. به همین خاطر هم گل‌محمدی در حال تحلیل است تا ببیند چه بازیکنی اضافه شود و چه بازیکنی کنار برود. از طرفی هم هواداران خوش‌ ذوق پرسپولیس علاقه‌مند هستند. بعضی وقت‌ها پیام‌هایی به من می‌آید و هفت هشت بازیکن را به من معرفی می‌کنند. برخی‌ها فکر می‌کنند قرار است به میهمانی برویم! من اگر قرار باشد یک نفر را اضافه کنم باید یک نفر را کنار بگذارم؛ مگر اینکه بازیکن شایسته و بسیار خوبی در حد نام پرسپولیس معرفی شود که حداقل تا امروز چنین بازیکنی پیدا نکردیم.

«شما در گذشته اعلام کردید هیچ‌گونه بدهی مالیاتی ندارید و آیا بدهی اعلام شده جدید است؟»، درویش در پاسخ به طرح این سؤال گفت: من نگفتم بدهی مالیاتی نداریم؛ بدهی‌هایی که به ما اعلام شده از سال 1375 تا 1398 است. ما 17 سال آن را تسویه کردیم. منهای بدهی مالیاتی برانکو! بیش از چهار میلیارد از بدهی مالیاتی برانکو را هم طی 20 روز گذشته دادیم. ماشاالله باشگاه چاهی است که هر چقدر پرداخت می‌کنیم باز هم بدهی دارد. ما اصل بدهی مالیاتی برانکو را پرداخت کردیم و فقط جرائم مانده است که یک نامه نوشتیم تا حداقل جرائم آن را ببخشند. او دیگر مشکلی برای آمدن به ایران ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه حدود 180 میلیارد تومان از پول بورس پرسپولیس در حساب این تیم باقی مانده است، اما این باشگاه دو میلیون و 500 هزار دلار وام گرفته و اقساط آن را پرداخت نکرده است، گفت: این وام‌ها قسطی نیست. این پول به ضمانت پول ما در AFC گرفته شده است و ان‌شاءالله موانع دریافت مطالبات‌مان از AFC برطرف شود، این وام را هم پرداخت خواهیم کرد.

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه سؤال قبل درباره دریافت وام 105 میلیارد تومانی و عدم پرداخت اقساط این وام نیز عنوان کرد: این وام قسط معوق ندارد. ما وام گرفتیم و در ازای آن پول‌مان را سپرده کردیم. سودمان را بابت قسط وام می‌دهیم و مشکلی وجود ندارد.

درویش در واکنش به این موضوع که پول بورس قرار بود سپرده‌گذاری شود، اما صرف هزینه جاری باشگاه شده است، یادآور شد: باشگاهی که به ما تحویل دادند 650 میلیارد تومان بدهی داشت و در آن فصلی که من آمدم تیم فقط 20 درصد از قراردادش را دریافت کرده بود. ما 350 میلیارد تومان سهام فروختیم؛ 650 میلیارد تومان بدهی داشتیم و پول فصل را هم نداشتیم، چون تبلیغات را هم فروخته بودند. خدا را شکر ما سال قبل 95 درصد دادیم و امسال هم صد درصد پول را. شما بگویید این معادله چطور امکان‌پذیر است؟!

وی در مورد اهدای سوپرجام نیز تصریح کرد: چون این هفته‌ها با ایام محرم تقارن دارد بنا شد در هفته سوم این اتفاق بیفتد.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه آیا آپشن‌های باقیمانده بازیکنان از فصل قبل پیش از فصل جدید پرداخت خواهد شد یا خیر، گفت: دنبال منابعی هستیم تا بتوانیم آن را پرداخت کنیم.

درویش درباره جانشنین محمد محمدی در باشگاه پرسپولیس هم به خبرنگاران اظهار داشت:‌ با گزینه‌های مختلفی صحبت کردیم. بعضی‌ها قبول نکردند و با بعضی‌ها هم در حال مذاکره هستیم. فکر می‌کنم طی چند روز آینده شخص جدید را معرفی کنیم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)