میرنیوز

ولاسکو: برخی فکر می‌کنند من همه چیز را در والیبال ایران تغییر دادم/ داورزنی استراتژی و نقشه راه دارد

 ولاسکو: برخی فکر می‌کنند من همه چیز را در والیبال ایران تغییر دادم/ داورزنی استراتژی و نقشه راه دارد 2023-07-18T10:32:12+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 21 سال جهان که از 16 تیر ماه در شهر منامه کشور بحرین آغاز شده بود، یکشنبه شب با قهرمانی تیم جوانان ایران به پایان رسید.

 

خولیو ولاسکو مدیر تیم‌های ملی پایه والیبال ایتالیا که همراه تیم جوانان این کشور به بحرین آماده بود، در گفت‌وگویی تفصیلی درباره والیبال ایران، تیم جوانان کشورمان، نحوه مدیریت محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال و راهکارهای توسعه بیشتر بازیکنان، مربیان و والیبال ایران به اظهارنظر پرداخت که مشروح آن در زیر می‌آید:

* اهمیت مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان چه میزان است؟

رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان در رده‌های سنی زیر 19 و 21 سال برای پیشرفت والیبال در سطح جهان بسیار مهم است و کارایی زیادی دارد. این مسابقات نه تنها برای کشورهای صاحب سبک والیبال، بلکه بیشتر برای کشورهایی که می‌خواهند به سطح اول والیبال دنیا برسند، اهمیت دارد. به خاطر اینکه اگر این کشورها بخواهند اصلاحات در والیبال را از رده سنی بزرگسالان شروع کنند، خیلی سخت است، بنابراین باید از رده سنی پایه شروع کنند.

درست است که شاید مسابقات رده‌های سنی جهان اهمیت چندانی برای برخی کشورها از جمله ایتالیا، برزیل یا روسیه ندارد و بیشتر برای کشورهایی که تمایل دارند به سطح اول والیبال جهان بیایند، اهمیت دارد، اما امیدوارم در آینده تیم‌هایی بیشتری در این مسابقات شرکت کنند و همچنین امیدوارم این امکان فراهم شود که مجدداً رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر 23 سال جهان برگزار شود.

* نظر شما درباره تیم والیبال جوانان ایران چیست؟  (این مصاحبه قبل از قهرمانی ایران انجام شده است)

فکر می‌کنم تیم والیبال جوانان ایران قدرتمندترین تیم حاضر در این مسابقات است، البته هر بازی شرایط خاص خود را دارد و متفاوت است، اما به نظرم تیم ایران قدرتمندترین تیم این مسابقات است.

* پس از قطع همکاری با والیبال ایران آیا تحولات این رشته ورزشی ایران را دنبال کردید، نظر شما درباره پیشرفت والیبال ایران چیست؟

والیبال ایران پیشرفت خیلی زیادی در این مدت داشته است. یادم هست وقتی به ایران آمدم سطح والیبال این کشور خیلی خوب بود. بعضی‌ها به خصوص در اروپا فکر می‌کنند که من همه چیز را در والیبال ایران تغییر دادم، اما بارها گفتم که من همه چیز را تغییر ندادم. والیبال ایران و به ویژه لیگ برتر این کشور سطح بسیار خوبی داشت، همچنین تیم ملی سطح کیفی بسیار خوبی داشت، اما ایران نیاز بود که در یکسری از بخش‌ها مانند بخش کارهای تیمی پیشرفت داشته باشد. به خصوص در دریافت اول و مهارت‌های حملات انفرادی.

بازیکنان ایران بیشتر به دنبال حملات قدرتمند بودند و زیاد به کارهای تاکتیکی نمی‌پرداختند و این موضوع دلیل پیشرفت چشمگیر والیبال ایران در مدت حضورم در این کشور بود که بازیکنان نیز پیشرفت زیادی در این زمینه داشتند. حتی الان هم روند پیشرفت بازیکنان ایران در این زمینه را می‌بینم که خیلی بهتر شدند و یقین دارم که به این پیشرفت ادامه می‌دهند به شرطی که بازیکنان متواضع باشند.

این شرط را به این دلیل می‌گویم که گاهی اوقات وقتی تیمی قهرمان می‌شود و یا بازیکنان عنوانی را به دست می‌آورند، این تصور به وجود می‌آید که در جهان بهترین هستند، خصوصاً در رده سنی جوانان و این مشکلی هست که در همه کشورها وجود دارد. در این سن خیلی مهم است که به این شکل تفکر و تصور داشته باشی که درست است من بردم و قهرمان شدم، اما هنوز هم نیاز به پیشرفت دارم. به این دلیل که سطح والیبال بزرگسالان خیلی بالاتر از جوانان است و بازی کردن در این سطح بسیار دشوارتر است و این مهم است که بازیکنان جوان این ذهینت نیاز به پیشرفت بیشتر را همیشه داشته باشند و اگر ستاره هم شدند بدانند که اسم‌شان بزرگ شده است، ولی خودشان نیاز به پیشرفت دارند.

این موضوعی بود که وقتی در ایران هم بودم، بارها به آن اشاره کردم. من هیچ اهمیتی به اسامی نمی‌دهم، من به شکل و کیفیت بازی بازیکنان اهمیت می‌دهم و این روش را وقتی در ایران بودم همیشه در قبال بازیکنانم انجام می‌دادم.

* به نظر شما مهمترین مشکل والیبال ایران چیست؟

به عقیده من مشکل اصلی والیبال ایران انتقال بازیکنان از رده سنی جوانان به بزرگسالان است، چرا که در گذشته هم ایران به عنوان قهرمانی جهان در رده سنی نوجوانان و جوانان جهان دست یافته بود، اما انتقال این بازیکنان و تیم از جوانان به بزرگسالان خیلی مسئله مهمی است.

وقتی در ایران بودم درباره این موضوع با داورزنی صحبت کردم. ایشان نظرم من را درباره این موضوع می‌داند. ایران همه چیزهای لازم برای تداوم ماندن در سطح اول والیبال جهان را در اختیار دارد، اما همیشه تیم‌های زیادی در جهان هستند که می‌خواهند در سطح اول جهان باشند و رقابت بسیار نزدیک به‌هم است. برای مثال در این زمینه ژاپن پیشرفت چشمگیری داشته است و حالا ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا باید مقابل این تیم قدرتمند در ارومیه قرار گیرد. این مسئله خیلی مهم است که در رده بزرگسالان هم کشورها با پیشرفت بیشتر قدرت خود را حفظ کنند.

* توضیح بیشتری درباره مشکل انتقال بازیکنان از جوانان به بزرگسالان می‌هید؟ 

این مشکلات را به رئیس فدراسیون والیبال انتقال دادم و نمی‌خواهم به‌صورت عمومی درباره این موضوع صحبت کنم. چرایی این موضوع را در ایران گفتم و داورزنی به خوبی آگاه است. رئیس فدراسیون والیبال ایران از نظرات من در این مورد کاملاً آگاه است.

* چه راهکاری برای تداوم درخشش ستاره‌های تیم جوانان ایران در منامه پیشنهاد می‌دهید؟

معمولاً بهترین بازیکنان تیم جوانان در هر کشوری برای تیم ملی بزرگسالان نیز بازی می‌کنند و این اتفاقی است که در 20 سال اخیر در جهان افتاده است. فکر نمی‌کنم این گروه از بازیکنان استثنا باشند.

* نظر شما درباره سرمربی تیم ملی والیبال جوانان چیست؟ 

قبلاً با این مربی در تیم ملی والیبال ایران کار کردم. به نظرم مومنی‌مقدم و دیگر مربیان که در ایران می شناسم، مربیان خوبی هستند. ایران در مجموع مربیان خوب زیادی دارد، اما یک نکته برای همه مربیان هست، نه تنها برای مربیان ایرانی بلکه حتی برای مربیانی که در کشورهای دیگر مانند ایتالیا، آرژانتین و … در حال فعالیت هستند، به دریافت اطلاعات از دیگران ادامه دهند. ما در عرصه اینترنت زندگی می‌کنیم، همه چیز در هر لحظه در حال تغییر است و هر کسی از فرد دیگری در حال یادگیری است. درباره ورزش دیگر مدرسه‌ای در سطح جهان وجود ندارد. در سالیان گذشته که دسترسی به اینترنت نداشتیم، حتماً باید در مسابقاتی مانند المپیک و قهرمانی جهان شرکت می‌کردیم تا چیزی یاد بگیریم، اما امروزه اینگونه نیست و هر روز چیز جدیدی یاد می‌گیرید. خیلی وقت‌ها افراد متوجه نمی‌شوند که اطلاعات جدید را از چه کسی دریافت کردند، زیرا اطلاعات با سرعت بالایی در حال تبادل است و مهم این است که همیشه پذیرای دریافت اطلاعات داشته باشی. تأکید می‌کنم همیشه باید آمادگی دریافت اطلاعات را داشته باشید.

* نظر شما درباره استفاده از مربیان ایرانی در تیم‌های ملی ایران چیست، آیا والیبال ایران هنوز نیاز به استفاده از تجربه مربیان خارجی دارد؟

وقتی کشور می‌خواهد در ورزشی پیشرفت کند، استفاده از مربیان خارجی یک روند طبیعی است. باید در مقطعی با مربیان خارجی کار کنید و بعد به سمت استفاده از مربیان داخلی بروید. حتی در ایتالیا نیز این اتفاق افتاده است، اما زمانی زیادی از آن می‌گذرد. در ایتالیا از مربیان کشور چکسلواکی قدیم مانند گوساک استفاده کردیم و خیلی مطالب از او یاد گرفتیم. حتی خود من که از آرژانتین بودم، هدایت تیم‌های ایتالیایی را برعهده داشتم.

والیبال آرژانتین هم در گذشته از یک مربی کره‌ای استفاده کرد و این موضوع خیلی طبیعی است تا زمانی که مربیان کشور پیشرفت کنند، باید از مربیان خارجی استفاده کرد. اما یک نکته مهم وجود دارد آنهم اینکه مربیان حق به جانب نباشد و همیشه دنبال کسب اطلاعات جدید باشند. والیبال هم مانند علم و هر چیزی دیگری در این جهان به سرعت در حال تغییر است. یک پزشک را تصور کنید که بگوید من بهترین هستم و هر چی می‌گویم درست است. این در صورتی است که در علم پزشکی در عرض یک سال همه چیز تغییر می‌کند.

به همین دلیل است که تأکید می‌کنم باید مربیان یاد بگیرند. یادم هست که در  تهران به یک کلینیک پزشکی مراجعه کردم و پزشک حاضر به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد و سعی داشت از هر کسی چیز جدیدی یاد بگیرد. این موضوع در والیبال، ورزش و یا هر چیزی در جهان صدق می‌‌کند.

* شما با مدیران ورزشی زیادی در کشورهای مختلف کار کردید، نظرتان درباره رئیس فدراسیون والیبال ایران چیست؟

در دوران فعالیتم در والیبال، داورزنی یکی از بهترین مدیرانی بود که با هم همکاری داشتیم. البته که با مدیرهای خوب زیادی کار کردم، اما داورزنی یکی از بهترین‌هاست. داورزنی ایده‌های بسیار روشن و رهبری فوق‌العاده‌ای دارد، تصمیمات خوبی می‌گیرد در عین حال که آرام و خونسرد است. وقتی تیم ایران در یک بازی مهم شکست می‌خورد و شرایط استرس‌زا می‌شود، داورزنی با آرامش خود شرایط را آرام می‌کند و از همه مهمتر استراتژی و نقشه راه دارد در صورتی که بسیاری از مدیران استراتژی ندارند و برخی از مدیران ورزشی یکسری تاکتیک‌ دارند و در لحظه براساس آنها تصمیم‌گیری می‌کنند. داورزنی افق بلندمدت دارد و یقین دارم که داورزنی می‌تواند به رهبری والیبال ایران ادامه دهد تا این ورزش در سطح اول جهان بماند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)