میرنیوز

سابر مردان پرچم شمشیربازی ایران در آسیا را بالا نگه داشت/ نیاز به تغییرات در فلوره و اپه

 سابر مردان پرچم شمشیربازی ایران در آسیا را بالا نگه داشت/ نیاز به تغییرات در فلوره و اپه 2023-06-24T08:54:04+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در چین برگزار شد و ایران در حالی که 13 نماینده در سابر زنان و مردان، اپه مردان و یک‌ نماینده در فلوره مردان(علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران در سابر مردان، کیانا باقرزاده، نجمه سازنچیان، فائزه رفیعی و شیدا عالمی در سابر زنان و محمد اسماعیلی، محمد رضایی، محمدرضا وثوقی و امیر حسین موشحی در اپه مردان و ماهان میرزایی در فلوره مردان) داشت با سه مدالی که در سابر مردان به دست آورد، به کشور بازگشت تا بار دیگر سابر یک تنه پرچم شمشیربازی ایران در آسیا را بر افراشته نگه دارد.

سابر و مدال‌هایی که پاسخ منتقدان را داد

تیم سابر کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا با عملکردی فوق العاده و فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد و با پایان دادن به طلسم 22 ساله در کسب مدال طلای آسیا توسط ایران، برای رقبای خارجی و دشمنان داخلی خود خط و نشان کشید و  با یک طلا و برنز انفرادی توسط علی پاکدامن و محمد رهبری و  یک نقره تیمی به کشور بازگشت.

در بخش انفرادی علی پاکدامن، کاپیتان تیم ملی کشورمان پس از کسب شش پیروزی و بدون شکست راهی جدول اصلی شد. وی ابتدا  کریشنا شیندی از هند را با نتیجه 15 بر 6 شکست داد و در ادامه چی چانگ از هنگ کنگ را با نتیجه مشابه  از پیش رو برداشت. در مرحله یک هشتم نهایی نوبت به محمد الفضلی از کویت رسید تا با نتیجه 15 بر  11 مغلوب کاپیتان ایران شود. در یک چهارم نهایی کنتو یوشیدا از ژاپن با نتیجه 15 بر 13 و در نیمه نهایی تین لوو از هنگ کنگ 15 بر  10 برابر پاکدامن تن به شکست دادند.

پاکدامن پس از صعود به فینال برابر جان هو کیم از کره جنوبی با نتیجه 15 بر 14 پیروز شد و به عنوان قهرمانی رسید تا علاوه بر کسب مدال طلای آسیا پس از 22 سال به سنت دیرینه قهرمانی کره‌ای‌ها در قاره کهن پایان دهد. پاکدامن در حالی که یازده بر هشت عقب بود، توانست بازی را به نتیجه 14 بر 14 برساند و در نهایت هم امتیاز آخر را گرفت و قهرمان شد.

پاکدامن در حالی پس از بیست‌ودو سال توانست ایران را صاحب مدال طلای انفرادی آسیا کرد که آخرین نشان طلای ایران را پیمان فخری (مربی پاکدامن) سال 2001 به دست آورده بود.
 محمد رهبری دیگر سابریست ایرانی بود که توانست بر سکوی مسابقات قهرمانی آسیا بایستد. وی با پنج پیروزی و بدون شکست راهی جدول اصلی شد و در ادامه اسلابیک آبدازوف از ازبکستان را 15 بر 7 واسامه المسری از اردن را 15 بر 10 شکست داد. رهبری در مرحله یک هشتم نهایی محمد فتوحی، دیگر سابریست ایرانی را با نتیجه 15 بر 11 از پیش رو برداشت و برابر موسی آیموراتف از ازبکستان قرار گرفت. رهبری با نتیجه 15 بر 4 این حریف را شکست داد و راهی مرحله نیمه  نهایی شد اما با نتیجه 15 بر 12 برابر جانهو کیم از کره جنوبی شکست خورد و به مدال برنز دست یافت‌.

محمد فتوحی و فرزاد باهر دیگر نمایندگان کشورمان پس از صعود به جدول اصلی به ترتیب برابر مینگ چانگ از چین تایپه و  چانگ چاو از هنگ کنگ با نتایج 15 بر 8 و همچنین 15 بر 9 پیروز شدند. اما  فرزاد با شکست برابر لانگ هو از هنگ کنگ از دور مسابقات کنار رفت. محمد فتوحی 15 بر 11 برابر محمد عبدالکریم از کویت پیروز شد اما  درمرحله یک هشتم نهایی مغلوب محمد رهبری شد.

شمشیربازی , سابر ,

به این تربیت جایگاه نمایندگان ایران در بخش انفرادی به شرح زیر است:
1-علی پاکدامن
3- محمد رهبری
10- محمد فتوحی
21- فرزاد باهر

دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا در سئول کره‌جنوبی برگزار شد که محمد فتوحی با حذف در یک چهارم نهایی و نیما زاهدی با حذف در یک چهارم نهایی پنجم و هشتم و علی پاکدامن و محمد رهبری با شکست در دور یک شانزدهم هفدهم و نوزدهم شدند و ایران نماینده‌ای روی سکو نداشت اما مسابقات سال 2023 با کسب دو مدال انفرادی برای سابر ایران همراه بود.

درخشش سابر به نتایج انفرادی خلاصه نشد و در بخش تیمی نیز ایران در این اسلحه صاحب مدال نقره شد این در حالی است که تیم ایران سال گذشته در قهرمانی آسیا برنز گرفت.
همچنین این تیم در شرایطی که در چند ماه اخیر ژاپن به گربه سیاه سابر ایران تبدیل شده بود و حریف اصلی‌اش برای کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود را در نیمه نهایی شکست داد و به فینال رسید. تیم ایران  برای رسیدن به فینال قهرمانی آسیا پس از استراحت در دور اول، فیلیپین را شکست داد. کویت حریف بعدی ایران از مسابقه انصراف داد. ایران در نیمه نهایی ژاپن را هم مغلوب کرد اما در فینال 45 بر 28 برابر کره‌جنوبی شکست خورد.
 
این  نتایج برای سابر ایران در حالی به دست آمد، که طی یک سال گذشته هجمه‌ زیادی از داخل و‌ خارج از کشور علیه این تیم و کادر فنی آن وجود داشت و در شرایطی که این تیم در فصل جدیدی از پوست اندازی قرار داشت کسانی که با دور شدن‌ از تیم ملی منافع خود را در خطر می‌دیدند حتی زمانی که در ظاهر خود را بی میل به حضور در تیم نشان می‌دادند، تخریب‌های خود را آغاز کردند و در مصاحبه‌ها و اظهار نظرهای خود این تیم را تخریب کردند. این افراد که پس از سقوط ملی‌پوشان در رنکینگ جهانی فرصت را مناسب دیدند حتی برای نشستن بر صندلی هدایت تیم ملی نیز ابراز علاقه کردند. این اتفاقات به قدری بالا گرفت که در مقطعی بازیکنان را نیز وادار به واکنش کرد اما کادر فنی تیم و در راس آن امین قربانی که بیشترین ترکش‌ها به سمت او بود، تیم را از حواشی دور کرد و با سکوت خود در مقابل منتقدین، در عمل پاسخ آنها را داد. در کنار آن نیز مسئولین فدراسیون تمام قد در کنار بازیکنان و کادر فنی ایستادند تا نتیجه آن شروع خوب فصل مسابقات رنکینگ المپیک و  حال خوب این روزهای سابر باشد.

شمشیربازی , سابر ,

نتایج ضعیف سابر زنان و‌ احتمال ضعیف اعزام به هانگژو

در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا و با تصمیم فدراسیون تیم سابر بانوان نیز اعزام شد اما جایگاه بیست و نهم نجمه سازنچیان بهترین نتیجه برای کشورمان بود. در بخش انفرادی و در مرحله گروهی  نجمه سازنچیان با 2 پیروزی و 4 شکست، کیانا باقرزاده با 2 پیروزی و 4 شکست، فائزه رفیعی با 2 پیروزی و 4 شکست راهی جدول اصلی شدند اما شیدا عالمی با یک پیروزی و 5 شکست از صعود باز ماند. در مرحله یک سی و دوم نهایتا فائزه رفیعی در همان ابتدا 15 بر 10 برابر جسیکا اونگ از سنگاپور شکست خورد. نجمه سازنچیان از ایران 15 بر 10 هسین هسیو از چین تایپه را شکست داد و  کیانا باقرزاده نیز نیکل وی از سنگاپور را 15 بر 11 از پیش رو برداشت. اما مرحله یک شانزدهم نهایی نجمه به ترتیب برابر  شیهامی فوکوشیما  و سیری اوزاکی از ژاپن با نتایج 15 بر 10 و 15 بر 14 شکست خوردند و از صعود باز ماندند.

رنکینگ شمشیربازان ایران در بین 49 نفر شرکت کننده در قهرمانی آسیا:

29- نجمه سازنچیان

30- کیاناباقرزاده

33- فائزه رفیعی

42- شیدا عالمی

تیم سابر زنان ایران نیز با ترکیب نجمه سازنچیان، فائزه رفیعی، کیانا باقرزاده و شیدا عالمی، پس از شکست دادن هند، مقابل ژاپن مغلوب شد و  از رسیدن به مرحله نیمه نهایی و کسب مدال بازماند. تیم ایران سپس برای تعیین جایگاه به رقابت پرداخت و بازی اول را به ازبکستان واگذار کرد و در بازی دوم سنگاپور را شکست داد و در بین یازده تیم حاضر در جایگاه هفتم آسیا قرار گرفت.

رئیس فدراسیون شمشیربازی پیش از اعزام شمشیربازان به مسابقات قهرمانی آسیا  در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در سابر بانوان برنامه‌های تیمی منسجم را در نظر گرفتیم و برنامه تمرینی خوبی پیش بینی کردیم و دو اردوی تدارکاتی خوب در روسیه و‌ گرجستان داشتیم و امیدوارم جزو 5 تیم برتر باشند و بتوانیم کمیته را مجاب به اعزام این تیم به بازی‌های آسیایی کنیم. اگر این تیم در قهرمانی آسیا نتیجه نگیرد من هم اصراری نمی‌کنم و باید تمرینات بیشتری انجام دهند.

با توجه به نتایج بانوان در چین و عدم کسب نتایج مطلوب، به نظر می‌رسد که فدراسیون شمشیربازی نیز تمایلی به اعزام تیم سابر زنان به بازی‌های آسیایی نداشته باشد.

شمشیربازی , سابر ,

اپه مردان؛ حذف و دیگر هیچ

محمد اسماعیلی‌با 3پیروزی و 3 شکست، محمد رضایی طادی با 2 پیروزری و 3 شکست، امیرحسین موشحی با 4 پیروزی  و 2 شکست و محمدرضا وثوقی با 3پیروزی و 3 شکست راهی جدول اصلی شدند اما به ترتیب برابر عابد از عربستان، یوهان ژیو از چین، تین انجی از هنگ کنگ و سانیل کومار از هند  شکست خوردند و از دور مسابقات کنار رفتند.

رنکینگ شمشیربازان اپه ایران در قهرمانی آسیا:
42- امیرحسین موشحی
53- محمدرضا وثوقی
54- محمد اسماعیلی
56- محمد رضایی

تیم اپه مردان ایران با ترکیب محمد رضایی طادی، محمد اسماعیلی، محمدرضا وثوقی و امیرحسین موشحی پس از شکست نیوزلند در دور اول، برابر کره‌جنوبی قرار گرفت که بازی را واگذار کرد و از صعود به یک چهارم نهایی بازماند. سپس در  تعیین جایگاه هند را شکست داد، به فیلیپین و عربستان باخت و در بین 21 تیم دوازدهم آسیا شد.

اپه مردان در مسابقات قهرمانی آسیا عمل قابل قبولی را از خود به نمایش نگذاشت و نمایندگان کشورمان در بخش انفرادی در همان دور اول حذف شدند و در بخش تیمی نیز تنها نیوزلند و هند که تیم‌های صاحب نامی در این اسلحه نیستند را شکست داد.

 نماینده در فلوره و ناکامی بزرگ

رقابت‌های قهرمانی آسیا چین در حالی برگزار شد که ماهان میرزایی تنها نماینده ایران در فلوره مردان بود که با یک پیروزی و 5 شکست حتی به جدول اصلی هم نرسید و همان دور گروهی حذف شد. میرزایی در میان 65 شرکت کننده به جایگاهی بهتر از پنجاه و هشتمی نرسید.

پورسلمان پیش‌تر در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود: «یک نفر در فلوره آقایان به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شود و ارزیابی می‌کنیم اگر نتیجه ندهد از نسل جدید و پایه کار خود را آغاز می‌کنیم و انشالله چهار سال آینده نتیجه بگیریم.» با توجه به صحبت‌های رئیس فدراسیون در فلوره مردان باید منتظر یک پوست اندازی و حضور چهره‌های جدید باشیم.

شمشیربازی , سابر ,

کلام آخر

شمشیربازی ایران در سال‌های اخیر همواره با محوریت سابر مردان خود را در جهان مطرح کرده و این مردان سابر ایران بودند که نام شمشیربازی ایران را در جهان مطرح و پرچم این رشته و ایران را بالا نگه دارند. حالا نیز در روزهایی قرار داریم که سابریست‌ها نه تنها باید در  کمتر از سه ماه دیگر در بازی‌های آسیایی شرکت کنند، بلکه مسابقات سهمیه المپیک را نیز در پیش دارند و موفقیت در هر دو میدان برای سابر ایران، نگاه ویژه مسئولین وزارت ورزش و جوانان و مسئولین فدراسیون شمشیربازی را می‌طلبد.

شمشیربازی , سابر , شمشیربازی , سابر ,

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)