میرنیوز

قربانی: پول زیاد است اما هرز می‌رود/ تصمیمات با خرد جمعی گرفته می‌شود

 قربانی: پول زیاد است اما هرز می‌رود/ تصمیمات با خرد جمعی گرفته می‌شود 2023-03-24T08:56:42+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرتضی قربانی در خصوص حضورش در فدراسیون تیراندازی در یک سال گذشته و فعالیت‌های این فدراسیون با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

28 سال ریاست هیئت اصفهان را بر عهده داشتم

وی اظهار داشت: از سال 70 کار را برای راه‌اندازی هیئت تیراندازی اصفهان آغاز کردم و 28 سال ریاست هیئت اصفهان را بر عهده داشتم و از آن زمان دستی بر آتش داشتم. من تمایلی نداشتم که در انتخابات فدراسیون ثبت نام کنم ولی در نهایت برای پیش بردن کارهای این رشته در انتخابات شرکت کردم و رای اعتماد اعضای مجمع را به دست آوردم.

با 34 تا 35 میلیارد بدهی فدراسیون را تحویل گرفتم

قربانی در ادامه افزود: زمانی که به فدراسیون آمدم دلم گرفت. فدراسیونی با این همه قدمت با وجود زحمات زیاد، در چهار سال گذشته رها شده بود و این امر باعث شده بود 34 تا 35 میلیارد بدهی به مربی، شرکت توسعه و بخش مالیاتی مانده بود. 700 میلیون بدهکاری فشنگ به وزارت دفاع و 400 میلیون به اسلحه سازی داشتند. همین مقدار هم از باشگاه‌ها گرفته بودند و دین آن بر گردن ما افتاده بود بعلاوه لازم بود پول برای حل مشکلات تهیه کنیم‌ اما ما نیامدیم پشت در مشکلات بمانیم و متوقف شویم و در همان اسفند سال 1400 تصمیم گرفتیم و تیم ملی تفنگ و تپانچه را با 23 نفر به برزیل اعزام کردیم.

شب عید اداره مالیات حساب ما را تخلیه کرد

وی تاکید کرد: شب عید اداره مالیات حساب ما را تخلیه کرد. ما متوقف نشدیم و کار را با قدرت ادامه دادیم. در مجموع در این یک سال 7 اعزام در هر سه اسلحه تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی داشتیم و 10 مدال طلا، نقره و برنز کسب کردیم.

تورم سبب شد که مبلغ بالا برود و در نهایت اعزام لغو شد

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص لغو اعزام تیراندازان به جام جهانی هندوستان، تصریح کرد: ما برای اعزام آماده بودیم اما با افزایش قیمت ارز هزینه این اعزام 3 میلیارد و 500 میلیون تومان شد در حالی که دو ماه پیش که کارهای اعزام را آغاز کردیم این هزینه در حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بود. این تورم سبب شد که مبلغ بالا برود و در نهایت اعزام لغو شد.

تیراندازی وابسته به تجهیزات است

وی بر هزینه‌های بالای این رشته تجهیزات محور تاکید کرد و گفت: مجلس 300 میلیارد تومان توزیع کرده و بودجه‌ای که مجلس به ورزش داده برای فدراسیون‌هایی هزینه شد که هزینه‌هایی مثل ما ندارند. یک فشنگ خفیف ما در حال حاضر 40 هزار تومان است. یک ورزشکار ما روزانه 80 تیر می‌زند که هزینه آن 3 میلیون و 200 هزار تومان است. ما در هر اسلحه 12 نفر در اردو داریم که هزینه یک روز تمرین آنها به اندازه یک توپ فوتبال می‌شود. ما این هزینه‌های سنگین را داریم اما رشته های دیگر اینطور نیست و به اندازه ما وابسته به تجهیزات نیستند.

تیراندازان را شناسنامه‌دار کردیم

قربانی خاطرنشان کرد: با این شرایط خود را جمع و جور کردیم و نگذاشتیم اردوها متوقف شود. مسابقات لیگ را برگزار کردیم و در مجموع 6 هزار نفر در مسابقات لیگ، آزاد و جایزه بزرگ شرکت کردند. در سال گذشته 400 نفر استعدادیابی شدند که رکوردهای نزدیک تیم ملی داشتند. این تیراندازان شناسنامه دارند و نماینده انتخاب کردیم که آنها را در استان‌ها شناسایی و سازمان دهی کنند.

تیم‌های ملی نباید فقط وابسته به چند نفر باشد

وی با اشاره به پشتوانه‌سازی در تیم‌های ملی گفت: تیم‌های ملی نباید فقط وابسته به چند نفر باشد و پشتوانه‌سازی کردیم و دو تیم ملی نوجوانان و جوانان تشکیل دادیم البته برخی مخالفت‌ها وجود داشت اما ما به آنها توجهی نکردیم حتی در قهرمانی جهان مصر نفرات جوان را اعزام کردیم که اولین رویدادشان بود.

رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به تشکیل دو‌ کمیته گلوله‌زنی و اهداف‌پروازی گفت: کمیته گلوله‌زنی را تشکیل دادیم و تا کنون 4 مسابقه برگزار شده و در هر رویداد بالغ بر 150 نفر حضور داشتند. همچنین کمیته گلوله‌زنی را تشکیل دادیم.

در هر استان قول احداث 5 تا 20 زمین اهداف پروازی را از مسئولین گرفتم

وی تصریح کرد: اهداف‌پروازی بخشی از ورزش تیراندازی است. سلاح و مهماتی که در دست مردم است برخی مجوز دارد برخی ندارد و برخی در روستاها و جنگل نسل حیات را برمی‌چینند. اگر سازمان محیط زیست و منابع طبیعی حرف ما را گوش دهند و از انرژی و توان ما استفاده کنند و اهداف پروازی را توسعه دهیم، کسی در جنگل و طبیعت آهو و کبوتر شکار نمی‌کند و به حیات وحش آسیب نمی‌زند. 35 سفر استانی داشتم و در هر استان قول احداث 5 تا 20 زمین اهداف پروازی را از مسئولین گرفتم.

در سال آینده 7 اعزام داریم

قربانی خاطرنشان کرد: این ورزش 190 مدال در المپیک، بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی دارد در حالی که در بسیاری از رشته‌ها که سنگ آن را به سینه می‌زنیم تنها یک مدال توزیع می‌شود. ما در سال آینده 7 اعزام داریم بخشی از آنها مربوط به رویدادهای کسب سهمیه المپیک است. ما افتخار می‌کنیم که اولین سهمیه ایران را هانیه رستمیان بدست آورد. امیر محمد نکونام هم با فاصله کم، سهمیه مردان را از دست داد. وقتی می‌توانیم این همه مدال را جمع کنیم و آن را انجام ندهیم هند، فرانسه، چین این مدال‌ها را می‌گیرند.

20 میلیارد تومان خودمان هزینه کردیم

وی در پاسخ به این سوال که در سال 1401 چند درصد از بودجه خود را دریافت کردید، افزود: سال 1400 بودجه فدراسیون حدود 9 میلیارد تومان بود که تمام این پول هزینه شده بود. در چهار سال گذشته 22 خط تیراندازی از کار افتاده و یک ریال هم خرج آن نکردند. در سال 1401 در حدود 22 میلیارد برای اعزام تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی هزینه کردیم و 15 میلیارد تومان هم هزینه متفرقه داشتیم. تفاهم نامه ما با وزارت ورزش 13 میلیارد تومان بود که 80 درصد آن را دریافت کردیم. کمیته ملی المپیک هم هزینه بلیط را داده است خودمان هم 20 میلیارد هزینه کردیم. از وزارت دفاع کمک گرفتم و تیم‌ها را اعزام کردیم و از آنها تشکر می‌کنم. به مجلس هم رفتیم و قول دادند که در بحث تامین منابع حمایت کنند. همه کارها را انجام می‌دهیم اما چیزی که مسلم است، نشان دادن این ورزش به مردم است که در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند کمک زیادی کنند.

برای سال آینده 200 میلیارد احتیاج داریم

قربانی در پاسخ به این سوال که برای سال آینده چقدر نیاز دارید، گفت: با رقم و عدد دلار امروز، 200 میلیارد تومان در سال هزینه داریم و اگر این مبلغ را تامین کنیم بخشی از مشکلات جوانان حل می‌شود و جوانان زیادی جذب این رشته می‌شوند. باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

جذب حداکثری داریم‌ و هیچ تصمیمی را شخصی نمی‌گیریم

وی تاکید کرد: جذب حداکثری داریم‌ و هیچ تصمیمی را شخصی نمی‌گیریم و همه چیز با خرد جمعی است. افراد زیادی را جذب کردیم. برخی قهر کرده بودند که آنها را برگرداندیم و دلجویی کردیم. الهام هاشمی از دانمارک آمده بود و ما به دیدن او رفتیم. او در دانمارک فعال است و آنجا مدال گرفته بود که برای ایران افتخار است.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: ارتباط خود را با فدراسیون جهانی برقرار کردیم. از روسی، رئیس فدراسیون جهانی نیز دعوت کردیم به ایران بیاید و در تلاشیم تا آموزش مربیان و داوران را در بحث بین المللی توسعه دهیم.

دو تفاهم نامه امضا کردیم

وی به امضای دو تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر و فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه ای را با فدراسیون ورزش دانشگاهی نوشتیم که هیئت‌های ما در سراسر کشور از امکانات دانشگاه‌ها استفاده کنند. تفاهم‌نامه‌ای را نیز با ستاد مبارزه با مواد مخدر امضا کردیم. ما از توان هیئت‌های استانی استفاده می‌کنیم و 5 روستا از هر استان را در مرحله اول تجهیز می‌کنیم و امکانات رایگان به روستاها می‌دهیم. تا سال آینده هزار روستا را می‌توان تجهیز کرد. اگر از هر روستا 500 دختر و پسر به این رشته بیایند مشکلات کم می‌شود و اینها یک ظرفیت خواهند بود و در بین آنها می‌توان استعدادیابی کرد.

پول در کشور زیاد است اما هرز می‌رود

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت این طرح ممکن است هزینه بالایی داشته باشد، گفت: پول در کشور زیاد است اما هرز می‌رود باید این پول‌ها هدفمند هزینه شود. مطمئنا این طرح هزینه و اجرای آن مشکلات دارد اما وقتی شرایط تمرین را برای آنها به صورت رایگان فراهم کنیم، باعث ایجاد انگیزه می‌شود. وقتی کار راه بیفتد، خودشان کار را ادامه می‌دهند.

 مسئولان باید بدانند امکاناتی که دارند، ارث پدرشان نیست

قربانی تاکید کرد: مسئولان باید بدانند که این امکانات ارث پدرشان نیست و مربوط به جمهوری اسلامی و جوانان است و باید از آن استفاده کنیم. می‌توانیم خیلی از جوانان این مملکت را سازماندهی کنیم. طرح و راهکار هم داریم.

وی در پایان گفت: با همدلی، وحدت و دلگرم کردن مردم می‌توان شرایط را تغییر کرد. بحران گرانی و تحریم هست اما پوزه دشمنان به خاک مالیده می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)