میرنیوز

عسگری: خوشحالی کسب نخستین سهمیه المپیک تاریخ کاراته را در مسئولان ورزش ندیدم/ مسئولیتم سنگین‌تر شد

 عسگری: خوشحالی کسب نخستین سهمیه المپیک تاریخ کاراته را در مسئولان ورزش ندیدم/ مسئولیتم سنگین‌تر شد 2020-02-19T07:57:17+03:30

بهمن عسگری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص کسب مدال برنز در سومین مسابقات کاراته وان سال 2020 اظهار داشت: بعد از شکست تلخ در آخرین مرحله مسابقات کاراته وان سال 2019 در اسپانیا که باعث شد خیلی چیزها را از دست بدهم، برنامه‌ریزی خوبی را با همکاری شهرام هروی سرمربی تیم ملی و دکتر حجتی روانشناس تیم انجام دادم و برنامه‌های جدید خود را نوشتم که شامل 5 اولویت بود.

وی ادامه داد: خدا را شکر سال 2020 خیلی خوب برای من شروع شد و توانستم تا این جا به سه اولویت خود دست پیدا کنم. در شیلی و پاریس به مدال طلا رسیدم و در کاراته وان دبی نیز مدال برنز را کسب کردم. دوست داشتم در دبی نیز به مدال طلا برسم و تمام تلاش خود را انجام دادم، اما بعد از کاراته وان پاریس دچار سرماخوردگی شدید شدم و 7 روز تمرین نکردم. با این تفاسیر به کاراته وان دبی رسیدم و توانستم مدال برنز را کسب کنم.

ملی پوش المپیکی کاراته ایران در خصوص شکست پر حرف و حدیث خود مقابل رافائل آقایف در دیدار نیمه‌نهایی کاراته وان امارات گفت: بازیکنی هستم که دوست دارم از مسابقات خوب و حتی بد خود نکته‌برداری کنم و تجربیاتم را افزایش بدهم. زیاد دنبال بهانه نیستم و شکست‌های خود را گردن مربی و داوری نمی‌اندازم و اعتقاد دارم در زمان شکست بیشترین تقصیر متوجه خودم است و حتما کم کاری کردم. در مقابل رافائل نیز می‌توانستم بهترین از این مبارزه کنم و امتیاز بگیرم.

عسگری خاطرنشان کرد: با توجه به اختلاف قدی که با رافائل دارم، در مسابقات اخیر این کاراته‌کا در حملات مستقیم نتوانسته ضربات خود راوارد کند و بیشترین برای کسب امتیاز به دنبال درگیری بوده است. بازیکن حرفه‌ای هستم و باید بیشتر حواس خود را جمع و رفاقت و سایر مسائل را با این کاراته‌کا کنار بگذارم و باهوش‌تر مبارزه کنم. با توجه به اینکه رافائل آذربایجانی است و من نیز زبان آذری را می‌دانم، صحبت‌های همدیگر را متوجه می‌شویم. در این مسابقه به او اعتماد کردم و زمانی که در درگیری اعلام کرد همدیگر را ول کنیم، این کار را انجام دادم، اما او ضربه زد و امتیاز کسب کرد. این موضوع عدالت نبود، اما باید در مسابقات آینده حواس خود را جمع کنم و از این تجربه در مبارزات آینده استفاده کنم.

بهمن عسگری , لیگ جهانی کاراته وان , کاراته ایران , کاراته ,

وی در پاسخ به این سوال که در شروع کاراته فکر می‌کرد که نخستین سهمیه المپیک تاریخ کاراته ایران به نام او ثبت خواهد شد، گفت: زمانی که کاراته را شروع کردم بازی‌های آسیایی قطر بود و در این مسابقات حسن و حسین روحانی و جاسم ویشگاهی موفق به کسب مدال طلا شدند. در آن مقطع با خود می‌گفتم می‌شود روزی مبارزات من را تلویزیون نشان بدهد و به قدری محبوب و معروف شویم که در دل مردم جا داشته باشم؟ همیشه این موضوع در ذهنم بود و در تمام مراحل تلاش می‌کردم در کاراته موفق باشم و برای خانواده‌ام اتفاقات خوبی را رقم بزنم.

قهرمان کاراته جهان تاکید کرد: در این مسیر همیشه لطف خدا شامل حالم بود و با دعای پدر و مادرم روز به روز پله‌های ترقی را طی کردم. مطمئناً در این مسیر خیلی وقت‌ها شکست خوردم، قول‌های عمل نشده‌ای از سوی مسئولان شنیدم و بی‌مهری‌هایی را تحمل کردم که بارها من را به فکر خداحافظی از کاراته انداخت، اما مادر عزیزم و استاد داوری دبیر هیئت کاراته قزوین همیشه به من دلگرمی دادند و باعث شدند تا بمانم و نخستین سهمیه تاریخ المپیک کاراته ایران را کسب کنم.

عسگری در خصوص اینکه در سالیان اخیر همیشه به قول‌های خود عمل کرده است و آیا برای مدال المپیک نیز قولی خواهد داد، گفت: باید از دکتر حجتی تشکر کنم که من را به این خودباوری رساند که خواسته‌های خود را پیگیری و قول‌های خود را عملی کنم. همچنین باید از سجاد گنج‌زاده دوست، برادر و هم تیمی خود نیز تشکر کنم که خودباوری من را تقویت کرد. گنج‌زاده قبل از دکتر حجتی در خصوص توانایی‌هایم صحبت می‌کرد و از تعریف و تمجیدهای لوئیجی بوسا، رافائل آقایف و جاناتان هورنه می‌گفت.

وی افزود: با حضور دکتر حجتی اهداف خود را ترسیم کردم و به نسبت توانایی‌های خود جلو رفتم و به موفقیت رسیدم. موفقیت‌هایی که باعث شده است خانواده، دوستان و عزیزان از من انتظار داشته باشند و مسئولیتم برای المپیک سنگین‌تر شود. مطمئن باشید قدم‌های خود را برای المپیک محکمتر از قبل برخواهم داشت و تمام تفکرات خود را برای ارائه بهترین نمایش و مبارزات در المپیک خواهم گذاشت تا به خوشرنگ‌ترین مدال دست پیدا کنم.

بهمن عسگری , لیگ جهانی کاراته وان , کاراته ایران , کاراته ,

قهرمان بازی‌های آسیایی اندونزی در پاسخ به این سوال که دوست داشت در مقطع فعلی شرایط و حساسیت رقابت گنج‌زاده و پورشیب را تجربه می‌کرد، تاکید کرد: واقعا شرایط و رقابت این دو کاراته‌کا خوب کشورمان با یکدیگر سخت است و باید آنها تا آخرین لحظات در کورس باشند تا در نهایت یک نفر سهمیه کسب کند. واقعا برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی کاراته بد است که باید از میان دو نفر از بهترین‌های کاراته‌ ایران و جهان یک نفر حذف شود و در المپیک حضور نداشته باشد. پورشیب و گنج‌زاده هر دو این توانایی را دارند که در المپیک موفق به کسب مدال شوند. واقعا شرایط و رقابت این دو کاراته‌کا سخت است و نمی‌توانم خود را جای این عزیزان بگذاریم. من و گنج‌زاده هم اتاقی هستیم و از نردیک شاهد شرایط و فشار روی او هستم. این شرایط برای آقا ذبیح نیز همین گونه است و امیدوارم در نهایت هر کسی که لیاقت بیشتری دارد سهمیه را کسب کند.

عسگری در خصوص نقش سایر بازیکنان و هروی در موفقیت‌های تیم ملی کاراته تصریح کرد: اگر عملکردم در سالیان اخیر خوب بوده است به خاطر کمک‌های علی اصغر آسیابری بوده است. اگر صدرنشین المپیک نیز هستم به خاطر پیروزی آسیابری مقابل کلی از حریفان مستقیم من در مسابقات بوده است که اجازه نداده آنها امتیاز کسب کنند. این شرایط در اوزان دیگر نیز همین گونه است. ما در تیم ملی همه برای هم بهترین‌ها را خواستیم و به یکدیگر کمک کردیم. در این موفقیت‌ها مدیریت خوب شهرام هروی انکار ناپذیر بوده است برای هروی هیچ بازیکنی با دیگری تفاوت ندارد و همه را به یک چشم می‌بیند و عدالت را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.

وی  با ابراز گلایه از مسئولان ورزش ایران گفت: ورزشکاری نیستم که به دنبال حاشیه باشم یا بخواهم همیشه گله کنم، اما توقع داشتم به عنوان اولین ورزشکار کاراته که موفق به کسب سهمیه المپیک شده است، شاهد خوشحالی و انتقال آن از طرف مسئولان ورزش کشور باشم. در بازگشت تیم ملی از دبی هیچ مسئول ورزشی در فرودگاه حضور نداشت که بخواهد به خاطر مدال طلای پورشیب، مدال‌های بانوان و کسب اولین سهمیه المپیک حضور داشته باشد. به غیر از چند نفر از مسئولان فدراسیون کاراته هیچ مسئولی از وزارت ورزش و کمیته المپیک در فرودگاه حضور نداشت و حتی متاسفانه از صدا و سیما نیز هیچ دوربینی به فرودگاه نیامده بود.

عسگری عنوان کرد: از ورزشکاران همیشه توقع کسب مدال وجود داشته است، اما مسئولیتی از سوی مسئولان ورزش کشورمان نمی‌بینم. امیدوارم حواس مسئولان به دیگر قهرمانان و به خصوص بانوان ما که کسب سهمیه می‌کنند باشد تا آنها دلسرد نشوند. بهمن عسگری از معدود ورزشکارانی است که هیچ وقت به دنبال حاشیه نبوده است و اگر حالا نیز انتقادی می‌کند به خاطر این است که کار خود را انجام و احساس می‌کند زمان مطرح کردن این مسائل است و بعد از آن نیز دیگر ذهن خود را معطوف به تمرینات می‌کند.

نخستین المپین تاریخ کاراته ایران در پایان به تسنیم گفت: امیدوارم مسئولان ورزش کشورمان از کشورهایی که در سالیان اخیر پیشرفت زیادی در ورزش دنیا داشتند الگوبرداری کنند و ببینند چگونه آنها به قهرمانان خود اهمیت می‌دهند و حمایت می‌کنند. فقط نباید مسئولان بگویند قهرمانان ما با غیرت هستند، به فکر پول نیستند و برای کشور خود همه کار می‌کنند، بلکه باید در خصوص وظایف خود برای حمایت از قهرمانان نیز صحبت کنند تا ورزشکار دغدغه کمتری داشته باشد و تنها به فکر تمرینات باشد. امیدوارم روزی شرایط به گونه‌ای شود که ورزشکاران از توجه مسئولان کلی انرژی و انگیزه داشته باشند.


انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)