میرنیوز

تعلیق فدراسیون دوچرخه‌سواری درست نیست/ مشکلی برای انتخابات ندارم

تعلیق فدراسیون دوچرخه‌سواری درست نیست/ مشکلی برای انتخابات ندارم 2023-01-07T11:58:11+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری بعد از یکسال و نیم قرار است ۳۰ بهمن ماه سال جاری برگزار شود. با تایید اساسنامه فدراسیون توسط uci و اعلام موافقت وزارت ورزش برای برگزاری این انتخابات باز هم حواشی جدیدی پیش پای این فدراسیون المپیکی قرار گرفته است.

هاشم کندی سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری صبح امروز در گفتگو با رسانه ها در پاسخ به این پرسش که با توجه به انتخاب مربی دوپینگی و محروم و صحبت های مجدد در مورد احتمال تعلیق این فدراسیون گفت: موضوعی که در رسانه مطرح می شود بدون صحت سنجی است. تعجب می کنم که می گویند ما در حال تعلیق هستیم. با کدام نامه و سند این مباحث مطرح می شود. این چندمین مرتبه است مطالبی مطرح شده ولی بعداً مشخص شد که صحت ندارد. نمی دانم آیا می شود از این اکاذیب شکایت کرد یا نه.

وی ادامه داد: در مورد حضور اقای حقی به عنوان مربی باید بگویم هیچ کار غیرقانونی نبوده اما مجبور شدیم به همه جا توضیح دهیم. این مربی کارت uci داشته که فدراسیون جهانی آن را صادر کرده است و ما هم به نادو و اتحادیه جهانی توضیح دادیم و موضوع حل شده است و سندهای آن موجود بوده و هیچ خطری از تعلیق ما را تهدید نمی کند.خوشبختانه تمام اسناد و مکاتبات این موضوع هم موجود است.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در مورد برگزاری انتخابات هم گفت: ما برای برگزاری انتخابات ۷ ماه دنبال تایید اساسنامه بودیم و مباحث و نامه نگاری ها و سوالات و ابهامات فدراسیون جهانی را با شفاف سازی ها در راستای مبارزه با دوپینگ پاسخ دادیم. خیلی اقدامات خاصی صورت گرفته و راستی ازمایی شد. سفر رئیس کمیته المپیک و وزیر ورزش و روند عادی رسیدگی به اساسنامه صورت گرفت و سند آن ثبت اسم من به عنوان سرپرست بود چون قبلاً انجام نمی شد و علی رغم ایمیل ها براساس راستی آزمایی ها انجام گرفت، در حالیکه اسم رشیدی رئیس فدراسیون که در انتخابات مجمع رای اورده بود ثبت نمی شد اما اسم سرپرست ثبت گردید.

هاشم کندی بیان داشت: ما پاسخگوی نیازها و سوالات فدراسیون جهانی هستیم و این ایمیل ها دیگر تاثیری ندارد و به وضوح این مسئله را می بینیم و انشالله ۳۰ بهمن انتخابات انجام می شود. ثبت نام ها انجام و تایید صلاحیت ها انجام شده که این مسائل زمان بر بود و دست ما هم نبود.

وی در همین خصوص توضیح داد: نامه هایی در رسانه ها منتشر و به آن پرداختند که کاندیدایی با دوپینگ سازمان یافته محروم شده و حق دخالت در دوچرخه سواری ندارد اما در رسانه پخش می شود. اگر این مسئله باشد فدراسیون جهانی قطعاً موضوع را ببیند آن فرد محروم می شود و همین باعث تعجب من هم هست. این ماجراها مربوط به ۲۳ قبل من و زمانیکه من ۱۷ سال داشتم بوده وآن زمان محروم هم شدم.

کاندیدای انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری در دفاع از اتهامات وارده هم گفت: من آن زمان محروم شدم ولی الان پرونده سازی می کنند! سا ختمان فدراسیون را فروختند. نام کارکنان را به عنوان پیمانکار رد کردند و آن وقت چسبیده اند به ۲۳ سال قبل و تا چند روز قبل می گفتند که من نمی توانم سرپرست هم باشم!

وی ادامه داد: اسناد هم هستند که نامه از طرف فدراسیون و فدراسیون جهانی جعل شده. حالا می گویند من نمی توانم پست جهانی بگیرم چطور و با چه سندی می گویند. بنده هیچ مشکلی با کسب کرسی های بین المللی ندارم چه به لحاظ حقوقی و قانونی. محرومیت من ۶ ماه و در سطح ملی بود و شامل من نمی شود و متاسفانه ناجوانمردانه همه موارد را به هم ربط می دهند!

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری بیان کرد: نامه ای زده شده که هاشم کندی می خواهد پست بین المللی بگیرد. مگر این افراد حقوقدان هستند! این افراد دنبال قوانین هستند. قوانینی که کسی که کاندید هست حداقل یکسال کارت فدراسیون جهانی را باید داشته باشد. من از لحاظ دریافت کرسی بین المللی هیچ مشکلی قانونی ندارم و قرار هم نیست اگر رییس شوم تمام کرسی ها را بگیرم. افراد و ورزشکاران مستعدی هستند که می توانند کرسی بین المللی بکیرند همچون میزبانی و ناصری. من با این شرایط همین که بتوانم فدراسیون را اداره کنم هنر کرده ام.

وی در انتقاد به کسانی که برای وی مدرک جمع کرده و مخالف حضورش به عنوان کاندید در انتخابات هستند هم گفت: مجمع تصمیم می گیرد که فرد غیر فنی رییس شود یا فردی از رشته دوچرخه سواری که فنی است و یک فنی انتخاب شویم که اگر این اتفاق بیافتد در فدراسیون انجام وظیفه می کنم.

هاشم کندی تصریح کرد: در یک زمانی یک انتخابات اشتباهی انجام شد که نشان از عدم تسلط و آشنایی سرپرست وقت بوده و هنوز تبعات آن را داریم دنبال می کنیم. کاندیداهایی هستند که یک سال و نیم دیگر بازنشست می شود چرا مسایل مربوط به آنها را دنبال نمی کنند؟ چرا رسانه این ر ا دنبال نمی کند؟ ظاهراً فقط می خواهند عملکرد فدراسیون را مورد همجمه قرار دهند.

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به حضور یکسال و نیمه خود در راس این فدراسیون گفت: اول مهر ۱۴۰۰ با ۸ میلیارد بدهی و یک ساختمان نیمه کاره فدراسیون را تحویل گرفتم در شرایطی که فدراسیون تکلیف نداشت و در حال تعلیق بود. اساسنامه اش با هزار داستان تصویب شد. در این مدت ۲۳ مدال گرفتیم و در حال برگزاری انتخابات هستیم.

وی در دفاع از رزومه کاری خود هم گفت: من ۳ سال و نیم رییس هیات بودم. ۴ سال مدیر اداره و مدیر تربیت بدنی بودم و در حکم کارگزینی دانشگاه و استان هم آمده مدیر نه مدیر کل. مدیر تیم ملی و مربی تیم بودم. حکم دارم ومربی اول بودم و نامه آن هم موجود هست اگر سند دیگری هست ارائه دهند. اگر غیر این بوده تخلف آقای قمری بوده است! با چه رویکردی در این مورد مکاتبه می کنند؟

هاشم کندی در مورد طولانی شدن زمان سرپرستی اش هم گفت: در مورد مدت زمان سرپرستی هم باید بگویم که ظاهراً اطلاعاتی ندارند. قوانین داخلی و خارجی منطبق با هم نیستند. قوانین داخلی شش ماه است اما قوانین خارجی این طور نیست و محدودیت زمانی ندارد و سرپرست تا زمان برگزاری انتخابات است و اینکه طول کشیده است مسئولش من نیستم اما تمام تلاش انجام شد تا انتخابات برگزار شود.

وی در مورد حضورش در انتخابات هم اظهار داشت: کسی به من گفته هستم یا نه، کسی اطلاع نداده است! تشکر می کنم از وزارت ورزش برای پیگیری برگزاری انتخابات. متاسفانه وزارت مرتباً به دنبال انتشار مطالب مختلف و غیر مستند دایما در حال استعلام هستند! اینکه من بتوانم در انتخابات شرکت کنم و مدارک ام مورد تایید است را کمیته تطبیق وزارت بررسی و تایید کرده است و هیچ جعلی و هیچ مطلب خلاف واقع گفته و ارائه نشده است و مدارک آن موجود است. بنده استادیار دانشگاه بوده، مربی تیم ملی، مدیر تیم های ملی و کمیته فنی فدراسیون و سرپرست فدراسیون بوده ام.

سرپرست فدراسیون در ادامه گفت: ما توری را بعد از مدتی تعویق امسال برگزار کردیم در حالیکه من ۸ بار مدیر مسئول این تور بودم اما بدون بررسی مطالب خلاف این موضوع را عنوان می کنند. یک سری افراد در رسانه ها، صبح در رادیو و عصر در تلویزیون مطالب خلاف واقع را ارایه می کنند بدون اینکه صحت آن را بررسی می کند.

هاشم کندی بیان کرد: یک سری نامه منتشر می کنند که ما این اسناد را نداریم چطور این اسناد را منتشر می کنند؟ یا می گویند یک نامه ای فدراسیون جهانی داده که ما ترتیب اثر ندادیم، از کجا اطلاع دارند؟ مجمع ما و اساسنامه ما ایراد داشته باشد اجازه برگزاری انتخابات داده نمی شود. اگر واقعاً اساسنامه ما ایراد دارد به فدراسیون جهانی ارائه دهند.

وی در پاسخ به ایت پرسش که شما در انتخابات هیات ها دخالت داشته و در بخی هیات ها مهندسی صورت گرفته هم گفت: هیچ کسی را عزل و نصب نکردم. هیات ها براساس پایان چهارسال شان انتخابات شان برگزار شده است. برخی مجامع تک کاندیدا بودند.

سرپرست فدراسیون پیرامون اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات کمیسیون ها هم گفت: این انتخابات براساس دستورالعمل بوده و ناظر آن هم از وزارت حضور داشته است. دوستلن به دستورالعمل اعتراض داشتند که باز هم به ما مربوط نیست و ناظر وزارت هم حضور داشته و ما متولی نیستیم.

هاشم کندی در پایان گفت: حرف من این است که حضور یا عدم حضورم را باید مجمع تشخیص دهد و موضوعات بی ربط را حاشیه سازی نکنند. من مجبورم از عملکرد همکاران در این ۱۵ ماه که شبانه روزی زحمت کشیدند دفاع کنم اگر قصوری بوده مقصر من بوده ام و اگر موفقیتی بوده حاصل تلاش همه همکاران من بوده است. من تنها کاندیدای از خانواده دوچرخه سواری هستم این دور از انصاف است که در این شرایط بروم کنار تا خانواده دوچرخه سواری سرخورده شود هیچ اصرلری برای رییس شدن ندارم اما تمام تلاشم را انجام می دهم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)