میرنیوز

مهدی: برنامه‌ لیگ برتر مثل تورهای لحظه آخری شده است/ مبلمان خانه ما از VIP ورزشگاه آزادی بهتر است!

 مهدی: برنامه‌ لیگ برتر مثل تورهای لحظه آخری شده است/ مبلمان خانه ما از VIP ورزشگاه آزادی بهتر است! 2023-01-06T12:13:39+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ که میهمان امروز (جمعه) برنامه «ورزشگاه» بود، درباره تغییر زمان دیدارهای ملوان انزلی - فولاد خوزستان در هفته ششم و آلومینیوم اراک - گل‌گهر سیرجان در هفته سیزدهم لیگ برتر، اظهار داشت: شرایط با یکدیگر فرق می‌کند. زمانی یک بازی را 24 ساعت نگه می‌داریم که امکان شرایط برگزاری بازی مهیا باشد. در رابطه با بحث ورزشگاه در انزلی، شب قبل بارش شدیدی داشتیم و چمن ورزشگاه نیز کاور نشده بود. داور تشخیص می‌دهد بازی برگزار شود یا نشود.

وی افزود: در آن بازی (ملوان - فولاد) کاور روی چمن گذاشته نشده بود و تشخیص داور این بود با توجه به آبی که روی چمن جمع شده است، بازی برگزار نشود. به این دلیل بازی فردای آن روز برگزار نشد که طبق برنامه قبلی که با دراگان اسکوچیچ، سرمربی وقت تیم ملی فوتبال داشتیم، باید لیگ را به خاطر تیم ملی تعطیل می‌کردیم. کارلوس کی‌روش یک هفته بعد آمد اما ما برنامه را اعلام کرده بودیم. بنابراین، با تشخیص داور و برخلاف میل ما، بازی به تعویق افتاد. در دیدار آلومینیوم - گل‌گهر تلاش زیادی شد که بازی برگزار شود ولی بارش برف سنگین بود و تا ظهر بازی در حال جمع‌آوری برف بودند. در نهایت دیدیم برف قابل جمع شدن نیست. ما در دیدار آلومینیوم و فولاد خوزستان در این هفته دیدیم که هنوز برف‌ها در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک کامل جمع نشده بود. در نهایت با استعلام از هواشناسی و ادامه بارش برف، بازی به تعویق افتاد. در تبریز اما، توانستند برف‌ها را جمع کنند ولی آب‌وهوا اجازه برگزاری بازی تراکتور - استقلال را نداد. امروز این دیدار در هفته پانزدهم برگزار خواهد شد.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه چرا از اردوی تیم ملی در اتریش به بعد، برنامه‌ریزی‌ها طوری صورت نگرفت که نیم فصل اول تا قبل از شروع جام جهانی قطر به پایان برسد، گفت: برنامه‌ما این بود که با برگزاری 14 هفته، نیم فصل اول را ببندیم ولی تغییر پی در پی سرمربی تیم ملی و خواسته‌هایی که از سازمان لیگ داشتند، این اتفاق نیفتد. با توجه به در پیش بودم جام جهانی، نمی‌خواستیم تقابلی با برنامه‌های تیم ملی داشته باشیم. کی‌روش درخواست برگزاری مینی کمپ را داشت و نمی‌توانستیم «نه» بگوییم.

مهدی خاطرنشان کرد: همیشه تورنمنت‌های بین‌المللی غالب بر برنامه‌ها است. ما نباید خودمان را با لیگ‌های اروپایی مقایسه کنیم. در تقویم‌مان یکسری‌ها مناسبت‌ها داریم. روزهایی نیز داریم که در تقویم نیست، ضمن اینکه چهارشنبه سوری و سیزده بدر هم داریم. آسیا با تمام پیشرفتی که کرده است، مثل اروپا نیست. یک روز شوخی کردم و گفتم ما مثل تورهای لحظه‌ آخری شده‌ایم و یک جاهایی برنامه‌ها تغییر می‌کند. فکر می‌کنید چرا برنامه 6 هفته آینده لیگ را دادیم و ادامه‌اش را ندادیم؟ به ما بگویید سرمربی تیم ملی چه کسی است؟ ما از 29 اسفند 1401 تا 8 فروردین 1402 فیفادی داریم. سرمربی تیم ملی چه کسی است؟ در فیفادی می‌خواهد چه کار کند؟

«راه‌های دسترسی به شهرها و هتل‌ها باید در نظر گرفته شود.» وی با بیان این جمله ادامه داد: ما دهه مقاومت داشتیم و در کرمان برنامه فرهنگی زیبایی برای شهید سردار قاسم سلیمانی برگزار شد. مردم زیادی از نقاط مختلف به کرمان رفتند و 180 هزار نفر در این شهر اقامت داشتند. به همین دلیل، نتوانستیم بازی‌ رده‌های پایه را برگزار کنیم چون پروازی وجود نداشت. در شرایط مشابه، تیم نفت مسجدسلیمان نتوانسته بود پروازی برای سفر رشت برای دیدار با ملوان پیدا کند. اینجا اینطور نیست که سوار قطار شوید و یک ساعت بعد در کشور مجاور باشید. الگوبرداری از کشورهای اروپایی کار سختی است. هر پیشنهادی را می‌پذیرم اما باید تقویم کشور بررسی شود. عزیزی به من گفت در حق تیمم ظلم کردی. او گفت اگر برنامه‌تان این مدلی می‌چیدید، بهتر بود. به او تقویم را دادم و گفتم برنامه را بچین. او گفت فلان برنامه عالی است اما گفتم در روزی که پیشنهاد دادی، شهادت داریم. او گفت مگر باید لحاظ کنید؟ گفتم بله. اگرهای ما در تقویم زیاد است.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال که اگر به عقب بازگردیم دربی را باز هم پس از جام جهانی برگزار می‌کنند، گفت: اگر به عقب بازگردیم و خواسته تیم ملی لغو دربی باشد، این کار را می‌کنیم. درخواست تیم ملی دور شدن بازیکنان از مصدومیت در آستانه جام جهانی بود. پیش‌بینی برنامه ما برگزاری دربی قبل از جام جهانی بود و دربی در این زمان زیباتر می‌شد.

مهدی در واکنش به این موضوع که آیا سفارشی برای لغو دیدار ملوان - فولاد شده بود، گفت: به هیچ‌وجه سفارشی نشد. صادقانه و اخلاقی می‌گویم هیچ‌گونه سفارشی نشده است. اتفاقاً در هفته‌های گذشته یکی دو خواسته از من داشتند که اجازه دهید آنها را نگویم. باشگاه‌هایی درخواست‌هایی داشتند که انجام ندادیم. اگر دیداری لغو می‌شد، با تصمیم داور است و من حق ندارم دخالت کنم. از همکارانم نیز خواسته‌ام دخالتی در تصمیم داور نداشته باشند.

وی در خصوص بحث سیستم کمک داور ویدیویی VAR در ورزشگاه‌ها یادآور شد: در کنار VAR خیلی چیزها می‌خواهیم که شامل تأیید شدن ورزشگاه‌ها است. نگین استادیوم‌های ایران، ورزشگاه آزادی است که بحث سکوهایش را می‌دانید. یک مسئله پنهانی این ورزشگاه، سیستم صوتی آن است. اگر در قسمت VIP بنشیند، می‌گویید عجب صدایی دارد اما روبروی جایگاه باشید، اصلا صدا نداریم. چند باند می‌گذاریم تا صدا پخش شود. صوت تنها برای این نیست که تعویض را بگویند. یکی از دلایل داشتن صوت، بحث‌های امنیتی است که اگر زلزله و صاعقه‌ای بود بتوانند مردم را در ورزشگاه‌ها هدایت کنند.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ با اشاره به برگزاری بازی‌های جام جهانی در قطر تصریح کرد: آخرین رویدادی که فوتبال پشت سر گذاشت، جام جهانی قطر بود. ورزشگاهی به نام 974 ساختند که 5 بازی برگزار و سپس جمع‌آوری شد. حتی راه پله‌های این ورزشگاه قابل مقایسه با ورزشگاه‌های ما نبود. باید بپذیریم استانداردها در سازمان‌های ورزشی وجود داشته باشد، از جمله صوت، اسکوبورد، جایگاه خبرنگاران، VIP و دیگر بخش‌ها. بالاترین جایی که مقام‌های شخصیتی حضور پیدا می‌کنند، جایگاه VIP است. در این قسمت، مبلمان منزل‌ ما به مراتب بهتر است و حاضر نیستید در اینجا بنشینید. مبلمان منزل ما میهمان‌پذیرتر از مبلمان VIP ورزشگاه آزادی است! یک روز به دهکردی از مسئولان سابق خوزستان گفتم فکری برای ورزشگاه غدیر اهواز کرده‌اید؟ مسیر این ورزشگاه دور است. در یکی از بازی‌هایی که فولاد در لیگ قهرمانان آسیا داشت، مردم از در و دیوارهای ورزشگاه وارد می‌شدند. ورزشگاه خوب به تیم شخصیت می‌دهد و بازی را زیباتر می‌کند. یکی دو روز پیش دیداری را تماشا می‌کردیم و متوجه شدیم تنها دو دوربین فلیمبرداری دارد و تصاویر صحنه آهسته نداشت. یکبار در ورزشگاهی در خوزستان گفتم دوربین را دو متر عقب بیاورید چون در دید است که گفتند اگر عقب بیاوریم دیگر نمی‌توانیم فیلم بگیریم.

مهدی در رابطه با انتقادها از ساعت برگزاری برخی از بازی‌های لیگ یادآور شد: ما دو استان خوزستان و کرمان را داریم که سه تیم در لیگ دارند. در هر هفته دو تیم میزبانی می‌کنند و همه می‌خواهند بازی‌های‌شان پخش شود. عوامل یگان ویژه و صداوسیما باید در اختیار آنها باشند و مدیریت سخت می‌شود. به ناچار، زمان بازی‌ها روی هم می‌افتد.

وی در خصوص بحث بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها عنوان کرد: خیلی از شهرها در حال رفتن به سمتی هستند که بتوانند این کار را بکنند. ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر هنوز سکوهایش مجوز حضور تماشاگر را ندارد. ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز هنوز گیت‌های بلیت‌فروشی‌اش را راه‌اندازی نکرده است. ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران کارهایش را انجام می‌دهد. برخی ورزشگاه‌ها نیاز به یکسری تأییدیه دارند. وقتی تأییدیه بگیرند شورای تأمین باید مجوز حضور تماشاگران را بدهد. پیش از کرونا سه ورزشگاه گیت بلیت فروشی داشتند اما الان فعال نیست.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)