میرنیوز

نیری: فدراسیون را با نزدیک ۳ میلیارد تحویل ساعی دادیم؛ اسنادش هم موجود است/ رفتن به کره برای «کوکی‌وان» در شأن ایران نبود

 نیری: فدراسیون را با نزدیک ۳ میلیارد تحویل ساعی دادیم؛ اسنادش هم موجود است/ رفتن به کره برای «کوکی‌وان» در شأن ایران نبود 2023-01-03T09:38:11+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هادی ساعی در 11 ماه حضور در فدراسیون تکواندو بارها در گفت‌وگو با رسانه‌ها  از تحویل گرفتن فدراسیون با خزانه خالی صحبت کرده است.

مجید نیری، دبیر سابق فدراسیون تکواندو در خصوص اظهارات ساعی به خبرنگار تسنیم گفت: این موضوع درست نیست. با توجه به اینکه در زمان پولادگر، دبیر فدراسیون و در دوران سرپرستی کیانی‌زاده نیز سرپرست دبیری و در انتخابات نیز دبیر مجمع بودم، قاطعانه اعلام می‌کنم موارد مطرح شده واقعیت ندارد.

اطلاعاتی که به ساعی دادند صحیح نیست

وی در پاسخ به این سؤال که فدراسیون تکواندو با چه شرایط مالی تحویل ساعی شده است، گفت: صورتجلسه و رقم‌ها موجود است، اما ابتدا باید عنوان کنم که بعد از اتمام دوره چهار ساله ریاست پولادگر، وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری عادلانه انتخابات از تاریخ 6 دی‌ ماه 1400 کیانی‌زاده را به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب کرد. کیانی‌زاده 56 روز به عنوان سرپرست در فدراسیون مشغول به فعالیت بود  و از 2 اسفندماه ساعی کار خود را آغاز کرد.

دبیر سابق فدراسیون تکواندو با غیر واقعی خواندن تحویل فدراسیون با حساب‌های خالی از سوی پولادگر به ساعی گفت: ساعی فدراسیون را از کیانی‌زاده تحویل گرفت و به نظر می‌رسد اطلاعاتی که به ساعی دادند صحیح نیست. متأسفانه دوستان اطلاعات کامل و جامع به ایشان ندادند که منجر به اظهارات خلاف واقع از سوی او  و کتمان حقیقت شده و حتی می‌تواند مبنای دعوای حقوقی نیز قرار گیرد.

آمادگی انتشار اسناد مالی فدراسیون گذشته را داریم

نیری در خصوص موجودی حساب فدراسیون در زمان رفتن پولادگر گفت: موجودی دو حساب بانک ملت و مرکزی فدراسیون در آن مقطع  یک میلیارد و هشتصد و پنجاه و چهار میلیون و هشتصد و 10 هزار تومان به اضافه یک ذخیره ارزی بود. در زمان 56 روز سرپرستی نیز، فدراسیون تکواندو نزدیک به چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان درآمدزایی داشت. این درآمدزایی جدا از مبلغ و کمکی است که در آن زمان توسط وزارت ورزش به فدراسیون شد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در صورتجلسه‌ای که به امضای لشگری از طرف ساعی، جمشیدی خزانه‌دار جدید و شیرمحمدپور خزانه‌دار سابق رسید، مبلغ دو میلیارد و نهصد و هفتاد و دو میلیون و یکصد و چهل و 9 هزار تومان موجودی دو حساب تحویل دوستان شد. در کنار آن مقادیر قابل توجهی ارز، سکه و کارت هدیه بین خزانه‌دار گذشته و فعلی رد و بدل شد. اسناد تمام این موارد موجود است و اگر آقایان ادعایی غیر از این دارند، اسناد خود را منتشر کنند، در غیر این صورت ما آمادگی داریم اسناد را برای تنویر افکار عمومی منتشر کنیم.

تاریخ را نمی‌شود تغییر داد

دبیر سابق فدراسیون در خصوص این مورد که گفته می‌شود فدراسیون تکواندو در سال 1400 برنامه اجرایی آنچنانی نداشته است، گفت: تاریخ را که دیگر نمی‌شود تغییر داد و اینکه گفته می‌شود رویدادی نبوده خلاف واقع است. شنیدم جایی ساعی گفته فدراسیون در سال 1400، مبلغ 12 میلیارد بودجه از وزارت ورزش دریافت کرده که این موضوع نیز کذب است.

وی افزود: فدراسیون تکواندو در سال 1400 مبلغ 9 میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان از وزارت ورزش دریافتی داشته است. جدا از این مبلغ؛ فدراسیون 17 میلیارد درآمدزایی داشته که این مبلغ از بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی که به فدراسیون دادند خیلی بیشتر است. تعجب می‌کنم وقتی آقایان گزارش حسابرسی سال 1400 را در تاریخ 30 تیرماه امسال با امضای ساعی و جمشیدی در مجمع ارائه دادند، چطور این اطلاعات را ندارند.

اینکه گفته می‌شود در سال آخر برنامه خاصی نداشتیم اشتباه است

دبیر سابق فدراسیون در خصوص برنامه‌ها گفت: بودجه‌ای که به فدراسیون داده می‌شود بر اساس برنامه استراتژیک ارائه شده از طرف فدراسیون است و باید در چندین محل هزینه شود. یکی از این موارد، اردوهای تیم ملی و اعزام‌ها است. در خصوص مسابقات نیز درست است که هزینه اعزام به المپیک و پارالمپیک را کمیته ملی المپیک پرداخت کرد، اما اردوهای آماده‌سازی تیم‌ها از روز اول سال با تدابیر سخت‌گیرانه قرنطینه کرونایی و تست با بهترین امکانات و پذیرایی برگزار شد.

نیری خاطرنشان کرد: علاوه بر المپیک و پارالمپیک، اعزام به مسابقات زنان جهان به ریاض و اعزام کاروان 60 نفره به لبنان برای مسابقات قهرمانی آسیا را داشتیم. آن هم در شرایطی که باید چندین بار تست غربالگری از بچه‌ها می‌گرفتیم و قرنطینه انجام و اتاق‌های بیشتری نیز گرفته می‌شد. اینکه گفته می‌شود رویداد خاصی نداشتیم اشتباه است. مضاف بر اینکه در مهرماه سال گذشته سه رویداد جام فجر، جام ریاست فدراسیون جهانی و جام باشگاه‌های آسیا را برای اولین بار به خاطر کرونا در تهران در هتل برگزار کردیم که هزینه‌های مضاعفی تحمیل کرد.

برای برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی کیش 3 میلیارد پول در حساب فدراسیون بود

وی در مورد برگزاری این سه رویداد در اسفندماه سال گذشته در تهران از طرف فدراسیون برای جلوگیری از هزینه‌های بیشتر گفت: کل اقدامات پشتیبانی اولیه مسابقات  در کیش را انجام داده بودیم و حساب‌ها نیز پُر پول بود. اینکه تصمیم گرفته شد مسابقات در تهران برگزار شود تصمیم مدیریتی بود، اما با برآوردی که کرده بودیم مشکلی برای برگزاری مسابقات در کیش نداشتیم.

دبیر سابق فدراسیون تکواندو در مورد برآورد هزینه‌های مسابقات گفت: دقیقاً یادم نیست و فکر می‌کنم چیزی بین 3 تا 4 میلیارد هزینه داشت که فقط نزدیک سه میلیارد در حساب فدراسیون پول بود. علاوه بر آن از برگزاری مسابقات درآمد کسب می‌شد. حساب کنید اگر 700 تا 800 نفر مبلغ 100 دلار ورودی پرداخت می‌کردند، مبلغ قابل توجهی می‌شد. این تصمیم مدیریتی بود که مسابقات در تهران برگزار شود و خوشحال هستم که رقابت‌ها به خوبی برگزار شد.

صحبت از برخی مسائل فرار رو به جلو بود

نیری خاطرنشان کرد: متأسفانه در دو سال آخر فدراسیون گذشته به کرونا برخورد کردیم. اگر فدراسیون فعالیتی نکرده بود، چطور می‌شد نوجوانان و نونهالانی که تمام کار آنها تحصیل است در فاصله نزدیک به 2 تا 3 ماه به اوج آمادگی برسند؟ در اوج کرونا با همه تدابیری که وجود داشت، شعار «تکواندو تعطیل نیست» را عملیاتی کردیم و نتیجه‌گیری نونهالان و نوجوانان در مسابقات امسال ناشی از دو سال زحمتی بود که پیگیری شد تا بچه‌ها از تکواندو فاصله نگیرند. خوشحال هستیم که این تلاش باعث شد چند نفر از نوجوانان به تیم بزرگسالان اضافه شوند. مگر مسابقات لیگ و دوره‌های آموزشی تعطیل بود؟

وی گفت: صحبت از این مسائل کار اخلاقی و جوانمردانه‌ای نبود و  فرا رو به جلو بود. اصلاً هر اتفاقی افتاده؛ زمانی که مسئولیت جایی را برعهده می‌گیریم مسئول همه نتایج هستیم. بعید می‌دانم زیر سؤال بردن فعالیت‌های گذشته کار درستی باشد و قطعاً جامعه تکواندو این را نمی‌پذیرد. یادم است از ابتدای حضور ساعی شاهد این بودیم که عنوان کردند صندوق را خالی تحویل گرفتند و این را چندین بار تکرار کردند تا در نهایت مجبور به پاسخگویی شدم.

در شأن کشور نبود برای تفاهمنامه با «کوکی وان» به کره‌جنوبی برویم

دبیر سابق فدراسیون تکواندو عنوان کرد: وقتی یک بار گفته شود شاید عنوان شود آمار دقیق نداشتند، اما وقتی چندین بار تکرار می‌شود نشان می‌دهد یا نمی‌خواهند واقعیت‌ها را عنوان کنند و یا اطلاعات غلط به ایشان می‌دهند. چون این مسائل در رسانه‌ها مطرح شده، وظیفه دانستم مطرح کنم. حساب‌های فدراسیون شفاف است و اگر فدراسیون صورتجلسه‌ای غیر از آنچه اعلام کردم را دارد، منتشر کند. حساب فدراسیون مشخص است و قابل دستکاری نیست. جالب این است که دوستان اسناد حسابداری را خودشان ارائه و تایید مجمع را گرفتند.

نیری گفت: در این مدت بارها شاهد بودیم زحمات فدراسیون و کادر مدیریتی گذشته دیده نشده است. بسیاری از کارهای زیر بنایی که در زمان پولادگر انجام شد، امسال نتیجه داد. مرکز «کوکی وان» از جمله این کارها است که بیش از 10 سال کار پشتوانه‌ای روی آن انجام شده بود. تفاهنامه‌ای که ساعی تشریف برد و در کره‌جنوبی امضا کرد، دو سال پیش آماده شده بود و دلیل اینکه امضا نشد نیز به خاطر کرونا بود. اعتقاد داشتیم شأن کشور و مملکت ما نبود که برای امضا به کره برویم و اعلام کرده بودیم آنها به ایران بیایند و این تفاهنامه را امضا کنیم.

وی در پایان گفت: در این مدت یک بار رئیس «کوکی وان» عوض شد و در ادامه عنوان کردند به خاطر کرونا امکان حضور در ایران را ندارند. از طرفی ناراحت هستم که این توافق باعث بالا رفتن هزینه‌های تکواندو شده است. در گذشته احکام ملی ما دارای اعتبار بود و در حال حاضر از دان یک هزینه اضافه می‌گیرند تا حکم یک کوکی وان بدهند. در حالی که دان یک تا 7 با استناد به احکام داخلی صادر می‌شد و فقط پول دلاری می‌دادند، اما در حال حاضر علاوه بر هزینه دلاری باید 500 هزار تومان نیز بدهند که باعث  گران شدن تکواندو شده است. از این قبیل موارد زیاد است، اما هر سیستم مدیریتی نقاط ضعف و قوت دارد و اینکه همه تقصیرات را گردن افراد گذشته بندازیم و کسی نپرسد واقعاً این شائبه با چه مستنداتی است، درست و اخلاقی نیست.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)