میرنیوز

۲ سال بسکتبال ایران همراه با رامین طباطبایی/ سعودی‌ها به ایران می‌آیند؟

۲ سال بسکتبال ایران همراه با رامین طباطبایی/ سعودی‌ها به ایران می‌آیند؟ 2020-02-15T23:57:18+03:30

به گزارش ایسنا، ۲۳ دی ماه ۱۳۹۶ بود که رامین طباطبائی به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال ایران انتخاب شد و اکنون وارد سومین سالی می‌شود که بر صندلی ریاست تکیه زده است. دو سال گذشته با حواشی و فراز و نشیب زیادی برای او سپری شد؛ از دلخوری‌های میان سرمربی تیم ملی با برخی ستاره‌های بسکتبال ایران گرفته تا صعود دراماتیک آسمان خراش‌ها به المپیک. هر چند در این دو سال حاشیه‌های زیادی سراغ بسکتبال و رئیسش می آمدند، اما صعود به المپیک باعث شد تا این حواشی فروکش کند.

رامین طباطبائی با حضور در ایسنا در مورد شرایط فعلی بسکتبال ایران و اتفاقاتی که طی این دو سال تجربه کرده است صحبت کرد که گزیده‌ اظهارات او را در ادامه می‌خوانید.

* فدراسیون بسکتبال حتی کامپیوتر نداشت!

او در مورد انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال ایران گفت: از وقتی وارد بسکتبال شدم سعی داشته‌ام برنامه‌ها را به صورت سیستماتیک پیش ببرم، عادت دارم وقتی وارد فضای کاری شدم سیستماتیک عمل کنم. همچنین ما باید ساختار و تشکیلات خودمان (فدراسیون ایران) را با توجه به فیبا آسیا و فدراسیون جهانی هماهنگ می‌کردیم که از همین جهت نیاز بود برای این کار ببینیم چه وضعیتی در کشور داریم، تا بتوان با آن ساختار سریع‌تر کار کرد.

به همین منظور ابتدا کمیته‌های خود و زیر مجموعه‌های آن‌ها را تشکیل دادیم. کمیته‌های مهم ما داوران و مسابقات، کمیته آموزش مربیان و کمیته سه به سه یا همگانی بودند که آن‌ها را سر و سامان دادیم تا بتوانیم مدیریت کنیم. فضای مدیریتی ما کافی نبود و به همین منظور از مجموعه کشوری به سالن آزادی منتقل شدیم. الآن هم شرایط ایده‌آل نیست، اما بهتر شده است. ما حتی در فدراسیون کامپیوتر هم نداشتیم اما الان سیستم اتوماسیون را راه انداخته‌ایم تا ارتباطات درونی و بین‌المللی خود را فعال کنیم. وقتی فدراسیون را تحویل گرفتم در مجموع سه عدد سیستم داشتیم! فدراسیون ما به تازگی در حال جا افتادن است.

۲ سال بسکتبال ایران همراه با رامین طباطبایی/ سعودی‌ها به ایران می‌آیند؟

*در شرایط حساسی به فدراسیون آمدم

طباطبائی با بیان اینکه در زمان حساسی وارد فدراسیون شده است، ادامه داد: وقتی بنده آمدم لیگ در مرحله پلی‌آف بود و سعی کردیم لیگ بدون حاشیه به پایان برسد و سپس وارد مسابقات انتخابی جام‌جهانی شدیم. ساختار جدیدی که فیبا طراحی کرده باعث شده تا تیم ملی همه کشورها همیشه فعال باشد. به دلیل وجود پنجره‌های متعدد مسابقات انتخابی برای رقابت‌های مختلف کار سختی داشتیم. تیمی که به عراق باخته بود را باید آماده می‌کردیم، تیمی که نفراتی چون حامد و صمد را به‌خاطر دلایل مختلف در اختیار نداشت.

این موضوعات را مدیریت کردیم چون اولویت اصلی ما انتخابی المپیک بود. خیلی‌ها می‌گفتند امکان المپیکی شدن ایران کم است ولی خوشبختانه هدف گذاری که کردیم جواب داد. خدا یاری کرد تا ابتدا سهمیه جام‌جهانی و سپس المپیک را به دست آوردیم. در بخش همگانی و سه به سه عملکرد خوبی داشتیم که در بخش قهرمانی آن هم ان‌شاءالله به هدف بزرگ خود می‌رسیم. خیلی‌ها می‌گفتند شرایط خاص بود و شانسی بود که ایران‌ سهمیه المپیک گرفت، اما واقعا وقتی سهمیه گرفته‌اید یعنی شایسته بوده‌اید. شخصا دوست دارم بسکتبال دیده شود و اینکه می‌گویند تنها شانس و اقبال بود، واقعا کم لطفی است. بازیکنان ما تلاش کردند تا به هدفمان برسیم، این موفقیت افتخار بزرگی است که برای همه مردم است و تنها من در این مهم نقش نداشته‌ام. 


*با بسکتبال اروپا خیلی فاصله نداریم

او با اشاره به برنامه‌های فدراسیون بسکتبال در یکی دو سال گذشته، ادامه داد: بخش ارزشمندتر فعالیت ما در این دو سال بحث آماده سازی، نخبه گزینی و استعدادیابی است که ما بتوانیم نسل خوبی برای آینده مثل نسل فعلی پیدا کنیم که به این موضوع هم توجه داشته‌ایم. آسیب شناسی کرده‌ایم و می‌دانیم که با بسکتبال اروپا خیلی فاصله نداریم، چون وقتی تیم‌های خوب ما با هم بازی می‌کنند، در حد و اندازه لیگ‌های اروپایی است. البته برای بهتر صورت گرفتن این کار نحوه برگزاری لیگ‌های خود را تغییر دادیم و شیوه‌نامه برگزاری مسابقات کشوری را نوشتیم تا تعداد مسابقات را بالا ببریم. خوشبختانه امسال در لیگ‌برتر ۱۴ تیم شرکت کردند، در لیگ یک ۲۵ تیم، در لیگ دو ۱۷ تیم و در لیگ نوجوانان و جوانان ۵۰ تا ۵۵ تیم اعلام آمادگی کرده‌اند که نشان می‌دهد شیوه نامه ما مورد استقبال عموم قرار گرفته است. بازی‌های لیگ یک ما جذاب شده و بازی‌های لیگ‌برتر هم حساس‌تر از قبل پیگیری می‌شود. همه تیم‌ها حداقل دو باخت را دارند که نشان می‌دهد رقابت نزدیک است. 

طباطبائی افزود: فیبا سه به سه را بخش همگانی بسکتبال می‌داند و بانوان ما در بخش سه به سه جلوتر از آقایان بودند. البته ما این بخش را هم تقویت کردیم. تقریبا امسال ۴۵ اعزام داشته‌ایم که از این تعداد ۲۵ اعزام برای بانوان بوده است. خانم‌های ما بیشتر از آقایان اعزام شده‌اند. با افزایش تعداد مسابقات رنکینگ بانوان ایران از رده ۲۰ به رنکینگ ۶ ارتقاء یافت. الآن در بخش بانوان شانس کسب سهمیه داریم، یک مسابقه در هند و یک مسابقه هم در مجارستان است که ان‌شاءالله بتوانیم با بازی‌های خوبی که بانوان انجام می‌دهند از شانس خود استفاده کنیم. هدف ما این است که در المپیک باشیم که اگر این اتفاق رخ دهد، اولین رشته تیمی برای بانوان ایران خواهیم بود که به المپیک می‌رسیم. در کل می‌خواهم بگویم که برای ما خیلی مهم است این رشته را در بخش‌های مختلف جامعه توسعه دهیم.


*بسکتبال زیرساخت کافی ندارد

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، با بیان اینکه موج توسعه در این رشته ایجاد شده است، افزود: ما تفاهم نامه‌هایی با آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و شهرداری‌ها امضا کرده‌ایم که یک موجی را در جامعه ایجاد کنیم. به نظرم کاری که فدراسیون انجام داد یک موجی را در بسکتبال سه نفره ایجاد کرد که قبلا اینطور نبود. موجی هم که ایجاد کردیم از زمان اعزام تیم‌ها به بازی‌های آسیایی بود. البته به دلیل بالا رفتن قیمت ارز سرعت حرکت فدراسیون کم‌تر شده، اما سعی می‌کنیم کم‌کم از این بحران هم عبور کنیم. قاطعانه می‌گویم که ما همه برنامه‌ها و اردوهای خود را به موقع برگزار می‌کنیم. قطعا هم نقاط ضعفی داریم که باید به آن‌ها توجه کنیم، اما افقی که من می‌بینم با توجه به دستاوردهایی که داشته‌ایم روشن است.

او ادامه داد: در ادامه راه باید دانش مربیان و داوران و به طور کلی دانش نیروهای انسانی خود را افزایش دهیم. البته توسعه نیروی انسانی نیاز به زیرساخت کافی دارد که متاسفانه ما نداریم. برنامه داریم اما نیاز به ابزار داریم تا اجرایی شود. اگر بخواهیم مربی خارجی بیاوریم باید امکانات و خصوصا سالن داشت که وقتی سالن ندارید، نمی‌توان برنامه ۲۴ ساعته داد و تنها هدر رفتن بودجه است. توسعه نیروی انسانی باید همزمان با رشد زیرساخت باشد. ما فقط یک سالن داریم. باید ببینیم چقدر ابزار و زیر ساخت داریم تا به صورت کلی و هماهنگ با هم پیش روند.

۲ سال بسکتبال ایران همراه با رامین طباطبایی/ سعودی‌ها به ایران می‌آیند؟

*همه در بسکتبال ایران خود محورند!

طباطبائی در مورد چند قطبی بودن خانواده بسکتبال ایران نیز توضیح داد: حقیقت دارد. من خیلی تلاش کرده‌ام که این موضوع برطرف شود، اما این مشکلی کلی است که از آموزش و پرورش نشات می‌گیرد. ما در جامعه کار گروهی بلد نیستیم و همه در بسکتبال هم خود محور هستیم، البته این موضوع در همه جا وجود دارد. از آموزش و پرورش شروع می‌شود و کم‌کم به بسکتبال هم وارد می‌شود. البته همچنان سعی داریم همه را دور هم جمع کنیم که به همین دلیل کمیته فنی و کمیته داوران ایجاد کردیم. سعی می‌کنیم این پراکندگی را برطرف کنیم و به نظر من این موضوع مشکل فرهنگی است. قصد دارم این اتفاق را ایجاد کنم تا منیت‌ها در بسکتبال از بین برود، اما چون در این ۲۰ تا ۳۰ سال فضای بسکتبال اینگونه بود، حل کردن آن زمان می‌خواهد. سعی می‌کنم این اتفاق را ایجاد کنم که البته سخت است و نیاز به زمان دارد. 

او ادامه داد : این موضوع باعث انتقاد خود من نیز از جامعه دانشگاهی بسکتبال است که باید همه با هم باشند و با کار گروهی پیش روند. ما نمی‌خواهیم چند قطبی باشد ولی متاسفانه این جو وجود دارد. از همه دوستان خواسته‌ایم در این مسئله ما را کمک کنند و به نظرم این موضوع برطرف می‌شود، اما نیاز به زمان دارد. ۲۰ تا ۳۰ سال یک فدراسیون به یک شکل اداره شده و طی دو سال نمی‌توانم آن فضا را برطرف کنم.


*تیم ملی خط قرمز فدراسیون است

او با بیان اینکه نباید منیت‌ها به تیم ملی آسیب بزند، اظهار کرد: خط قرمز ما تیم ملی است و اگر کسی مشکلاتی ایجاد کند، قطعا با او برخورد می‌کنیم، کما اینکه پیش از این حواشی در تیم ملی وجود داشت که همه تلاش ما برطرف کردن این موضوع بود. در انتخابی جام‌جهانی مشکلات زیادی داشتیم که سعی کردیم با خرد جمعی برطرف شود. نمی‌گویم همیشه موفق به برطرف کردن مشکلات شده‌ایم، اما در مسیر هستیم و نتایج بدی هم به دست نیامده است.


*بحث هروس و شاهین‌طبع بزرگنمایی شد

طباطبائی درباره حواشی که میان مهران شاهین‌طبع و هروس آوانسیان ایجاد شد و فدراسیون هم در برطرف کردن آن ناتوان بود، توضیح داد: وقتی به بسکتبال آمدم حرف و حدیث در مورد داوری‌های لیگ زیاد بود که برخی می‌گفتند داوران به یک تیم خاص نزدیک‌ترند که البته این حرف‌ها از قبل هم بود. من وقتی آمدم مواقع حساس لیگ بود و تنشی میان هروس آوانسیان و مهران شاهین‌طبع ایجاد شد. هروس واقعا با دانش است و در بخش داوری ایران را بسیار کمک کرده است، حتی در بخش داوری فیبا آسیا هم حضور درخشانی دارد. قبل از رسانه‌ای شدن موضوع چندین بار با این دو عزیز جلسه گذاشته و خیلی تلاش کردم که برطرف شود. یکسری مسائل سطحی و جزئی در بسکتبال بود که خیلی هم حاد نبود تا به این اندازه بزرگش کنیم، اما یکسری دوستان دوست دارند به این مسائل دامن زده و بزرگنمایی کنند. شاهین‌طبع هم خیلی اظهار تمایل کرد که این موضوع برطرف شود، اما آوانسیان گفت باید از طریق مراجع قضائی ورود کنیم که ایشان هم پیگیری کرد و نهایتا هم مسئله مسکوت ماند. کدورت‌هایی هم از قبل بود که من نمی‌توانم در یک ماه آن‌ها را برطرف کنم. باید حریم تیم ملی حفظ می‌شد و نمی‌توانستم بگذارم این موضوع خیلی کش پیدا کند چون به نظر من خیلی پیش پا افتاده بود!

۲ سال بسکتبال ایران همراه با رامین طباطبایی/ سعودی‌ها به ایران می‌آیند؟

*ورود کمیته المپیک به موضوع حدادی و شاهین‌طبع درخواست فدراسیون نبود

او در پاسخ به این سوال که چرا ناراحتی میان حامد حدادی و مهران شاهین‌طبع آنقدر در خانواده بسکتبال حل نشد تا اینکه کمیته المپیک و وزارت ورزش ورود کردند؟ اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در تمرینات تیم ملی وجود داشت، شاهین‌طبع در پنجره آخر انتخابی جام‌جهانی تصمیم گرفت از حدادی استفاده نکند. در ارتباط با تیم گفتند که حدادی با تیم تمرین نکرده و سرمربی تصمیم گرفته‌ حدادی نباشد. ما هم به نظر سرمربی تیم ملی احترام می‌گذاریم و این اتفاق افتاد، حدادی هم قبول کرد. از اواسط خرداد ماه می‌خواستیم تمرینات تیم ملی را شروع کرده و برای جام جهانی آماده شویم که قبل از اینکه تیم تشکیل شود، دیدیم صحبتی مطرح شده که شاید حدادی به تیم ملی دعوت نشود! باز هم همان موقع گفتیم که اصلا هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.

۲ سال بسکتبال ایران همراه با رامین طباطبایی/ سعودی‌ها به ایران می‌آیند؟

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: من همیشه می‌گویم برخی دوستان که خیرخواه بسکتبال نیستند این صحبت‌ها را مطرح کردند. ورود کمیته المپیک به موضوع حدادی و شاهین‌طبع درخواست فدراسیون نبود. در جلسه اولی هم که با آقای صالحی امیری داشتیم گفتیم که مسئله‌ای نیست. بعضی دوستان از جاهای دیگر وارد شدند ولی خوشبختانه ما آن موضوع را هم مدیریت کردیم. اصلا بحث برگزاری جلسه از طرف کمیته مطرح شد و آقای صالحی‌امیری گفتند حدادی از من وقت ملاقات می‌خواهد. ما هم گفتیم باید ببینیم موضوع چیست و چرا این بحث مطرح شده است؟ حتی آقای صالحی‌امیری هم کمک کردند تا این کدورت‌ها برطرف شود و خوشبختانه این اتفاق افتاد. الان هم که لیگ چین تعطیل شده حامد چند روز پیش در دفتر من بود. هدف من رونق بسکتبال است و دوست دارم از طریق افرادی چون حدادی، نیکخواه، یخچالی و جمشیدی که اسطوره‌های بسکتبال هستند، برای رشد بسکتبال گام برداریم. همیشه به آن‌ها می‌گویم شما برای مردم هستید و برای خودتان نیستید. تنها مدال هدف نیست ‌و باید بسکتبال را به شکلی مدیریت کنیم که تعداد خانواده‌هایی که به بسکتبال روی می‌آورند بیشتر شود. نمی‌گویم خیلی خوب مدیریت کرده‌ایم، اما معتقدم به گونه‌ای بوده که به اهداف خود رسیده‌ایم.


*داوری‌های لیگ به سود تیم‌ خاصی نیست

فعالیت سرمربی و مربی تیم ملی در تیم‌های باشگاهی حواشی را مبنی براینکه داوری‌های لیگ‌برتر به سود تیم‌های خاص است ایجاد کرده که طباطبائی در این مورد گفت: من نیز معتقدم که سرمربی و مربیان تیم ملی درگیر لیگ نشوند بهتر است، ولی اوایل صحبت‌هایم گفتم که ما نیروی انسانی کافی نداریم. شاهین‌طبع و کوهیان نباشند نفرات دیگری با سطح آن‌ها و یا بالاتر نداریم که جایگزینشان شوند. اگر اینها نباشند در واقع خودمان را از بهترین مربیان بسکتبال ایران محروم می‌کنیم. هم نیروی انسانی در بخش مربیان کم است و هم در عین حال به دانش آن‌ها نیاز داریم. دلیل اینکه آنها در لیگ هستند همین موضوع است و اگر ما به جایی برسیم که مربیان با دانش زیاد داشته باشیم، من نیز ترجیح می‌دهم مربی تیم ملی در تیم‌های باشگاهی نباشد. البته موضوع مسائل مالی هم هست. ولی تاکید می‌کنم که داوری‌های لیگ به سود هیچ تیم خاصی نیست.


*قول دو سکوی خالی فیبا آسیا را گرفته‌ایم

او در مورد از دست دادن کرسی‌های فدراسیون غرب آسیا و نرسیدن کرسی‌های هیات رئیسه فیبا آسیا و فیبا به ایران نیز گفت: کسب کرسی در کمیته‌های فیبا آسیا یا فیبا مرحله به مرحله است و برای اینکه هیچ نماینده‌ای در فیبا آسیا نداشتیم، نمی‌توانستیم یکباره برای فیبا کاندیدا شویم. تنها ارتباط من از ایران با فدراسیون جهانی بسکتبال به گونه‌ای بود که به یکیاره از سطح ملی به سطح بین‌المللی رسیدم. در مورد غرب آسیا هم باید بگویم که مدت ریاست ایران در غرب آسیا به پایان رسیده بود و نمی‌توانستیم باز هم رئیس باشیم. برای من هم درست نبود که از رئیسی به نایب رئیسی بسنده کنم و با آقای هاکوب صحبت کردم که در هیات رئیسه فیبا آسیا پستی داشته باشیم که تا الان هم این پست خالی است و به ما قول داده‌اند. با آقای هاکوب صحبت‌هایی داشته‌ام و به گونه‌ای نیست که بخواهند ما را بازی دهند. در حال حاضر هم دو کرسی فیبا آسیا در هیات رئیسه خالی است که ما رایزنی‌های خود را برای این دو کرسی انجام داده و پیگیرش هستیم.

۲ سال بسکتبال ایران همراه با رامین طباطبایی/ سعودی‌ها به ایران می‌آیند؟

از طرف دیگر هم من الان در فیبا هستم و کار راحت‌تر شده است. به مقر فیبا که می‌رویم دبیر و ... را می‌بینیم و رایزنی‌های خود را انجام می‌دهم. ما الان ورژ آبکاریان، علی توفیق و دکتر پورغریب را در سه پوزیشن کمیته‌های فیبا آسیا داریم و من هم در کمیته پزشکی فیبا هستم. ما تنها کشوری هستیم که ۴ پوزیشن در فیبا آسیا و فیبا دارد. تا کنون هم چنین شرایطی نداشته‌ایم که نشان می‌دهد رایزنی‌های ما عملی شده است. البته من معتقدم که اثر بخشی خود فرد بر اثر فعالیت است، چه عضو باشد و چه عضو نباشد. شما خودتان باید رایزنی کنید. در فیبا تمام بازی‌های ما در انتخابی‌های جام‌جهانی را دیده‌اند و این یعنی روی زیر مجموعه‌های خود نظارت دارند. عضویت در کمیته پزشکی شاید بگویند خیلی هم پست خوبی نباشد که البته هست، اما ما همچنان رایزنی‌های خود را انجام می‌دهیم.


*برنامه‌های تیم ملی ۳ میلیارد و نیم بودجه می‌خواهد

طباطبائی در مورد برنامه‌های فدراسیون برای آماده سازی تیم ملی ایران برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز گفت: برنامه‌های ما کاملا مشخص است. سه تا چهار اردو خارج از ایران داریم که دوتا از این اردوها صد در صد در کشور چین است، یکی در اروپا و یکی هم در ژاپن. البته با وجود شرایطی که ویروس کرونا ایجاد کرده، باید ببینیم شرایط چگونه پیش خواهد رفت. البته ما در حال رایزنی با کمیته ملی المپیک هستیم تا حمایت کافی را از فدراسیون بسکتبال داشته باشند. برنامه‌های خود را با کادرفنی مشخص کرده‌ایم که حدود سه و نیم میلیارد هزینه می‌خواهد. کمیته و وزارت گفته‌اند این کار را انجام می‌دهند و این بودجه را جدا از بودجه سالانه فدراسیون به ما می‌دهند. ما جدا از بودجه عادی فدراسیون این درخواست را داشته‌ایم که کمیته ملی المپیک قول داده این بودجه اضافی را به ما بدهد. سعی می‌کنیم قدم‌های ما به واسطه شرایط مالی فدراسیون باشد چون بودجه‌های ما محدود است. هنوز از نظر اسپانسر به شرایط ایده‌آل نرسیده‌ایم، اما ما را سر پا نگه داشته است. اگر منابع مالی بهتری را به بسکتبال بیاوریم شرایط بهتر می‌شود، در حال حاضر بخاطر وضعیت اقتصادی و ارزی حاکم بر کشور سرعت رشد و حرکت ما کمتر شده است. شرایط ارزی فشار زیادی به ما آورده است و با این وجود باید بتوانیم علاوه بر بودجه معمول و مصوب، با وارد کردن منابع مالی دیگر فعالیت‌های خود را پیش ببریم.

۲ سال بسکتبال ایران همراه با رامین طباطبایی/ سعودی‌ها به ایران می‌آیند؟


*برای المپیک بهتر از جام‌جهانی آماده می‌شویم

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، در پاسخ به این سوال که آیا باز هم می‌توان اردوهای آماده سازی خوب تیم ملی پیش از جام‌جهانی را برای بازی‌های المپیک نیز در نظر گرفت؟ اظهار کرد: حقیقتا تلاش ما این است که اردوهای پیش از جام جهانی را باز هم تکرار کنیم. واقعیت این است که اردوهای یونان و روسیه به عنوان کشورهای بزرگ در بسکتبال، واقعا به تیم ایران کمک کرد. سعی خواهیم کرد چنین تورنمنت‌هایی را باز هم داشته باشیم. البته تاکید می‌کنم که نمی‌گذاریم وضعیت ما بدتر از جام جهانی باشد و سعی می‌کنیم شرایط آماده سازی تیم بهتر هم باشد.


*بخش بانوان به افزایش بودجه ۵۰ درصدی نیاز دارد

او همچنین درباره بودجه بخش بانوان نیز گفت: من همیشه گله کرده‌ام که بودجه ما بدون در نظر گرفتن توسعه بخش قهرمانی بانوان بسته می‌شود. در سال ۲۰۱۸ بود که تصویب شد بانوان با حجاب می‌توانند در میادین بین‌المللی شرکت کنند. بودجه ما در بخش قهرمانی تنها برای آقایان پیش بینی شده و بانوان در این بخش بودجه چندانی نداشته‌اند، اما ما از بودجه خودمان سال گذشته ۵۰ درصد به بخش قهرمانی بانوان اضافه کردیم. بخش سه به سه بانوان در حال المپیکی شدن است و برای توسعه ورزش بانوان نیازمند بوجه خاص هستیم. اگر می‌خواهیم سطح بانوان ما نیز با آقایان برابری کند، بودجه کافی می‌خواهد. ما همه تلاش خود را می‌کنیم ولی در این بخش نیازمند بودجه خاصی هستیم که این خواسته حداقل ۵۰ درصد افزایش بودجه است. الان حرف اول بانوان ما در بخش سه به سه است و تلاش می‌کنیم در پنج نفره هم پیشرفت کند. باید بخش بانوان هم مسابقات برون مرزی داشته باشد تا توسعه بیشتری پیدا کند، کما اینکه در سال گذشته فدراسیون سعی کرد این اتفاق رخ دهد. از وزارت ورزش و کمیته هم درخواست همکاری داریم. متاسفانه سال گذشته این ۵۰ درصد بودجه اضافه نشد و ما برای امسال هم این درخواست را داشتیم.

۲ سال بسکتبال ایران همراه با رامین طباطبایی/ سعودی‌ها به ایران می‌آیند؟

*با ۵۰ میلیون وزارت نمی‌توان برای بخش بانوان کاری کرد!

طباطبائی در مورد صحبت‌های معاونت بانوان وزارت ورزش در مورد اختصاص دادن یک بودجه خاص به بخش بانوان فدراسیون‌ها نیز گفت: این بودجه بر اساس فعالیتی که انجام می‌دهیم تخصیص داده می‌شود و در بخش قهرمانی بانوان مبلغی که باید تعلق می‌گرفت آنقدر کم است که نمی‌توان خیلی روی آن حساب باز کرد. ما برای هر اعزام در بهترین شرایط کمتر از ۳۰۰ میلیون هزینه نمی‌کنیم و با ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان نمی‌توان کاری کرد. به دلیل کم بودن این بودجه سعی کرده‌ایم با روش‌های دیگر روند خوبی داشته باشیم، امیدواریم برای سال پیش رو مبلغ بیشتری را برای توسعه بخش قهرمانی ورزش بانوان اختصاص دهند.

*بسکتبال سه نفره بانوان اردوی خارجی ندارد

او در پاسخ به این سوال که آیا برای سه‌به سه بانوان اردوی تدارکاتی خارج از ایران هم در نظر گرفته شده است؟ توضیح داد: ما برای این کار فرصتی نداریم چون همه درگیر لیگ هستند و اردوها یک مقدار لیگ را تحت تاثیر قرار می‌دهند. خود بازی‌های لیگ بازیکنان ملی‌پوش را آماده نگه می‌دارد. همچنین یک مقدار در نظر گرفتن اردوی خارجی سخت بود چون بسکتبال سه نفره هم بازی خاصی است که خیلی بحث آماده سازی در آن سخت نیست. البته اردوهای تدارکاتی می‌تواند خوب باشند، اما بسکتبال سه نفره شرایط پنج به پنج را ندارد که تاکتیک‌های زیادی در آن وجود داشته باشد و هماهنگی در سه نفره راحت‌تر است. سرمربی تیم ملی هم گفتند که با اردوهای داخلی هم می‌توان تیم خوبی را به مسابقات اعزام کرد.

*نمی‌دانم چرا بحث سالن افراسیابی تا این اندازه طول کشیده است!

طباطبائی در پاسخ به این سوال که بالاخره سالن افراسیابی را به فدراسیون بسکتبال تحویل می‌دهند یا خیر؟ توضیح داد: این سالن می‌تواند بسکتبال ایران را متحول کند و اگر بازی‌های ما آنجا بود قطعا تماشاگران بیشتری برای تماشای بازی‌های لیگ می‌آمدند. از وقتی یادم می‌آید در دهه‌ شصت هم آنجا برای بسکتبال بود و همه بازی‌های ما آنجا برگزار می‌شد. من به آقای کریمی، وزیر ورزش و معاونت وقت آقای داورزنی بارها گفتم آن سالن را به ما بدهند، اما مهندس کریمی معتقد بودند که باید سه روز در هفته افراسیابی در اختیار مجموعه شیرودی باشد. گفتند که هیات مدیره تصمیم گرفته و باید سه روز در هفته این سالن در اختیار ما باشد. با این وجود چون دو مدیریت نمی‌توانند در یک بخش باشند این اتفاق رخ نداده است. با این حال ما گفتیم که هر وقت بخواهید آن سه روز را در اختیارتان می‌گذاریم. البته اگر هم سالن را به ما بدهند حدود دو میلیارد تومان هزینه می‌خواهد تا بازسازی شود. بحث رختکن، نور سالن و سقف آن باید بازسازی شود. در نهایت قرار شده است به صورتی که سالن چهار روز در اختیار فدراسیون بسکتبال باشد و سه روز در اختیار مجموعه شیرودی، این اقدام صورت بگیرد. ما حتی گفته‌ایم برای آن سه روز هم می‌توانیم مشتری بیاوریم تا از شرکت توسعه اجاره کنند و من نمی‌دانم چرا تا این اندازه بحث سالن افراسیابی طول کشیده است. ما همه مسائل و شرایط را پذیرفته‌ایم، اما قبول نمی‌کنند. شاید یک عدم اعتمادی وجود دارد که من نمی‌دانم از کجا نشات می‌گیرد، اما ما گفته‌ایم تعهد می‌دهیم.

*پخش زنده بسکتبال تا پایان لیگ ادامه دارد

او همچنین در مورد ادامه داشتن پخش زنده در بازی‌های لیگ‌برتر بسکتبال نیز گفت: خوشبختانه با تلاش‌های فدراسیون و نفراتی چون آقای عباسی، بسکتبال هر هفته یک یا دو بازی پخش مستقیم دارد. برای ما پخش مستقیم خیلی مهم بوده و دیده شدن هم از طریق بازی‌های لیگ است. تلاش فدراسیون این است که بازی‌های لیگ از نظر تصویری نیز دیده شود و تا آخر لیگ این موضوع را خواهیم داشت و کارهایش را انجام داده‌ایم. با شبکه‌های استانی هم ارتباطات خوبی داریم که خوشبختانه در روند خوب این موضوع تاثیر مثبت داشته است. حتی برخی دوستان می‌گویند که این روزها دوشنبه و پنجشنبه دنبال یک بازی بسکتبال هستند تا به صورت روتین تماشا کنند.

۲ سال بسکتبال ایران همراه با رامین طباطبایی/ سعودی‌ها به ایران می‌آیند؟

*میزبانی ایران مورد قبول فیبا آسیا است، اما خانواده‌ها راضی نشدند!

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران در مورد گرفته شدن میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا از ایران و انتقال این میزبانی به شهر بیروت در کشور لبنان نیز گفت: حقیقت این است که فیبا آسیا با میزبانی ایران مشکلی ندارد و حتی در این مورد پشت کشور ایران بود، اما به دلیل اینکه مسابقات رده ۱۶ سال است، بحث رضایت خانواده‌های بازیکنان تیم‌های ملی کشورهای مختلف مطرح است. گویا خانواده‌های بازیکنان بیش از ۶ کشور نگران بوده‌اند و به همین دلیل فیبا آسیا نتوانسته است مانع این اتفاق شود. تقریبا یک ماهی می‌شد که این موضوع مطرح شده بود و در این مدت هم ما رایزنی‌های خود را انجام می‌دادیم، حتی فیبا آسیا هم با میزبانی‌های ایران مشکل نداشت و خیلی تلاش کرد تا بازی‌های در ایران برگزار شود. همانطور هم که می‌دانید ما یکم و چهارم میزبان تیم‌های سوریه و قطر در مسابقات انتخابی کاپ آسیا هستیم که نشان می‌دهد فدراسیون بسکتبال آسیا با میزبانی‌های ایران هیچ مشکلی ندارد. متاسفانه در مسابقات نوجوانان خانواده‌های برخی کشورها راضی نشده‌اند که بچه‌هایشان به ایران بیایند و به همین دلیل فیبا آسیا هم به ما اعلام کرد که نمی‌تواند بیش از این پا فشاری کند. 

*بحث برگزاری بازی با عربستان در کشور ثالث مطرح نیست

طباطبائی در پاسخ به این سوال که آیا بحث میزبانی ایران از عربستان در مسابقات انتخابی کاپ آسیا، در کشور ثالث مطرح شده است؟ توضیح داد: این تصمیم مسئولین ورزش کشور است که باید ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند. فعلا موضوعی مطرح نیست و تاکنون سیاستی نبوده که نخواهیم در عربستان بازی کنیم. ما اعلام کرده‌ایم که برای میزبانی مشکلی نداریم چون این موضوع در سطح فدراسیون بسکتبال نیست، باید مسئولین ورزش کشور تصمیم بگیرند، اما تا الان هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)