میرنیوز

دبیر: برای انتخاب رنگرز از بنا مشورت گرفتیم/ وزارت ورزش در حوزه پاداش مدال‌آوران تعطیل است

 دبیر: برای انتخاب رنگرز از بنا مشورت گرفتیم/ وزارت ورزش در حوزه پاداش مدال‌آوران تعطیل است 2022-09-21T17:29:29+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا دبیر که در جلسه قرعه کشی لیگ برتر کشتی شرکت کرده بود، در ابتدای صحبت هایش گفت: خدا خیرتان بدهد که باعث گرم شدن مسابقات می‌شوید.  خیلی از مربیان با ما کاری ندارند ولی کارشان را می‌کنند و از همه ممنونم. یک عده مغرضند و کشتی را می‌زنند چون با علیرضا دبیر بدند.  از 2014 تا 2018 کشتی آزاد و فرنگی در جهانی دو طلا گرفته ولی همین دو سال 11 طلا گرفتیم.  هر کسی که دهانش را باز کرد نباید پخش کنید ببینید راست می‌گوید یا نه، اشاعه دروغ خودش گناه است. هر کسی از کشتی حمایت کند مخلصش هستم اما جلوی کسی که علیه کشتی کار می‌کند، می‌ایستم.

وی ادامه داد: من بد می‌گویم ولی دروغ نمی‌گویم و نیامدم جهان پهلوان شوم. من نه مجیزگوی وزیرم و نه می‌خواهم رئیس هیئت مجیز من را بگوید. همیشه به لیگ اعتقاد داشتم و هشت سال لیگ را تعطیل کردند ببینید وضعیت اقتصادی کشتی گیران چه شد. اگر جلوی لیگ را نگرفته بودند الان قراردادهای لیگ کشتی بالای پنج میلیارد بود.

وی تاکید کرد: در لیگ حق کشی هم می‌شود قهر نکنید و به خاطر کشتی بایستید. یک جایی اجحاف می‌شود اما عمدی نیست. من به کسی که دنبال پست می‌آید کاری ندارم، کسی که کار چاق کنی کند را رد می‌کنم، خودم باید بگردم  و آدم‌ها را پیدا کنم. ما کشتی هستیم و محکومیم به خوب بودن و سالم کار کردن. هرجا دیدید مربی از کشتی گیر درصد خواست مدیونید نگویید اما بدون سند آبروی کسی را نبرید. ما فردین معصومی را داشتیم عنوان جهانی داشت و کشتی گیر لیگ هم بود ولی علیرضا حیدری قهرمان جهان بود و کشتی گیر لیگ نبود. اگر حق کسی خورده شد ما هستیم شما شلوغ نکنید. در جهانی هم به بچه‌ها گفتم حق اعتراض ندارید هر چه سرمربی گفت همان است. حق یونس امامی را مقابل آمریکا خوردند من پیگیری کردم. طلای یونس افتاد گردن کشتی‌گیر آمریکایی.

دبیر تصریح کرد: تا قیامت هر شاگردی نتیجه گرفت برای شما، من ادعایی ندارم اما بگویید این دو سه سال حال کشتی خوب است یا نه. من حمال کشتی‌ام،  بدم نمی‌آید اینکه به من بگویند حمال کشتی، من خوشم می‌آید عشق می‌کنم به من بگویند کربلایی. حمالی هم برای من، جهان پهلوانی برای شما.  به یاری گفتم سازمان لیگ زمانی موفق است که مستقل بوده و درآمدزا باشد. دنبال استعفای من نباشید استعفا برای آدم‌های ضعیف است، من استعفا نمی‌دهم شاید مجمع من را بردارد و یا سری بعد ثبت نام نکنم. یاری باید با 16 تیمش لیگ را پیش ببرد. کشتی مملکت 10 مدال جهانی گرفته و بعد یک سری می‌گویند باختیم. سال 1999 فقط سه مدال گرفتیم.

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: پارسال از انتخابی تیم ملی از چهار کشتی درآمدزایی کردیم نه از بلیت فروشی،  یک زمانی به یک بانکی همه اسپانسری را داده بودند، چرا.  این پول سر سفره بچه‌های مردم می‌آید. جز تیم‌های نظامی کسی ورودی را پرداخت نکند حذفش می‌کنیم.  مثلا پاس باید ورودی بدهد چون فقط یک تیم نظامی پول نمی‌دهد،  نه اینکه محتاج آن پول باشیم بلکه شان کشتی باید حفظ شود. از فدراسیون قبلی سر تبلیغات لیگ 50 میلیون ندادند شده یک و نیم میلیارد که من باید از پول بچه‌های مردم آن را بدهم، زیاد حرف بزنند همه اینها را می‌گویم. لیگ برای ما خیلی مهم است.

وی با اشاره به هیئت استان‌ها هم گفت: هیئت‌ها هر کدام مانع رفتن کشتی گیر به تیم استان دیگر شوند برخورد می‌کنم. اخطار می‌دهم به کشتی گیران که اگر امضا کردند پایش بایستند وگرنه محرومش می‌کنم.  آقایان قرارداد محکم ببیندید، بعد پولشان را بدهید.

دبیر در خاتمه تصریح کرد: لیگ را رفت و برگشتی نکنید هنوز ظرفیتش نیست. یا رفت و برگشت یک جا باشد و قرعه کشی کنید.  یا مرحله رفت یک دور باشد و برگشت هم یک دور،  فینال هم که تهران است.  سالن هفت تیر را هم خدا آزاد کرد و دعا کنید همانجا هم مسابقه برگزار کنیم. لیگ پیش از المپیک را در آن کرونا برگزار کردیم که توانستیم در المپیک کشتی بگیریم. کشتی بزرگ شود همه بزرگ می شوند و بالا می‌آیند. من با این مشکل دارم که برخی می‌خواهند خودشان را بالا بیاورند. به جان بچه‌هایم منفعتی در کشتی ندارم.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه سالی که در خدمت کشتی بودم، سعی کردیم لیگ را به روزهای اوجش بازگردانیم. متاسفانه برخی از دوستان حدود 7،8 سال به دلیل دیدگاه‌شان خیلی اعتقادی به لیگ نداشتند. به خاطر 5،6 کشتی‌گیر نمی‌توانیم قرارداد 3،4 هزار آدم را مستقیم یا غیرمستقیم از بین ببریم و از روز اول هم محکم گفتم که بعد از مسابقات المپیک و جهانی اعتقاد من به لیگ بیشتر است. آسیایی که برای ما خیلی مهم نیست و بازی‌های آسیایی برای وزارت ورزش مهم است اما در کشتی اینگونه نیست.

وی ادامه داد: درآمد خیلی از کشتی‌گیران درجه یک، دو، سه، چهار، پنج و حتی مربیان ما، گردش مالی ورزش کشتی از مسابقات لیگ است. امروز نیز سازمان لیگ مراسمی برگزار کرد و به دوستان گفتم من در سازمان لیگ هیچ‌کاره هستم. خودتان تصمیم بگیرید و محکم کار را پیش ببرید. همه تیم‌هایی که در لیگ برتر آزاد و فرنگی حضور دارند در لیگ مسئول هستند چون فکر می‌کنید فقط سازمان لیگ مسئول است؟ این موضوع دو طرفه است. سازمان لیگ فکر نکند فقط باید آنها تصمیم بگیرند.

رئیس فدراسیون کشتی افزود:  تصمیم‌گیری یک فرایند است، هرچند سازمان لیگ تصمیم آخر را‌ می‌گیرد ولی در این فرایند حتماً باید تیم‌ها نظر دهند و نظر آنها هم خواسته شود. گفته‌ام شاید در حق تیم‌ها اجحاف شود اما به خاطر کشتی بزرگی کنید. باید 16-17 نفر مسئول کار و سازمان لیگ با هم کار را پیش ببرند، نباید به تنهایی کار کرد. من هم به این دلیل تصمیم گرفتم در قرعه‌کشی نباشم تا راحت‌تر تصمیم بگیرند و بحثی نباشد، شاید جلوی من رو دربایستی کنند. امروز به عنوان مهمان در مراسم حضور داشتم و ‌در مسابقات نیز مهمان هستم. سازمان لیگ باید مستقل باشد. حتی به دوستان گفته‌ام یک قران از فدراسیون پول نخواهید بلکه باید به فدراسیون پول هم بدهید. باید سازمان لیگ به درآمدسازی هم برسد. از همه تیم‌هایی که در لیگ برتر و دسته اول شرکت می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون کشتی و سازمان لیگ برای جلوگیری از درگیری‌هایی که در سال‌های گذشته حتی با استفاده از سلاح سرد در لیگ برتر کشتی شاهد بودیم، چه برنامه‌ای دارند؟  عنوان کرد: به شخصه با هر کسی که سبب رفتن آبروی کشتی شود، برخورد خواهم کرد. در مراسم امروز هم گفتم هر کسی که به رشد مالی، اخلاقی و معنوی کشتی کمک کند مخلصش هستم و دست او را می‌بوسم، ولی اگر احساس کنم فردی در داخل یا بیرون از کشتی این رشته را در دید مردم بد می‌کند به عنوان نفر اول اجرایی کشتی محکم مقابلش می‌ایستم.

دبیر خاطرنشان کرد: فرقی نمی‌کند این آدم مربی، کشتی‌گیر یا یک آدم مغرض باشد. به دوستان گفتم کشتی‌گیران حق اعتراض ندارند. مربی هم تا جایی حق اعتراض دارد.  همان‌طور که ما حق نداریم در خارج از کشور برند جمهوری اسلامی را خراب کنیم در داخل نیز همین‌طور است. باید آبروی کشتی را حفظ کنیم. برخی موارد به من و کمیته انضباطی فدراسیون برمی‌گردد که محکم مقابل آنها می‌ایستیم. اما برخی مواقع برقراری امنیت با مسئولان شهری است که مسابقات در آن برگزار می‌شود. ناجا، نیروی انتظامی، پلیس امنیت و ... همه با هم هستند و باید به این موضوع کمک کنند.

 رئیس فدراسیون کشتی درباره موضوع  پول نگرفتن کشتی‌گیران لیگ یک و اینکه آیا برنامه‌ای برای بحث قراردادها در لیگ برتر و دسته اول دارد، تصریح کرد:‌ این موضوع دو طرفه است. از تیم‌ها خواهش می‌کنم به این مسئله نگاه نکنند که به فلان شخص پول ندهند، با هرکس قرارداد می‌بندند باید بنویسند که فلان مقدار بابت چهار کشتی یا همه کشتی‌ها دریافت می‌کنند، باید محکم بنویسند. حتی به دوستان گفتم سازمان لیگ باید این قابلیت را داشته باشد تا اگر باشگاهی بخواهد 2 ساله با کشتی‌گیر قرارداد بندد این اتفاق بیفتد، ما چنین قابلیت‌هایی داریم. از طرفی برخی تیم‌ها قرارداد می‌بندند و پول کشتی‌گیر را نمی‌دهند این مسائل دو طرفه است و از لحاظ اجرایی این موضوع را به دادگاه می‌فرستیم تا حکم بدهد. ای کاش ما خودمان می‌توانستیم پول را از حساب باشگاه‌ها برداریم اما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و این موضوع یکی از ایرادهای اجرایی ما است.

دبیر در پاسخ به این سوال که آیا کشتی‌گیران کشورهای دیگر نیز قرار است امسال در لیگ کشتی ایران حاضر شوند؟ عنوان کرد: ما این موضوع را آزاد گذاشته‌ایم. سازمان لیگ اعلام کرد هر تیم می‌تواند سه  کشتی‌گیر خارجی جذب کند اما از یک یا دو نفر آنها می‌توانند استفاده کنند. ولی من مخالفت کردم و با استفاده از اختیارات خود گفتم اگر قرار است سه یا دو کشتی‌گیر خارجی بیایند باید همه آنها کشتی بگیرند. تیم‌ها که نمی‌روند کشتی‌گیر بد بیاورند همه آنها قهرمان جهان و المپیک می‌آورند. مردم ما این کشتی‌ها را می‌بینند و کشتی ارتقا پیدا می‌کند.

وی درباره اینکه آیا می‌توانند مانند مسابقات انتخابی تیم ملی برای رقابت‌های لیگ نیز درآمدزایی کنند، یادآور شد: باید به این سطح برسیم. به همه می‌گویم کشتی درآمدزا است، فکر نکنید که هزینه‌بر است. اگر سالم، درست و سلامت کار کنید مطمئن باشید کشتی‌ درآمدزایی می‌کند.

رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به انتخاب حسن رنگز به جای محمد بنا برای سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد:  برای ما پس از المپیک رقابت‌های جهانی اهمیت دارد. شاید نظر من فاصله مسابقات جهانی تا المپیک هزار باشد و المپیک با این مسابقات قابل قیاس نیست، تا جایی که باید در خدمت تیم فرنگی بوده‌ایم. همیشه گفته‌ام باید کشتی فرنگی ما را به دوران قبل و بعد از محمد بنا تقسیم کنیم. قبل از بنا قهرمان‌هایی مثل رنگرز، رحیم علی‌آبادی، فیروز علیزاده، رضا سیم‌خواه و ... داشتیم اما تیم ما بعد از محمد بنا چهار طلای المپیک و مدال‌های زیادی در جهان دارد و خیلی فرنگی از کشتی آزاد ما جلوتر رفت. افرادی که به نتایج امسال تیم کشتی فرنگی اعتراض می‌کنند کارنامه خودشان را در مقابل محمد بنا ببینند، بنا خودش خسته شد. حمید سوریان پیگیری‌های زیادی کرد اما محمد بنا گفت نمی‌آیم. هنوز هم از او خواهش می‌کنیم کنار ما باشد. بنا سرمربی ما نیست بلکه رئیس و رفیق ما هست. خواهش می‌کنم کنارمان باشد. بنا آدم کوچکی نیست بلکه در این کار استاد است.

دبیر افزود: به عنوان یک کارشناس کشتی می‌گویم محمد بنا بی‌نظیر است. اخلاق درستی دارد و آدم سلامت و فنی است. هرچه از او بگویم کم است، حتی برای انتخاب رنگرز از بنا مشورت گرفتیم چون من و سوریان او را قبول داریم. بنا نمونه ندارد و باید افتخار دهد و کنار ما باشد.

وی در واکنش به اعتراض‌های پدر حسن یزدانی پس از بازگشت تیم ملی کشتی از مسابقات جهانی عنوان کرد: ممکن نیست که من در مورد هر موضوعی اظهارنظر کنم. پدر همه کشتی‌گیرها به برد و باخت آنها واکنش نشان می‌دهند. پدر من هم وقتی بازنده بودم ناراحت می‌شد ولی نمی‌توانم جواب همه را بدهم. فقط یک موضوع کلی را بگویم. بابت هر واوی که از دهان‌مان بیرون می‌آید باید در آن دنیا جواب بدهیم. برخی مواقع درباره یک جمله باید جواب بدهیم، خودم را می‌گویم و امیدوارم تمام حرف‌هایی که می‌زنم راست باشد تا بتوانم نزد خدا سرم را بلند کنم. در این قضیه هم از خود حسن یزدانی بپرسید. من کارم را برای کس دیگری انجام می‌دهم و امیدوارم خدا از من راضی باشد. این موضوع برای من مهم است اگر خدا راضی باشد مردم هم راضی می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کامران قاسم‌پور برای المپیک به وزن 97 کیلو می‌آید؟ خاطرنشان کرد: درباره مسائل فنی باید با پژمان درستکار صحبت کنید، به من بگویید چقدر پول می‌آید و می‌رود.

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص انتقادات مطرح شده نسبت به رزومه کادر فنی تیم ملی آمریکا با کادر فنی ایران و اینکه حریف اصلی ما از نفراتی از کادر خود استفاده می‌کرد که کشتی‌گیران المپیکی این کشور بودند، گفت: آیا کادر فنی فرنگی و کشتی آزاد ضعیف بود؟ چه شخصی ضعیف بود؟ بگویید تا من بدانم. نگویید چه کسی گفته بلکه بگویید چه گفته است.

دبیر در خصوص  اینکه مربی که کنار تشک می‌نشست عنوان‌دار المپیک نبود و همین موضوع سبب انتقاد شده بود، تصریح کرد: از این نظر که وقتی یک نفر کشتی می‌گیرد، یک نفر قهرمان جهان و المپیک کنار تشک بنشیند این حرف درست است تا او را بفهمد و متوجه شود چه می‌کشد، اما کشتی‌گیر قهرمان المپیک باید بیاید و در باشگاه تمرین بدهد و درگیر کشتی شود نه اینکه دور از جان مفت‌بری کند. منصور برزگر به عنوان قهرمان جهان و المپیک که استاد من بوده در باشگاه تمرین داده و فردی کامل است. باید دید او که در باشگاه تمرین داده نتیجه‌اش چه بوده و سپس ببینیم کارنامه و رزومه برخی افراد چیست. همیشه که نباید ایراد بگیریم. برخی مواقع هم سوال کنید و مطالبی را به من بگویید. علیرضا حیدری به فدراسیون آمد و 10 نکته خوب را به من گفت. من از او یاد گرفتم، ما درگیر کار اجرایی هستیم. اگر کسی بحثی را احساس می‌کند، بزرگی کند و به ما زنگ بزند. نوکر او هم هستیم. عباس جدیدی امروز اینجا آمده است. اگر نکته خوبی بگوید می‌گوییم دست شما درد نکند و نوکرشان هستیم، بد هم باشد می‌گویم نتوانستیم استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: ‌فدراسیون کشتی جزیی از کشتی است. کشتی در فدراسیون خلاصه نمی‌شود بلکه بسیار بزرگتر است. فدراسیون یک سازمان کوچک زیر نظر وزارت ورزش است ‌ولی کشتی از ورزش ایران بزرگتر است. هر کسی در گوشه‌ای کار می‌کند. من هم افتخار می‌کنم که در فدراسیون هستم، عشق می‌کنم که به من بگویند حمال کشتی. عده‌ای مرا مسخره می‌کنند اما از حمال زیباتر کلمه‌ای نداریم.

دبیر در واکنش به این موضوع که پاداش مدال‌آوران مسابقات جهانی چه زمانی پرداخت می‌شود، گفت: ‌وزارت ورزش در این حوزه تعطیل است. یک سال و نیم از قهرمانی سال گذشته کشتی‌گیران ما گذشته اما هنوز اتفاقی نیفتاده است. همیشه گفته‌ام وقتی خودم کشتی می‌گرفتم یک‌بار هم این مسائل را دنبال نکردم. اما اکنون سه، چهار بار در این‌باره نامه نوشته‌ایم، امیدوارم معاونت قهرمانی وزارت ورزش به بچه‌ها پاسخ دهد، چرا پس از یک سال و نیم هنوز پاداش بچه‌های ما را نداده است. شما بپرسید شاید به شما پاسخی بدهند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)